meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pkhamre

#1
Model X 2014 - 2022 / Sv: Hjemmelader til Tesla X, 2020 modell
fredag 24. januar 2020, klokken 10:35
Åpne-/lukke-knappen på ladepistolen er ganske verdifull i det daglige liv for min del. Jeg stemmer for Tesla Wall Connector :)
#2
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.2
fredag 18. oktober 2019, klokken 08:38
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 17. oktober 2019, klokken 16:11
Det har vel alltid vært motorvei som er definert som autopilotens arbeidsområde? Jeg har gått og ventet på at de ville stramme inn, men heldigvis kan en vurdere dette selv skjønnsmessig.

Nei, det har ikke alltid vært motorvei, men jeg husker å ha lest det jeg også. Så jeg måtte gjøre litt research. Det står mye informasjon på autopilot-siden på Tesla.com.

https://www.tesla.com/no_NO/autopilot

Dette er det mest relevante jeg fant i forhold til det du spør om.

Sitat
Funksjonene vi tilbyr i dag krever at sjåføren til enhver tid har kontroll over kjøretøyet, og gjør ikke bilen selvkjørende. På grunn av dagens regelverk vil du måtte bruke for eksempel blinklyshendelen for å aktivere visse funksjoner. Av samme grunn er rekkevidden og manøvrerbarheten ved bruk av Summon begrenset.
#3
Model X 2014 - 2022 / Sv: Kjøpe model X, hva skal man se etter?
lørdag 24. august 2019, klokken 11:41
Det finnes flere "Standard Range" i inventory nå. Får du rentekampanje sammen med gratis superlading så har du noen gode biler der.

https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/mx
#4
Model X 2014 - 2022 / Sv: Stort hundebur i Model X
mandag 19. august 2019, klokken 23:21
Sitat fra: kodax på tirsdag 13. august 2019, klokken 13:34
Jeg svarer meg selv:)
Ja, på min 2019-modell går det akkurat å få opp det ene setet på 3.rad etter at buret er dyttet inn. (Man må bare være litt forsiktig når man legger det ned igjen så ikke bakplaten blir dratt av.)

Oida, jeg så ikke dette spørsmålet før nå, men jeg hadde uansett ikke klart å svare på det da jeg ikke har sett en 7-seter før :) Bra du fant ut :)
#5
Tesla SW og AP / Sv: 2019.20.4.5
lørdag 06. juli 2019, klokken 12:54
Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 06. juli 2019, klokken 11:57
Sitat fra: DagfinnN på fredag 05. juli 2019, klokken 21:13
Kan i hvertfall bekrefte at 20.4.2 langt på vei har fjernet fantombremsingen for meg.
Men haters som bare leter ikke neg. ting er vel ikke interessert i å vite det.

Jeg har vært hater på selve TACC på min Model 3, men som du sier, med 20.4.2 har fantombremsingen blitt nesten helt borte. Det lille som er igjen er ikke hard bremsing men bare litt regenerering i et halvt sekund hvor farten ikke går ned mer enn noen få km/h. Nå kan jeg bruke den uten å føle at jeg må ha foten klar på moropedalen og et øye i speilet til en hver tid. Deilig!

Jeg har ikke merket noe nedgang i fantombremsing på min X75D. Har hatt 2019.20.4.2, men venter på en oppdatering nå. Spent på om jeg merker noe forskjell der.
#6
Sitat fra: TMS85 på fredag 31. mai 2019, klokken 12:28
Sitat fra: Kim- på fredag 31. mai 2019, klokken 12:13
Akkurat nå ligger prisen på oppgradering fra EAP til FSD på 50.000,-

Og da mener du ekstrakostnaden for en brukt 2017-modell som allerede har EAP?
Ikke hva det koster i ettertid for en ny TMX kjøpt i dag?

Det stemmer.
#7
Tesla SW og AP / Sv: 2019.12.1.2 5c87371
onsdag 15. mai 2019, klokken 10:17
Sitat fra: cra på onsdag 15. mai 2019, klokken 09:22
Da tror jeg kanskje de som bruker rain-X o.l. for å få det til å fungere skikkelig gjør oss alle en bjørnetjeneste.  ::)

Ikke noe problem, maskinlæringen vet nok på forhånd om du bruker det eller ikke :)
#8
Model 3 / Sv: FSD og norsk/europeiske trafikkregler og skilt
onsdag 08. mai 2019, klokken 12:13
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. mai 2019, klokken 22:07
Tenker på grunnopplæring for Europa og ROW.

Jeg og. Den er nok ferdig for lengst. De får jo inn mengder med data på daglig basis fra hele verden.
#9
Model 3 / Sv: FSD og norsk/europeiske trafikkregler og skilt
tirsdag 07. mai 2019, klokken 21:58
Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 07. mai 2019, klokken 15:36
Håper ikke det releases software som er under opplæring slik som NN uten en form for grunnopplæring. Tesla har en forkjærlighet til å slenge på BETA for alt de ikke har fått helt til å virke, og jeg vil ikke kjøre med FSD BETA!

Grunnopplæringen er nok ferdig for lengst.
#10
Tesla / Sv: Hva må man regne med av ekstrautgifter?
tirsdag 07. mai 2019, klokken 15:25
Sitat fra: magnusgb på tirsdag 07. mai 2019, klokken 14:10
Da prøver jeg å ramse opp litt her, blir dyrt:

  • Vinterdekk, 20 000 - 30 000
  • Gummimatter, 3 000 - 6 000
  • Lakkforsegling, 7 000 - 10 000?
  • Annen fiks for nybil?
  • Ekstra ladekabler/adaptere nødvendig? 5 000

I følge dine beregninger så har jeg spart 21.000 ved å ikke kjøpe gummimatter, lakkforsegling, og ekstra ladekabel. Ingen av disse tingene er nødvendige for min del. De mattene som er i bilen har jeg bare kjørt i høytrykkspyleren og noe ekstra ladekabel har jeg aldri trengt. Det trenger du vel i svært spesielle tilfeller.
#11
Model 3 / Sv: FSD og norsk/europeiske trafikkregler og skilt
tirsdag 07. mai 2019, klokken 15:21
Sitat fra: Motorwatt på mandag 06. mai 2019, klokken 15:16
FSD: Tror at de vil utvikle FSD ferdig for USA før de i det hele tatt begynner med internasjonalisering. Det kan ta tid. Lang tid. Kanskje også veldig lang tid....

Hvorfor tror du det tar lang tid? Det nevrale nettverket trenes opp ganske raskt virker det som. Og når man ta kan peke på statistikk som sier at vi kan spare tusenvis av liv i trafikken med et "tastetrykk", så bør det jo være en enkel avgjørelse for myndigheter å akseptere dette.
#12
Tesla SW og AP / Sv: 2019.16
tirsdag 07. mai 2019, klokken 15:06
Sitat fra: S4e på tirsdag 07. mai 2019, klokken 13:37
Blir spennende å se hvor den får informasjon om midlertidige fartsendringer...  Det er vel kanskje litt for optimistisk å tro at den vil lese skilt?

Det blir vel ikke så spennende. Vi har ikke kondisjonelle fartsgrenser i Norge så vidt jeg vet. Så den delen av oppdateringen påvirker oss ikke slik jeg tolker det.
#13
Model 3 / Sv: FSD og norsk/europeiske trafikkregler og skilt
mandag 06. mai 2019, klokken 14:52
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 06. mai 2019, klokken 12:00
Har i hvert fall skiltlesing på min X med AP1. Det fører til at den holder 60 i 80-sone ved Mjøsa fordi 60-skiltet på naboveien står dumt plassert. Men helt klart at det må kombo av skiltleser og kartdata til slik AP1 har.

Enda verre i denne 50-sonen hvor 90-skiltet på motorveien ble lest av min tidligere XC60.
#14
Model X 2014 - 2022 / Sv: Plasti dip 20“ originalfelger
tirsdag 23. april 2019, klokken 13:33
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 22. april 2019, klokken 19:44
Obs: en del bruker tid på å maskere dekkene. Det trenger du ikke. Plasti dip binder seg ikke til gummi.

Så det er bare å legge hjulet på bakken og spraye på uten noe form for maskering?
#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: Stort hundebur i Model X
mandag 25. mars 2019, klokken 13:31
Sitat fra: andrjor på mandag 25. mars 2019, klokken 12:28
66 cm i høyden er grensen da med andre ord, veldig bra å vite.

Det er i hvertfall grensen om du ikke vil ha buret midt i bagasjerommet og effektivt bruke all bagasjeplassen til hundebur :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA