Leide en id4 GTX 2022 på jobbreise sist uke. Har kun leid Tesla på getaround/nabobil i en årrekke og tenkte å la meg imponere av et etablert merke. Jeg er ikke blind tesla-fan, det merket som går forbi Tesla på totalpakke får nok mitt kjøp.
Uansett, jeg tror jeg slet hele turen med kaldt batteri, og klarte aldri å finne ut om bilen hadde varmepumpe (vognkortet sa også type:E2 men det er kanskje en registreingsteknisk sak og ikke en bilrelatert type) ei heller noe om forvarming. En upraktisk sak med å leie elbil blir også at man må levere tilbake med "full tank". Hverken bil eller Elton-appen viste live lade-effekt, men ved innleveringstidspunkt ladet jeg på en Kempower som viste 112kw max og da var batteriet varmt. Derimot hadde det tapt ca 40% av varmen ved ladeslutt.
Jeg følte meg lett og slett litt avspist med informasjon fra bilen og følte meg dermed tilbake til ca 2014 hvor jeg kjørte Tesla for første gang og alt var litt nytt og lett bekymrende. Visste ikke den gang at der var en knapp på ladepluggen for å åpne ladeporten.
Uansett, jeg tror jeg slet hele turen med kaldt batteri, og klarte aldri å finne ut om bilen hadde varmepumpe (vognkortet sa også type:E2 men det er kanskje en registreingsteknisk sak og ikke en bilrelatert type) ei heller noe om forvarming. En upraktisk sak med å leie elbil blir også at man må levere tilbake med "full tank". Hverken bil eller Elton-appen viste live lade-effekt, men ved innleveringstidspunkt ladet jeg på en Kempower som viste 112kw max og da var batteriet varmt. Derimot hadde det tapt ca 40% av varmen ved ladeslutt.
Jeg følte meg lett og slett litt avspist med informasjon fra bilen og følte meg dermed tilbake til ca 2014 hvor jeg kjørte Tesla for første gang og alt var litt nytt og lett bekymrende. Visste ikke den gang at der var en knapp på ladepluggen for å åpne ladeporten.