Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Renault => Zoe => Emne startet av: arnejorg1 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 02:55

Tittel: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1tirsdag 23. juni 2015, klokken 02:55
Jeg har nå hatt bilen i ca 2 uker, og jeg har ladet med 10 amp. kabelen som fulgte med bilen i påvente av å få montert hjemmelader. Men nå har den begynt og nekte å ta til seg lading. Den kommer flere ganger med "charging impossible". Det var nytteløst å lade fra en vanlig 16 amp kurs hos min onkel her om dagen, og hjemme gikk det heller ikke før senere utpå kvelden da jeg forsøkte igjen. Og nå i kveld har jeg ikke lyktes med å få den til å lade. Jeg har snakket med selgeren som påstår at den ikke kan lade fra alle stikkontakter, men jeg synes det er merkelig. Tror ikke det har noe med det og gjøre. Han mener også at bilen er laget for 400v og den er nok det, men rart at det plutselig er nå problemet har oppstådd. Jeg hurtigladet for øvrig på Statoil i dag å da stanset den på 74% og samme meldingen kom. Da jeg ladet på kiwi gikk det bra.

Noen som har hvert borti samme problemet? Den må jo kunne lade med kabelen som følger med
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: emiltirsdag 23. juni 2015, klokken 06:26
Ladeutfordringer med Zoe er ikke noe nytt, det er en av grunnene til at Renault har måttet kjøre så mange merkelige kampanjer for å få solgt bilen.

Ellers har noen her snakket om et nylig programvareproblem relatert til lading og alle nye Zoe må inn til oppdatering der:

Sitat fra: jabj på mandag 22. juni 2015, klokken 23:22
Ladefeilen er helt nyoppdaget, Motorforum fikk ny software i dag, og jeg var den 6 bilen de hadde omprogrammert. Feilen var at 22kw lading kunne lage feil på bil og ekstern lader. Hørtes ut som samtlige R240 modeller måtte inn for software oppdatering (tok ca 1 time). Ingen nye R240 blir utlevert før de er blitt oppdatert.



Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 02:55
Den må jo kunne lade med kabelen som følger med

Snakker vi vanlig ladekabel med kladd og schuko er svaret nei for Zoe, den fungerer på veldig få steder og jeg trodde den var tilleggsutstyr folk knapt kjøpte med. Snakker vi den gamle "hytteladeren" (27kG tung stor gul bøtte) burde den fungere alle steder, men er det programvareproblemer i bilen kan det være årsaken.

Skal man ha en bil som lader problemfritt alle steder det er 230V tilgjengelig her i landet uten å drasse med seg masse ekstra utstyr er ikke Zoe riktig bil. Det er bilen man lader på den medfølgende veggboksen hjemme og kanskje på en hurtiglader i ny og ne.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Trond.mtirsdag 23. juni 2015, klokken 06:26
Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 02:55
Jeg har nå hatt bilen i ca 2 uker, og jeg har ladet med 10 amp. kabelen som fulgte med bilen i påvente av å få montert hjemmelader. Men nå har den begynt og nekte å ta til seg lading. Den kommer flere ganger med "charging impossible". Det var nytteløst å lade fra en vanlig 16 amp kurs hos min onkel her om dagen, og hjemme gikk det heller ikke før senere utpå kvelden da jeg forsøkte igjen. Og nå i kveld har jeg ikke lyktes med å få den til å lade. Jeg har snakket med selgeren som påstår at den ikke kan lade fra alle stikkontakter, men jeg synes det er merkelig. Tror ikke det har noe med det og gjøre. Han mener også at bilen er laget for 400v og den er nok det, men rart at det plutselig er nå problemet har oppstådd. Jeg hurtigladet for øvrig på Statoil i dag å da stanset den på 74% og samme meldingen kom. Da jeg ladet på kiwi gikk det bra.

Noen som har hvert borti samme problemet? Den må jo kunne lade med kabelen som følger med
Hva mener du med 10A kabelen som følger med ? Dersom du har kjøpt bilen gjennom en autorisert Renault forhandler i Norge, så følger det ikke med 10A kabel. Grunnen til det er fordi den kun virker på et fåtall vanlige kontakter. Den originale Renault 10A ladekabelen virker kun der det er 400V i sikringsskapet (såkalt TN nett). Du har sannsynligvis forsøkt å lade der det er IT nett, og det er ikke mulig å se forskjell. Skal du kunne lade på vanlige stikk-kontakter må du kjøpe en spesiell transformator som Renault leverer. Den er desverre dyr og tung (ca 23 kg). De skal i august levere en ny kabel som ser ut som en vanlig ladekabel med "kladd". Den vil være en god løsning på ladeutfordringene, men Renault har valgt å prise denne dyrt. 19.900 kr ink. mva er den prisen de har offentliggjort. Hvis forhandleren ikke har informert deg godt om dette, så bør du kreve en ladeløsning som virker i Norge.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1tirsdag 23. juni 2015, klokken 09:03
Jeg kjøpte bilen gjennom carpoint Norge. Og da fulgte det med en 10 amp kabel. Ladingen med den gikk greit i egen garasje, men problemene startet da jeg skulle lade hos min onkel. Nå har jeg problemer med å lade hjemme også. Som sagt venter jeg på å få montert hjemmelader, men de venter på en trafo. Mulig den har tatt skade av å lade på it nett? Ikke vet jeg hva min onkel har
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: jabjtirsdag 23. juni 2015, klokken 14:23
Motorforum i Krs. leverer ikke ut nye ZOE før det er bekreftet at 3.6/11kw hjemmelader er montert og testet, trodde dette var vanlig praksis andre steder i landet også? Det følger kun med type 2 kabel, ikke noe annet inntil Zaptec laderen er klar i august (den virker både for IT og TN nett). Fikk derimot låne gratis en TN schuko til type 2 kabel av Motorforum som jeg skal bruke i Sverige og Danmark i sommer. Det er nok denne kabelen du har fått, men den virker kun på TN-nett (kun 30% av hustandene i Norge har TN)
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Trond.mtirsdag 23. juni 2015, klokken 14:25
Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 09:03
Jeg kjøpte bilen gjennom carpoint Norge. Og da fulgte det med en 10 amp kabel. Ladingen med den gikk greit i egen garasje, men problemene startet da jeg skulle lade hos min onkel. Nå har jeg problemer med å lade hjemme også. Som sagt venter jeg på å få montert hjemmelader, men de venter på en trafo. Mulig den har tatt skade av å lade på it nett? Ikke vet jeg hva min onkel har
Bilen tar ikke skade av at du forsøker å lade den på IT nett. Bilen gjør en sjekk for å se om den vil ha strømmen du tilbyr den, og takker nei med "charging impossible"
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Trond.mtirsdag 23. juni 2015, klokken 14:42
Sitat fra: arnejorg1 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 09:03
Jeg kjøpte bilen gjennom carpoint Norge.
Carpoint kjøper ikke biler fra den norske importøren. Jeg hadde en prat med en Carpoint selger og de virket helt blanke på Renault'ens ladeløsning. Den har raskest AC lading, men også mange utfordringer. Du må bare stå på og kreve en ladeløsning som virker i Norge. Kabelen du har fått med bilen er laget for resten av europa.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: hsa77tirsdag 23. juni 2015, klokken 16:29
Kan carpoint oppdatere softwaren i bilen? Kan de ikke det ville jeg ihvertfall ikke kjøpt bil gjennom dem....
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1onsdag 24. juni 2015, klokken 00:10
Sitat fra: hsa77 på tirsdag 23. juni 2015, klokken 16:29
Kan carpoint oppdatere softwaren i bilen? Kan de ikke det ville jeg ihvertfall ikke kjøpt bil gjennom dem....

De har avtale med Renault om service på bilene. Jeg skulle komme tilbake etter at hjemme-laderen var montert for å få oppdatert programvaren hos Bilcentrum i Trondheim som forhandler Renault.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1onsdag 24. juni 2015, klokken 00:22
Sitat fra: ZerOE på tirsdag 23. juni 2015, klokken 16:18
Sitat fra: jabj på tirsdag 23. juni 2015, klokken 14:23
Motorforum i Krs. leverer ikke ut nye ZOE før det er bekreftet at 3.6/11kw hjemmelader er montert og testet, trodde dette var vanlig praksis andre steder i landet også?

I dette tilfelle er det Carpoint som har levert bilen. De er ikke en autorisert Renaultforhandler og følger derfor ikke denne praksisen.
Syntes synd på folk som i god tro kjøper biler fra denne useriøse forhandleren.

Jeg sparte ca 15-20k på og handle der. Jeg tengte på å kjøpe meg ett vrak og levere på dynga å få 25000 i rabatt for å vrake gammel bil, men da jeg var hos Renault, hadde den kampanjen gått ut. Så da valgte jeg å handle hos Carpoint. Men noe som gjorde meg passe irritert var at dagen etter at jeg hadde handlet så jeg på nettsiden til renault at kampanjen var igang igjen.
Men for all del, folkene på Carpoint var trivelige å handle med, men jeg hadde nok handlet hos Bilcentrum dersom jeg hadde hvert klar over ladeproblemene.
Aller helst ville jeg ha Kia soul pga. den gode rekkevidden, men laaang leveringstid gjorde at jeg valgte Zoe

Håper dette ordner seg når jeg får montert hjemmeladeren. Det med at den ikke kan lades fra vanlig stikkontakt kan jeg jo ikke gjøre noe med, men fortsatt merkelig at jeg ladet slik i en par uker før den begynte å protestere. Slik det er nå kommer jeg nesten ikke av flekken. Jeg når ingen shuko ladestolper eller hurtigladere med den strømmen jeg har på bilen nå.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Trond.monsdag 24. juni 2015, klokken 12:21
Carpoint tilbyr vel også en utvidet forsikrings-garanti på batteriet. Litt uklart hva betingelsene er, men skulle batteriet dø fullstendig etter 5 år, så vil du være glad for denne forsikringen.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1torsdag 25. juni 2015, klokken 00:09
De tilbyr 10 års garanti på batteriet. Det hjelper jo litt det
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: hsa77torsdag 25. juni 2015, klokken 00:15
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:09
De tilbyr 10 års garanti på batteriet. Det hjelper jo litt det
Hva er det de garanterer? En slik forhandler-garanti er vel og bra, men den betinger jo at forhandleren fortsatt er der om ti år...
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1torsdag 25. juni 2015, klokken 00:34
Ja. Det vet man jo aldri, men de selger bra nå. Jeg vil uansett ikke si at den ekstra batterigarantien forsvarer lade-problemene. Hadde jeg vist at den ikke liker stikkontakter hadde jeg nok kjøpt et annet merke. Litt greit å kunne lade hos slekt og venner som man ønsker å besøke langt unna eget hjem og ladestasjoner.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: hsa77torsdag 25. juni 2015, klokken 00:39
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:34
Ja. Det vet man jo aldri, men de selger bra nå. Jeg vil uansett ikke si at den ekstra batterigarantien forsvarer lade-problemene. Hadde jeg vist at den ikke liker stikkontakter hadde jeg nok kjøpt et annet merke. Litt greit å kunne lade hos slekt og venner som man ønsker å besøke langt unna eget hjem og ladestasjoner.
Dersom selger ikke informerte deg om at du ikke kan lade på IT-nett uten Zaptec-kladden, eventuelt "ladebøtta", har du grunnlag for å heve kjøpet!

Jeg ville trua ned å heve kjøpet dersom selgeren ikke gir deg Zaptec-kladden kostnadsfritt i bytte mot lade adapteret selgeren burde ha visst at ikke kom til å virke på IT-nett.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1torsdag 25. juni 2015, klokken 00:57
Jeg kunne få med bilen hvis jeg ville det. Jeg trodde ikke det fulgte med noen shuko kabel, men jeg tenkte hjemmeladeren ville bli montert fort, så jeg hentet bilen. Da jeg åpnet bagasjerommet oppdaget jeg at det var med allikevel, så jeg ringte selger for å høre om de hadde lagt ved for mange kabler. Han sa at shuko kabelen følger med, men at det slett ikke var sikkert at kabelen fungerte. Så jeg fikk info om at det kunne bli problemer, men den fungerte altså i en til 2 uker. Kjønner ikke hvorfor det plutselig ble problemer.

Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo, så jeg får vel bare være tålmodig. Bare en smule frustrerende og ikke kunne bruke bilen når man er avhengig av bil. jeg kommer meg ikke til nærmeste hurtigladestasjon med den strømmen jeg har nå.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Trond.mfredag 26. juni 2015, klokken 07:09
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:09
De tilbyr 10 års garanti på batteriet. Det hjelper jo litt det
Jeg antar at denne "garantien" har de kjøpt fra et forsikringsselskap. Hvis jeg var deg ville jeg sjekke betingelsene for denne garantien og hvordan du skal få dekket en eventuell skade dersom forhandleren ikke skulle finnes om 8-10 år. Det er jo et nokså sannsyning senario at en frittstående forretning opphører eller får nye eiere. Dersom det er butikken som skal dekke dette i framtiden uten at de har en forsikring eller bankgaranti tror jeg ikke de har lov til å markedsføre dette som en garanti. Selv om du selv ikke trenger denne garantien tror jeg det vil være et verdifullt dokument den dagen du selger bilen.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Speederfredag 26. juni 2015, klokken 08:20
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:57
Jeg kunne få med bilen hvis jeg ville det. Jeg trodde ikke det fulgte med noen shuko kabel, men jeg tenkte hjemmeladeren ville bli montert fort, så jeg hentet bilen. Da jeg åpnet bagasjerommet oppdaget jeg at det var med allikevel, så jeg ringte selger for å høre om de hadde lagt ved for mange kabler. Han sa at shuko kabelen følger med, men at det slett ikke var sikkert at kabelen fungerte. Så jeg fikk info om at det kunne bli problemer, men den fungerte altså i en til 2 uker. Kjønner ikke hvorfor det plutselig ble problemer.

Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo, så jeg får vel bare være tålmodig. Bare en smule frustrerende og ikke kunne bruke bilen når man er avhengig av bil. jeg kommer meg ikke til nærmeste hurtigladestasjon med den strømmen jeg har nå.

Interresant, du ladet altså i 2 uker på IT nett med standard shucko ladekladd?
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: emilfredag 26. juni 2015, klokken 08:59
Sitat fra: Speeder på fredag 26. juni 2015, klokken 08:20
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:57
Jeg kunne få med bilen hvis jeg ville det. Jeg trodde ikke det fulgte med noen shuko kabel, men jeg tenkte hjemmeladeren ville bli montert fort, så jeg hentet bilen. Da jeg åpnet bagasjerommet oppdaget jeg at det var med allikevel, så jeg ringte selger for å høre om de hadde lagt ved for mange kabler. Han sa at shuko kabelen følger med, men at det slett ikke var sikkert at kabelen fungerte. Så jeg fikk info om at det kunne bli problemer, men den fungerte altså i en til 2 uker. Kjønner ikke hvorfor det plutselig ble problemer.

Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo, så jeg får vel bare være tålmodig. Bare en smule frustrerende og ikke kunne bruke bilen når man er avhengig av bil. jeg kommer meg ikke til nærmeste hurtigladestasjon med den strømmen jeg har nå.

Interresant, du ladet altså i 2 uker på IT nett med standard shucko ladekladd?

Vil tippe at han er en av de "heldige" som har TN-nett hjemme. Men selv TN-nett er ikke garanti for at man får ladet med vanlig kladd siden det kan være støy eller jordfeil innenfor hva strømnettet godtar, men som bilen ikke liker.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Speederfredag 26. juni 2015, klokken 11:39
Sitat fra: emil på fredag 26. juni 2015, klokken 08:59
Sitat fra: Speeder på fredag 26. juni 2015, klokken 08:20
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:57
Jeg kunne få med bilen hvis jeg ville det. Jeg trodde ikke det fulgte med noen shuko kabel, men jeg tenkte hjemmeladeren ville bli montert fort, så jeg hentet bilen. Da jeg åpnet bagasjerommet oppdaget jeg at det var med allikevel, så jeg ringte selger for å høre om de hadde lagt ved for mange kabler. Han sa at shuko kabelen følger med, men at det slett ikke var sikkert at kabelen fungerte. Så jeg fikk info om at det kunne bli problemer, men den fungerte altså i en til 2 uker. Kjønner ikke hvorfor det plutselig ble problemer.

Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo, så jeg får vel bare være tålmodig. Bare en smule frustrerende og ikke kunne bruke bilen når man er avhengig av bil. jeg kommer meg ikke til nærmeste hurtigladestasjon med den strømmen jeg har nå.

Interresant, du ladet altså i 2 uker på IT nett med standard shucko ladekladd?

Vil tippe at han er en av de "heldige" som har TN-nett hjemme. Men selv TN-nett er ikke garanti for at man får ladet med vanlig kladd siden det kan være støy eller jordfeil innenfor hva strømnettet godtar, men som bilen ikke liker.
Hvorfor skulle da: "Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo,"
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: jkirkebofredag 26. juni 2015, klokken 14:18
Sitat fra: Speeder på fredag 26. juni 2015, klokken 11:39
Sitat fra: emil på fredag 26. juni 2015, klokken 08:59
Sitat fra: Speeder på fredag 26. juni 2015, klokken 08:20
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:57
Jeg kunne få med bilen hvis jeg ville det. Jeg trodde ikke det fulgte med noen shuko kabel, men jeg tenkte hjemmeladeren ville bli montert fort, så jeg hentet bilen. Da jeg åpnet bagasjerommet oppdaget jeg at det var med allikevel, så jeg ringte selger for å høre om de hadde lagt ved for mange kabler. Han sa at shuko kabelen følger med, men at det slett ikke var sikkert at kabelen fungerte. Så jeg fikk info om at det kunne bli problemer, men den fungerte altså i en til 2 uker. Kjønner ikke hvorfor det plutselig ble problemer.

Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo, så jeg får vel bare være tålmodig. Bare en smule frustrerende og ikke kunne bruke bilen når man er avhengig av bil. jeg kommer meg ikke til nærmeste hurtigladestasjon med den strømmen jeg har nå.

Interresant, du ladet altså i 2 uker på IT nett med standard shucko ladekladd?

Vil tippe at han er en av de "heldige" som har TN-nett hjemme. Men selv TN-nett er ikke garanti for at man får ladet med vanlig kladd siden det kan være støy eller jordfeil innenfor hva strømnettet godtar, men som bilen ikke liker.
Hvorfor skulle da: "Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo,"

Min teori er at det har vært en massiv jordfeil i området slik at den ene fasen lå til jord. Da bør Zoe lade fint med vanlig schuko-kladd. Men når jordfeilen ble reparert var det slutt på moroa ;)
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: Speederfredag 26. juni 2015, klokken 16:30
Burde ikke det gi for høy motstand i sløyfa L-PE til att Zoe ladet? Selv med full jordfeil?
Den sliter jo til og med på enkelte TN punkter.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: ladovsøndag 28. juni 2015, klokken 19:29
Er det ikke nettopp jordfeil som lar en Zoe lade på IT-nett? Det er vel uansett enkelt å finne ut hva du har med et voltmeter, bare mål spenning mellom fase og jord. Det er ca 'halvparten av 230' fra jord til begge fasene på IT-nett. På TN er det vel enten full spenning eller 0V...
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1søndag 05. juli 2015, klokken 22:41
Sitat fra: Speeder på fredag 26. juni 2015, klokken 08:20
Sitat fra: arnejorg1 på torsdag 25. juni 2015, klokken 00:57
Jeg kunne få med bilen hvis jeg ville det. Jeg trodde ikke det fulgte med noen shuko kabel, men jeg tenkte hjemmeladeren ville bli montert fort, så jeg hentet bilen. Da jeg åpnet bagasjerommet oppdaget jeg at det var med allikevel, så jeg ringte selger for å høre om de hadde lagt ved for mange kabler. Han sa at shuko kabelen følger med, men at det slett ikke var sikkert at kabelen fungerte. Så jeg fikk info om at det kunne bli problemer, men den fungerte altså i en til 2 uker. Kjønner ikke hvorfor det plutselig ble problemer.

Folkene som skal sette opp hjemmelader venter på en trafo, så jeg får vel bare være tålmodig. Bare en smule frustrerende og ikke kunne bruke bilen når man er avhengig av bil. jeg kommer meg ikke til nærmeste hurtigladestasjon med den strømmen jeg har nå.

Interresant, du ladet altså i 2 uker på IT nett med standard shucko ladekladd?

nå vet jeg ikke om jeg har IT eller TN nett. Men jo, jeg ladet vel i ca 2 uker før det var stopp. Det har tatt sin tid, men får montert hjemmelader i morgen Mandag. Fungerer ikke ladingen da, ringer jeg rett til selger.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1mandag 06. juli 2015, klokken 11:33
Da var iallefall ladestasjon montert og bilen lader. Selger sa det var toppmodellen og da skal det følge med 11kw lader. Det er ikke det jeg har fått, men nå gidder jeg ikke krangle mere. Jeg skal være enig med meg selv i at jeg skulle handlet hos Renault Norge og la det være med det.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: THEmandag 06. juli 2015, klokken 12:59
Sitat fra: arnejorg1 på mandag 06. juli 2015, klokken 11:33
Da var iallefall ladestasjon montert og bilen lader. Selger sa det var toppmodellen og da skal det følge med 11kw lader. Det er ikke det jeg har fått, men nå gidder jeg ikke krangle mere. Jeg skal være enig med meg selv i at jeg skulle handlet hos Renault Norge og la det være med det.

Toppmodellen av Zoe heter Intens, og leveres med 3,6kW veggboks som standard. Som tillegg kan man velge Supercharge (11kW veggboks), det koster 20000,- kroner i tillegg til Intens (når du kjøper gjennom Renaultforhandler/RBI). Hvis det står i kontrakten din at du har kjøpt Intens Supercharge bør du kreve å få 11kW veggboks, eventuelt avslag i pris. Leverandør må da bytte ut både trafo og veggboks.

Hvis det står i kontrakten at du har kjøpt en Intens Easycharge, så har fått det du skal ha.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: emilmandag 06. juli 2015, klokken 13:11
I annonsene på finn.no står det bare "Toppmodellen Renault Zoe Intens" og "For rask lading med hjemmelader kreves tilgang på TN strømnett 400V"

Så ingenting feil der sånn sett.
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: arnejorg1torsdag 09. juli 2015, klokken 02:00
Sitat fra: THE på mandag 06. juli 2015, klokken 12:59
Sitat fra: arnejorg1 på mandag 06. juli 2015, klokken 11:33
Da var iallefall ladestasjon montert og bilen lader. Selger sa det var toppmodellen og da skal det følge med 11kw lader. Det er ikke det jeg har fått, men nå gidder jeg ikke krangle mere. Jeg skal være enig med meg selv i at jeg skulle handlet hos Renault Norge og la det være med det.

Toppmodellen av Zoe heter Intens, og leveres med 3,6kW veggboks som standard. Som tillegg kan man velge Supercharge (11kW veggboks), det koster 20000,- kroner i tillegg til Intens (når du kjøper gjennom Renaultforhandler/RBI). Hvis det står i kontrakten din at du har kjøpt Intens Supercharge bør du kreve å få 11kW veggboks, eventuelt avslag i pris. Leverandør må da bytte ut både trafo og veggboks.

Hvis det står i kontrakten at du har kjøpt en Intens Easycharge, så har fått det du skal ha.

Må se nermere på det, men antagelig står det nok bare intens i kontrakten, siden dere sier at det er toppmodellen. Jeg misforstod nok litt der, trodde faktisk at toppmodellen var intens supercharge. Toppmodellen intens koster en tusenlapp mindre hos carpoint enn hos Renault Norge, men hos renault får man i tillegg med vinterhjul og 1 års lade avtale hos fortum. Så kan man vrake en bil å få 25k i avslag. Så jeg hadde fått mer for pengene hvis jeg hadde handlet hos Renault
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: tobben61tirsdag 25. august 2015, klokken 20:13
Er det noen som har erfaring med Salto ladere fra "vanlig" støpsel til Zoe? http://www.salto.no/ladeprodukter/ladekabler/portabel-ladestasjon-type-2 De reklamerer med at denne skal fungere med Zoe. Har ikke noe info om prisen for denne, noen som vet?
Synes det er i overkant med prisen for Zaptec laderen :-\ 

Venter for tiden på min nye Zoe, men de har problemer med en lademodul i bilen...
Tittel: Sv: Problemer med 10 amp lading
Skrevet av: bjaolsentirsdag 25. august 2015, klokken 20:51
Regner med at Salto vil ha samme problem som andre (vanlige) kladder på Zoe, det vil si kun lading på TN nett (ca.33% av norske nettet, hovedsaklig nyere anlegg og sørvestlandet).

Har i tillegg lest på div. utenlandske forum at en må sette i støpselet "rett vei" for at lading skal virke. (Teknisk : L1 og N må "treffe riktig")

En ting til, Zoe har visst nok en jordstrøm på nesten 30mA, tripper noen hurtigladere samt kladden som følger med e-Up.