meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - cforoe

#1
ID.4 / Sv: Nye priser modellår 2022
søndag 23. mai 2021, klokken 16:51
Sitat fra: atrus på lørdag 22. mai 2021, klokken 11:12
Det ser ut som interiørfargen er mer tiltalende for 2022-modellene. Fikk først tilbud om en tech-modell (2021), men synes brunfargen på dashbordet rett og slett er stygt. Er det noen som vet om dette også gjelder rwd?

https://www.motortrend.com/news/volkswagen-id4-electric-crossover-interior/
Jeg er usikker på om denne artikkelen sier noe om 2022-modellen. Artikkelen er fra 4. september 2020.
#2
Jeg er fremdeles ikke helt klok.
I tabellen til Peter Madden er det oppgitt at man kan kjøpe seg ut ved oppstart og frem til 20 år.
1) Har man da bindingstid om man kan kjøpe seg ut med en gang?
2) Det er i tabellen oppgitt priser for "utkjøpspris inkl mva" og "utkjøpspris inkl mva per plass" Er dette beløp som må plusses sammen? Altså at første del er felles for sameiet og det andre er per beboer i tillegg.
3) Når et sameie kjøper seg ut, velger man da fritt leverandør av strøm eller er man bundet til Ohmia og dere abonnement?
#3
Synes ikke utkjøpsprisen var ille om man da slipper å betale månedabonnement senere, men det er det som er uklart for meg. For er det slik at om man etter 1 år kjøper seg ut (at alle gjør det) og betaler i underkant av kr 6000 for dette (per beboer) og da i ditt tilfelle sparer kr 549 pr måned må del være en god deal.

Men det jeg frykter er at man kjøper seg ut, dvs at eierskapet av anlegget flyttes til sameiet men at man fremdeles er låst til Ohmia og deres abonnement.
#4
Sitat fra: Wisd0m på tirsdag 13. april 2021, klokken 08:05
Sitat fra: Peter F. Madden på mandag 12. april 2021, klokken 22:25
Bor i sameie som skal legge opp mulighet nå, og har fått et tilbud fra Ohmia. Det er rett nok bedre enn tidligere, men kommer fortsatt ut langt dyrere enn å ta en engangsinvistering.
Vi er 15 leiligheter i sameiet. Vi har en Polestar og vil betale 549,- pr måned for 12000km, og mest lading hjemme.
Tilkoblingsavgift som tidligere var på 2999,- er fjernet men er erstattet av et gebyr på 35 pr leilighet(alle leiligheter) pr mnd.
Her er utkjøpsavtalen med Ohmia. Noen kommentarer? Leker meg med en excel-fil selv, og ser jo at det kommer dårlig ut...
De har fortsatt ikke kvittet seg med de høye prisene per mnd?

Angående utkjøpspriser så hadde vi fått tilbud på 7000 kr per plass som kostnadsgrunnlag fra Ohmia. Vi havner på nærmere 3200 per plass når vi tar investeringen selv. Er vel på kanten til at det bør kalles ulovlig prising.
Hva er konsekvensene om man kjøper seg ut? Må man fremdeles ha abonnement med Ohmia eller velger man selv strømleverandør etc?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Sameiet som jeg er en del av var i ferd med å inngå avtale med Ohmia. I dag fikk jeg beskjed av styret at Ohmia har trukket tilbudet fordi det ikke er i tråd med regelverket. Da virker det som at Ohmia gjør justeringer på forretningsmodellen sin.
Blir spennende å se om abonnementene blir rimeligere. Jeg tviler...
#6
Jeg tror dessverre man ikke får en avklaring før denne saken prøves rettslig. Og da må noen saksøke et borettslag/sameie som har inngått avtale med Ohmia slik at den avtalen blir prøvet for en domstol. Og det er vel mest nærliggende at det er Elbilforeningen som tar den oppgaven på vegne av medlemmene.
#7
Model 3 / Sv: Skal det aldri komme skiltgjenkjenning?
fredag 08. mai 2020, klokken 15:17
Kanskje vi bare trenger å holde pusten litt til...
Fant bildet på Facebookgruppen: Tesla Model 3 & Y Norge / Norway
#8
Model 3 / Sv: Skal det aldri komme skiltgjenkjenning?
mandag 04. mai 2020, klokken 12:33
Sitat fra: Motorwatt på mandag 04. mai 2020, klokken 12:30
Både feil med skiltlesing og fantombremsing er velkjent og mye omtalt også i USA. Prøv et Google-søk. Youtube og Tesla er ikke så relevant, da veldig mange innslag om Tesla er laget av entusiaster med referanse-gaver som mål.
Ja søket gav bare 1,2 mill treff :D Er jo betryggende å høre at det er at allment problem da blir det sikkert fikset til slutt. Og som du sier er nok mange av YT-videoene laget av entusiaster. Takk for avklaringen! 
#9
Model 3 / Sv: Skal det aldri komme skiltgjenkjenning?
mandag 04. mai 2020, klokken 11:38
Problemet med at det ikke benyttes skiltgjenkjenning virker å være at bilen holder feil hastighet men også dette med bremsing på motorvei når man krysser en vei med lavere hastighet.

Det jeg lurer på er om disse problemene er et "norsk" problem? Jeg har ikke registrert på YouTubevideoene fra USA at eiere av Tesla der opplever dette i lik grad som her på berget? Jeg synes alle amerikanerne skryter uhemmet av autopilot/FSD. Hadde Teslaene fantombremset på interstatene i Los Angeles hadde det vel blitt fullstendig kaos?

Noen som kan opplyse meg litt om dette?
#10
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
tirsdag 17. mars 2020, klokken 12:53
Angående faktura fra Tesla.

Kommer denne kun på Tesla-kontoen, eller får man varsel (e-post/SMS) om dette?
Bare lurer på om jeg selv må inn og sjekke kontoen aktivt fremover.
#11
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
onsdag 11. mars 2020, klokken 15:16
Da fikk jeg leveringsdato 23. mars for å hente min SR+ i Brumunddal. Bestilt i januar.
#12
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
mandag 20. januar 2020, klokken 16:02
Bestilte 14. januar. SR+ uten noen tillegg. Som kjent stod det da levering i februar.
Når jeg spurte selger om leveringstidspunkt, estimerte han de første to ukene i mars. Hva estimatet er basert på vet jeg ikke. Er jo godt å ha noe å glede seg til.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#13
ID.3 / Sv: VW ID.3 (Neo) vs. konkurrerende biler
søndag 14. juli 2019, klokken 17:42
Sitat fra: Spajderman på søndag 14. juli 2019, klokken 17:33
Hvor har dere dette med at det ikke blir taklast fra?
Se tabellen nederst på siden her: https://www.elbil24.no/tester/alt-om-den-forste-elektriske-virkelige-folkevogna-id3/71373857

Taklast: 0 kg. Så fremt Elbil24 har riktige opplysninger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#14
ID.3 / Sv: VW ID.3 (Neo) tråden
onsdag 08. mai 2019, klokken 09:32


Tror utfordringen ligger i å definere hva som er mye og lite og her er det vel ingen fasit. Etter litt Googling ser det ut som at VW produserer ca 1.000.000 Golfer totalt pr år og ca 11.000.000 biler totalt. Da blir 60.000 e-Golf lite i denne sammenhengen.
Da tror jeg at VW har sett på elbiler som en nisje, men at det er det de nå ønsker gjøre noe med. Men igjen er det vel markedet som bestemmer.
#15
ID.3 / Sv: 8. mai - men når?
tirsdag 02. april 2019, klokken 19:34
Sitat fra: Up_&_Away på tirsdag 02. april 2019, klokken 19:19
Det sies at de som eier en VW allerede, og da primært en elektrifisert, vil få reservere 6 timer foran de som ikke eier en VW.

Rett og rimelig synes jeg.
Spennende tanke. Blir spennende å se hvordan de skal løse det. Via «stabile» Car-Net?


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA