meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Pilotech

#1
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tomt for strøm på 12 volt ...
onsdag 25. september 2013, klokken 20:22

Sitat fra: Trondns på onsdag 25. september 2013, klokken 19:14
Noen som har fått opp den samme meldingen? Bilen står io garasjen og tar ikke imot lading. Får heller ikke opp ladeporte pga dette. Har ringet Tesla men foreløpig ingen tilbakeringing. Noen med samme erfaring? Må jo på jobb i morgen !!
Får dette ofte. Er relatert til ladekabelen som følger med bilen. I følge servie tekniker hos Tesla så resettes alle feilmeldingene ved:
1. Ta ut ladekabel, lukk ladeport
2. Sett deg inn i bilen, trykk på bremsepedalen og sett bilen i D-drive. Behøver ikke å rulle, men norn cm er vel pk.
3. Gjenta ladeforsøk. Husk å sette kabel først i 220v stikk og så bestmt og helt inn i bilen.

Dette virker alltid for meg, men holder ikke på sikt. (220v Kabel fra Salto virker 100%)
#2
Model S 2013 - 2022 / Sv: BUG opplevelser på Tesla
torsdag 05. september 2013, klokken 05:35

Sitat fra: TeslaSignature på tirsdag 03. september 2013, klokken 20:33
Lading
Opplever at det ser ut som om bilen lader. Viser riktig volt inn men 0A


Dette er feil på kabelen fra Tesla. Har fått ny kabel og da skjer dette bare 30% av gangene. Den første gjorde dette nesten alltid. Tesla jobber med saken. Eneste måte å sikre seg på er å vente med å gå fra.bilen til du ser den lader(ser ampere stiger fra 0-13). Gjør den ikke det så må kabelen ut av bilen og settes inn igjen.

Fikk prøve en tilsvarende 220/Schuko kabel med kladd fra Salto, og den virket 100% av tiden. Så bilen var det ikke feil med.
#3
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vampire Drain
søndag 01. september 2013, klokken 11:20
Har gjort en liten test før jeg skal på en lengre tur med overnatting uten strøm i flere dager. Som dere ser av bildene forsvant 6km rekkevidde på 15 timer. Det er ca. 1 mil pr døgn. Prosedyren som ble brukt (relevant for min tur), at bilen ble ladet til max daily rekkevidde (439km), og så kjørt litt til parkeringsplassen. Da sto det 437 km. Så sto den stille i 15 timer. Temperatur 15C synkende til ca 10C i løpet av natten og morgentimene. Har firmware 5.0
#4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
onsdag 21. august 2013, klokken 07:12
Neida. 100 000 km håper jeg jeg slipper. Men satte fra meg bilen i går kl 2300. Da var det 158km igjen. Indag morges kl 0515 og start på ny arbeidsdag var status 269km. Håper at adaptere kommer snart slik at dobbel fart blir tilgjengelig. Da ville det stått 370 km til disposisjon, altså i øvre enden og ikke nedre av rekkeviddeangst skalaen.
#5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
onsdag 21. august 2013, klokken 00:26
Ingenting konkret om adaptere. Tror han sa "bør være her i løpet av september".
#6
Model S 2013 - 2022 / Sv: Mine første timer i min egen Model S!
onsdag 21. august 2013, klokken 00:04
Da har jeg hatt Signature 85, Svart m tan/obesche glossy i egne hender siden kl 1200. En udelt glede, flere venner har allerede prøvd. Interesserte folk hver gang vi stoppet. Alt fungerer perfekt. Firmware 5.0 ble loaded rett før jeg fikk bilen. Mangler de vanlige tingene som er beskrevet før: Kun Schuko støpsel, nett i frunken, ingen vet når app for IoS kommer, vinterdekk kommer senere.

En detalj var at lading ikke fungerte. Symtom: grønt lys på kladd=ok, får ikke åpnet ladeluke med Tesla Mennekes plugg men må gjøre det innenfra, blå lamper for lading tennes ved lukeåpning=ok, men når en stakk pluggen i bilen høres et klikk og man får røde lys istedet for grønne ladelys. På speedometeret sto det at kabel måtte byttes.
Fikk byttet ledning, og problemet ble løst av teknikere online som bekreftet diagnosen og sørget for at kabel kunne hentes hos Tesla. . Imponerende feilsøking og rask og bra problemløsing.
Nå står den og lader med 13a 232v. Det går ulidelig sent. Ca 10-15 km pr time. Dette må regnes som en ren nødløsning.
#7
Model S 2013 - 2022 / Sv: Norges og Europas første
onsdag 07. august 2013, klokken 12:33
Jeg synes det ville vært realt av Tesla å innrømme at Sinatureiere betaler ca 30000 mer for bilen enn andre. Glem renter, det er vår sponsing av Tesla. Dette har jeg tatt opp med Tesla i Norge og på TMC forum. Problemet er at Tesla ikke holder sin del av avtalen. Derfor burde de kompensert oss på annen måte. Fks med gratis service første 4 år.
Vi burde kanskje samlet oss og vært tydelige på en løsning for alle signatureiere. At #1 ikke får først er bare uforståelig uansett og bør ikke forstyrre faktumet om 30000 pr Signaturbil. Dette lukter.
Mvh Sig #229 EU (ca #20 i Norge)
#8
Model S 2013 - 2022 / Sv: Rustbeskyttelse
mandag 29. juli 2013, klokken 00:03
Blir spennende å høre hva anbefalingen til Tesla blir vedr rustbeskyttelse. På alle flly som brukes i Norge (og de er jo for det meste laget av aluminium og veldig lite jern) så sprayes hjulbrønn og understell med tynn (Dinitrol aktig) væske for å hindre korrosjon særlig om vinteren.
På rullebanen brukes ofte sand og en type avisingsvæske som gjør at ting korroderer fortere. Vet ikke om dette er værre enn salt, men uansett er hele det utsatte hjulopplegget klebrig av brun rustbeskyttende væske.
#9
Model S 2013 - 2022 / Sv: EU-spec biler i Norge
søndag 28. juli 2013, klokken 23:52
Uten sammenlikning forøvrig:

Da vi fikk de første F-16 flyene til Norge, var stikka som man styrer flyet med helt stiv. Den merket trykket fra hånden til piloten og reagerte deretter. Dette fungerte fint, men resulterte i unødvendig mye kraft fra pilotene før man fikk jobbet seg inn. Så dette ble raskt endret i produksjonen slik at man fikk noen millimeters bevegelse i stikka og en mye bedre følelse med styringen av flyet.

Moral: Ingeniørene er ofte fantastisk dyktige til å få ting til å virke, men det må feedback fra brukere til for å få ting virkelig brukbare.
#10
Jeg venter på det, men det vil inkludere et luftspenn på 15m alternativ med jordkabel som erstatter dagens strømtilførsel. Så det er neppe relevant totalt sett for andre.

Men er det skilt ut kun 3fas delen så poster jeg det.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
#11
Snakket med Tesla customer service i går.
De sa da at de kom med informasjon om anbefalte løsninger ganske snart. Essensen i opplegget var at alle EU modellene ble levert med mer avanserte ladeopplegg enn US bilene. Inkludert evne til å bruke 3fas. Og at de nå anbefalte 3fas lading. Anbefalte løsninger i prioritert rekkefølge var:

1. 400v 3fas hvis du kunne få det (kun nyere hus/el-installasjoner)
2. 230v 3fas 16a. (Skulle være mulig for de fleste vanlige hus el-anlegg)
3. 230v 1fas minimum 16a

Venter på EU229 Signature i juli og har fått bekreftet av elektriker at alternativ 2 er kurant å sette opp i garagen. Da skulle jeg kunne lade med 6,3kw/t (230*16*1,73).
Det burde være et bra utgangspunkt for en som kjører ca. 20-25000 km pr år.
Ikke noe mikkmakk, kun en 3fas kontakt på veggen.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA