Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Nissan => Leaf 2018- 40kWt og 62kWt => Emne startet av: unik42 på tirsdag 22. desember 2020, klokken 11:55
Smekker disse to inn i samme post:
Den nye Leafen min skal på førsteårsservice og jeg må si at jeg er rimelig sjokkert over prisen Nissan/Bilsenteret Haugesund tar for en service - tett oppunder 4000kr! Når andre merker klarer seg to år uten service er det rimelig irriterende at jeg må betale 4000 for å opprettholde garantien. I tillegg sier de at de må ha bilen inne en hel dag for å "oppdatere en reducer" (sitert mail).
Noen som har erfaring med rimeligere servicer på Haugalandet og kjenner dere til denne oppdateringen?
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........
Store forhandlere som Birger N Haug og Mobile har nok som mål at prisen er lik over hele landet, men Nissan legger ingen andre føringer enn å spesifisere servicepunkter og estimert arbeidstid.
Så er det opp hvert enkelt verksted å vurdere om de kan gjøre jobben raskere og/eller ta mindre betalt for samme jobb.
Det er en lang tråd (helt tilbake fra 2014) her: https://elbilforum.no/index.php?topic=16876.330
Summa sumarum var at jeg leverte bilen til et Meca-verksted, de fulgte vedlikeholdspunktene, og jeg betalte 2200 inkludert smøring av glidere.
Sitat fra: kaffer på fredag 29. januar 2021, klokken 09:01
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........
Det man kan gjøre er og skifte pollenfilter og kupe filter selv, så si i fra til verksted at dem skal trekke fra det på service, sparer litt der. Men det aller beste er og kjører service på et uavhengig frittstående verksted med kompentanse på elbiler. Halve prisen glatt. Nybilgaranti består. Jeg tror færre og færre folk er opptatt av den biten på at bilen MÅ på merkeverksted for og opprettholde annenhåndsverdi osv.
Sitat fra: Arthur Morgan på søndag 31. januar 2021, klokken 02:08
Sitat fra: kaffer på fredag 29. januar 2021, klokken 09:01
Prisen på service ser ut til være den samme over alt, det kan tyde på et prissamarbeid innen Nissan konsernet. Hvilket jeg trodde var ulovlig?
Straffen for å ikke foreta service er trussel om å fjerne deler av nybilgarantien. Så det er bare bøye seg i støvet og betale for skifte av kupefilter og lite annet...........
Det man kan gjøre er å skifte pollenfilter og kupe filter selv og det man kan skifte selv, så si i fra til verksted at dem skal trekke fra det på service, sparer litt der. Men det aller beste er og kjøre service på et uavhengig frittstående verksted med kompentanse på elbiler. Halve prisen glatt. Nybilgaranti består. Jeg tror færre og færre folk er opptatt av den biten på at bilen MÅ på merkeverksted for og opprettholde annenhåndsverdi osv.
det er mitt inntrykk hverfall etter noe efaring med kjøp og salg av nye biler
Hadde min 2020 modell 40kwh på første service hos Aasen Bil Minnesund i januar og betalte 3492,-
Har betalt 3950 kr... det var kjappest service..på.40min ... hos NISSAN i Bergen :)
Da jeg kjøpte Leaf (2018) fikk jeg service de første tre (eller var det fem?) årene for 7.000kr i en pakke på kjøpet. Litt bedre deal enn 4k i året, i alle fall, men fortsatt vesentlig mye dyrere enn Tesla (som jeg kjører nå, fordi rapidgate gjorde meg gal).
Sitat fra: Markud på mandag 08. mars 2021, klokken 19:26
Har betalt 3950 kr... det var kjappest service..på.40min ... hos NISSAN i Bergen :)
Det er nøyaktig 10x den timeprisen vi tar hos Elbilhjelpen.no. AS :o
Prøvde å finne billigere alternativer, men da ble det uten smøring av bremsene. De byttet også til kullfilter i kupefilteret og tilbød lånebil mens den var inne. Så var vel egentlig verdt det, iallefall de 2-3 første årene.