meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - martins

#1
Nå begynner jeg virkelig å bli lei av ventetiden på servicesentrene:

  • Bestilte service 16 april 2018. Første ledige time jeg kunne få var 2 August
  • Da jeg hentet bilen 3 August fikk jeg beskjed om at det var endel arbeid som måtte gjøres på garantien + justering av hjulstilling (Back/fore links etc.). Da måtte jeg få ny time. Første ledige 27 November. 
  • En uke før timen fikk jeg beskjed om at timen min var flyttet til 8 Januar grunnet mangel på deler
  • I dag 07 Januar fikk jeg en telefon der jeg fikk beskjed om at timen min måtte flyttes til slutten av februar grunnet underbemanning. Etter en liten diskusjon fikk jeg heldigvis beholdt timen min siden de hadde flyttet den så mange ganger allerede
Med andre ord har det nesten gått ett år fra jeg bestilte time i april 2018 til jeg nesten fikk time i slutten av februar 2019. Dette er uholdbart, og det er nå rett før jeg selger bilen da jeg ikke orker mer av dette. Jeg er kjempefornøyd med bilen, men systemet rundt fungerer ikke. Hvordan skal dette fungere når Model 3 kommer ut i markedet? Alt kommer til å kollapse.
Dette gjelder servicesenteret i Stavanger. Jeg bor på Haugalandet så det er ikke bare for meg å bytte dato eller svippe innom når Tesla sier hopp.
Burde virkelig vært et servicesenter på Haugalandet også. Må da være nok biler her til at det kan svare seg.
Skulle gjerne hatt kontaktinformasjonen til noen andre i Teslasystemet enn servicesentrene som kan svare på hva planen rundt utbygging av servicesentrene er fremover. Hjelper ikke meg at de bygger ut i Oslo.  :P
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: Pris 80k service?
fredag 24. august 2018, klokken 12:11
Jeg hadde nettopp min på 80K service. Betalte 9000,- pluss 1800,- for smøring av bremser. Synes det er ganske dyrt for å være elbil, men men...
#3
Lading av Tesla / Sv: Installert 32A-kurs og TWC - får kun 16A-lading
torsdag 15. februar 2018, klokken 13:53
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 15. februar 2018, klokken 13:16
Sitat fra: martins på torsdag 15. februar 2018, klokken 10:01
Hei.
Jeg har fått montert en Saltoboks (230V 1 fase) som elektrikeren har stilt inn på maks 20A. Jeg kan derimot bare lade på 13A maks. Jeg har også bare enkeltlader og ikke ettermontert denne relè boksen. Burde jeg ikke hvertfall fått ladet med 16A uansett, selv om jeg ikke har relè boksen ettermontert?
Bilen er en 2014 S85.

Du har gammel ledningsnett i bilen som begrenser 1-fase lading til 13A (ikke 16A som det skal være). Tesla bytter dette på garanti, og monterer releboksen samtidig.

Tusen takk for tilbakemelding. Veldig nyttig forum dette. :)
Merkelig at dette ikke har blitt utbedret før, da bilen har vært inne flere ganger tidligere for utbedring av diverse garantiarbeid og bulletins. Tydelig at dette er noe man må spørre om for å få gjort noe med. Det er jo litt dumt for folk som ikke følger med her inne på forumet og som bare antar at det er slik det skal være.
#4
Lading av Tesla / Sv: Installert 32A-kurs og TWC - får kun 16A-lading
torsdag 15. februar 2018, klokken 10:01
Hei.
Jeg har fått montert en Saltoboks (230V 1 fase) som elektrikeren har stilt inn på maks 20A. Jeg kan derimot bare lade på 13A maks. Jeg har også bare enkeltlader og ikke ettermontert denne relè boksen. Burde jeg ikke hvertfall fått ladet med 16A uansett, selv om jeg ikke har relè boksen ettermontert?
Bilen er en 2014 S85.
#5
Jeg har fått en "Key Battery needs replacing" melding nå som ikke vil gå vekk. Jeg har byttet batteri i begge nøklene 2 ganger uten at det har hjulpet. Jeg har også startet begge skjermene på nytt flere ganger, samt slått av strømmen på bilen uten at det hjalp heller. Noen som har hatt et lignende problem? Irriterende å ha en feilmelding liggende på skjermen hele tiden. Tesla må ha bilen inn for å se på det men det er et stykke for meg å kjøre bare for en ufarlig feilmelding. Noen tips på hva jeg ellers kan prøve? :)
#6
Sitat fra: Eopheim på mandag 08. desember 2014, klokken 23:25
Filt på undersiden av innfellbare speil løsner.... henger som en fille under speilet. Flere som opplever det samme?
Jepp, jeg har samme problem. Kjøpte meg en superlim på biltema, klippet til filten og limte resten på plass igjen. Null stress. :)
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Drive unit failure
fredag 05. desember 2014, klokken 09:26
Sitat fra: Tor2 på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:08
kan bekrefte at Tesla skifter alle uniter. Har ikke hatt problemer enda, fikk bilen februar 14.
Fikk varsel om time på Grorud 9 des. Ikke aktuelt under noen omstendigheter å kjører fra Bergen til Oslo på denne årstiden for å skifte. Tolker mail slik at alle må til Grorud for å skifte. For meg høres det lite gjennom tenkt ut.
Det ble levert utrolig mange biler i Bergen februar - mars, så dette må gjelde mange biler.
De må komme med bedre løsninger.
Min produsert 6 januar 2014
Har Tesla nå gått ut med at de skal bytte alle uniter? Jeg har ikke fått noen innkalling enda. I hvilket tidrom er i så fall de berørte bilene produsert? Min er produsert i mars og jeg har også begynt å få den sirkelsaglyden. Jeg merker i midlertid ingen forskjell i ytelse og kjørecomfort. Kjørt 10k. Jeg er uansett storfornøyd med bilen og slår meg til ro med at det er 8 års garanti på DU. :)
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bakvindu åpner seg...
mandag 24. november 2014, klokken 13:45
Sitat fra: Muffinman på mandag 24. november 2014, klokken 08:55
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 21:35
Sitat fra: Muffinman på søndag 23. november 2014, klokken 20:54
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 18:43
Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o
Google translate much?
Ehm, nei hvorfor lurer du på det?
Uansett så kan det virke som at kneet av og til kan komme borti vindusheisknappen for venstre fremdør, slik at vinduet blir stående litt på gløtt hvis man ikke er obs på dette.
"Regnstorm" :) Første innlegg på forumet i tråd om feil, og et ord jeg bare før har sett på halvgrei oversettelse fra engelsk, i tillegg til noen andre småfeil jeg har sett på translate. Første tanke var at dette var en engelskspråklig person som hadde registrert seg kun for å lage noen "kunstige" tilfeller av feil, og som dermed har en eller annen agenda.

Beklager hvis jeg bommet der!

For øvrig kan jeg ikke tenke meg at det går an å komme borti vindusknappen for venstre framdør med kneet om man prøver hardt. Med mindre man er laget av gummi.

Der bommet du ja. :)
Vanligvis er jeg ganske flink til å formulere meg på en god måte. Tydligvis gikk det ikke så bra i dette tilfellet. Beklager hvis det ikke nådde helt opp til din standard Muffinman.
"Regnstormer" er noe som er ganske utbredt her på vestlandet. Veldig mye nedbør på kort tid. ;)
Jeg mente selvsagt høyre fremvindu. Jeg var nok ikke helt våken da jeg skrev dette innlegget.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bakvindu åpner seg...
søndag 23. november 2014, klokken 21:35
Sitat fra: Muffinman på søndag 23. november 2014, klokken 20:54
Sitat fra: martins på søndag 23. november 2014, klokken 18:43
Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o
Google translate much?
Ehm, nei hvorfor lurer du på det?
Uansett så kan det virke som at kneet av og til kan komme borti vindusheisknappen for venstre fremdør, slik at vinduet blir stående litt på gløtt hvis man ikke er obs på dette.
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bakvindu åpner seg...
søndag 23. november 2014, klokken 18:43
Dette har også skjedd meg. Venstre framvindu sto på gløtt under en regnstorm. Meget irriterende å komme tilbake trøtt å sliten etter endt arbeidsdag for så å oppdaget at setet er klissvått.  :o
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA