Dette blir bare gjetning, men hvis problemet med lugging kommer av systemet prøver å unngå kritisk turtall ved å legge inn et 'ulovelig' turtallsområde kan det tenkes at bilen trenger en slags reset?
Kritisk turtall vil variere ganske mye avhengig av akslingenes stivhet, hjulenes tregetsmoment etc.. Derfor vil kritisk turtall variere fra bil til bil og når du bytter hjul. Kan det være at bilen automatisk detekterer dette området basert på vibrasjonsmålinger, og hele tiden har en formening om hvor kritisk turtall er? Kommer du opp i nedre del av området holder den litt igjen. Kommer du over midten av området gir den litt på. Og det oppleves som lugging. Skulle tro at dette området var ved et mye høyere turtall, men noe kan ha gått feil auto justeringen?
Men slike ting burde jo Tesla kunne svare på og ikke bare skylde på hjulene.
Kritisk turtall vil variere ganske mye avhengig av akslingenes stivhet, hjulenes tregetsmoment etc.. Derfor vil kritisk turtall variere fra bil til bil og når du bytter hjul. Kan det være at bilen automatisk detekterer dette området basert på vibrasjonsmålinger, og hele tiden har en formening om hvor kritisk turtall er? Kommer du opp i nedre del av området holder den litt igjen. Kommer du over midten av området gir den litt på. Og det oppleves som lugging. Skulle tro at dette området var ved et mye høyere turtall, men noe kan ha gått feil auto justeringen?
Men slike ting burde jo Tesla kunne svare på og ikke bare skylde på hjulene.