Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Mobileum

#1
Slik er min erfaring etter over 6 år med EAP: Bremser for store biler, bremser unødvendig langt for kryssende biler, bremser uten grunn (fantombremsing), bremser unødvendig langt før rundkjøringer og litt krappe svinger, stopper for imaginære trafikkreguleringslys som ble tatt ned for 2 år siden, fartsgrenser er helt på viddene, osv. Tipper Teslas ikke bruker én ressurs på dette i det hele tatt. Hele gjengen jobber sikkert på FSD, men hører at det skjer lite der også. 3 måneder siden siste oppdateringer på denne også. Nå bruker jeg EAP (eller hva den nå heter)  stort sett bare på motorvei. Dette kan IMO ikke engang kalles ADAS (Advanced driver-assistance systems).
#2
Tesla / Sv: Ikke bestill noen ny Tesla nå
søndag 23. mars 2025, klokken 09:19
SitatHøres bra ut og det er bra det er konkurranser og at ladehastigheter er enormt bra på disse, ikke minst Zeekr 7X blant annet også, men disse bilene koster betraktelig mer

Xpeng G6 koster fra 423.000.-, og har omtrent samme ladetid som Zeekr X7.
#3
Tesla / Sv: Tesla aksjer
lørdag 22. mars 2025, klokken 16:08
I alle dager!
#4
Tesla SW og AP / Sv: FSD-videoer
lørdag 20. april 2024, klokken 23:41
Det som ble litt spesielt her er at noen her inne gjentatte ganger er mere opptatt av å finne feil og svakheter hos konkurrenter i et forsøk på å sette Tesla i et bedre lys.  Jeg synes det er en juvenil måte å argumentere på. Det kommer nemlig sjelden noe godt ut av det, og kan slå voldsomt tilbake. Omtrent som her da Waymo ble latterliggjort, og som faktisk var slik det omtalte startet.

Har jobbet noen år i salg hos IBM, og der var det nærmest forbudt å trekke konkurrenter inn i salgssituasjonen selv når kundene brakte det på bane. Fremdeles en utmerket retningslinje for alle som driver med salg og reklame. Legg merke til at det sjelden vi ser seriøse bedrifter som i sin reklame benytter seg av sammenlikninger hvor konkurrenters navn blir nevnt eller avbildet.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremser til 2018 model S
lørdag 13. april 2024, klokken 21:19
Da har din gått akkurat like langt som min. Var innom et bremseverksted for en måned siden som sa at det omtrent ikke var slitasje på skivene, og at klossene iallfall holdt et par år til (∾30K km.). Jeg har ganske mange mil på motorvei, og det kan vel være en årsak? Eller kjørestil?
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Bremser til 2018 model S
lørdag 13. april 2024, klokken 20:58
Ut av egeninteresse: Har samme bil og årgang. Hvor langt har bilen din gått?
#7
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
torsdag 11. april 2024, klokken 17:20
SitatOgså mangler det 200 hk..
.
Var ikke med i kravspekken din

SitatMen; L2 huser mye rart.
Ja, det er vi enige om. Har selv en litt rar versjon av L2 i min bil..
#8
Tesla SW og AP / Sv: FSD-videoer
torsdag 11. april 2024, klokken 16:57
Ja, her er det tydelig en diskrepans som bør forklares. Men det som synes klart er at det å benytte fataliteter for å "dr.te" ut andre er en farlig vei å gå. Da kommer det gjerne noe tilbake i en kraftig rekyl. Det er iallfall jeg "dr.tlei" av.
#9
Tesla SW og AP / Sv: FSD-videoer
torsdag 11. april 2024, klokken 15:34
Nå lar vi Tesla slippe til:


https://www.youtube.com/watch?v=3o2sI37xwOc
#10
Tesla SW og AP / Sv: FSD-videoer
torsdag 11. april 2024, klokken 12:33
#11
Tesla SW og AP / Sv: FSD-videoer
torsdag 11. april 2024, klokken 10:35
Tenk dere om 5+ år når Tesla FSD har kommet så langt at den kanskje klarer å gjør samme feilen...
#12
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
onsdag 10. april 2024, klokken 20:47
Off topic:
Sitat fra: CorsoDante på søndag 07. april 2024, klokken 17:34Skjønt, dersom Alfa plutselig kommer med et L2-system på linje med (dagens) AP, umiskjennelig italiensk design/kjørefølelse, i en demi-praktisk pakke, så blir det fort «italiensk» på meg igjen.

Despite the compact size, the Milano boasts the "largest boot in its class for a full BEV," with up to 400L load capacity. Alfa offers several driver-assist features, including optional Level 2 autonomous driving.

https://electrek.co/2024/04/10/alfa-romeo-reveals-first-ev-sporty-milano-suv-electric/
#13
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
onsdag 10. april 2024, klokken 17:35
Interresante synspunkter, men må vel være mulig å flette inn "FSD" ett eller annet sted for å forsvare innleggenes validitet i denne tråden?  ;)
#14
Tesla SW og AP / Sv: 2024.8.x
onsdag 10. april 2024, klokken 15:51
Puh. Godt å høre.
#15
Tesla SW og AP / Sv: Nye EU.kart på vei
onsdag 10. april 2024, klokken 15:45
Kartene er vanligvis på flere gigabyte, så det kan ta tid med mobildata. Hvis det i det hele tatt lar seg gjøre. Har du et gunstig mobilapp. abb, kan du bruke telefonen din.

Ja, to knapper resetter MCU (Media Control Unit).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA