Varmeanlegget skal fikses førstkommende onsdag. Dette blir en fryktelig dyr affære. Totalprisen blir 55000. Jeg får 7000 i rabatt, så prisen er opprinnelig 62000. Jeg kommer ingen vei med en reklamasjonsak da loven er tydelig på at det er på dagen 5 år, ikke mer, men jeg får nye 5 år garanti på deler og arbeidet.
Det ville vært interresant å vite hvor mange leafer registrert etter 2013 som har hatt lignende feil med varmeanlegget. Er det noen som vet om andre elbiler også har hatt slike feil?
Var det slik at ladinga også kuttet når PTC streika på de gamle 2013 modellene?
Det skrives om at dersom man forvarmer uten å være tilkoblet lader må man sørge for at varmingen er avsluttet før man starter bilen, ellers kan det utløse feil med PTC.
Jeg finner ingen informasjon om dette på andre steder enn i slike forum som dette. Så ingen offisiell informasjon, altså.
Dette er jo en helt vesentlig og man skulle tro at Nissan ville gått offentlig ut med en slik advarsel om dette stemmer, uavhengig om det gjelder 2013 modeller eller ikke. Min er registrert 02.01.2014, og er naturlig nok produsert i 2013.
Bilene med den kjente feilen var registrert i 2013? og da kanskje produsert i 2012?
Jeg brukte forvarming uten å være tilkoblet lading den uka feilen oppsto, men husker ikke om varmingen var avsluttet eller ikke, når jeg startet bilen. Jeg har ingen "bevis" for at dette kan være årsaken til PTC-kollapsen, jeg vet jo heller ikke om det var PTC, panelet eller kompressoren som røk først.
Jeg tipper at jeg ikke kommer til å kjøpe en leaf neste gang det blir aktuellt å kjøpe ny bil.
Det ville vært interresant å vite hvor mange leafer registrert etter 2013 som har hatt lignende feil med varmeanlegget. Er det noen som vet om andre elbiler også har hatt slike feil?
Var det slik at ladinga også kuttet når PTC streika på de gamle 2013 modellene?
Det skrives om at dersom man forvarmer uten å være tilkoblet lader må man sørge for at varmingen er avsluttet før man starter bilen, ellers kan det utløse feil med PTC.
Jeg finner ingen informasjon om dette på andre steder enn i slike forum som dette. Så ingen offisiell informasjon, altså.
Dette er jo en helt vesentlig og man skulle tro at Nissan ville gått offentlig ut med en slik advarsel om dette stemmer, uavhengig om det gjelder 2013 modeller eller ikke. Min er registrert 02.01.2014, og er naturlig nok produsert i 2013.
Bilene med den kjente feilen var registrert i 2013? og da kanskje produsert i 2012?
Jeg brukte forvarming uten å være tilkoblet lading den uka feilen oppsto, men husker ikke om varmingen var avsluttet eller ikke, når jeg startet bilen. Jeg har ingen "bevis" for at dette kan være årsaken til PTC-kollapsen, jeg vet jo heller ikke om det var PTC, panelet eller kompressoren som røk først.
Jeg tipper at jeg ikke kommer til å kjøpe en leaf neste gang det blir aktuellt å kjøpe ny bil.