Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - aaa3

#1
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Informasjons display - dårlig synlighet
fredag 13. april 2018, klokken 11:21
Det kan hende den står i natt-modus
#2
Mitsubishi Outl. PH / Sv: MMCS split screen
onsdag 21. februar 2018, klokken 08:44
Sitat fra: LarsErikOsterud på fredag 22. april 2016, klokken 09:37
For de som lurer på hvordan man slår på dette:
Ser ut som bildet er blitt borte, kunne du laste det opp på nytt?
#3
Mitsubishi Outl. PH / Sv: sms app
torsdag 15. februar 2018, klokken 21:29
Jeg har samme problem. Håper Geos oppdaterer appen..
#4
Kia Niro EV / Sv: Endelig felles venteliste hos Kia!
mandag 29. januar 2018, klokken 08:39
Sitat fra: trykkertor på søndag 28. januar 2018, klokken 10:45
Vi bare slår i hel litt ventetid med å fantasere hvordan vi løser hengerproblemet hvis Niro ikke får krok.
Det må da være lov.
Klart det er lov å diskutere alternative løsninger for både det ene og det andre.
Men det hadde vært veldig greit om disse diskusjonene ble lagt til passende tråder, jeg er enig med TM i at dette neppe har noe med felles ventelister å gjøre.
#5
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Skiboks
onsdag 24. januar 2018, klokken 12:07
Jeg har firkantrør.
#6
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Skiboks
onsdag 24. januar 2018, klokken 10:22
Jeg har høy, "gammeldags" skiboks (Thule Touring Sport 600). Selve skiboksen er 390 mm høy, så da er det 10 cm igjen til lastestativet. Jeg mener jeg å ha kjørt inn i P-hus med høydebegrensning 220, og at det gikk akkurat.
Kjøper du en litt lavere skiboks går det helt sikkert greit.
#7
Jeg har også disse mattene, og er veldig fornøyd med dem.
#8
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
tirsdag 28. november 2017, klokken 08:04
Sitat fra: tuono på mandag 27. november 2017, klokken 18:48
Føyer seg bare inn i rekken av innlegg der folk mener noe om en bilmodell uten å engang ha sittet i den. Noe som går igjen i store deler av denne tråden. Hadde vært greit om vi etterhvert prøvde å dreie den over til nyheter om Kona.
Så enig, så enig.
Vi trenger ikke alle disse kommentarene om hva som kanskje kan komme til å mangle ved Kona EV.
Ber så ydmykt om at disse kommentarene legges i tråden "Konstruktiv kritikk av Kona", så slipper vi andre å lese dem (så kan det jo diskuteres hvor konstruktiv den kritikken du finner der er, da.... ;)).
#9
Bilen min var ny i april 2014. 57000 km nå, ingen merkbar reduksjon i batterikapasitet.
Rekkevidde på el sommer ca 40-45 km, vinter ca 25-30. Har klart 56 km under ideelle forhold. Ingen merkbar endring fra da bilen var ny.
Gjennomsnittlig bensinforbruk 0,4 l/mil.
#10
Mitsubishi Outl. PH / 2019-modell med 100 km rekkevidde?
tirsdag 07. november 2017, klokken 08:37
På et annet delforum står det:
Sitat fra: Fagasstraps.com på onsdag 18. oktober 2017, klokken 23:54
... Men Outlander Phev 2019 blir solgt på liste hos Motor-Forum, kunne love dobbel rekkevidde. +10mil. ...
Er det noen som vet noe mer om dette?
#11
Hyundai KONA / Sv: Nytt om Hyundai KONA
mandag 06. november 2017, klokken 20:16
Jeg har slik app til den bilen jeg kjører nå. Bruker den flittig vinterstid for å varme opp, men har aldri brukt den sommerstid. Vi bor tross alt i Norge.
#12
Hyundai KONA / Sv: Konstruktiv kritikk av Kona
mandag 06. november 2017, klokken 20:15
Drivstoffkostnadene hører også med i regnestykket.
La oss si at (den lille) bensinbilen bruker 0,4 l/mil, og el-bilen 1,3 kWh/mil (antagelser som er i overkant positive for fosilbilen). Med en bensinpris på 14 kr og en strømpris på 1 kr/kWh, koster hver mil kr 5,60 for fosilbilen, og kr 1,30 for el-bilen. Med 15000 km/år blir dette kr. 6450 årlig besparelse for el-bilen. I løpet av 100.000 km sparer el-bilen 43.000 kr, i løpet av 150.000 km blir det 64.500.
Uten intensiver kan m.a.o. el-bilen koste et sted rundt 50.000 kr mer enn tilsvarende bensinbil.
Mange av oss har også andre motiver enn de rent økonomiske for å kjøre el-bil.
#13
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Produktforbedring
lørdag 28. oktober 2017, klokken 22:05
Sitat fra: geos
Jeg ble av Mitsubishi Mysen (Mysen Bil) forsikret om at det KUN var motorstyring de ville oppgradere, ikke app eller annet... Skal sjekke mere
/quote]
Viktig å få avklart for oss som bruker sms-appen din!
#14
Ok, det er helt greit at mange der ute ikke syns dette blir en bra bil. Noen av oss er fortsatt interessert i bilen, og vi trenger ikke å lese mer eller mindre morsomme synsinger.
Hvis dere har behov for å fortsette kan dere jo åpne en egen tråd "Synspunkter fra oss som ikke liker en bil vi ikke har sett".
#15
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Låse ladekabel på Outlander PHEV
fredag 29. september 2017, klokken 10:32
Sitat fra: Phev1422 på onsdag 27. september 2017, klokken 03:04
På min 2014 phev så låses ladekabelen fast i bilen da jeg låser bilen. Går ikke å trykke ned spaken for å løsne den, så lenge bilen er låst.
Sånn er det (dessverre) ikke på min 2014-modell. Min er kjøpt ny i Norge. Er din?
Låses alle typer ladekabler?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA