meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - weld77

#1
Stakk innom Oslo Nord i dag tidlig for å sjekke om de kunne ta en sak på drop-in, da jeg stod i køen utenfor ble jeg informert av en dame fra Tesla om at Oslo Nord var stengt for drop-in frem til 1. Februar. Snakket med Tesla på telefon senere på dagen, og da jeg nevnte det ble fyren på telefon genuint overrasket - det hadde han ikke hørt noe om.
#2
Tesla / Sv: Bestille Tesla-service på mobiltelefonen kommer. Ny app.
torsdag 03. januar 2019, klokken 11:46
Som om det var telefonen/eposten til Tesla som var det største problemet med å bestille service hos de...
#3
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 19. desember 2017, klokken 13:17
Dette kunne sikkert Tesla løst enkelt ved å nappe ut aksesspunktet til gjestenettverket slik at bilen enten koblet seg til verkstednettet eller mobilnett, inntil de fikk låst opp. Noen ganger trenger det kanskje ikke være så vanskelig :)

Tja, det spørst jo om en (eller noen) tilfeldige ansatte i det hele vet hvordan man gjør noe slikt. De har neppe særlig oversikt over nettverkstopologien på stedet og vet nøyaktig hvilken kabel de skal nappe ut (og hvilke ørten andre kabler de IKKE skal nappe ut). For alt jeg vet kjører de gjenstenettet som VLAN på samme utstyr som det andre og nappes en kabel er det mye annet som ryker.

Tviler på du finner veldig mange bedrifter hvor en eller annen synest det er helt og å leke seg litt med nettverket på stedet.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla-skatten vrakes
torsdag 23. november 2017, klokken 09:36
Noen som trodde dette ville bli noe av? Dette var bare et forhandlingsutspill for å gi Venstre en billig seier.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Servicenivået til Tesla....
lørdag 14. oktober 2017, klokken 22:40
Hadde min første service (40k) og fikk oppgradert til Ludi på Tesla nord. Da keg bestilte kunne keg velge og vrake i tider, jeg booket en langt frem i tid for at bilen ville ha gått nærmere 40k etter sommerferie. Alt gikk smooth, de hadde bilen tre dager, men hadde en Tesla loaner så det tenkte jeg ikke over. Det passet litt dårlig med henting for min del når den var ferdig så min bil ble levert hjemme hos meg og fyren tok med seg loaner.
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D- rettssaken- med referater
mandag 12. desember 2016, klokken 13:24
At det er inngått forlik betyr ett eller flere av følgende (eller noe helt annet)
- Tesla mente de hadde en dårlig sak og slapp billigere unna med et forlik
- Tesla var såpass usikker på utfallet at de var villige til å inngå et forlik
- Tesla ønsket ikke mer oppmerksomhet rundt dette enn saken allerede har fått, noe som fort kunne blitt tilfelle med eventuell ankesak osv
- Tesla ville ikke risikere å tape saken med de implikasjonene det evt ville ha fått for andre som har kjøpt P85D før saksmaterien ble såpass offentlig at det er vanskelig for kundene å si at de ikke visste.

Det er godt mulig Tesla fortsatt mener at de ikke har gjort noe galt og at de mener at de sannsynligvis ville vunnet frem, men at de velger å tilby forlik av en eller flere av grunnene nevnt. Hva den egentlige grunnen faktisk er vet nok ikke noen andre enn Tesla selv.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D- rettssaken- med referater
mandag 12. desember 2016, klokken 12:19
Sitat fra: K-billy på mandag 12. desember 2016, klokken 12:12
hva var i så fall Tesla sitt insitament ved å inngå forlik?

Om de evt hadde tapt saken så ville kostnadene sannsynligvis blitt betydelig høyere samt at presedensen nok ville vært sterkere og mer automatisk kunne blitt anvendt av folk i samme situasjon med som ikke var med på gruppesøksmålet.

#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D- rettssaken- med referater
mandag 12. desember 2016, klokken 12:11
Referanse til ryktet om forliket? Det har vel ikke kommet noe formelt ennå, selv om fraværet av rettsak jo selvsagt indikerer at noe har skjedd. Er vel ikke en gang sikkert at det kommer noen uttalelse fra Tesla om noe, evt hva som er avtalt.

Er vel ganske vanlig i slike saker at ingen av parten ønsker eller har lov til å uttale seg offisielt om saken?
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D- rettssaken- med referater
mandag 12. desember 2016, klokken 10:55
Jeg mener å huske at forbrukerrådet mottok temmelig mange klager i fjor høst - betydelig flere enn de som var med på denne saken. Å klage for første gang nå har neppe særlig mye for seg, men om det er et betydelig antall som faktisk klaget for lenge siden men som ikke var med på denne rettssaken/forliket så kan det jo kanskje dukke opp flere krav etter hvert.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: P85D- rettssaken- med referater
mandag 12. desember 2016, klokken 10:21
Er det noen som har noen formening om hvor mange det er som kjøpte P85D før de endret infoen og som har sendt inn klage til Tesla men som ikke er part i denne saken?
#11
Sitat fra: Sele på mandag 21. november 2016, klokken 11:24

Hvordan rammer man en enkelt produsent ved og gi et likt beløp for alle elbiler?

Det burde da være ganske åpenbart - den prosentvise subsidieringen (eller hva man nå kaller det) blir betydelig større jo billigere bilen er. Det skjer også med null avgifter som i dag (da til fordel for Tesla siden det er den dyreste bilen i utgangspunktet), men det er noen juridiske finurligheter ang hva man kan og ikke kan gjøre her. Norge har også et fritak fra EU for elbilpolitikken sin i utgangspunktet (da med miljøbegrunnelse) og endre denne med en helt annen begrunnelse (fiskal) er visstnok svært langt fra trivielt.

Jeg er langfra noen ekspert på dette bare for å presisere det, men det har vært noe skriverier rundt sakskomplekset uten at jeg finner noen av de nå.
#12
Husker ikke hvor jeg så det, men ift noen EU-regler og grunnlaget for den norske elbilpolitikken er det visstnok svært vanskelig, om ikke umulig, å gjøre en endring i avgiftssystemet som åpenbart har som formål å ramme en enkelt produsent - i dette tilfelle Tesla - sine produkter.
#13
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bergen - Nordfjord med Tesla model S
fredag 18. november 2016, klokken 11:18
Kjørte Bergen-Sunnmøre i sommer med P85D. Turen fra Bregen til Sandane SC er svært lite spennende rekkeviddemessig - det er null problem. Ladet til ca 90% på SC Åsane og ankom SC Sandane med 80-90 km igjen om jeg ikke husker feil.
#14
Tesla / Sv: Tesla aksjer
tirsdag 08. november 2016, klokken 11:45
Sitat fra: Afterburner på tirsdag 08. november 2016, klokken 11:09
Hvor er det greiest å kjøpe Tesla aksjer? Og hvordan går jeg fram?

En hvilkensomhelst megler kan ordne dette greit. Netfonds, DNB, Nordea, whatever. Aksjen er børsnotert så da er det lite hokkuspokkus med det. Du trenger en koto hos et meglerhus (det ordner de for deg) og så trenger du penger å kjøpe for.
#15
Elbiler i media / Sv: DN: Tesla=avgiftsfest for høyinntektsgruppe
mandag 07. november 2016, klokken 18:42
Jeg befinner meg et godt stykke til høyre på inntektsfordelingen i Norge, men pre-Tesla har det aldri vært i nærheten av aktuelt å kjøpe en bil til 800k (som min P85D kostet i sin tid). Jeg har råd, men er ikke spesielt interessert i bil og ser liten grunn til å frivillig betale masse skatt i form av særavgifter på bil. Totalpakken med Tesla blir ok - det er en kul bil og lave driftskostnader + en del andre goder gjør økonomien i det akseptabel for min del. Den funker også helt fint som eneste bil for familien.



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA