meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ttyridal

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Klikkelyd fra vindusviskerne
torsdag 12. november 2020, klokken 19:09
Gammel tråd, men har nå fått klikkelyd fra vår s85. Det er viskerarm som slår/subber borti panser. Akkurat i leddet på armen.

Tips til å fikse dette hjemme, eller må man på servicesenter?

Ingenting som var åpenbart løst .
#2
Sitat fra: LarsF0 på fredag 15. februar 2019, klokken 14:36
Tallet 36Ah er batterikapasiteten. Batteriet er 48Ah nytt. Prosent-tallet du snakker om over er hvor mye batteriet er oppladet når de leser av kapasiteten.

Altså 75-ish %. Det høres mer rimelig ut ja.  Hvordan var det. I-miev'en fikk vel innført 8-års batteri-garanti, som også gjaldt tidligere solgte modeller. Gjorde Citroen det samme?
#3
På vår 2011 C-Zero har vi ganske plutselig i fjor høst gått fra at fulladet = 128km rekkevidde til 88km. Dette er uavhengig av kjørestil og temperatur. (bilen står i varm garasje og lader).

Nå har vi akkurat vært på service og fått rapport om at batteritilstand ligger på 94.5%

Det er med andre ord noe uoverenstemmelse mellom rapporten og opplevd virkelighet. Er det jeg som misforstår noe?

Andre tall fra rapporten:
Samlet kapasitet: 36Ah
Maks/Min indremotstand: 1.5 MOhm
Cellespenning A-H (regner med dette er batteri-grupper eller noe), alle: 4.065
Akkumulert strøm under normal oppladning siden fremstilling: 28.9Ah  (ehh.. her må det mangle noen 0'er..)
#4
Etter service ble det påpekt at dempere bak bør byttes. For å være i forkant av neste EU kontroll tenkte jeg bytte disse selv (gjort det på annen bil en gang før, så "litt erfaren")

Men: Finner ingen steder å kjøpe disse med google eller usual suspects (skruvat, biltema)
Så hvor skaffer man deler til C-Zero?

Også interessert i beskrivelse / video av jobben :)

-T
#5
Gammel tråd men..

Sitat fra: elektrolux på mandag 17. juli 2017, klokken 06:00
Har et selvbygget 12V LiFePo4 batteri bygget opp av "prismatiske" celler hentet fra huggeren fra en Tazzari elbil og med en 300 kr Kina BMS som ballanserer cellene. Stoler ikke 100% på Kina BMS, så lar dette batteriet stå i paralell med fritidsbatteriet som er et 100 Ahr bly.

Kan du argumentere litt for dette å blande teknologier @elektrolux? "allmenn" kunnskap er vel at det er uheldig?
Hvordan mener du at det erstatter en sketchy BMS?

forøvrig: Vet noen om en oversikt over hvilke biler en kan plukke ut lifepo4 fra?

-T
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA