Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Autowinder

#1
BMW i3 / Sv: Telefonoppkobling iPhone?
lørdag 29. juni 2024, klokken 13:40
Jeg har et originalt trådløsadapter i min 2022 FC, men det er mulig det er en ramme dette sitter i i armlenet som må byttes. Lader opptil iPhone 15 pro størrelse, men pro max er for stor for adapterets fjærbelastede klemme i lengderetningen...
#2
BMW i3 / Sv: Kjøpshjelp brukt 2017 i3 vs 2019 i3s
torsdag 25. januar 2024, klokken 18:43
Finner du en tilsvarende 2019 i3 (uten s) er den billigere men du får ikke 6 hk mer, 3cm skjermbredere i plast og noen millimetere bredere sporvidde som på i3s. Men da kan du kanskje få en Fully Charged modell med alt av utstyr og ikke senket understell. Den er lav nok som den er. Men i3s er også fin 😉
#3
Model Y / Sv: Kjøring på glatte vinterveier
tirsdag 23. januar 2024, klokken 09:49
På svingete glatte veier oppover uavhengig av snø eller is fungerer vanlige instillinger bedre enn TA, tar svinger bedre og understyrer mindre. Jeg vil også heller ha noen cm slipp da det er god feedback å ha om underlaget. Nedover har jeg aldri testet TA i særlig fart, men foretrekker vanlig drift der også.
#4
Model Y / Sv: Problemer med ladeplugg Model Y
lørdag 20. januar 2024, klokken 22:48
Sitat fra: RJK på fredag 19. januar 2024, klokken 19:09Ionity? De har vel ikke ladere ved Ikea Slependen. Recharge har ladere ved Ikea Slependen!


Sorry, kan huske feil. Du har nok helt rett mht. Recharge 🙄
#5
Model Y / Sv: Problemer med ladeplugg Model Y
fredag 19. januar 2024, klokken 17:26
Jeg har ved to anledninger ladet på ionity hos Ikea på Slependen og deretter ladet på Supercharger på hhv Ullevål og Centralgarasjen. Første gangen ville den ikke låse kabelen på to ladere, resatte bilen og fikk ladet på en tredje. Andre gangen ville ikke bilen lade mer enn på 22kwh og når jeg skulle bytte stolpe ville ikke bilen frigjøre kabelen, ikke engang med nødutløser i bagasjerom. Telefon til Tesla veihjelp medførte mye strul men fikk tilslutt frigjort kabelen. Det var kjent at andre ladere kunne medføre at Tesla enkelte ganger kunne få «hikke» om en ikke avsluttet på en spesiell måte, jeg hadde bare låst opp kabel fra skjermen og trukket den ut. Veihjelpen (på telefon) kunne ikke si om dette var årsaken. Vet ikke om dine problemer skyldes bruk på andre ledeleverandørers utstyr, ville bare bringe dette på banen. Jeg har endel lading på Oslo kommunes ladere og det har alltid vært stabilt, men er jo ac lading.
#6
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
onsdag 17. januar 2024, klokken 14:46
Lite trolig det er jentenes feil når delen sitter motorrommet under bagasjerommet ☺️
#7
Model Y / Sv: Klimaanlegg - Kaldt på lårene (Avstemning)
tirsdag 16. januar 2024, klokken 18:35
Sitat fra: Handyman på tirsdag 16. januar 2024, klokken 08:58Det er din bil det er noe galt med. Den skal være varm og komfortabel, is- og duggfri i lavere temperaturer enn -30. Meld det til Tesla.
Ved å sette bilen i Chill så bruker den mindre på å varme batteriet. Det reduserer forbruket, men korte turer i sterk kulde gir uansett et skyhøyt forbruk pr.km.

Går ut fra at det du mener er varm og komfortabel, is- og duggfri i temperaturer ned til -30. Jeg tolket «lavere» som lenger ned på minusskalaen.

Uansett er det nok varme der men med høyere forbruk ja. Det merkes. Tur fra Oslo sist helg i -15 opp gjennom Sigdal og 22° i bilen ga snittforbruk på 220 mot årssnitt på 172.
Husker jeg var i Lillehammer og overnattet i -32 med en ny Golf stv 2,0 diesel i 2011 og den gikk i nødmodus for lav utnyttelsesgrad på partikkelfilteret (NOx katalysator?). Den gikk  ikke skikkelig før halvveis til Oslo. Så elbil er besnærende bedre med mindre leamikk 😂
#8
BMW i3 / Sv: Selector lever fault
tirsdag 16. januar 2024, klokken 17:47
Fort gjort å «si det trenger koding» så kunden betaler for jobben. BMW skal om få år bare levere elbiler og disse genererer som kjent noe mindre inntekter 😉
#9
Er det noen som har tall på dette er det den nederlandske "elbil" professoren og talsmannen Auke Hoekstra. Google litt på ham er vel verdt et forsøk.
Her fra elbil.no i 2022 https://elbil.no/ren-knock-out-for-elbilen/
#10
Elon time tilsier kanskje snarere at det påbegynnes de neste månedene og kommer sent 2025 😄
#11
Model Y / Sv: Kjøring på glatte vinterveier
fredag 22. desember 2023, klokken 22:42
Sitat fra: geear på onsdag 20. desember 2023, klokken 10:45Hvis du så testen med kun ett forhjul med grep, så fikk du se at det ikke hjalp å slå på TA. Bilen klarte altså ikke trekke seg løs med kun ett forhjul på tørr asfalt. Uavhengig av modus. Resten var bra.
Mulig det, hadde ikke lyd på, men som andre sier er det bare å tråkke litt mer på wattpedalen. Ikke som tidlige versjoner av Haldex som ikke fikk 4WD i revers heller 😉
#12
BMW i3 / Sv: Touch-sensor på dør sluttet å virke
onsdag 20. desember 2023, klokken 10:50
Sitat fra: mariusse på tirsdag 19. desember 2023, klokken 18:51Kan se ut som det var en ekstra dag med plussgrader som skulle til, for tidligere i dag så fungerte det igjen på begge sider... ???
Bra det løste seg og du får håpe det holder seg. Om ikke kan det kanskje være fukt i sensor/krets et sted.
#13
Model Y / Sv: Kjøring på glatte vinterveier
onsdag 20. desember 2023, klokken 10:40
Auto 4WD slår jo inn ved slipp på bakhjulene men ikke fra start eller før et treshold på hastighet er passert. Jeg har erfart at det slår inn ved lav hastighet kombinert ved sideveis eller bakover (ikke testet forover) bevegelse på glatt is under 4 hjul ved helling på underlag ved oppstart, så Tesla har nok fler parametre som kan slå inn i mer krevende situasjoner enn ved slipp på tre hjul på flat mark. Vi vet jo heller ikke noe om temperatur utendørs i siste test selv om det var snø i området. En sjåfør kunne lett ha slått på Terrengmodus og kommet seg videre om det var et reelt behov .
#14
Model Y / Sv: HVAC ytelse 2021 vs 2023.
onsdag 20. desember 2023, klokken 10:28
Når det gjaldt spjeldet som kunne fryse kom det en OTA fix som løste problemet tidlig i 2022 og husker det ble mye jevnere temperatur på kalde turer etter det.
#15
Operative i Eggedal rapporteres det idag. Og 12 x nyeste SuC modell
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA