meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - ellinger

#1
TMS Hjul, dekk og felg. / Sv: TMS Hvilke vinterdekk velger man?
onsdag 30. oktober 2013, klokken 08:44
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 29. oktober 2013, klokken 19:38
Jeg har valgt å få bilen levert med R2. Satte R i fronten på 9-3`en i fjor høst og kjørte 18.000 km i vinter på dem. Imponert over grepet på vanskelig føre, men fronten ble litt vinglete. Satte disse bak i høst og monterte nye R2 foran - her er retningsstabiliteten merkbart forbedret. Når også grepet skal være forbedret ble det en no-brainer å velge disse på Teslaen, selv om erfaringene ikke er direkte overførbare på så forskjellige biler. Har for øvrig ikke fått testet grepet på skikkelig vinterføre med R2`ene, men om det loves en forbedring i forhold til R må det være bra. Har for øvrig satt R2 på nummer-to-bilen, en gammel Toyota også.

For øvrig spent på om bilen har fått standard 19" eller Cyclone - jeg har ytret ønske om Cyclone hvis det er såpass knapphet på standard at det er valgmuligheter. Hente i morgen :-)
Hei,
Du vet at ulike dekk på bil ikke er å foretrekke?
Jeg vet at regelverket sier 3 av samme model er ok.
Men har du R2 foran og R bak er det naturlig at du vil oppleve vandring og nedsatte kjøreegenskaper.
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: ELON i Tyskland
tirsdag 22. oktober 2013, klokken 07:57
Sitat fra: Nuvolari på tirsdag 22. oktober 2013, klokken 00:08
Samt executive bakseter.
Men da bare som 4 seter :)
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tesla i Rygge?
tirsdag 08. oktober 2013, klokken 23:51
Bor i Moss, flytter til Våler om 2 mnd.
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fortum i Norden
mandag 07. oktober 2013, klokken 00:23
Sitat fra: Charge and Drive på søndag 06. oktober 2013, klokken 09:07
Hei.

Du har rett, det stod noe om det på vår svenske nettside. Det er nå rettet opp, takk for at du gjorde oss oppmerksomme på dette og beklager feilinfo. på web.

Min tidligere beskrivelse i denne tråden stemmer med planene for Norge.
Ok, bra det ble rettet opp.
Da spanderer du 1 års ladekort? ;)
#5
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO adapter lansert
søndag 06. oktober 2013, klokken 20:51
Sitat fra: Charge and Drive på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:30
CHAdeMO kontatken er i seg selv ganske tung, så det beste hadde vært hvis sammenkoblingen kunnde vært lagt i bagasjen eller på bakken ved tørt vær.
Er derfor det står at det kommer en egen for Europa.
Den amerikanske er lettere etter hva jeg husker.
#6
Lading av Tesla / Sv: CHAdeMO adapter lansert
søndag 06. oktober 2013, klokken 20:25
Sitat fra: Charge and Drive på søndag 06. oktober 2013, klokken 20:18
Jeg syns det er flott at Tesla kommer med en CHAdeMO adapter, men er skeptisk til utformingen med tanke på den belastningen som kontakten i bilen vil få. Det ser ut som at både adapteren og CHAdeMO kontakten skal henge fritt og dermed vil all vekten belaste kontakten i bilen.
Made in US hvor alt er overdimensjonert, er mest trolig lett plast og det er jo kabel mellom adapteren og Type2 kontakten.
Tror det går bra, alle industrielle kontakter skal holde en hvis kg for å kunne bli godkjent
#7
Lading av Tesla / CHAdeMO adapter lansert
søndag 06. oktober 2013, klokken 20:09
Da var den amerikanske lansert og er klar for salg iløpet av vinteren.
Den vil ligge på 1000USD for de med SC aktivert og 2400USD for de uten som forhåndsbestiller, ellers 2900USD.
Det kommer en egen versjon for Europa
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Montering av antenne på TMS
søndag 06. oktober 2013, klokken 19:03
Sitat fra: Yagi på søndag 06. oktober 2013, klokken 18:58
Er det ikke parksensorene da?
Ja kanskje det er det.
Da bør isåfall de som vil montere ekstralys der være litt forsiktige.
Kjiipt å drille hull for så å høre konstant pip fra parksensorer
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: Montering av antenne på TMS
søndag 06. oktober 2013, klokken 18:57
Sitat fra: RoadRunner på søndag 06. oktober 2013, klokken 11:31
Var av med nosecone i går.
Det er mulig å legge inn en dipol på innsiden, rett over skiltplasseringen. Men det er nært mye metall der, så det er spørsmål om det blir greit å få tunet den inn med tanke på SWR. Kan sikkert virke greit for APRS.

Det fine er jo tilgangen til 12v (rød bolt på bildet).

Jeg har også spekulert litt på plassering av rig i frunk'en. Da er det lett å komme til 12v, men antenna må stå på panseret da... Ikke så stilig det heller. Men tror det er enkelt å føre ledningene til remote-fronten på riggen mellom skjøten i forskjermen og tak-stolpen og gjennom pakningen og inn på passasjersiden.

Bilen er ikke helt ferdig foliert enda, så jeg avventer litt.
Hva er de 2 ledningene som er til Noseconen din?
Er det ekstralys?
#10
Model S 2013 - 2022 / Sv: Deep Sleep
lørdag 05. oktober 2013, klokken 23:29
Sitat fra: larsleik på lørdag 05. oktober 2013, klokken 20:33

   
+1000 Dette var et knallbra innlegg.
Blir høytlesning for kona på senga ikveld ;)
Jeg har selv kjøpt denne som jeg alltid skal ha i Teslan.
Da er jeg sikra mot tom mobil, kald kaffe, flatt dekk og Deep Sleep ;D
http://www.jula.no/starthjelp-4-i-1-608102
[/quote]

HA HA HA ... Håpet virkelig at jeg kunne legge vekk denne nå. Er fast følgesvenn i min 2007 A6 Allroad, som støtt og stadig er tom for strøm...men men, da beholdes den som del av grunnutrustningen til TMS...

P85, 19", Grå metallic, Sort Napa, Karbon, Tech, Lyd, Lys, Luft, Pano ++ VIN 18666
[/quote]
Da kan vi imponere med fet elbil og eget aggregat til å fyre vaffeljernet når vi er på SC treff
#11
Sitat fra: Nuvolari på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:54
Sitat fra: ellinger på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:51
Det blir vanskelig å hurtiglade med standardlader.
Alle offentlige plasser har standard uttak slik som du har i veggen hjemme.
Det finnes jo noen steder som har Type 2 uttak, men da må du ha Saltokabel.

Du kan jo bruke ladekameratene, kanskje denne karen er hjemme med sin lader og kan hjelpe deg:
 
Johan 230V 32A
Peder Buchs gate 39
Drammen, Buskerud, Norway 3014
Description 230V 32A CEE kontakt (blå) i garasjen. Velkommen å plugge in hvis behov, men du må ringe meg først og få kode til garasjenporten. Mobil 46661668.
Phone 46661668

Han har ikke blått adapter.
Takk, da vet vi det :)
#12
Model S 2013 - 2022 / Sv: Fossilbil brann
lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:59
Sitat fra: a72 på lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:56
Til forsvar for fossilbilene så starter bilbranner sjelden i nye fossilbiler, i Norge er det vel ofte et resultat av lengre tids kjøring i saltsørpa vi har i Norge.

Vi vil nok se langt flere branner i Tesla av andre årsaker enn den vi har sett så langt etterhvert som bilene blir eldre.
Å du er journalist hvor? ;)
#13
Det blir vanskelig å hurtiglade med standardlader.
Alle offentlige plasser har standard uttak slik som du har i veggen hjemme.
Det finnes jo noen steder som har Type 2 uttak, men da må du ha Saltokabel.

Du kan jo bruke ladekameratene, kanskje denne karen er hjemme med sin lader og kan hjelpe deg:
 
Johan 230V 32A
Peder Buchs gate 39
Drammen, Buskerud, Norway 3014
Description 230V 32A CEE kontakt (blå) i garasjen. Velkommen å plugge in hvis behov, men du må ringe meg først og få kode til garasjenporten. Mobil 46661668.
Phone 46661668
#14
Model S 2013 - 2022 / Fossilbil brann
lørdag 05. oktober 2013, klokken 09:22
Da har det altså skjedd i Norge folkens.
En fossilbil har tatt fyr på selveste E6.
http://www.rb.no/lokale_nyheter/article6900144.ece
Det kan meldes om at det var en tyggegummi på 25mg fra en polsk lastebilsjåfør som er årsaken til den dramatiske brannen.
Tyggegummien skal ha blitt kastet ut av vinduet på lastebilen for så å ha truffet under Fossilbilen på et helt spesielt sted alle fossilbiler er sårbare.
Røyk veltet inn i kupeen og bilen ble overtent raskt grunnet den nye oppfinnelsen fossil.
Eieren av bilen kan bekrefte at han hørte noe som kunne minne om en steinsprut og reagerer på at det ikke kom noe varsel opp av dashbordet.
Aksjer over hele verden har synket med hele 80% og det avholdes nå krisemøter over store deler av verden.
Det ryktes at hovedeierne i BMW ønsker å trekke seg ut etter denne helt uforståelige hendelsen.
Brann i en fossilbil, det er jo verdens sikreste fartøy.
Rart det ikke var i en Elbil sier pressesjef Dietmar Graunsak hos BMW og får støtte fra sine konkurrenter hos VAG og Mercedes.

Saken oppdateres...

Foreløpig har over 6 billioner mennesker sett videoen på Youtube og Romerikes Blad følges nå av 3 stk. på Twitter.

God lørdag alle forumlesere!
Håper journalister innser snart at vi nye og framtidige Teslaeiere er verdens heldigste.


#15
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ladekabel
lørdag 05. oktober 2013, klokken 01:24
Bare hyggelig :)
Den skal være lengre enn bilen iallfall
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA