meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Ebe

#1
Vi selger nå vår E-NV200 og går tilbake til Peugeot 5008 bensin, mye pga det du nevner her. Bilene som klarer tre barn går for kort og ladestyr blir et reelt problem. Bilene som går langt har ikke plass til tre barn.

Og du kan jo bare glede deg til om to år, når du har to barn i forovervendte bilstoler. Da får du ikke plass til noen verdens ting i skulderhøyde. Eneste muligheten da er å ha bakovervendt i midten og de to forovervendte på sidene. Da må gulvet i midten være flatt og du må sannsynligvis ha seter som kan monteres uten isofix.   
#2
Vi var i samme posisjon som dere. Har hatt en Leaf siden 2014 og en Evalia E-nv200 siden 2018.

Nå har vi solgt Evaliaen og kjøpt en bensin Peugot 5008 SUV 2018-mod til 355.000. Peugoten gir oss det vi trenger, noe ingen annen elbil som vi kunne få i dag kunne gi oss.
#3
Nissan e-NV200 / Sv: Ladelukemekanisme fryser
søn 31. jan 2021, kl. 19:59
Har du funnet ut hva som konkret fryser? Luka? «Armene»? Låsen?
#4
Selg bilen der den er og kjøp ny etter 600km. Eventuelt lån/lei deg en bil med henger og frakt bilen. 9kwt batteri og 600km reiseveg? 9kwt er jo knappe 60 km pr lading?
#5
Spennende! Håper vi  får se en ladetest med 75kwt-batteriet snart. Dessverre kan det se ut som forbruket er ekstremt høyt... :-/
#6
Euniq 5 / Sv: Tester
ons 30. des 2020, kl. 14:24
De bekrefter nå selv på sine nettsider at ladehastigheten er 45 kw, og ikke 120 som tidligere.
#7
Euniq 5 / Sv: Tester
søn 27. des 2020, kl. 23:49
Vi valgte i dag å avbestille bilen, pga den ikke holder kvaliteten som vi bestilte. Vi hadde heldigvis klausul om prøvekjøring i kontrakten, men det er ikke behov for å prøvekjøre engang med så dårlige dokumenterte kvaliteter i testene.
#8
Nissan e-NV200 / Sv: Knirker i understellet bak
man 21. des 2020, kl. 18:03
Noen som har opplevd at ikke hele bilen knirker?  ;)
#9
Euniq 5 / Sv: Tester
man 21. des 2020, kl. 18:02
Jeg også fikk følelsen av at mye plass er bortkastet. Ikke mulighet for hverken lastenett eller skille mellom bagasjerom og cupé, noe som gjør at man ikke kan fylle bagasjerommet mer enn til seteryggen. Og som Radial skriver, men begynner å laste inn høyt.

Er veldig usikker på hva vi gjør.
#10
Euniq 5 / Tester
fre 11. des 2020, kl. 20:54
https://elbil.no/test-av-maxus-euniq-mpv-budsjett-elbuss-for-familien/?fbclid=IwAR1nNfatG8Iy23-KTOyj1eWNP5g-N_FmCPqlvyR-BAluIefy0eXH-JF6J7k

Knusende nederlag for ladehastighet. Klarer aldri 50 kw, snittladehastighet rundt 40.

Stor fare for vi avbestiller vår, etter en så ræva ladekapasitet.
#11
Euniq 5 / Sv: Leveringstidspunkt
tir 08. des 2020, kl. 17:03
Bilene kom i helge, 500 stk:)
#12
Euniq 5 / Sv: Leveringstidspunkt
søn 22. nov 2020, kl. 08:31
Demoversjonen manglet hurtiglading, cruise control og en rekke andre ting. De er disse bilene som har vært i landet siden sensommeren. :)
#13
Euniq 5 / Sv: Leveringstidspunkt
lør 21. nov 2020, kl. 20:36
En fullversjon? Eller demobil?
#14
Euniq 5 / Leveringstidspunkt
tir 17. nov 2020, kl. 10:47
Noen med kontrakt som har hørt noe mer om leveringstidspunkt?
#15
Euniq 5 / Sv: Maxus Euniq 5
lør 31. okt 2020, kl. 00:44
Da er det 71kwh brutto-versjonen jeg har sett med oppgitt 61kwh... :-/
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA