Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SIS

#1
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
lørdag 19. oktober 2024, klokken 16:42
Neue Klasse X var det ja.. kan bli hetende iX3. Tør ikke kjøpe noe nytt før jeg har sett (og prøvd) den.
#2
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
lørdag 19. oktober 2024, klokken 12:37
Blir interessant å se rekkevidde og pris på iX facelift, også opp mot Neue Klasse iX, der de mer enn antyder 600 km rekkevidde, som kanskje er et konservativt estimat. Så spørs det om den vil matche nåværende iX på støynivå og komfort.Sannsynligvis ikke, i og med at iX ligger en klasse over.
#3
BMW iX / Sv: iX 2025 Facelift (MY 2026)
torsdag 17. oktober 2024, klokken 16:14
Men det kommer Facelift som 2026 modell. Litt endring på frontlys, grillen blir litt nedtonet + litt endring ved baklys. Interiør har jeg ikke sett noe om.
#4
Volvo / Polestar / Sv: Polestar 4
lørdag 12. oktober 2024, klokken 16:45
Rart de leverer ut bilen før software er ferdig, nå blir det mye negativ omtale. Bilen ser bra ut utenpå og inni. Fin og tydelig grafikk på displayer, i motsetning til flere av de kinesiske bilene. jeg regner ikke denne som 100% kinesisk, i og med designet i Sverige. Isåfall er en Tesla laget i Kina også kinesisk. De må få ordnet software, så er dette en bil å regne med.
#5
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
søndag 06. oktober 2024, klokken 20:03
En risiko med alle Kina merkene er hvor lenge de gidder / eller har råd til å satse i Norge ja. Og helt fremtids-sikre merker er det ikke mange av. Men Audi er vel nokså sikre.
#6
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
søndag 06. oktober 2024, klokken 19:47
Sitat fra: Trond.m på søndag 06. oktober 2024, klokken 19:37
Sitat fra: turfsurf på søndag 06. oktober 2024, klokken 08:08
Sitat fra: Trond.m på søndag 06. oktober 2024, klokken 07:32Angående prisen på Q6, som en del hevder er «oppblåst» Jeg sjekket selv en godt utstyrt Q6 Tech Pro med S-line ++ til 937.000 veil. pris i Norge. I Tyskland koster samme spec 77.365 Euro eks VAT. Det tilsvarer med dagens kurs på 11,70 kr 905.000, -. Med mva over 500.000 og avgift i Norge ville det gi en veiledende pris på ca 1030.000.
Det er vel ikke først og fremst prisen ifht andre markeder som er høy, mere ifht konkurrenter fra andre segmenter. IX50 er jo diskutert mye som er en større bil, og så har vi jo veldig mange i ikke-premium segmentet, der prisen starter på under 500k.

400k+ for å få fire ringer på fronten er ganske mye, selv om det er en del ekstra ny tech på kjøpet.

Så jeg tror Q6 kommer til å selge en del til Audi trofaste og folk som vil ha det nyeste, men jeg tror ikke det blir en storselger. Jeg tror folk i den prisklassen vil ha en bil med stor plass, og der er ikke Q6.
400 + for å få Audi ringer er jo bare tøv. Kan du gi meg et eksempel på en bil med sammenliknbar kvalitet og funksjonalitet som koster 400+ mindre ?

Voyah Free  :laugh:  (lett ironi)
#7
BMW iX / Sv: Elendig kvalitet på seter.
søndag 06. oktober 2024, klokken 18:57
Jeg tror dette er ekte skinn. Ser ut som fargen utenpå har begynt å sprekke. En venn av meg kjøpte en 3 år gammel BMW 525I (De var det ikke mange av her på 90 tallet..)i 1995 hos Møller Ålesund, husker jeg. Den hadde slitasje/feil på skinnet som lignet på dette. Et lokalt firma "lakket" opp igjen skinnet der det var slitt på Møllers regning. Mulig det var et firma relatert til møbelbransjen, men det ble iallfall fikset noenlunde bra.
#8
BMW iX / Sv: Elendig kvalitet på seter.
søndag 06. oktober 2024, klokken 12:16
Tipper det vil bli omtalt som normal slitasje.
#9
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
lørdag 28. september 2024, klokken 11:17
Sitat fra: daktari på lørdag 28. september 2024, klokken 10:37Varme i dørpaneler og midtarmlene er alene grunn nok til å eie iX.
:+1:
#10
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
lørdag 28. september 2024, klokken 11:15
Sitat fra: elektro på fredag 27. september 2024, klokken 22:43
Sitat fra: SIS på fredag 27. september 2024, klokken 20:16iX HAR el.rattjustering

Så bra. Jeg finner ikke noen god oversikt over hva som er inkludert i Fully Charged. Poenget var egentlig bare at Q6 er relativt billig å lease. Og har antakelig relativt god annenhåndsverdi. Med nyere/bedre teknologi enn en del andre. Samt at den scorer bedre på en rekke parametre. Selv om du kanskje får med noe panoramatak og større felger på iX.

Er det andre sammenlignbare biler? EQE?

Det skal sies at det ikke er enkelt å få oversikt over hva som er inkludert og ikke i de forskjellige utstyrspakker og kampanjer? Der er det enklere med Tesla..En annen sak: Er det mulig å få "storkunderabatt" på kampanjene som BMW og Audi kjører for tiden? Eller er de "nede på stålet" med prisene sine nå?
#11
Kommende Audier / Sv: A6 e-tron
lørdag 28. september 2024, klokken 11:06
Skal bli interessant å følge med på salget av tyske (eller andre) "premium" stasjonsvogner fremover: A6 etron (og i5 for den del.) Er stasjonsvognenes tid forbi? Litt trist isåfall. Har hatt det selv siste 20 år Men etter å ha prøvd iX , som imponerer med sitt komfortnivå må jeg si, blir jeg i tvil om hva en skal satse på neste gang. 99% av tiden cruiser en bare på veien, blir ikke så mye sportslig kjøring, da fungerer en SUV kanskje bedre, bedre oversikt fra førerplass og. Prisforskjellen ser ikke ut til å være stor heller? En godt utstyrt A6 etron Avant eller i5 Touring med 4WD nærmer seg fort millionen.
#12
Audi Q6 e-tron og SQ6 e-tron / Sv: Q6 - tester
fredag 27. september 2024, klokken 20:16
Sitat fra: elektro på fredag 27. september 2024, klokken 19:58
Sitat fra: daktari på fredag 27. september 2024, klokken 10:53iX50 fully charged har mer utstyr enn du nevner for Q6 over. Men ser at Møller legger inn en bra rente på leasing.

Synes bilen må være slik man vil ha den, ikke en ferdig-pakke, når man skal ut med så mye.

Det er mulig, men Q6 har også utstyr iX ikke har. Som el. rattjustering, dobbel ladeluke, konfigurerbar LED lyssignatur foran/bak, skjem til passasjer, større førerdisplay, samt senk ved innlasting mm. Og litt større bagasjeplass (pluss frunk) og raskere lading. Så akkurat på hva du får, er vel ikke den store forskjellen..

Og du kan legge til det utstyret du vil, du er ikke låst til disse pakkene. Men det er klart, ekstrautstyr utover Tech Pro betaler du «full pris» for. Fremdeles blir det relativt rimelig leasing.

iX fremstår først og fremst som et godt kjøp ved ehh.. kjøp. Det sier kanskje noe om forventet verditap? Q6 på PPE er mer hot. Like it or not.

iX HAR el.rattjustering
#13
Kommende Audier / Sv: A6 e-tron
lørdag 03. august 2024, klokken 10:30
A6 Etron ser ut til å levere på mange områder. Så spørs det om stasjonsvognens tid er forbi eller? "Alle" går for SUV/Crossover om dagen.
#14
Kommende Audier / Sv: A6 e-tron
lørdag 03. august 2024, klokken 10:22
Kan fåes med luftfjæring, 40mm mellom laveste/høyeste nivå. Vil etterhvert komme med 435 hk og Quattro. Rekkevidde på den varianten er ikke oppgitt enda.
#15
BMW iX / Sv: Laserlys
tirsdag 04. januar 2022, klokken 16:37
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 20. mars 2021, klokken 15:58
Opplever aldri at noen blinker på meg, hverken på tidligere biler med middels lys eller nåværende med lys i toppklasse.
Om en opplever dette regelmessig er det bedre å be verkstedet fikse bilen enn å gi blanke og plage alle en møter. For mange sitter det langt inne å blinke, så det er ikke slik at en kun plager de som velger å signalisere at noe er galt med lysene på møtende bil.

Jeg møter titt og ofte Model 3 med feiljusterte lys som blender, men tar meg sjelden bryet med å blinke. De burde skjønne tegninga basert på alle de som faktisk velger å blinke.

Har som nevnt en 530e Xdrive med laserlys. Hentet den ut i januar ifjor. Den har fått remote software update 2 ganger siden da. Før var det endel biler som blinket når jeg møtte de, denne vinteren er det ingen. Ser ut som lysautomatikken har blitt mer restriktiv og maskerer ute mer av bilene som kommer imot, og som jeg ligger bak. Om dette er noe BMW har fikset via remote software update har jeg ikke sjekket grundig men det er iallfall en tydelig forandring.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA