Neue Klasse X var det ja.. kan bli hetende iX3. Tør ikke kjøpe noe nytt før jeg har sett (og prøvd) den.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Trond.m på søndag 06. oktober 2024, klokken 19:37Sitat fra: turfsurf på søndag 06. oktober 2024, klokken 08:08400 + for å få Audi ringer er jo bare tøv. Kan du gi meg et eksempel på en bil med sammenliknbar kvalitet og funksjonalitet som koster 400+ mindre ?Sitat fra: Trond.m på søndag 06. oktober 2024, klokken 07:32Angående prisen på Q6, som en del hevder er «oppblåst» Jeg sjekket selv en godt utstyrt Q6 Tech Pro med S-line ++ til 937.000 veil. pris i Norge. I Tyskland koster samme spec 77.365 Euro eks VAT. Det tilsvarer med dagens kurs på 11,70 kr 905.000, -. Med mva over 500.000 og avgift i Norge ville det gi en veiledende pris på ca 1030.000.Det er vel ikke først og fremst prisen ifht andre markeder som er høy, mere ifht konkurrenter fra andre segmenter. IX50 er jo diskutert mye som er en større bil, og så har vi jo veldig mange i ikke-premium segmentet, der prisen starter på under 500k.
400k+ for å få fire ringer på fronten er ganske mye, selv om det er en del ekstra ny tech på kjøpet.
Så jeg tror Q6 kommer til å selge en del til Audi trofaste og folk som vil ha det nyeste, men jeg tror ikke det blir en storselger. Jeg tror folk i den prisklassen vil ha en bil med stor plass, og der er ikke Q6.
Sitat fra: daktari på lørdag 28. september 2024, klokken 10:37Varme i dørpaneler og midtarmlene er alene grunn nok til å eie iX.
Sitat fra: elektro på fredag 27. september 2024, klokken 22:43Sitat fra: SIS på fredag 27. september 2024, klokken 20:16iX HAR el.rattjustering
Så bra. Jeg finner ikke noen god oversikt over hva som er inkludert i Fully Charged. Poenget var egentlig bare at Q6 er relativt billig å lease. Og har antakelig relativt god annenhåndsverdi. Med nyere/bedre teknologi enn en del andre. Samt at den scorer bedre på en rekke parametre. Selv om du kanskje får med noe panoramatak og større felger på iX.
Er det andre sammenlignbare biler? EQE?
Sitat fra: elektro på fredag 27. september 2024, klokken 19:58Sitat fra: daktari på fredag 27. september 2024, klokken 10:53iX50 fully charged har mer utstyr enn du nevner for Q6 over. Men ser at Møller legger inn en bra rente på leasing.
Synes bilen må være slik man vil ha den, ikke en ferdig-pakke, når man skal ut med så mye.
Det er mulig, men Q6 har også utstyr iX ikke har. Som el. rattjustering, dobbel ladeluke, konfigurerbar LED lyssignatur foran/bak, skjem til passasjer, større førerdisplay, samt senk ved innlasting mm. Og litt større bagasjeplass (pluss frunk) og raskere lading. Så akkurat på hva du får, er vel ikke den store forskjellen..
Og du kan legge til det utstyret du vil, du er ikke låst til disse pakkene. Men det er klart, ekstrautstyr utover Tech Pro betaler du «full pris» for. Fremdeles blir det relativt rimelig leasing.
iX fremstår først og fremst som et godt kjøp ved ehh.. kjøp. Det sier kanskje noe om forventet verditap? Q6 på PPE er mer hot. Like it or not.
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 20. mars 2021, klokken 15:58
Opplever aldri at noen blinker på meg, hverken på tidligere biler med middels lys eller nåværende med lys i toppklasse.
Om en opplever dette regelmessig er det bedre å be verkstedet fikse bilen enn å gi blanke og plage alle en møter. For mange sitter det langt inne å blinke, så det er ikke slik at en kun plager de som velger å signalisere at noe er galt med lysene på møtende bil.
Jeg møter titt og ofte Model 3 med feiljusterte lys som blender, men tar meg sjelden bryet med å blinke. De burde skjønne tegninga basert på alle de som faktisk velger å blinke.