Har samme problem nå på min 2012 (uten varmepumpe) nå, men jeg har ikke varme i det hele tatt. Merkeverkstedet sier de ikke klarer å finne ut om sikringa er gått uten å demontere DC/DC boksen den sitter i. Jeg forstår det slik at de ikke bytter sikring men DC/DC boksen. De skal de ha 51.800,- for DC/DC og 34.570,- for PTC. Arbeid kommer i tillegg. Bytte av PTC tar de ca 7000 kr for, men de kan ikke garantere at ikke sikringen er gått. Bytte av sikring tar en god dags jobb, så det koster nok en del i tillegg.
Jeg finner brukt PTC på nett for ca 5000, og ny for ca 10-12.000. Sikringen kan byttes med en tilsvarende (koster 2-300).
Av det jeg har lest på nett, så anbefales det å begynne med å skifte PTC, for så å ta sikringen om det er behov for det.
Jeg finner brukt PTC på nett for ca 5000, og ny for ca 10-12.000. Sikringen kan byttes med en tilsvarende (koster 2-300).
Av det jeg har lest på nett, så anbefales det å begynne med å skifte PTC, for så å ta sikringen om det er behov for det.


Jeg har bare 5 km til jobb, og bensinbilen blir jo aldri varm på disse turene - så forbruket blir rimelig høyt. Det er det viktigste argumentet for å kjøpe elbil. Men regner med at 10-12 mil holder lenge - kommer til å beholde bensinbilen også.