meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - pickupman

#1
Fiat 500e / Sv: Beskyttelsesplate under motor til Fiat 500e?
tirsdag 25. september 2018, klokken 09:48
Sitat fra: Anthoni1991 på lørdag 22. september 2018, klokken 13:10
Hei er det noen som vet hvor jeg kan få tak i beskyttelse plate til å ha under motoren?

Den kan lages selv og skal være 90 x45 cm. Kan være i metall, plast eller vannfast finer. Man borrer to hull i forkant og benytter ferdig gjengete hull i bilen.
#3
Fiat 500e / Fiat 500e fra USA
fredag 25. mai 2018, klokken 10:05
Har importert en 2015 Fiat 500E fra USA. Disse produseres av Fiat for California fordi staten der krever tilbud om elbil hvis man skal selge bensin og dieselbiler. Fiat 500E er derfor Chryslers alibi for å overleve i California. Bilene som har Bosch drivlinje og er ellers teknisk basert på 500 Abarth, produseres med tap. Derfor vil ikke Fiat tilby dem andre steder enn der de absolutt må. Men så er det altså hull i gjerdet i California, så hundrevis av disse er nå kommet til Norge, Danmark og Tyskland som lett brukt. Bilen fremstår som utrolig tøff og kul og er kvalitetsmessig så langt en positiv overraskelse! Den er også lastet med utsyr originalt. Formålet med denne tråden var å dele erfaringer om disse bilene og skille dem fra Microvett varianter fra 2008 - 2012.
#4
Sitat fra: elektrolux på mandag 21. mars 2011, klokken 07:21
Men hvordan går det egentlig med denne bilen.

Fikk den skilt, eller må vi fortelle barna våre at "det ikke er lov å ta ut den stinkende bensinmotoren og sette inn en elektrisk motor" :P

Har ikke hørt mer om den siden eierens firma gikk konkurs. Etter det jeg hører ble den aldri godkjent fordi alle krav ble ignorert, både biltilsynets og eltilsynets...
Beskjeden til våre barn må bli her som ellers i livet, sjekk lover og regler først, eller gå den største Ωs vei.
#5
Tror han kjøpte kit fra USA. Ingenting var etter EU standard (ikke CE). Klassisk felle. oppfyller ikke "elektrikkerloven" NEK 400. Tror også prosjektet dreide seg mer om hvordan man hauser opp til en kjempe medie jippo ved å dra inn en masse politikere, næringslivsfolk og andre, før man virkelig har et produkt.

Tanken var utvilsomt bra i utgangspunktet.

mvh
Pickupman
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA