meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - steiney

#1
Hva vil du gi for å leie den da, og hvordan gjør man det ved en evt. forsikringssak? :)
#2
Er 180 km virkelig reèlt nå i Desember hvis man kjører helt vanlig? Altså med varmeapperatet på, og holder fartsgrensen. Eller er det litt optimistisk "nybilrus" som er ute og går her? Jeg kjører en 2014 Leaf, og den går knapt 10-11 mil i det været og med den temparaturen vi har nå. Dette virker for meg ganske utrolig hvis jeg kan sette meg inn i Soulen når den kommer nå snart, og kjører 18 mil (og kanskje mer?) mens batteriet ikke er større enn det er.
#3
Kia Soul EV / Sv: Bilder av soul
ons 26. nov 2014, kl. 10:19
Slik som i denne artikkelen burde den sorte og røde se ut innvendig!
Sort interiør med røde detaljer. Det hadde jo passet perfekt :D

http://www.topspeed.com/cars/kia/2014-kia-soul-red-zone-edition-ar161521.html
#4
Til og med Nissan Quashqai mangler dette! Snodig!
#5
Leaf 2010-2017 / Dårlig bakluke?
man 24. nov 2014, kl. 11:00
Så plutselig etter en bilvask at jeg hadde fått en liten bulk i bakluken Leafen.
Det som er merklig er at den er midt på bakluken ved siden av håndtaket.

Det er ingen skrammer eller hakk som tyder på at vi har vært borti noe, og bulken er akkuratt like stor som en håndbak.

Kan dette ha skjedd når vi har lukket bagasjelukket?
Forsøkte å trykke litt rundt på bagasjelukket og den "bukler" seg veldig lett.

Noen andre som har opplevd det samme?
#6
Èn strek igjen etter 65km?!
Er det konstant oppoverbakke?
#7
Nei, det at batterietvarmen går opp et 2-3 streker, og at den bruker 20% skjer de første 5-6 kilometerne.
#8
Kia Soul EV / Sv: Lading av Kia Soul EV
ons 19. nov 2014, kl. 15:37
Ok!

Strengt tatt så trenger jeg vel ikke 2 ladestasjoner om jeg kan bruke de medølgende kabelene når begge lader hjemme.
Ser for meg at jeg kan legge ut en 32 amperes kurs ut i garasjen med 2 CEE stikk også bruke overgang til schuko som jeg allerede har (lurer på om overgangen kun er 16A).

Også har jeg da mulighet for å kjøpe en 32A ladesstasjon senere. Kan det fungere?
#9
Så om batteriet kun har en eller to streker når du starter kjøringen, så vil ikke batterivarmeren starte? Det må være -17 ute for at den skal slå inn?
#10
Etter en 5 mil tur til jobb så er det ca 50% igjen på batteriet i 2+ grader.
Bilen står parkert på jobb uten strøm i 8 timer.
Når man skal kjøre hjem, synker den til 30% og batterivarmen øker 3 streker.
Kan dette være batterivarmeren som slår inn og eter strøm?
Bilen er en norsk 2014 model Tekna

#11
Ok! Flott å høre.

Vår kjøpte vi i april og har kjørt 16 000 km. Reagerte på det etter at jeg nullstilte den for første gang i Oktober. Da sto den på 15.1, og vips nå er vi på 17.2. Men 110 sonen kom i Oktober, pluss kaldere vær, vinterdekk og masse regn. Så det nok normalt skjønner jeg. Vil vel tro at 4 av de 5,5 milene frem til jobb er 110 sone ja :)
#12
Kia Soul EV / Sv: Lading av Kia Soul EV
man 17. nov 2014, kl. 23:48
Tar opp denne tråen igjen da det var mye interessant angående lading hjemme.

Soul har jo som kjent 6,6kw lader hvis man kjøper type 1 til type 2 kabel. Men kan man installere en type 2 kontakt uten ladestasjon i garasjen? (som f.eks denne http://elbilhjelpen.no/images/evse/5P1090368L.JPG)

Skal lade en Nissan Leaf (uten 6.6kw) og Kia Soulen når jeg får den, og lader nå kun på en kurs/(stikkontakt som garasjen er tilkoblet på i kjelleren).

Har 50A hovedsikring. Tenkte da for at ting ikke skulle bli så alt for dyrt å på en måte få koblet opp en 32A kabel i garasjen, hvor jeg kunne lade begge med 10/16 ampere når begge bilene er hjemme, og Soulen med 32A når den står her alene. Blir litt forvirret i jungelen med forskjellige forklaringer :)
#13
OK!

Er det 125a som er maks lading fra en hurtiglader?

Det som er merklig er at i tønsberg hvor vi normalt lader så lader den alltid ca like fort, uansett om det er flere måneder siden forrige gang vi hurtigladet. Men første gang på en annen hurtiglader, så gikk den tregere.
#14
Kjørte i går fra Strømstad til Larvik og måtte lade på McDonalds i Sarpsborg, men der var begge hurtigladerne selvfølgelig ute av drift, så måtte kjøre ned til Brennes Auto.

Der sto jeg i nesten 40 minutter for å lade leafen fra 20-80%
Det sto også noe greier om 75-76A i displayet på laderen mens jeg ladet, skjønner ikke hva det kunne vært-

Måtte igjen stoppe på hurtigladeren i Tønsberg. Der ladet jeg fra 25-75% på 15 minutter. Er det normalt med så stor forskjell på laderne?
#15
Har en 2014 Leaf tekna som har begynt å bruke veldig mye strøm! Ser at gjensomsnitsforbruket i oktober og november er på 17,2 KWh. Er dette normalt? Riktig nok så har det blitt 110 på en del av strekkene vi kjører, vi kjører relativt normalt og holder fartsgrensene. 10-11 mil går nå med nød og neppe hvis batteriet er fullt oppladet.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA