meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Hdloop

#1
@Muffinman:
Er helt med på tanken din - jeg har gjort det samme men men 20 tommere 9 foran og 10 bak. Blir helt kanon.
Bruker da 245/40 20  foran og 275/35 20 bak og får en rulleomkredsdiff på 0,65.
Utrolig deilig å kjøre - litt sporty og litt komfort. Mener vel at det er slik S burde vært satt opp som std.
#2
Sitat fra: Muffinman på tir 16. apr 2019, kl. 12:03
Jeg handlet ihvertfall mine VFS1 hos Tempe. Men Vossen er en smule overpriset, for å si det mildt. 7,5-8k pr felg er ikke langt dobbel pris av for eksempel Niche Essen som ligner en del på VFS1. Kvaliteten er nok minst like god. For eksempel er lakkeringen på mine VFS1 langt fra perfekt.  Ulempen er at det kanskje ikke er like enkelt å få innpress som passer med Niche.

For et 21" oppsett på VFS1 bør du nok regne med nærmere 50k m/premiumdekk a la Michelin, og kanskje knappe 10k lavere med mer økonomisk alternativ som f.eks. Lexani.

Det kan også hende at det er leveringstid på Vossen nå når sesongen er i gang.

Flott. Takk for fin info
#3
Har funnet meg noen Vossen felger (VFS1) jeg har veldig lyst på. Noen som har tips om hvem/hvor man får best pris på Vossen?
#4
Sitat fra: RaBalder på søn 10. mar 2019, kl. 19:57
Jeg tror sølvfarvet gaffateip er en mer robust løsning enn de plast-dekslene.

Klipper man det pent til, så ser det vel ikke så galt ut heller....  :)
Hadde samme greia, en av dekslene knakk. Kjørte innom Tesla Grorud. Etter 5 minutter var nytt på plass og beklagelse for patenten. Men, hadde jeg lest Users Manual. Som han hyggelige karen sa. Ville det ikke skjedd. Ser det nå i ettertid at det er null stress å åpne de, bare man vet hvordan :-) Lykke til :-)
#5
Har kjørt ny S i et halvt år nå - blir mer og mer imponert over bilen. Ikke vært noe å sette fingeren på.
Og hvis man har satt seg litt inn i hvordan batterier oppfører seg når det er kaldt er jeg også svært imponert over rekkevidde selv med -10 grader. Gratis SC ut bilens levetid er heller ikke minus.
Ingen ulyder, knirk og svært stillegående. Akkurat passe med luksus og masse kul tech.
Og er vel stort sett bare P100D som er raskere av det meste som går på veien i dag.
Eneste savner er et godt skjult hengerfeste som kan tas frem de 3 gangene i året jeg trenger det.

Skal ut å prøve M3 Performance nå kl 10 - har hatt litt lyst til å bytte, men da må den imponere mer enn jeg tror den klarer.
#6
Model 3 / Sv: Dårlig nyhet om takstativ?
lør 05. jan 2019, kl. 02:49
Håper å kunne bruke denne boksen på MS - lav støy og nesten ikke merkbart at den er på.
Packline Premium NN
#7
Antar at 275 er litt i drøyeste laget. Har 255 og de passer fint. Øliten subb når jeg rygger med fullt rattutslag. Gjeler foran - bak mener jeg det bare er å pøse på!
#8
Sitat fra: Sjaugen på lør 17. nov 2018, kl. 14:07
Sitat fra: Hdloop på lør 17. nov 2018, kl. 01:14
Hei
Dere som bor på det sentrale østland vil jeg så absolutt anbefale å ta turen til Dekk Sjekk i Askim.


Har også god erfaring derfra. Handlet CVC6 og felger i fjor høst
Støtter denne. Har handlet 2 sett derfra i høst. De yter så god service så turen fra Fredrikstad til Askim er uten tvil verdt det. Bra priser fikk jeg også
#9
Hei
Dere som bor på det sentrale østland vil jeg så absolutt anbefale å ta turen til Dekk Sjekk i Askim.
Har kjøpt mitt 3 dekksett med Conti 7 der i år -må jo ha litt å velge i :-)
Jeg opplever ekstremt bra service - jeg er litt mter enn middels opptatt av bil og dekk. Skravla sikkert høl i hodet på det, men opplevde kun et brennende engasjement for akkurat det jeg er opptatt av - dekk.
Og de er NØYE med at det jeg kjører avgårde med er 100% både i detaljer for jobben og at rett dekk er på rett bil.
Jeg har ingen interesser i dette foretaket, men en krevende kunde som blir svært godt ivaretatt.
Syntes det er hyggelig om jeg som godt ivaretatt kunde kan gi de den creden de fortjener!
Om ikke annet så gi den sjans - garanterer det er verdt det :-)

Stig Ove Syversen
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: DIY - tråden
ons 14. nov 2018, kl. 08:59
Sitat fra: Thor2014 på ons 14. nov 2018, kl. 07:54
Tror kidsa sitter igjen med litt andre type minner etter overnatting i lavo, liggende i reinskinn rundt ett bål, enn bak i en bil.
Kan være jeg tar feil. Å overnatte bak i bilen setter sikkert også spor.
:laugh: :laugh:
#11
Noen som vet om Sonic Carbon Slipstream 20" felgene fra Tesla X kan brukes på TMS.
Ser de er litt bredere 20*9 foran og 20*9,5 bak. Ut fra en tabell jeg fant ser det ut som det bør gå med f.eks 255/40 - 20 dekk rundt hele.
Noen som kan mer eller vet hvordan dette med felgbredde vs dekkbredde arter seg på Tesla?
#12
Bytta i dag jeg også. Ble 20" Polar med CVC 7. Veldig fornøyd. Perfekt kombo mellom litt sporty og grei komfort. Forbruket gikk ned mer enn jeg hadde trodd fra  sommerdekk med Arachnid 21". Fra 2,2 til 1,7 med 75D. Merkbart mye mindre støy også. Måtte ta 255 bredde for å kjøre lovlig.
#13
Noen som vet om denne felgdimensjonen passer passer på 2018 TMS 75D: 8,5X20, 5-120, ET35, CB64.1
Dette er Polar felger fra 2015. Det er CB64,1 jeg er litt usikker på. Impress på 35 skulle vel egentlig vært 40, men det betyr kanskje ikke så veldig mye?
#14
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lakktykkelse
fre 12. okt 2018, kl. 22:38
Akkurat - takk for god info :-)

Sitat fra: krl på fre 12. okt 2018, kl. 21:48
Alle utvendige plater på Model S er alu, og mesteparten av resten av bilen er også alu. Med div. mindre unntak --blant annet i hjuloppheng.

Mercedes har/hadde en del modeller/varianter der panseret er alu og resten av bilen/platene er i stål. Vi hadde en slik E320 tidligere. Veldig ålreit med tanke på at steinsprut ikke fører til rust på panseret, men når det kun er panseret som er laget i alu, så er gevinsten med tanke på vekt liten...
#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Lakktykkelse
fre 12. okt 2018, kl. 21:43
Er hele bilen alu altså - trodde det kun var panser?
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA