meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olabt

#1
Carwing / Nissan Connect etter 6 år
tirsdag 10. juli 2018, klokken 10:35
Skulle bruke appen for første gang på noen måneder her i dag.. Fikk beskjed "this service can not be provided"

Er det denne varslede 6 års avsluttningen av abbonnement? eller bare bug?..

bilen blir 6 år nå i juli. om et par uker..

Noen som vet pris på abb?.. er jo fint og ha.. men ikke særlig høy betalingsvilje med den farten og stabiliteten den har. I tillegg er leafen blitt nr 2 bil etter Tesla kjøp.
#2
DRIFTSBATTERI / Rekkevidde 2012 leaf?
tirsdag 16. januar 2018, klokken 21:48
Hei. Har nå hatt leafen i 5 1/2 år. (94tkm) Synes rekkevidde tapet har vært jevnt ganske  lavt. mistet første bar typ 1 uke etter 5 års jubeleet...
Men synes siden da at rekkevidden plutselig har blitt vesentlig dårligere..
På mandag kom jeg bare 44+16km (riktig nok utfordrende forhold), før siste bar var borte og guess-o-meter sa 8km. Plugga i en fortum lader som da mente at det var hele 19% igjen på batteriet? Er det noe konfig feil her?
#3
Brukererfaring Ladeutstyr / Sv: EcoLite vs Tesla Wall Connector
lørdag 11. november 2017, klokken 20:51
Får du samme ladefart med ecolite som twc?
#4
Kan du poste final invoice?
#5
Model X 2014 - 2022 / Sv: Norges beste 7-seter?
tirsdag 10. oktober 2017, klokken 01:09
Sitat fra: tiger`n på mandag 09. oktober 2017, klokken 00:16
Sitat fra: Mons på søndag 08. oktober 2017, klokken 17:36
men hva skjer den dagen Ford leverer denne bilen i en el-versjon?
Den dagen tror jeg det snør i helvetet.

Ford har nylig fått ny CEO, som er et godt innovasjonshode og som jeg forstår er svært pro EL.. så hadde faktisk ikke avskrevet de.. får se om han har nok gjennomslagskraft
#6
Sitat fra: krister461 på torsdag 21. september 2017, klokken 23:25


Sitat fra: olabt på torsdag 21. september 2017, klokken 22:44
Hvordan henger det å være "heldig" på greip med Tesla's uttalte policy om "likt for alle".
Det skal ikke handle om å være heldig. Det skal handle om at det valget man tar ved bekreftelse fremdeles er det du ville valgt ved henting. Når Tesla velger å automatisk justere priser på bestilte biler ved prisendringer så får de sørge for å gjøre dette riktig og likt for alle ut fra kontraktspris.

Og nei. pris er jo ikke kjent på forhånd når de endrer den hele tiden. Jeg har ikke ett eneste dokument som sier hva prisen var ved bestilling...
Tror du legger for mye i den "likt for alle". Og, det er fascinerende hvordan man klarer å snu rabatter etter bestilling til en negativ ting. Selv fikk jeg utlevert bil to dager før alle fikk rabatt, men er fortsatt strålende fornøyd med den. :)

Hva baserer du din tro på? Det var utrolig nok det argumentet jeg fikk når jeg lurte på hvorfor de fjernet rabatten min..
#7
Bestilling og levering / Sv: Levering august - september 2017
fredag 22. september 2017, klokken 08:01
Sitat fra: Rolf Gjerdsjø på fredag 22. september 2017, klokken 00:01
Og i kveld kom endelig telefonen til meg også (etter litt masing på DS de siste dagene), hentes i Røyken på lørdag kl 11. Er det noen som har hentet der, og som vet om jeg må forholde meg til en dårlig opplyst plasthall eller noe sånt?

Er bedre å hente der enn hos tesla er mitt inntrykk.

Da har de hvertfall klargjort bilen ordentlig
#8
Poenget med inventory 90 fra juli er at de ikke har fått noen rabatt som følge av endringene slik som dere som bygde selv før sommeren eller de som har bestilt 75 og 100 i samme periode har fått.
#9
Sitat fra: krister461 på torsdag 21. september 2017, klokken 22:32
Prisen er kjent på forhånd, men en del er så heldige at de får ytterligere rabatt. At prisen blir dyrere er en feil som ikke skal skje og de færreste hadde godtatt.

Hvordan henger det å være "heldig" på greip med Tesla's uttalte policy om "likt for alle".
Det skal ikke handle om å være heldig. Det skal handle om at det valget man tar ved bekreftelse fremdeles er det du ville valgt ved henting. Når Tesla velger å automatisk justere priser på bestilte biler ved prisendringer så får de sørge for å gjøre dette riktig og likt for alle ut fra kontraktspris.

Og nei. pris er jo ikke kjent på forhånd når de endrer den hele tiden. Jeg har ikke ett eneste dokument som sier hva prisen var ved bestilling...
#10
Sitat fra: krister461 på torsdag 21. september 2017, klokken 22:27


Sitat fra: Galemattis på torsdag 21. september 2017, klokken 20:14
Jeg vil si at man hjelper Tesla å bli kvitt en ferdig produsert bil, og skal ha kompensert for dette.
Det kan du si så mye du vil, men prisen er kjent på forhånd og Tesla kan selvsagt prise inventory-bilene som de ønsker.

Prisen er jo ikke kjent på forhånd.. den er fullstendig flytende og bingo ved levering..
#11
Inventory x90d bestilt 17/7 med adj. price 66k. Fikk 73k til i view spec 3 dager senere.

Den orginale linjen på 66k ble slettet og hevdet feil i slutten av august når jeg la til vinterhjul.
Det skjedde en oppdatering, hvor mange fikk rabatter igjen rundt månedskiftet tror jeg. Da endret min rabatt seg igjen fra 73 til 70 i view spec. 
Rett før levering kom vinterhjulene på view spec og rabatt tilbake til 73.
På final invoice som kom kl 23 kvelden før levering var rabatt 70. Klagde og fikk endret det til 73 på utlevering ved å vise spec delivery hadde sendt meg når de slettet 66k rabatten.

Er enig med trådstarter at her har Tesla virkelig håndtert dette elendig. Jeg føler meg lurt til å kjøpe en annen bil enn jeg ønsket. skulle egentlig ha x75.. men selger overbeviste meg om at denne inventory bilen var så bra kjøp.. noe den jo var ettersom pris bare var 15k over lik speccet x75 i kjøpsøyeblikket. Jeg svelget derfor merkostnaden på 70k over den jeg hadde tenkt å bestille (annen spec).. men ved utlevering var denne merkostnaden blitt 130k, som jeg absolutt ikke ville valgt. I tillegg er bilen full av feil og service time for å rette dette er satt opp først om 2 måneder... I Sum, ekstremt dårlig opplevelse å kjøpe Tesla..
#12
Bestilling og levering / Sv: Levering august - september 2017
onsdag 20. september 2017, klokken 19:36
Sitat fra: -Xee- på onsdag 20. september 2017, klokken 15:08
Sitat fra: morpheos på onsdag 20. september 2017, klokken 15:01
Jepp - samme her. Damen som utleverte var ikke kjent med det, og snakket med de "på kontoret" som mente at det ikke ble levert med enda. Ligger i hanskerommet, så bare å sette den sammen selv.

Wow... for et kunnskapsnivå på disse Tesla-ansatte...

Har enda til gode å få svar på noe jeg har lurt på ved oppmøte på SC
#13
Bestilling og levering / Sv: Levering august - september 2017
onsdag 20. september 2017, klokken 14:36
Sitat fra: MyMuffin på onsdag 20. september 2017, klokken 11:12
Sitat fra: morpheos på onsdag 20. september 2017, klokken 09:50
Hentet ut bil i går kveld. I Bergen leveres bilene ut i et stort partytelt, som var ganske mørkt. Gikk over bilen ganske nøye med lommelykt, men ikke akkurat ideelle forhold. Brukte ca. 45 min på gjennomgang av bilen, til utleveringsdamens delvise fortvilelse. Fant noen småting, bla. en liten bulk på høyre side langs listen hvor bagasjeluken kommer ned (på rennen nedover), samt en skrape i plastlisten nederst på samme side. Ellers lite å plukke på, litt tight på ene siden der FWD kommer ned, men lager ikke noe lyd og hun noterte det. Spurte etter docking til telefon siden den har Premiumpakken, men fikk til svar at den ikke ble levert ut lengre. Den lå i hanskerommet..

Ellers superhappy med bilen. Ser at FWD er noe paranoid på hvor høyt den vil ta døren i garasjen, og at jeg sannsynligvis kommer til å irritere på meg noen naboer mtp hvor brei bilen er.

Noen som vet hvordan det er med docking til den nye premium pakken? Den er i utgangspunktet ikke nevnt i det hele tatt

Lå i en eske i handskerommet.. monterte selv
#14
Bestilling og levering / Sv: Levering august - september 2017
tirsdag 19. september 2017, klokken 23:08
Sitat fra: CaZpaH på tirsdag 19. september 2017, klokken 18:41
Sitat fra: olabt på tirsdag 19. september 2017, klokken 17:15
Viktig å gå nøye over og ikke la seg stresse av leveringsfolka..

var bare kaos der på fredag når jeg henta.. og masse feil på bilen

Utdyp gjerne siste setning der. Hva var masse feil?

Var dårlig klargjort. sand/skitt i sprekker mellom panelene, skittene felger/hjul. ikke oppdatert sw.

ingeting ble utbedret før utlevering og ingen beklagelse på noen måte.

Her er listen med feil jeg har bedt de sende til service for utbedring;

1.Rear bumper Scratch/chip
2.Crack in paint bellow fwd both sides on car-body joint.
2.falcon doors needs alignment (both)
3.Trunk hatch needs alignment, hatch does not move properly, glass and body of hatch is misaligned with car body.
4.Centerconsole lid is misaligned and has scratches as consequence.
5.Right Hand fog light is misaligned
6.Rear hatch weather-strip not properly enclosing left hinge.
7. Weatherstip on rear window, back part missing on right side, torn on left side.
8.Platsic wheelarch not properly fixated on body, bottom right side, front wheel
9. Plastic fitting bottom front left door not properly fixed on body.
10.overall weather-strips and seals, excessive road/wind noise

#15
Model X 2014 - 2022 / Sv: AP2 vs AP2,5
tirsdag 19. september 2017, klokken 23:01
Sitat fra: pej på tirsdag 19. september 2017, klokken 22:36
Man må ha kjøpt full selvkjøring når bilen var ny for å få denne oppgraderingen dessverre. Se svar fra Skøyen:

Ingenting i det svaret som sier at man må ha FSD fra bilen var ny.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA