Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jim_smyth

#1
Kia Soul EV / Sv: 12V batteri garanti
fredag 08. februar 2019, klokken 19:03
Skriver det her også:
Ang tomt batteri. Vi hadde det også et par ganger og fikk byttet totalt 2 batterier. Viste seg å være en løs ledning i forbindelse med sikringsboksen som førte til feilen. De fikset det og har ikke opplevd feilen siden.
#2
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV & 12v batteri problemer
fredag 08. februar 2019, klokken 18:34
Ang tomt batteri. Vi hadde det også et par ganger og fikk byttet totalt 2 batterier. Viste seg å være en løs ledning i forbindelse med sikringsboksen som førte til feilen. De fikset det og har ikke opplevd feilen siden.
#3
Ang tomt batteri. Vi hadde det også et par ganger og fikk byttet totalt 2 batterier. Viste seg å være en løs ledning i forbindelse med sikringsboksen som førte til feilen. De fikset det og har ikke opplevd feilen siden.
#4
Kia Soul EV / Sv: Rekkeviddetest
lørdag 07. juli 2018, klokken 14:15
Fortsatt godt fornøyd. Kjørte Slevik-Hvaler t/r i godt sommervær og full komfort inni. 90 km og 40% forbrukt. Betyr at jeg kunne kjørt 225km på en lading idag. Ikke superøkonomisk kjøring heller. Og bilen har passert 104000 km på telleren.
#5
Kia Soul EV / Sv: Rekkeviddetest
torsdag 08. juni 2017, klokken 09:57
Sitat fra: Initium på fredag 26. mai 2017, klokken 08:25
Vår er vel 2013modell da, og vi har aldri hatt kortere rekkevidde enn anslagsvis 10-11mil, selv i 25 minus...

Avhengig av hvor fort du kjører tror jeg ikke du skal regne med noe bedre enn dette på Soul i 25 minus heller.
Er av inntrykket at Soul har bedre rekkevidde enn Leaf (ikke eid Leaf, bare lest og pratet om), men tror du har fått deg et spesielt heldig eksemplar.
#6
Kia Soul EV / Sv: Rekkeviddetest
fredag 05. mai 2017, klokken 12:54
Ny oppdatering  8)
Sommerlig temperaturer og sommerdekk. Ca 2,4 bar i dekktrykk.
Temperatur: sol + 17-19 grader
Aircondition på ca 21 grader.
Slapp cruising uten bruk av cruisecontroll.
+ relativt gnien kjøring.
2x oppstart (hjemme og i byen) med litt varm kupé.
Passe med trafikk så ingen høy hastighet (opptil 70km/t og bystrøk-kjøring)

Slevik-Fredrikstad, 12,2km: Forbruk 10,6kwh/100km
Tur + Retur, 24,4km: Forbruk 11,1kwh/100km.
Forbrukt batterikapasitet ca 10-11% (glemte å sjekke før jeg svingte inn hjemme).

Gir en total rekkevidde på ca 221-244km:)
Bilen fortsetter å innfri i lave hastigheter og i rullende landskap :+1:
#7
Kia Soul EV / Sv: Rekkeviddetest
lørdag 21. januar 2017, klokken 11:18
Hadde behov for å dra på dynga og bilen var ikke ladet inatt. En gylden mulighet til å kjøre en økonomisk vri. Totalt 20km. Temp +1. Føre fuktig.
Forbruk 12,5kwh til tross for litt oppvarming de første 2 kilometerne. Ikke så verst.
Beviser at bilen har omtrent like lang rekkevidde sommer som vinter om man fjerner forbruket som går til oppvarming og forsering av snø/slaps, noe som suger strøm.
#8
Kia Soul EV / Sv: Redusert batterikapasitet
lørdag 21. januar 2017, klokken 10:45
Har nå kjørt over 55000km og ikke registrert nedgang i batterikapasitet. Dvs det står fortsatt 100% ved fullt batteri. Når det er sagt har jeg ikke klart å regne meg høyere enn ca 25,2kwh kapasitet, men det ligger stabilt.
#9
Kia Soul EV / Sv: Forvarmet bil uten lader tilkoblet
onsdag 05. oktober 2016, klokken 18:30
Testet i mange minus? Trenger jo litt lengre tid for å bli kvitt stålisen på ruta
#10
Kia Soul EV / Sv: Tilbakevendende 12v problem
lørdag 24. september 2016, klokken 08:40
Ja de mente pulseringen i batteriet vårt kanskje var kortslutning. Kan være mange ting som du nevner og at soulene sliter av samme "eksterne" grunn. Kan jo også være soul elektronikk som gjør dette, men siden jeg er subjektiv mtp bilen så gir jeg ikke den skylden umiddelbart. Særlig når det er så sporadisk som 3ganger siste året,  2 ganger siste måneden uten sammenliknbare situasjoner.
Fått byttet batteri nå av Kia, også får vi se hva som skjer fremover.
#11
Kia Soul EV / Sv: Tilbakevendende 12v problem
mandag 19. september 2016, klokken 20:58
Vi fikk byttet vårt startbatteri siden det forrige visstnok hadde et pulserende strømtrekk de klarte å finmåle. Uvisst hva det er men vi har hatt død bil 3 ganger i litt forskjellige settinger. Tror ikke forvarming skal være synderen hos oss.
#12
Kia Soul EV / Sv: Normal kjørelengde - Blandet kjøring
tirsdag 13. september 2016, klokken 18:49
Drammen - Norefjell Spa tur/retur er 190km.
Brukte 105%. Ladet to korte ganger (7min (19%) + 5min (16%)).
20grader den ene veien med 16grader på toppen. Normal kjørefart.
10 grader og sakte kjøring på vei hjem pga trøtt sjåfør og elgangst.

Kurrant rekkevidde mtp topografien som er forsert. Soulen viser gang på gang at om man kjører smart så gir store høydeforskjeller liten påvirkning på rekkevidden.
#13
Kia Soul EV / Sv: Tilbakevendende ladeproblemer
tirsdag 13. september 2016, klokken 18:38
Kan være samme feil som vi hadde.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20155.0.html
#14
Kia Soul EV / Sv: Ski og sykkel
fredag 22. juli 2016, klokken 07:56
Sitat fra: anrefsah på torsdag 21. juli 2016, klokken 00:48
Var innom Kia på Ensjø i dag, nå er det mulig å få montert hengerfeste for blant annet sykkelstativ.

Fikk du prisforslag for det?
#15
Kia Soul EV / Sv: Bug i måling av batteribruk?
lørdag 16. juli 2016, klokken 12:02
Ja nullforbruket var merkelig oppi det hele.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA