meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - MadsKB

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: S90D og degradering/rekkeviddetap
onsdag 09. desember 2015, klokken 16:17
Sitat fra: trygvelo på onsdag 09. desember 2015, klokken 15:39
Sitat fra: MadsKB på onsdag 09. desember 2015, klokken 15:19
Jeg har 85D utlevert Mars 2015. Rullet 44.000 km allerede.
Får fortsatt rundt 400 teoretiske KM ved fullading. Minimum 400, maksimalt 408. Varierer fra gang til gang.
Testet kapasiteten 100% - Charge Now senest på søndag. (Oslo - Kristiansand i skikkelig motvind..) 75,2 kWh.
Testet aldri dette da bilen var helt ny, men har inntrykk av at at det er omtrent som nytt.

Har vært nøye med å kun full-lade bilen rett før avgang og alltid lade med en gang om kapasiteten kommer ned på gult nivå. (under 20%)

Høres jo veldig bra ut! Hvilken batteritype har du? D eller E (vet ikke om det finnes nyere...)? Det står en tag på batteripakken rett bak høyre fremhjul hvor dette står.

Jeg har E-pakke. (uten denne luken)
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: S90D og degradering/rekkeviddetap
onsdag 09. desember 2015, klokken 15:19
Jeg har 85D utlevert Mars 2015. Rullet 44.000 km allerede.
Får fortsatt rundt 400 teoretiske KM ved fullading. Minimum 400, maksimalt 408. Varierer fra gang til gang.
Testet kapasiteten 100% - Charge Now senest på søndag. (Oslo - Kristiansand i skikkelig motvind..) 75,2 kWh.
Testet aldri dette da bilen var helt ny, men har inntrykk av at at det er omtrent som nytt.

Har vært nøye med å kun full-lade bilen rett før avgang og alltid lade med en gang om kapasiteten kommer ned på gult nivå. (under 20%)
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bompeng i Gøteborg
fredag 02. oktober 2015, klokken 18:55
Jeg fikk en tilsvarende fra London for å kjøre over en eller annen bru. (Dart Charge)

£2,50 koster det og må betales uoppfordret uten at de sender faktura.

I mitt tilfelle måtte de ta seg bryet og sende faktura, noe som kostet £70 i tillegg...
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: De tåler ikke å bli frakjørt av en elbil
torsdag 13. august 2015, klokken 11:19
Jeg ble stoppet av en sivil politibil i England. Han ville bare se på bilen...
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: 536km på en lading
fredag 31. juli 2015, klokken 14:35
Var ikke dette han som ladet i toppen av alpene og derettet rulla nedover til Italia?
#6
Lading av Tesla / Sv: Lading/Parkering Kristiansand
mandag 27. juli 2015, klokken 11:05
Jeg har ladet der flere ganger. Plug and play, ikke noe dall.

Men ting forandrer seg jo, så kan jo hende du må ha noe..
#7
Lading av Tesla / Sv: Lading/Parkering Kristiansand
søndag 26. juli 2015, klokken 13:23
Scandic Bystranda har fire 22kw ladeplasser i garasjen som de deler med Aquarama, garasjen er ikke gratis... Men praktisk :). Mulig du kan få avslag i prisen om du bor på scandic.
#8
Det står på baksiden av ladekladden til Tesla.

"DO NOT use with an extention cord"
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Autobahn ideell hastighet?
tirsdag 14. juli 2015, klokken 11:58
Hvis du vil ha burgeren uten salat og dressing må du bestille "plain". "Just the burger" betyr bare at du ikke vil ha pommes frites og drikke til.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Cruise control maks er 150km/t
mandag 13. juli 2015, klokken 12:23
Goku: Ja. Hvis du vrir på Cruise-control-hendelen kan du stille inn alt fra 1-7 "bil-lengder".
Jeg synes forøvrig 7 gjerne er litt for kort i høye hastigheter allikevel.
#11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Cruise control maks er 150km/t
søndag 12. juli 2015, klokken 15:46
På min 85D er max CC (Adaptiv) 150 km/t.
Fant ut dette i tyskland tidligere i år. Egentlig helt greit, skal man kjøre fortere enn det bør man vel kanskje gjøre det manuelt.
#12
Kjør til SC Lier. Ingen lang omvei.
#13
Jeg foreslår at de kjører følgende markedsføring:

"Gratis Tesla Model S!"
(Inkludert Prisfordel Drivstoff, Bompenger, riksveiferger, firmabilbeskatning, co2-kvoter, driftskostnader, antatt verditap, samt kompensert for kjøreglede sammenlignet med VW Passat. Klikk her for mer info).

#14
Lading av Tesla / Sv: Hjemmelading i UK?
torsdag 02. juli 2015, klokken 12:43
Jeg var i UK tidligere i år og brukte en reiseadapter kjøpt på Clas Ohlson.
(Pass på å kjøpe en solid som tåler 13A, og har jord, altså ikke en sånn "sveitserkniv" av en adapter).
Gikk helt fint og ble ikke varmt, men er vel ikke å anbefale som permanent løsning.

Stikkontaktene i UK er svært solide greier, men det er verdt å merke seg at de er sikret med 13A.
På grunn av annet koblingssystem (N går i sløyfe gjennom hele bygget, mens kun faseleder er lagt direkte ut til kontaktene) er de også sikret med en egen smeltesikring på 13A i pluggen. (I reiseadapteren om du bruker det). Kan være greit å ta med et par reserve, i alle fall om du planlegger å lade på 13A over tid.

#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Adapter til industrikontakt
lørdag 27. juni 2015, klokken 13:52
Kirkebø kan mekke adapter til deg. Han kommer helt sikkert til å svare på denne posten etter hvert :)

Kontakten kan i utgangspunktet levere mer, men Tesla vil kun lade på 1 fase i IT-nett så du vil få 220v x 32A med blått adapter (7kw / 32 tkm/time). Over dobbelt så mye som Schuko altså, og mye tryggere.

Sannsynligvis er det litt høyere spenning enn 220 i kontakten (230+), og derfor litt kjappere lading men jeg har brukt 220 siden du oppga det.


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA