Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Audi => Audi e-tron => Emne startet av: oland på tirsdag 27. november 2018, klokken 14:28
Samme som før, men jeg synes det er veldig merkelig å kunne stemme fram en bil som "årets bil" når den knapt nok har blitt vist fram. Hyggelig for Audi uansett.
https://www.dinside.no/motor/45441-lesere-har-stemt-dette-er-folkets-favorittbil-for-2019/70500476#_ga=2.3969200.1858852745.1543231789-1900587213.1414503219
SitatNeste tirsdag blir vinneren av Årets bil 2019 kåret. I løpet av denne uka vil juryen teste ti finalekandidater. Disse kandidatene vil vi presentere senere denne uka.
Det må i så fall bety at det faktisk er e-tron disponible for prøvekjøring for journalister dersom de skal kunne være med til finalen?!
Se forrige vinner, opel ampera e...
Sitat fra: hemi på tirsdag 27. november 2018, klokken 15:13
Se forrige vinner, opel ampera e...
:+1:
Vi var da i det minste noen som fikk Ampera-e i 2017 8). For e-Tron, not so much :o.
Overraskende. Ligger med andere ord an til; "opp som en løve og ned som en skinnfell"
Fordi?
Som forventet:
Sitat fra: https://www.dinside.no/motor/disse-blir-med-til-finalen-i-arets-bil/70500854Enda mer oppsiktsvekkende er det at årets kanskje aller største favoritt, elbilen Audi e-Tron, også blir disket. Det er av samme grunn, at importøren ikke rakk å skaffe bil til juryens prøvekjøring.
Kan i blant mistenke de norske motorjournalistene for å være "kjøpt og betalt" av de store norske importørene...
Tenker spesielt på Møller med VAG - her virker jo journalistene helt ensidig positiv i sin dekning.
At Ampera-e vant sist viser jo hvor idiotiske denne Årets-bil avstemmingen er.
Var seieren til Ampera-e idiotisk fordi du mener bilen er dårlig eller fordi GM satte Opel i en vanskelig situasjon etter salget til PSA og bilen dermed ble dårlig tilgjengelig?
Vet ikke hvor godt du kjenner til hele Ampera-e fadesen... Men den bilen (som ikke var tilgjengelig og ble økt med over kr 60k for allerede inngåtte kontraksholdere) fortjente overhodet ingen heder. Det var å kaste "blår" i øynene på de som hadde skrevet kontrakt på bilen (jeg skrev selv kontrakt høsten 2016), men aldri fikk noe bil.
Ifølge mail jeg nettopp fikk fra Audi er e-tron kåret til årets bil:
Vi har gleden av å feire Audi e-tron som Årets Bil 2019 – kåret av leserne av Dagbladet/DinSide.
Hmm......
Sitat fra: teslanor på fredag 30. november 2018, klokken 11:25
Vet ikke hvor godt du kjenner til hele Ampera-e fadesen... Men den bilen (som ikke var tilgjengelig og ble økt med over kr 60k for allerede inngåtte kontraksholdere) fortjente overhodet ingen heder. Det var å kaste "blår" i øynene på de som hadde skrevet kontrakt på bilen (jeg skrev selv kontrakt høsten 2016), men aldri fikk noe bil.
Jeg var en av de heldige som fikk Ampera-e på tilbud i mai 2017, men kjenner historien videre ganske godt.
Dog høres det ut som om du vil ha et krav om at bilen skal være tilgjengelig i et visst antall før den er kvalifisert. Et visst antall i forhold til hva? At du er bitter over håndteringen fra Opel sin side har vel lite med en slik kåring å gjøre? Hva med e-Niro, skal den også diskvalifiseres fra en slik kåring fordi de kun kommer med (kanskje) 2000 biler første året?
Kom gjerne med en liste over krav dere mener skal være oppfylt for å være kvalifisert. De har jo tydeligvis som minstekrav at bilen skal kunne prøvekjøres av juryen.
Hva er egentlig Audi E-Etron, Jaguar I-pace, MB EQC?
For meg ser det ut som et amatørforsøk, hvor store summer er lagt ned i teknologi og hypet til å være en revolusjon fra disse tre bilkjempene.
Men legg merke til:
1. Alle har batterier fra LG Chem (som leverer lignende, men færre celler til VW, Kona, Niro, E-Ampera og Bolt)
2. Ser ut som samme motor fra LG som leverer til Kona, Niro, E-Ampera og Bolt (påstand med forbehold) 204 Hk, bare to stk (=408 Hk)
3. Hva er da forskjellen? Motorstyring? Tja den kan være 2 x fra LG også. Understell? Ja, men LG leverer det også til Kona, Niro, E-Ampera og Bolt. Kan være at det som er originalt fra Europerne, men likt deres forbrenningssøstre (Q8, GLC, E-Pace)?
Nå har jo LG store problemer med å klare å lage battericeller til alle sine kunder.
Tror ikke på noen Europeisk orginalitet på elbiler før kanskje ekte masseproduksjon starter feks med VW ID i 2021.
Det ser ut som det ikke akkurat er rocket science fra Europa, men heller fra Sør Korea...
Sitat fra: e-max på fredag 30. november 2018, klokken 12:48
Hva er egentlig Audi E-Etron, Jaguar I-pace, MB EQC?
For meg ser det ut som et amatørforsøk, hvor store summer er lagt ned i teknologi og hypet til å være en revolusjon fra disse tre bilkjempene.
Men legg merke til:
1. Alle har batterier fra LG Chem (som leverer lignende, men færre celler til VW, Kona, Niro, E-Ampera og Bolt)
2. Ser ut som samme motor fra LG som leverer til Kona, Niro, E-Ampera og Bolt (påstand med forbehold) 204 Hk, bare to stk (=408 Hk)
3. Hva er da forskjellen? Motorstyring? Tja den kan være 2 x fra LG også. Understell? Ja, men LG leverer det også til Kona, Niro, E-Ampera og Bolt. Kan være at det som er originalt fra Europerne, men likt deres forbrenningssøstre (Q8, GLC, E-Pace)?
Nå har jo LG store problemer med å klare å lage battericeller til alle sine kunder.
Tror ikke på noen Europeisk orginalitet på elbiler før kanskje ekte masseproduksjon starter feks med VW ID i 2021.
Det ser ut som det ikke akkurat er rocket science fra Europa, men heller fra Sør Korea...
Det står under signaturen din at du har en e-tron i bestilling, men nå lurer du på hva forskjellen mellom en koreansk/japansk og Audi/MB/Jaguar er? :-)
Sitat fra: Jon65 på fredag 30. november 2018, klokken 12:07
Ifølge mail jeg nettopp fikk fra Audi er e-tron kåret til årets bil:
Vi har gleden av å feire Audi e-tron som Årets Bil 2019 – kåret av leserne av Dagbladet/DinSide.
Hmm......
Og fasit'en ble i-Pace. (https://www.dinside.no/motor/jaguar-i-pace-soleklar-vinner/70525852) Infoavdelingen hos Audi prøvde for en gangs ting å være tidlig ute, men bommet.....
Sitat fra: Orbit på tirsdag 04. desember 2018, klokken 12:22
Sitat fra: Jon65 på fredag 30. november 2018, klokken 12:07
Ifølge mail jeg nettopp fikk fra Audi er e-tron kåret til årets bil:
Vi har gleden av å feire Audi e-tron som Årets Bil 2019 – kåret av leserne av Dagbladet/DinSide.
Hmm......
Og fasit'en ble i-Pace. (https://www.dinside.no/motor/jaguar-i-pace-soleklar-vinner/70525852) Infoavdelingen hos Audi prøvde for en gangs ting å være tidlig ute, men bommet.....
Dette er to forskjellige kåringer....
A.J.
Ja, men i e-posten fra Audi ga de et inntrykk av de hadde vunnet hovedkonkurransen, ikke at de "bare" hadde fått flest stemmer fra publikumsnomineringen. Så vet jeg ikke hva jeg liker minst: At de misinformerer bevisst/med utydelighet, eller at de ikke vet bedre.....
Sitat fra: Orbit på tirsdag 04. desember 2018, klokken 13:07
Ja, men i e-posten fra Audi ga de et inntrykk av de hadde vunnet hovedkonkurransen, ikke at de "bare" hadde fått flest stemmer fra publikumsnomineringen. Så vet jeg ikke hva jeg liker minst: At de misinformerer bevisst/med utydelighet, eller at de ikke vet bedre.....
Mulig vi har fått ulike mailer, men i min så står det at de har vunnet Årets bil kåret av leserne....
A.J.
;)
e-Tron ble jo disket fra "Årets bil", fordi de ikke klarte å levere bil til prøvekjøring i tide. Ellers tipper jeg den hadde vunnet foran Jaguaren.
De ble disket. Kanskje det da hadde vært lurt å la hele greia ligge? Å prøve å lure folk til å tro at Audi faktisk vant årets bil kåring er rimelig patetisk. Må si jeg ble provosert når jeg mottok denne mailen (i tillegg til at de også opplyser at det ikke lenger vil være mulig avreservere på nett - men at man faktisk må via lokal Møller).