Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Volkswagen VW => e-Golf => Emne startet av: Turbomannen på mandag 23. september 2019, klokken 18:13

Tittel: We Connect app
Skrevet av: Turbomannenmandag 23. september 2019, klokken 18:13
God kveld,

Bare jeg som har trøbbel med å bruke We connect appen? Sånn har det vært i mange dager nå.



Tips mottas med takk!
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Amatørenmandag 23. september 2019, klokken 21:25
Opplever en del feil og melding og om 'Feil på nødanropsystemet, kontakt kundeservice.'

Bilen var inne for feilsøking og nå er det funnet feil på kabel fra kommunikasjonsenheten og GSM antennen. Kabel bestilt og skal inn etter høstferien for å bli fikset.

Kanskje flere med mye problemer kan ha samme feil.

Klag og be verkstedet sjekke feil loggen.

Husker ikke detaljer, men tror kundemottaker sa det var 29 kommunikasjonsfeil på 30 dager.

Kan jo være at Volkswagen har mottatt en batch med dårlige antennekabler, men påstår det IKKE.

Bilen er en 2019 modell utlevert november 2018.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Milklørdag 12. oktober 2019, klokken 19:55
Har problemet løst seg Turbomannen? Har fått samme melding som deg de siste dagene. I tillegg ber bilen om bruker-PIN, det har den gjort i en måned nå >:(
Har forsøkt med S-PIN uten hell, har også byttet S-PIN og lagt til bilen på nytt. Er det noen andre som har opplevd dette?
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Amatørenlørdag 12. oktober 2019, klokken 20:16
Ekstremt mye trøbbel siste to ukene nå.

Audi folk sliter også. Skal visst være samme system, men annen grafikk (GUI).
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Røystirsdag 22. oktober 2019, klokken 10:26
Jeg har ikke fått kontakt med bilen gjennom We-Connect siden den 10/10. Brukerstøtte svarer konsekvent ikke på mail. Har fått kontakt med de på telefon og får beskjed om at det er et teknisk problem som de jobber med og jeg vil motta en mail så snart feilen er rettet. Så langt jeg skjønner er det kommunikasjonproblemer med VW sitt SIM-kort. Det gjelder en Golf 2019 registrert november 18.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Amatørentirsdag 22. oktober 2019, klokken 13:04
Vi har (som signaturen sier) en e-up! og to stykk e-Golf.

Den siste (2019) har store problemer med kommunikasjonen. Dette er reklamasjonssak mot Møller. De trodde det var coax kabel mellom antenne og kommunikasjonsenheten. Det viste seg å ikke være det allikevel og ikke antennen heller.

Verkstedet hentet det de kunne av logger fra modulene i bilen. Så tok de den berømte 'sikring restetten' som mange her på forumet har omtalt og det gikk ikke. De måtte koble fra batteriet totalt for å få resatt ALT (ikke å anbefale å gjøre selv da instrumentpanelet kan se ut som et 'amerikansk juletre' etterpå og vil kunne ha all verdens feilmeldinger inntil man får resat det med diagnoseutstyr via ODB kontakten).

De fikk tilgang til min We Connect konto for test og så at det var bare den ene bilen som hadde permanent feil (de slet en del på grunn av at servere i Tyskland var nede på grunn av feil den første dagen de hadde bilen).

De sendte alt av logger sammen med skjermdump av app (som jeg tok) til Volkswagen i Tyskland for ytterligere feilsøking. Det virker som om Møller bil Asker og Bærum tar dette veldig seriøst. Nå har vi i tillegg til fossilbiler handlet fire elbiler der (+ en e-Golf som ble kondemnert på fabrikk under/etter produksjon).


Jeg synes det er veldig viktig at så mange som mulig kontakter verksted for dette så de får mest mulig data om problemet.

Forbered dere med å ta noen skjermdumper når dere har problemer.

Synes også at det er helt greit at dere henviser til tilsvarende sak hos Møller bil Asker og Bærum.

Selv om det er kjedelig å dra innom verksted så er det vel i alles interesse at Volkswagen får en fiks på dette.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Røystirsdag 22. oktober 2019, klokken 15:49
Den ene bilen din som hadde feil var mao en eGolf 2019 samme som min. VW har lagt opp til brukerstøtte og feilmeldinger i WC-Appen og det hadde hjulpet om de hadde respondert og lagt ut noe der hvis de har et kjent problem som de jobber med og ønsket tilbakemeldinger om. Og hvis dette er et kjent problem på flere eller i verste fall mange biler så er det ganske så arrogant å ikke informere og ikke besvare mailhenvendelser fra kunder. Jeg har fortsatt håp om at VW greier å løse dette uten verkstedbesøk og avventer en uke til. Da har de vært kjent med mitt problem og kanskje flere i tre uker.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Røystorsdag 24. oktober 2019, klokken 16:21
Jeg har fortsatt ikke kontakt med bilen på We Connect, men fikk tak i kundesupport på Chat på We Connect idag. De anbefaler ikke lenger å vente og se, men å oppsøke nærmeste forhandler da de heller ikke får kontakt med bilen. De hadde spart meg for 14 dager irritasjon om de hadde konkludert med det når jeg meldte om feilen første gang.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: DagRuneonsdag 30. oktober 2019, klokken 09:25
I lengre tid har det vært problemer med å få kontakt med serveren eller bilen. I noen tilfeller oppnås kontakt med bilen, fordi kupevarming starter, men appen sier den ikke får kontakt. Så da er det kvittering fra bilen som ikke når server. Noen ganger er det tydelig at appen ikke får kontakt med server. I det siste har appen krevd pålogging hver gang, fingeravtrykkpålogging benyttes ikke, selv om det er innkjørt tidligere. Og feilmeldingene er alltid uspesifikke "en feil har oppstått". Dette synes jeg ikke kan aksepteres av en tjeneste man betaler 100 euro i året for!
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Kleffaonsdag 30. oktober 2019, klokken 10:39
Samme problem. Får ikke kontakt med bilen. Dette er irriterende.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: e-Stigtorsdag 31. oktober 2019, klokken 11:57
Det er tydeligvis portalen på serveren til Volkswagen som har problemer. Jeg prøvde nettopp å logge meg på der, og får samme beskjed.

https://www.portal.volkswagen-we.com (https://www.portal.volkswagen-we.com)
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: thraintorsdag 31. oktober 2019, klokken 12:24
Jeg har ikke fått kontakt siste 3-4 dager
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Amatørentorsdag 31. oktober 2019, klokken 12:45
Server feil på bakenforliggende system.

Rammer We Connect og myAudi brukere.

Fra Audi e-tron tråd:
Sitat fra: Amatøren på torsdag 31. oktober 2019, klokken 09:11
Eller har de 'fucket' opp serverene ved implementering av ID serien i databasen?

Veldig lik feilrate på We Connect når det klages på myAudi app.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Milktorsdag 31. oktober 2019, klokken 15:46
Har ikke fått kontakt med bilen siste uken... Syntes det er skammelig at VW tar betalt for denne tjenesten som er totalt upålitelig. Kjipt at WeConect må kjøre for at Tibber skal vise ladestatus i sin app.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Oddaatorsdag 31. oktober 2019, klokken 18:57
Virket bra i drøyt to år her, men nå er det bare tull og har vært det en stund. Gratis i fire år heldigvis, men likevel irriterende.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: RonnyØ2torsdag 31. oktober 2019, klokken 19:55
Umulig å sette igang forvarming mm her nå også. Hvor kan man klage?
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Radiobil1torsdag 31. oktober 2019, klokken 22:48
Kom opp når jeg prøvde nå. Men er merkelig ustabil. Kan umulig være noe VAG er fornøyd med, kommer til å klage ifm fornyelse av abb, om ikke før.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Doleofredag 01. november 2019, klokken 09:37
Klager sendes på epost:
weconnect-support@volkswagen.de

De svarer på norsk. Tror det kan være greit at folk gir beskjed om at de er missfornøyd. Jeg fikk til svar i forrige uke at de hadde løst noen problemer, og det bare var å reinstallere appen så skulle det fungere... evt. så kunne jeg prøve på en annen telefon. Tjenesten har ikke fungert spesielt godt for meg i denne uken
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Kleffafredag 01. november 2019, klokken 15:37
Ser ut som det er oppe igjen nå. Får i alle fall kontakt med min bil.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: thrainfredag 01. november 2019, klokken 18:44
Ja. Fungerer hos meg igjen også
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Torzansøndag 03. november 2019, klokken 13:47
Den appen fungerte bra i to år og så gikk gratistiden ut.
Etter at jeg bestilte, og betalte for, forlengelse har ingenting virket.
Jag har gitt opp den appen nå, selv om det er synd. For det fungerte greit før.

Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: JEKmandag 04. november 2019, klokken 11:48
Hvis abonnementet har gått ut før du får fornyet det, må du ta kontakt med we connect folka. De må reaktivere sim i bilen.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: DagRunefredag 15. november 2019, klokken 11:24
Volkswagen beklager - sikkert flere som har fått mail med beklagelse. Den fungerer nå.
Fra email:
"Den siste uken var tilgangen til vår We Connect-tjeneste sterkt begrenset på grunn av en midlertidig teknisk forstyrrelse.
Vi beklager dette på det sterkeste, og er lei oss for eventuelle problemer det har forårsaket."
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: pers1tirsdag 26. november 2019, klokken 21:19
Har ikke hatt kontakt med bilen via WeCoonect siden 15 November, fredag 22 November hadde jeg fått nok av server svaret til kundeservice. De eskalerte saken og de viser seg at VW har deaktivert SiM kortet i bilen, da det ikke har nødvendig GDPR rettigheter fra oss som bruker.  Dette gjelder det fleste av oss, min e-Golf ble levert ut 7 desember 2018. Fikk denne mailen, ringte forresten til Kundeservice igår og fikk vite at det var mange i kø for å få aktivisert sim kort igjen så detkunne ta en til to uker før mitt ble reaktivert.

" Hei Per,

Takk for din henvendelse.

Grunnlaget for at tjenestene ikke er tilgjengelige er mest trolig ingen kontakt med vår server fra ditt kjøretøy, og dette krever da en aktivering av kjøretøyets SIM-kort- slik at det gjenopprettes kontakt med vår server igjen.

Det er på grunn av nye GDPR rettningslinjer i 2019 at sim-kortet i bilen er deaktivert. Dette er som oftest basert på en manglende avtale som tillater at informasjonen formidles.

Vi har videreført denne informasjonen til vår tekniske avdeling som har ansvar og mulighet for denne utførelsen- og vil oppdatere deg så snarlig vi får tilbakemelding om at dette er gjort."
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: andre1980onsdag 27. november 2019, klokken 04:00
Jeg mistet kontakt 5. November, ca 1 år etter kjøp av bilen.
Forsøkte først å ta kontakt med forhandler, som bare avviste saken når jeg forsøkte å reklamere på dette som en mangel.

Kontaktet så We support, som eskalerte saken. I og med at også SOS, verkstedknapp og infoknappen heller ikke virket, mistenkte jeg at det var noe galt med simkortet. Fikk tilbakemelding fra We support om at de eskalerte saken, og at jeg tok kontakt med Møller bil igjen for å få rep. SOS-knapp.

Dro igjen til Møller Bil Forus, som i utgangspunktet igjen var avvisende, men som motvillig booket tid til i morgen 28. November etter at de så eposten fra We-support.

I mellomtiden har jeg mottatt nytt svar fra We-support, hvor de skriver følgende:

Thank you for contacting Volkswagen Digital Services.

Following up on your case with number 0000XXXXXX, we have received a response from our experts team, according to whom, the Head Unit of your vehicle needs to be reset on a hardware level. For that reason, a visit to your local authorized Volkswagen workshop will be necessary.


De skriver ingenting om GDPR til meg, men virker som om det kan være samme problem som andre nå har, og mer sannsynlig med GDPR enn resetting av slik de har skrevet til meg.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Shippojosøndag 01. desember 2019, klokken 22:01
Jeg mistet også kontakt med bilen siden 15 november. Har kontaktet we connect support. Hvor det tok litt tid med respons. Men til slutt ble det konkludert med at jeg trenger en resett. Mitt nærmeste verksted kunne ikke ta inn bilen før 18 desember. Prøvde da andre verksteder i nabo byene. Heldigvis hadde nærmeste by tid førstkommende tirsdag. Takk gud for det. Men nå skal vel tyskerne oppdatere appen frem til 6 desember? Har en e-golf fra Januar forøvrig.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: andre1980mandag 02. desember 2019, klokken 05:31
Hadde bilen inne på verksted 28. November. We connect har virket siden da. De resatte en enhet i bilen.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Cirriskysøndag 08. desember 2019, klokken 11:58
Får koblet til bilen selv, men i det siste har jeg fått en melding om at "for å beskytte 12V batteriet blabla så kan du ikke utføre noen handlinger". Irriterende
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Oddaasøndag 08. desember 2019, klokken 18:33
Sitat fra: Cirrisky på søndag 08. desember 2019, klokken 11:58
Får koblet til bilen selv, men i det siste har jeg fått en melding om at "for å beskytte 12V batteriet blabla så kan du ikke utføre noen handlinger". Irriterende
Sånn er det her også. Men alt ser ut til å virke likevel.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: terskaarmandag 09. desember 2019, klokken 08:45
Samme her!
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Erlingnitirsdag 10. desember 2019, klokken 15:05
Jeg får konstant "Kan dessverre ikke sette opp Volkswagen-brukerkontoen din." feilmelding uansett hva jeg gjør i appen for tiden.
Men alt funker (det var vel kanskje å ta i...) her også, uavhengig av feilmeldingen i hvert fall.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: andre1980fredag 13. desember 2019, klokken 05:36
Sitat fra: andre1980 på mandag 02. desember 2019, klokken 05:31
Hadde bilen inne på verksted 28. November. We connect har virket siden da. De resatte en enhet i bilen.
Var nok litt tidlig ute der...
Nå får jeg ikke koplet meg til we-portalen i det hele tatt... hverken fra app eller fra nettet.
Når er det nok problemer til at en kan kreve kompensasjon?! Er ikke annet enn problemer og nedetid med dette rævva systemet!
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Hodetelefonerfredag 13. desember 2019, klokken 06:47
Tror ikke du kan kreve noe sånt når du kjøpte produktet og viste det var enormt med nedetid og feil.
Da kunne alle kjøpt dette produktet FOR å kreve erstatning.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: andre1980fredag 13. desember 2019, klokken 10:30
Sitat fra: Hodetelefoner på fredag 13. desember 2019, klokken 06:47
Tror ikke du kan kreve noe sånt når du kjøpte produktet og viste det var enormt med nedetid og feil.
Da kunne alle kjøpt dette produktet FOR å kreve erstatning.
Du tenker at folk kjøper en eGolf til flere hundre tusen FOR å kreve erstatning for manglende Car-Net? Volkswagen har reklamert for en tjeneste som overhode ikke fungerer, og som et år etter kjøp fremdeles ikke fungerer skikkelig. Forsøkte igjen å logge på, men får bare beskjed om å prøve igjen senere.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: geearfredag 13. desember 2019, klokken 11:09
På 190 km så løste det seg som regel med å ta ut sikring 17 bak luka under rattet i noen minutter.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: trondwestlørdag 14. desember 2019, klokken 18:28
Kan ikke få uttrykt hvor misfornøyd jeg er med VW sin app for vår E-golf. Fungerer halvparten av gangene. Etter 5 år og stadige oppdateringer har altså en av verdens største bilkonsern ikke klart å lage en stabil og fungerende app. Først får beskjed samtidig i appen om at data ikke kan oppdateres og at de er oppdatert... Jeg går da inn på VW norge sin hjemmeside for appen og klikker meg inn på chat og skriver en lang avhandling og klikker send, og får selvfølgelig en feilmelding...
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Amatørenlørdag 14. desember 2019, klokken 19:12
Sitat fra: trondwest på lørdag 14. desember 2019, klokken 18:28... og klikker meg inn på chat og skriver en lang avhandling og klikker send, og får selvfølgelig en feilmelding...

Bruk:
kundeservice@moller.no
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Vw e upsøndag 15. desember 2019, klokken 07:48
Hei. Kommer ikke inn på appen eller via nettet. Har sjekket med kundeservice og de sier at det er problemer med en server igjen. Har dere samme problem? 🤔🎄
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: aageaasvedsøndag 15. desember 2019, klokken 12:08
ok her
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: thrainmandag 16. desember 2019, klokken 00:15
Dårlig periode her. Virker stort sett ikke...
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Mippenmandag 16. desember 2019, klokken 07:54
Etter abonnementet mitt gikk ut får ikke jeg aktivert abonnementet igjen. Får beskjed fra VW teknisk at den må på verksted (e-Up).
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: lars667onsdag 18. desember 2019, klokken 13:36
Må si at min app har fungert omtrent 99% siden jeg fikk tilbake bilen fra verksted (pga noe batterirelatert) i oktober/november eller når det var. Fungerte _stort_ sett før det også, men var oftere problemer da. Det eneste nå er at pålogginga tar litt lang tid. Men kan sikkert forklares med 2G/EDGE-dekning osv.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Oveonsdag 18. desember 2019, klokken 19:41
Jeg har både e-golf og i3. Om det kan være ei fattig trøst så er ap`en til BMW enda verre. En fordel har i3`en da, og det er at jeg kan forvarme via nøkkelen om morgenen når bilen står utenfor.

Tyskerne er kanskje ikke så gode på nye inovative løsninger som app-verdenen tydelig vis er. Det er jo ikke lenge siden kasettspiller var standard i tyske biler :D
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Håvartorsdag 19. desember 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Mippen på mandag 16. desember 2019, klokken 07:54
Etter abonnementet mitt gikk ut får ikke jeg aktivert abonnementet igjen. Får beskjed fra VW teknisk at den må på verksted (e-Up).

...På grunn av GDPR blir det låst. Jeg tok kontakt med We Connect Support og fikk til svar SIM-kortet i bilen er blitt deaktivert på grunn av personvern.

Vi vil sende saken til våre eksperter i Tyskland for å aktivere SIM-kortet ditt på nytt...


Tok et par dager før jeg fikk ny e-post og kunne aktivere igjen. Dette var en e-golf, men regner med at det er det samme på e-Up og at du ikke trenger å ta bilen på verksted.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Mippentorsdag 19. desember 2019, klokken 13:09
Sitat fra: Håvar på torsdag 19. desember 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Mippen på mandag 16. desember 2019, klokken 07:54
Etter abonnementet mitt gikk ut får ikke jeg aktivert abonnementet igjen. Får beskjed fra VW teknisk at den må på verksted (e-Up).

...På grunn av GDPR blir det låst. Jeg tok kontakt med We Connect Support og fikk til svar SIM-kortet i bilen er blitt deaktivert på grunn av personvern.

Vi vil sende saken til våre eksperter i Tyskland for å aktivere SIM-kortet ditt på nytt...


Tok et par dager før jeg fikk ny e-post og kunne aktivere igjen. Dette var en e-golf, men regner med at det er det samme på e-Up og at du ikke trenger å ta bilen på verksted.

De påstår at enheten min er ødelagt og må byttes. Koster 11500 kroner med arbeid og feilsøking. Jeg spurte de hvordan de kan være sikker på at den må skiftes siden de ikke får kontakt med bilen. Det kunne de ikke svare på. De bare sier at det er løsningen. Jeg har en del erfaring med data og syns det høres veldig rart ut. Vanligvis pleier men å feilsøke lokalt dersom man ikke får kontakt med en komponent i nettverket.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Radiobil1torsdag 19. desember 2019, klokken 19:55
Hvor sitter Sim kortet på golfen?
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Joar Altermarklørdag 14. mars 2020, klokken 23:52
Tar opp igjen tråden her, ser det er flere som har utfordringer med appen til E-Golf.
Har noen spørsmål:

Jeg regner med at appen skal fungere fordi det sitter et sim-kort i bilen som via 3g eller 4g kommuniserer med dedikert VW-server ett eller annet sted i verden, og at dette skal fungere selv om bilen er avslått, parkert og står på lading eller ei. Stemmer dette?

I min app (tilhørende E-Golf 2020 modell) får jeg stadig beskjed om at "Denne tjenesten er deaktivert i bilen din." "Aktiver tjenesten i innstillingene til infotainmentsystemet." Denne kommer opp hvis jeg f.eks skal kjøre igang klimaregulering, se ladestatus osv osv.
Alle innstillinger er gjort korrekt her hos meg, men jeg opplever altså at infotainmentsystemet selv deaktiverer alle  tjenester når jeg slår av bilen.  Når jeg da fyrer opp bilen igjen, og aktiverer tjenestene igjen så hender det at de forblir slik når jeg slår av strømmen, men som oftest blir alt deaktivert slik at jeg ikke kan benytte appen. Det er "happy go lucky" om det fungerer eller ei.
Er det noe jeg gjør feil her i innstillingene siden bilen selv deaktiverer alle tjenestene som skal fjernstyres via appen?

Ser også at bilen kan kobles på wifi, evt lage "hotspot" på mobil og dele 4g nettet med bilen derfra.
Men bilen er vel ikke avhengig av dette for at appen skal fungere? Det er Sim-kortet i bilen som skal kommunisere med appen ikke sant?

Takknemlig om noen har gode svar på dette.

Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Amatørensøndag 15. mars 2020, klokken 09:41
Sitat fra: Joar Altermark på lørdag 14. mars 2020, klokken 23:52Jeg regner med at appen skal fungere fordi det sitter et sim-kort i bilen som via 3g eller 4g kommuniserer med dedikert VW-server ett eller annet sted i verden, og at dette skal fungere selv om bilen er avslått, parkert og står på lading eller ei. Stemmer dette?

Dessverre, nei.

Kommunikasjonsmodulene til Volkswagen har kun 2G og 3G (fikk det på epost fra Møller sentralt).

Så når 3G nå fases ut, får man problemer der det er dårlig 2G dekning. Teleselskapene har ikke umiddelbar planer til å bygge ut 2G, men satser på 4G slik jeg har forstått.

Dermed får jeg ikke kontakt med bilen der jeg parkerer på sommeren ved hytten.

Der var det dårlig 3G dekning men ikke 2G. Da 4G kom kan jeg ringe der også, ikke bare sende SMS (MMS gikk stort sett ikke).
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: nosi1202torsdag 26. mars 2020, klokken 15:05
Flere som har problemer med drittappen om dagen? Her har det ikke vært kontakt med bilen på ei ukes tid omtrent. Står at førerdøra er åpen og at bilen er ulåst.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Oddaatorsdag 26. mars 2020, klokken 20:46
Har ingen spesielle problemer her. Virker ok.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Toggitirsdag 31. mars 2020, klokken 09:44
Sitat fra: Mippen på torsdag 19. desember 2019, klokken 13:09
Sitat fra: Håvar på torsdag 19. desember 2019, klokken 11:19
Sitat fra: Mippen på mandag 16. desember 2019, klokken 07:54
Etter abonnementet mitt gikk ut får ikke jeg aktivert abonnementet igjen. Får beskjed fra VW teknisk at den må på verksted (e-Up).

...På grunn av GDPR blir det låst. Jeg tok kontakt med We Connect Support og fikk til svar SIM-kortet i bilen er blitt deaktivert på grunn av personvern.

Vi vil sende saken til våre eksperter i Tyskland for å aktivere SIM-kortet ditt på nytt...


Tok et par dager før jeg fikk ny e-post og kunne aktivere igjen. Dette var en e-golf, men regner med at det er det samme på e-Up og at du ikke trenger å ta bilen på verksted.

De påstår at enheten min er ødelagt og må byttes. Koster 11500 kroner med arbeid og feilsøking. Jeg spurte de hvordan de kan være sikker på at den må skiftes siden de ikke får kontakt med bilen. Det kunne de ikke svare på. De bare sier at det er løsningen. Jeg har en del erfaring med data og syns det høres veldig rart ut. Vanligvis pleier men å feilsøke lokalt dersom man ikke får kontakt med en komponent i nettverket.

Samme opplevelse her. Abonnementet mitt gikk ut, og jeg valgte å fornye det igjen selv om det koster 1600,- for to år. Da jeg fortsatt ikke fikk kontakt med bilen fra appen tok jeg kontakt med brukerstøtte. Først mente de at det hadde med GDPR reglene som gjorde at noen på deres tekniske avdeling måtte reaktivere SIM-kortet. Jeg fikk deretter dette svaret:

"Løsningen krever at kontroll enheten i bilen må byttes ut da det har oppstått en feil med maskinvaren, som gjør at bilen ikke har noen forbindelse til våre servere. Det vil si at de andre mulige løsningene som kan være aktuelle ikke kommer til å virke, for eksempel manuell tilbakestilling av systemet, eller oppdateringer."

Hvordan de vet at det har oppstått en feil i maskinvaren er for meg helt uforståelig. Det at denne påståtte feilen skulle oppstå AKKURAT når mitt forrige abonnement gikk ut er også vanskelig å forstå.

Bilen er en EUp 2014-modell, og det er da ingen garantisak, og Møller Bil Nesttun forteller at "Pris på bytte styreenhet er 11934 kroner."

Det blir selvsagt ikke aktuelt for meg å bytte denne enheten da det er for få tjenester som leveres gjennom WeConnect at det kan forsvares til denne prisen. Jeg har bedt om å få heve kjøpet av online-tjenesten, og venter på svar fra Volkswagen om det.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Veriustirsdag 31. mars 2020, klokken 10:03
Fikk nylig en 2018 modell E-Golf , var spent på om We-Connect kom til å fungerer etter å ha lest en del kommentarer her.
Vil si jeg er veldig positivt overrasket , tar noe tid å oppdatere og skru på varme manuelt etc. men fungerer som den skal.

Nå vil jeg hovedsakelig bruke forhåndstimer for oppvarming satt i bilen så Appen er ikke så viktig men fint å se at den faktisk fungerer helt greit.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: nosi1202tirsdag 31. mars 2020, klokken 16:19
Jeg har ikke fått kontakt med bilen siden 12.03, men etter å ha meldt feilen til VW viste seg at feilen er i bilen og ikke appen. Venter på innkalling til Møller for fiks nå.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Milkonsdag 08. april 2020, klokken 09:50
Etter å ha brukt appen i 4 år har jeg valgt å ikke fornye abonnementet. Det har vært praktisk å kunne se at bilen virkelig ladet, og hvor mye strøm det var på bilen. Men omtrent 7 av 10 ganger jeg skulle sette på forvarming, fikk jeg melding om at det ikke kunne oppnås kontakt med bilen. Dette er tross alt en tjeneste som VW tar betalt for, selv om selgeren mente tjenesten ville bli gratis innen 3 år med inkludert abonnement var over...
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: nosi1202onsdag 08. april 2020, klokken 12:35
Jeg hadde ikke betalt en krone for tjenesten. Det er helt natta. Altfor tregt og ren bingo om det virker.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Oddaaonsdag 08. april 2020, klokken 13:55
Sitat fra: Milk på onsdag 08. april 2020, klokken 09:50
Etter å ha brukt appen i 4 år har jeg valgt å ikke fornye abonnementet. Det har vært praktisk å kunne se at bilen virkelig ladet, og hvor mye strøm det var på bilen. Men omtrent 7 av 10 ganger jeg skulle sette på forvarming, fikk jeg melding om at det ikke kunne oppnås kontakt med bilen. Dette er tross alt en tjeneste som VW tar betalt for, selv om selgeren mente tjenesten ville bli gratis innen 3 år med inkludert abonnement var over...
Feilmelding kommer her også, kanskje 9 av 10 ganger. Men det virker som om det er feilmeldingen som er feilen, forvarming settes nemlig på nesten hver gang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: tepe2torsdag 21. mai 2020, klokken 03:29
Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har ett år gammel eGolf. Brukte appen i ca ett år. Nylig sluttet den helt å fungere. Muligens etter siste oppdatering for noen uker siden. Det som skjer er at når jeg skal gå inn i appen så får jeg bare hvit skjerm med teksten: "kobler til...". Så skjer det ikke noe mer, uansett hvor lenge jeg venter.

Har mitt gratisabonnement gått ut etter ett år? Isåfall hvorfor får jeg ikke beskjed om det? Hva skal jeg gjøre? Etter det jeg har lest i forumet de siste årene har jeg jo skjønt at det ikke nytter å klage til Volkswagen, som enten ikke svarer, eller som kommer med ubrukelige standardfraser.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: e-Stigfredag 22. mai 2020, klokken 12:13
Sitat fra: tepe2 på torsdag 21. mai 2020, klokken 03:29Det som skjer er at når jeg skal gå inn i appen så får jeg bare hvit skjerm med teksten: "kobler til...". Så skjer det ikke noe mer, uansett hvor lenge jeg venter.

Har du prøvd å logge deg på portalen til Volkswagen på internett (https://www.portal.volkswagen-we.com) og se om du får kontakt med bilen der? På den siden får man mye mer informasjon enn i appen på mobilen. En kollega som hadde store problemer med appen fikk det til å fungere ved å "fjerne" bilen i portalen (under biladministrasjon), og deretter legge den inn igjen. Hvis man husker å notere chassisnummeret før man sletter så slipper man å løpe ut til bilen.

Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: tepe2mandag 25. mai 2020, klokken 16:44
Takk for tipset e-Stig.

Jeg logget meg inn på pc. Mye info der.

Jeg tenkte jeg skulle ringe min forhandler og spørre, før jeg eventuelt slettet bilen og la til igjen. Han ba meg om noe så enkelt som å slette appen, og laste ned på nytt. Jeg gjorde det, og nå kommer jeg inn i appen igjen.

En ting jeg savner både i appen og på nett, er info om mitt abonnement. Det burde være enkelt for utviklerne å få til. Jeg aner fremdeles ikke hvor lenge mitt abonnement varer fra jeg kjøpte bilen. Har lest at det tidligere skulle være gratis i to år. Tror jeg fikk opplyst ett år når jeg kjøpte bilen. Selgeren sa idag at han trodde det var tre år.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: storeulvmandag 25. mai 2020, klokken 17:56
Det var vel to år gratis og så betale, men pga alle problemene forlenget de gratisperioden med ett år. I alle fall for meg...


VW eGolf 2017
--> Audi e-tron 50 AS 2020

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: hiawatatorsdag 04. juni 2020, klokken 14:58
Sitat fra: tepe2 på mandag 25. mai 2020, klokken 16:44
Takk for tipset e-Stig.

Jeg logget meg inn på pc. Mye info der.

Jeg tenkte jeg skulle ringe min forhandler og spørre, før jeg eventuelt slettet bilen og la til igjen. Han ba meg om noe så enkelt som å slette appen, og laste ned på nytt. Jeg gjorde det, og nå kommer jeg inn i appen igjen.

En ting jeg savner både i appen og på nett, er info om mitt abonnement. Det burde være enkelt for utviklerne å få til. Jeg aner fremdeles ikke hvor lenge mitt abonnement varer fra jeg kjøpte bilen. Har lest at det tidligere skulle være gratis i to år. Tror jeg fikk opplyst ett år når jeg kjøpte bilen. Selgeren sa idag at han trodde det var tre år.

For å se info om avtale kan du logger inn på We-connect nettsiden --> Innstillinger --> brukerkonto --> Biladministrasjon

så ligger oversikt over avtalene:
Guide & Inform Plus
etc
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: e-Stigfredag 05. juni 2020, klokken 09:41
Sitat fra: hiawata på torsdag 04. juni 2020, klokken 14:58
Sitat fra: tepe2 på mandag 25. mai 2020, klokken 16:44Jeg logget meg inn på pc. Mye info der.

En ting jeg savner både i appen og på nett, er info om mitt abonnement. Det burde være enkelt for utviklerne å få til. Jeg aner fremdeles ikke hvor lenge mitt abonnement varer fra jeg kjøpte bilen. Har lest at det tidligere skulle være gratis i to år. Tror jeg fikk opplyst ett år når jeg kjøpte bilen. Selgeren sa idag at han trodde det var tre år.
For å se info om avtale kan du logger inn på We-connect nettsiden --> Innstillinger --> brukerkonto --> Biladministrasjon

Ja, det ligger mye mer informasjon der enn man ser ved første øyekast. Under Enhetsadministrasjon kan man for eksempel slette mobiler som har vært tilkoblet bilen. Det kan være nyttig hvis man har kjøpt bilen brukt eller har hatt passasjerer som har koblet seg opp midlertidig.

Vedrørende abonnementet: På min Biladministrasjon står det at abonnementet er gratis i tre år fra kjøpsdato.

PS! Bak Mine kjøretøy (i menyen til venstre) er det direktelink til Biladministrasjon.

Min bil:
Guide & Inform Plus
16.09.2018 – 16.09.2021
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: tepe2lørdag 20. juni 2020, klokken 01:30
Takker så mye for info og hjelp! :)
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: TeleTor1onsdag 29. juli 2020, klokken 10:59
Ingen kontakt med We Connect siden 5-Mai-2020 her er beskjeden fra Digital Service Team
'Takk for din henvendelse til Volkswagen Digitale Tjenester.

Dessverre da vi undersøkte ditt kjøretøy tidligere i år i sak 000030317, fant teknisk avdeling ut at en forbindelse til kjøretøyet kan ikke bli opprettet uten at kommunikasjonsenheten blir byttet ut.

Vi har videresendt din forespørsel om kansellering av din «e-Remote» kontrakt til vår ansvarlige avdeling for dette, sammen med en forklaring av utfordringen du har opplevd vedrørende våre Digitale Tjenester.

Når vi mottar svar tilbake fra ansvarlig avdeling om denne saken kommer vi til å ta kontakt med deg igjen, for å oppdatere deg i saken.


Kan dette komme av et jeg lot abonnementet gå ut da jeg ikke fikk beskjed om å fornye det?
Siste oppdatering fra bilen er 5-Mai-2020 22:40 og jeg betalte for ett år den 6-Mai-2019
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Håvartorsdag 30. juli 2020, klokken 09:24
Vet ikke om det har noen relevans til ditt problem, men jeg fikk også problemer etter at abonnement løp ut. Jeg fornyet det etter utløp, men fikk ikke kontakt. Dette var svaret jeg fikk fra VW den gang:

Hei Håvar,
Takk for at du kontakter Volkswagens digitale tjenester.
Vi beklager ulempen med å registrere din e-Golf.
SIM-kortet i bilen blitt deaktivert på grunn av personvern.
Vi vil sende saken til våre eksperter i Tyskland for å aktivere SIM-kortet ditt på nytt. Så snart vi får svar, vil vi informere deg om det.

Hvis du har flere spørsmål, er det bare å svare på denne e-posten eller ringe oss på 80012651 (man-søn 08: 00-20: 00). Vennligst oppgi saksnummeret i emnefeltet.

Ønsker deg en hyggelig dag og en hyggelig kjøreopplevelse i e-Golf.

Vennlig hilsen
Volkswagen Digitale Tjenester


Et par dager senere var alt i orden igjen.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: TeleTor1fredag 31. juli 2020, klokken 13:19
Har nå fått beskjed om at jeg kan få pengene tilbake og at de avslutter mitt abonnement på We Connect.

Jeg synes det er veldig rart at feilen i min kommunikasjonsenhet sammentreffer med (konspirasjonsteori?) fornyelse av abonnementet på We Connect og dette med at 3G nettet stenger. Prisen på utskifting av kommunikasjonsenheten på 10.000,- er langt over det jeg synes denne tjenesten er verdt.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: hybrid88torsdag 24. desember 2020, klokken 01:28
Er det noen løsning på problemet med at man ikke får kontakt med eldre e-up?

De har forsøkt å resette sim sier de men ikke lykkes.  Får vel snart melding om bytte av denne kommunikasjonsnodulen selv
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Kittatirsdag 09. februar 2021, klokken 13:36
FIKK DU NOEN GANG NOE SVAR PÅ DENNE?
Skjedd det samme hos meg nå og det er grusomt irriterende.


Sitat fra: Joar Altermark på lørdag 14. mars 2020, klokken 23:52
Tar opp igjen tråden her, ser det er flere som har utfordringer med appen til E-Golf.
Har noen spørsmål:

Jeg regner med at appen skal fungere fordi det sitter et sim-kort i bilen som via 3g eller 4g kommuniserer med dedikert VW-server ett eller annet sted i verden, og at dette skal fungere selv om bilen er avslått, parkert og står på lading eller ei. Stemmer dette?

I min app (tilhørende E-Golf 2020 modell) får jeg stadig beskjed om at "Denne tjenesten er deaktivert i bilen din." "Aktiver tjenesten i innstillingene til infotainmentsystemet." Denne kommer opp hvis jeg f.eks skal kjøre igang klimaregulering, se ladestatus osv osv.
Alle innstillinger er gjort korrekt her hos meg, men jeg opplever altså at infotainmentsystemet selv deaktiverer alle  tjenester når jeg slår av bilen.  Når jeg da fyrer opp bilen igjen, og aktiverer tjenestene igjen så hender det at de forblir slik når jeg slår av strømmen, men som oftest blir alt deaktivert slik at jeg ikke kan benytte appen. Det er "happy go lucky" om det fungerer eller ei.
Er det noe jeg gjør feil her i innstillingene siden bilen selv deaktiverer alle tjenestene som skal fjernstyres via appen?

Ser også at bilen kan kobles på wifi, evt lage "hotspot" på mobil og dele 4g nettet med bilen derfra.
Men bilen er vel ikke avhengig av dette for at appen skal fungere? Det er Sim-kortet i bilen som skal kommunisere med appen ikke sant?

Takknemlig om noen har gode svar på dette.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Triple90mandag 01. november 2021, klokken 00:12
2021 og jeg får ikke kontakt med bilen lenger.. 2016 kjøpt brukt, hvor jeg kjøpte og betalte tjebesten utenom for ett år.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Lator0268mandag 07. mars 2022, klokken 22:56

Hei, mitt problem er at «Avreisetider» aktiviserer seg selv, det er umulig å slå den av. Slik har det vært i hele vinter. Det betyr at den forvarmes hver eneste morgen helt unødvendig. Ganske dyrt med dagens strømpriser... Bilen har vært inne på verksted for dette to ganger. I tillegg utallige Mail og telefoner. Ingenting hjelper. Noen som har opplevd noe tilsvarende?
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: nosi1202søndag 06. november 2022, klokken 10:24
Noen som kan gi en pekepinn på hvordan appen fungerer nå? Abonnementet gikk ut i april og tjenesten var da, etter mitt skjønn, altfor ustabilt til å betale for. Typisk må alle forespørsler som hovedregel utføres 2-3 ganger før det virker. Stadige utlogginger og generelt irriterende å forholde seg til. Noen endring eller like greit å klare seg uten?
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: ReneMlørdag 12. november 2022, klokken 22:06
Sitat fra: nosi1202 på søndag 06. november 2022, klokken 10:24
Noen som kan gi en pekepinn på hvordan appen fungerer nå? Abonnementet gikk ut i april og tjenesten var da, etter mitt skjønn, altfor ustabilt til å betale for. Typisk må alle forespørsler som hovedregel utføres 2-3 ganger før det virker. Stadige utlogginger og generelt irriterende å forholde seg til. Noen endring eller like greit å klare seg uten?

Jeg har forlenget vår for ca. en måned siden (2016 mod 190km modell). Det har fungert helt fint siste måned (jeg bruker den primært til fjordkraft sin laderobot og sekundært til å starte varmen. Tok 2 år med en gang så håper den varer :)
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: egolfmannen9090onsdag 23. november 2022, klokken 16:25
Hei! På min E golf 2015 modell som har vært abonnert på forrige eier men får ikke til hos meg selv etter 7 mnd. Vært i kontakt med we connect men intet nytt der..  sim kort er aktivert på nytt men kommer ikke videre etter inntast av km stand .  Bilde fra bruk med tlf men har også testet med 3 pcer

Noen andre som har innspill ?
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: ReneMtorsdag 24. november 2022, klokken 14:22
Sitat fra: egolfmannen9090 på onsdag 23. november 2022, klokken 16:25
Hei! På min E golf 2015 modell som har vært abonnert på forrige eier men får ikke til hos meg selv etter 7 mnd. Vært i kontakt med we connect men intet nytt der..  sim kort er aktivert på nytt men kommer ikke videre etter inntast av km stand .  Bilde fra bruk med tlf men har også testet med 3 pcer

Noen andre som har innspill ?

Det har jeg aldri sett. Sist jeg aktiverte bruke jeg weconnect app (pass på at du ikke bruker IDconnect som er til ID serien).

I we connect er det en knapp som het 'blir hovedbruker'. Etter det tastet jeg inn en kode på infotainment og var alt i orden.
Tittel: Sv: We Connect app
Skrevet av: Cirriskyfredag 23. desember 2022, klokken 18:28
Hadde selv et opphold i abonnementet mellom 2020 og 2022 (bil kjøpt i 2015).

Aktiverte igjen nå i desember, og da fikk jeg ikke kobla til.

Etter en email til kundeservice fikk de re-starta sim kortet i bilen remotely, og nå fungerer det helt fint igjen.