Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening
Bilmerker => Renault => Zoe => Emne startet av: Gogs på mandag 29. september 2014, klokken 19:58
Nå kjører renault ny kampanje hvor de tilbyr 25.000,- i rabatt hvis du vraker din gamle bil.
http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=42831
Hvorfor ikke prøve, kjøp 3 betal for 2? Eller hele stativet 100 kr?
Fatter ikke at de ikke bare setter en fast pris. Kampanje etter kampanje skaper bare usikkerhet for kjøperne.
Minimal øking i salget etter skrapeloddkampanjen og "løsningen" på ladeproblematikken har gjort dem hakket mer desperat enn å gi utstyrspakker til 10 og 20.000kr...
Men når dette tilbudet går ut blir vel neste noe med ca 30-35.000kr i rabatt på en eller annen måte så det beste er vel å vente et års tid og få bilen gratis?
Vil man kunne få tilbake disse 25.000kr i cash hvis man returnerer bilen på 30-dagers garantien siden man da plutselig ikke har noen bil lengre?
Edit:
Dette kunne vel egentlig også gått rett inn i tråden om verdifall på Zoe. Nå har jo Renault aktivt redusert bruktverdien på Zoe med 20-30.000kr for de som kjøpte bil til fullpris frem til august.
Merkelig markedsføring av Renault. Det virker som de er ganske desperate og gir avslag i hytt og pine. Blir mer og mer sikker på at vi velger noe annet en zoe, trur jeg vil sitte med følelsen at jeg blir lurt uansett hva tilbudet blir.
Fryktelig trist for de som alt har kjøpt seg en Zoe og ser den ene rabatten etter den andre, det må være ganske frusterende.
Begynner og forstå at det to-tre her på forumet har en tilknytting til Renault og skryter uhemmet av bilen, og alle fordelene som skal komme ved nær fremtid. Synnes også at dette ikke hører hjemme her på forumet og må si at det også virker ganske amatørmessig av Renault.
Nå har vi ventet snart over tre uker på og bestille en ny elbil til kona, siden en eller annet tulling her på nettet sier at det kommer noe stort fra Renault. Begynner og bli ganske f......
Enten får man si hva man vet, eller så holder man kjeft.
Kjøpte Zoe rett før skrapeloddkampanjen men klarer ikke å irritere meg over slikt. Jeg fikk en overaskende god innbyttepris i forhold til hva WW ville gi og trolig var min innbyttepris også en form for rabatt.
Bileiere som kjører en bil som er klar for å vrakes er ikke så ofte i nybilmarkedet så jeg tror heller ikke at dette generer så mange ekstra salg. Det er heller ikke første gangen dette tilbudet blir brukt så det er ikke noe revolusjonerende i dette (husker i alle fall at Kia var ivrig på dette for noen år siden). Men alle slike tilbud gir Renault ekstra oppmerksomhet/PR og jeg tror dette er deres måte å få blest om bilen på. Jeg synes Renault er veldig lite synlig på tradisjonell reklame for Zoe og det ser ut som de har valgt en annen tilnærming på PR biten.
Rabatter er en del av bilbransjen og jeg tror ikke at bruktbilprisen blir nevneverdig påvirket av dette. Den blir styrt av marked og etterspørsel (selvfølgelig ville det ha påvirket prisen om en skal selge brukt Zoe som er nesten ny, men det er det jo ingen som skal).
Når det er sagt er det selvfølgelig ikke bra for bruktprisen om Zoe ender opp som en veldig sjelden bil og dermed blir sett på som ukurant i forhold til Leaf/Eup/Kia. Så for oss som har kjøpt Zoe tror jeg det er bedre for bruktverdien om noen år at Zoe er en bil som er et kjent alternativ til tross for at enkelte får en større rabatt på sitt nybilkjøp enn hva jeg fikk. Så jeg tror at stort salg/volum er beste medisin for god fremtidig bruktpris.
Alle disse rabattene er jo på de veiledende prisene...Om man prutet noe før kampanjene kom man ut på omtrent det samme man nå kommer ut på, kanskje noen få tusenlapper under....Det gjelder både skrapelodd og vrakpant...
Jeg tror Renault har en del biler på lager som de vil bli kvitt før det kommer nye modeller. Det er derfor de kjører kampanjer.
Bilen er jo ikke hverken dårligere eller bedre selv om prisen er lavere. Og jeg tror heller ikke de som har kjøpt bilen for noen måneder/uker siden kvitter seg med den med en gang, så det har nok lite å si for annenhåndsverdien også.
Ja man kan jo kritisere alt om man vil ::)
VW, Fiat, Ford; Volvo har jo alle juksepriser på xxxx kr i mnd i privatleasing (+ i liten skrift hva du må betale i tillegg) eller 1.9% rente. Noe må de jo finne på for å få folk til å kjøpe bil x.
På VW siden ser man jo at det gis høyst forskjellig %-vis rabatt på El-Golf så jeg skjønner ikke hva som er galt her med mindre man absolutt vil prøve å latterligjøre noen aktører på bekostning av andre. Da kan man jo lure på hva som er poenget.
Har forøvrig fått pristilbud på Zoe for min del hvor det avviker ca 4% fra en forhandler til en annen på Zoe med samme spesifikasjoner. Spør man ikke så får man ikke. Samme erfaring med andre merker.
Bekjente har fått 10% på El Golf uten at jeg vil beskylde VW for å være desperate (det har de i hvert fall ikke grunn til ). Det er jo litt mer en 25000 i rabatt....
(Aner ikke hva man går i "rabatt" på i3 eller Leaf men vil forvente mellom 5 og 10%)
Sitat fra: Baard på mandag 29. september 2014, klokken 21:57
Jeg tror Renault har en del biler på lager som de vil bli kvitt før det kommer nye modeller. Det er derfor de kjører kampanjer.
Renault gikk jo ut med et mål om å selge 600 av Zoe i år (mot litt under 900 totalt på alle modeller i fjor). Det har også blitt sagt at det kom ca 300stk på forsendelsen i starten av juni så da skulle de ha ca 100 igjen derifra de prøver å bli kvitt fortest mulig.
Tror at de som vurderte Zoe sterkt men fortsatt var litt i tvil gikk til innkjøp når de fikk 20.000 i skrapeloddsrabatt. Har vanskelig for å se for meg hvem som plutselig skulle sjoppe Zoe nå hvis 20.000kr i rabatt ikke var nok. Kan kanskje være at de ryktede 22kW ladepunktene blir plassert sånn at noen får de på perfekte steder og dermed velger Zoe foran f.eks Leaf eller eGolf. Leveringstid kan selvfølgelig også spille inn. Mye penger å spare hvis man først får 25.000kr i rabatt på Zoe og så kan spare penger på kjøring i rundt et halvår i stedenfor å vente på en Soul eller eGolf som i tillegg har høyere startpris.
Det er uansett ingen tvil om at man får mye bil for pengene med Zoe idag gitt at man kan leve med noen utfordringer på ladefronten og har en eksisterende bil som er klar for dynga.
Hei!
Jeg burde aldri skrevet at "snart" kommer det store nyheter osv, da noen er dydeligvis utålmodig. Jeg skrev det ene og alene for at mange er i markedet for å kjøpe seg elbil, og hvis man først er her inne å titter så er sikkert det fordi man snuser på ZOE som et alternativ?
Dere GJØR lurt i å holde ut noen dager til...
Skrapeloddkampanjen forstod jeg lite av selv, er liksom ikke helt i tråd med bilsalg og jeg kan forstå at noen synes det var på kanten. Men det var en annen måte å gi rabatt på som skulle gi en potensiell kjøper noe å glede seg til kanskje? Ikke alle tør å prute når de kjøper bil?
Den nye kampanjen derimot har mye mer for seg. Har du en bil til under 40.000 i privatsalgs verdi, vil dette virke lukrativt for mange:
1. Veldig mange misliker å annonsere sin brukte bil på finn.no for å opptre som bilselger for de som måtte ringe.
2. Tar man en litt billig bil til en merkeforhandler for å få innbytte, så raser prisen i forhold til å selge selv da forhandler må stille garanti ovenfor ny eier og vil minimum ha 20.000 å gå på. Ergo så er det like greit å "skrote" bilen til 25.000kr
3. Man slipper å prute. Igjen, mange misliker dette sterkt.
4. Renault viser her at de tar et miljøansvar ved å få vekk gamle fosilbiler. Akkurat det kan være smart ovenfor en del nye kjøpere som er miljøbevisste.
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D
Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september
Den skrota bilen må ikke stå i ditt eget navn. Det er nok at du har kvittering på at en bil er skrotet. Så det er bare å stå i porten hos nærmeste bilopphugger med en 200 lapp og spørre om å kjøpe kvitteringen fra noen som har skrota vraket sitt.
Eller kjøpe ett vrak for 1000kr over vrakpant og vrake det uten å omregistrere til deg selv
Sitat fra: emil på lørdag 01. november 2014, klokken 23:50
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D
Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september
Opp fra 43 til 54 altså? ;)
Jeg er nok redd importøren stanser dette tilbudet hvis det dukker opp vrakmeldinger på andre enn kjøper. Som det står i tilbudet. "Importøren kan når som helst stanse tilbudet"....underforstått, de kan gjøre det før 31.12 som er utløpsdatoen for kampanjen. Så det er nok bedre å kjøpe en trafikkfarlig miljøversting på Finn som ellers vil fortsette å rulle på norske veier, og da er jo hensikten med kampanjen oppfylt. Så er det bare å melde eierskifte (uten registrering) og vrake den i eget navn. Men du må passe på at det ikke er skyldig årsavgift, for da får du ikke vrakpant. Det er lov å være kreativ, men synd om ordningen oppfører fordi den blir misbrukt.
Sitat fra: tmaehlum på søndag 02. november 2014, klokken 06:58
Jeg er nok redd importøren stanser dette tilbudet hvis det dukker opp vrakmeldinger på andre enn kjøper. Som det står i tilbudet. "Importøren kan når som helst stanse tilbudet"....underforstått, de kan gjøre det før 31.12 som er utløpsdatoen for kampanjen. Så det er nok bedre å kjøpe en trafikkfarlig miljøversting på Finn som ellers vil fortsette å rulle på norske veier, og da er jo hensikten med kampanjen oppfylt. Så er det bare å melde eierskifte (uten registrering) og vrake den i eget navn. Men du må passe på at det ikke er skyldig årsavgift, for da får du ikke vrakpant. Det er lov å være kreativ, men synd om ordningen oppfører fordi den blir misbrukt.
Hensikten med denne kampanjen er vel salg vil jeg tro, miljøforkjempingen kommer nok i andre rekke.
Det er selvølgelig riktig, men hvis de skal gi rabatt til alle så ville det bli et mindre beløp. Jeg tviler på at de kan redusere prisen med 25000 og samtidig beholde gratis wall-box, 30 dagers angrefrist, gratis abonnement på hurtigladere i 1 år etc. Wall-boxen blir nok fjernet fra tilbudet når / hvis de får en "normal" ladeledning som støtter IT nett. I mellomtiden får vi som er pionerer både i pose og sekk :-)
Sitat fra: jkirkebo på søndag 02. november 2014, klokken 06:58
Sitat fra: emil på lørdag 01. november 2014, klokken 23:50
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D
Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september
Opp fra 43 til 54 altså? ;)
Nå må du ikke ødelegge gleden med sånne tall, prosentvis økning høres mye bedre ut.
Listene mine var ikke helt oppdatert da jeg postet, hadde ikke regnet med at EL50000 skulle bli passert enda. Totalen ser ut til bli 58 og da faktisk over 33% økning.
Ingen kampanjer varer evig og hvis noen tror Renault har kampanjen av noen annen grunn enn å selge flere biler så er de i beste fall naive.
Jeg er sikker på at de koser seg med tanken på at noen står i porten hos huggern for å få 5% ekstra rabatt (som var differansen min mellom vanlig pruting og med vrakbil)
Sitat fra: nime01 på søndag 02. november 2014, klokken 11:53
At man samtidig får vekk noen gamle, slitte biler gjør ingenting.
Jeg skulle gjerne ha regna litt på dette. Vi er ute etter å bytte ut en Hyundai Getz 2006-model, og jeg regner ikke med at får all verden for den. Men det man må sammenlikne er footprint for produksjonen av Zoe-en med footprint for å ha Getz-en på veien enda 5-6 år. Getz-en er ikke genial for en bli av dens størrelse, men likevel må jeg si jeg tviler. Så jeg spurte Renault Norge om de hadde noen tall, i det minste carbon footprint, men det hadde de ikke. Men mindre man kan gjøre noen størrelsesordenbetraktninger som er ganske klare må jeg si at jeg har veldig vanskelig for å se miljøalibiet i denne kampanjen. Og miljøargumentet er faktisk det viktigste for oss.
Noen som har noen tall?
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.
Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.
Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)
Ganske lett å finne biler under 25k på Finn da. Er jo bare å plukke et vilkårlig vrak. Du får jo i alle fall differansen i rabatt.
Sitat fra: tinker på tirsdag 04. november 2014, klokken 22:01
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.
Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)
Ganske lett å finne biler under 25k på Finn da. Er jo bare å plukke et vilkårlig vrak. Du får jo i alle fall differansen i rabatt.
Si det til fruen min!
- eller majoriteten av de potensielle kjøperne. En blir jo bare irritert av å tenke på alt styret en må igjennom dersom en skal få nyte godt av denne rabatten. Det virker bare totalt mot sin hensikt.
Har nå hatt gleden av å kjøre Zoe 2 dager på rad, og må si dette er gøy. En utrolig lettkjørt og god bil. Starter umiddelbart uten noen langtekkelige oppstartsprosedyrer. Digger den nøkkelfrie løsningen, den gode styrefølelsen og ikke minst innebygget hurtiglader.
Svippet innom nærmeste parkeringshus og fylte batteriet opp gratis på 1 time. Helt konge å være uavhengig av hurtigladepampene.
Til og med fartspedalen får godkjent av meg, og det sier ikke så rent lite. Rangerer følelsen på fartspedalen fra dårligst ( Think City 2008- ) til best Think Classic. Inn imellom der finnes alle de andre bilene, og jeg er glad for å si at Zoe ligger nærmed Think Classic, bare slått av e-Up, e-golf og Citroen C1 ( etter omprogramering )
Hva slags boks lader du med der, elektrolux?
Vrak meldingen kan stå i noen andre sitt navn. Så det er bare å stå i porten hos huggern og be noen om å kjøpe kvitteringen deres..
Sitat fra: Barskog på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:33
Hva slags boks lader du med der, elektrolux?
Det er vår egen B3200S som i praksis er en mobil mode 3 ladestasjon for inntill 22 kW 3 fase lading.
Se: http://www.elbilhjelpen.no/htm/evse.html#Semiportabel_32A_Veggboks
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.
Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)
Er rimelig sikker på at dersom du møter opp hos forhandler uten vrakbil og sier du kjøper ZOE dersom du får en omtrent tilsvarende rabatt, f.eks kr 20000,- avslag så vil de gå med på dette.
Sitat fra: torlie på onsdag 05. november 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.
Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)
Er rimelig sikker på at dersom du møter opp hos forhandler uten vrakbil og sier du kjøper ZOE dersom du får en omtrent tilsvarende rabatt, f.eks kr 20000,- avslag så vil de gå med på dette.
I såfall ville de solgt mange flere biler om de bare hadde opplyst om det med en gang.
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 05. november 2014, klokken 08:20
Sitat fra: torlie på onsdag 05. november 2014, klokken 08:17
Sitat fra: Hyperstress på tirsdag 04. november 2014, klokken 21:59
Denne vrakpantkampanjen er ikke særlig gjennomtenkt av Renault.
De aller fleste potensielle kjøpere har ikke en vrakbil for hånden og vil derfor la være å kjøpe Zoe, og om de kjøper så vil det være med en følelse av å ha gjort et dårlig kjøp all den tid noen andre får 25000kr i rabatt.
Hadde vært mye smartere av Renault å sette ned prisen for alle (feks -15000kr)
Er rimelig sikker på at dersom du møter opp hos forhandler uten vrakbil og sier du kjøper ZOE dersom du får en omtrent tilsvarende rabatt, f.eks kr 20000,- avslag så vil de gå med på dette.
I såfall ville de solgt mange flere biler om de bare hadde opplyst om det med en gang.
Enig i det, men blir bare spekulasjoner for min del da jeg ikke har hentet inn noe konkret tilbud. Baserer det på denne + forrige kampanje hvor omtrent "alle" fikk rabatt på utstyrspakker på skrapelodd i størrelsen kr 10-20000,-
Vil derfor anta at alle vil få en rabatt.
Ingen kjøper bil til veiledende pris i dag likevel, forventes minimum 4-5% rabatt på prislisten.
Jeg vurderer å benytte meg av dette tilbudet/kampanjen. Kjører idag en liten P106 elektric som er fra 96!
Jeg har ikke peiling på batterier osv men den synger nok på ssiste verset. Jeg kjører daglig Mosseveien (Holmlia -Lysaker) og den holder knapt tur-retur. Og veeeeldig treg opp slake bakker.
Men den er høyst fungerende og gjort god nytte. Vi kjøpte den for 33 000 av forrige eier. Hva tror dere at man kunen fått for denne solgt til en annen?
Eller er dette en som egner seg for denne kamapanjen? Det er jo en elektrisk bil så å fjerne en fossilbil gjør man jo ikke.
Vil det heller lønne seg å selge den som delebil?
Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Det er sikkert variabelt?
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?
Jeg ville ha solgt elbilen og kjøpt meg ett vrak av en bil til vrakpant og levert den på huggeren. Vips 25k i rabatt 3000 tilbake i vrakpant og gevinst av salg på elbilen. Ser bare vinn vinn her:))
Eller kjøpe kvitteringen fra en som vraket bilen sin, vraket må ikke stå i ditt navn...
Selg elbilen og skaff vrakmelding. Husk at vrakpapiret må stå på ditt navn, men bilen som vrakes trenger ikke stå registrert på deg.
Jeg kjøpte bare et vrak, for så å få igjen 3000kr og 25k i rabatt..
Sitat fra: alexkl på tirsdag 11. november 2014, klokken 22:13
Selg elbilen og skaff vrakmelding. Husk at vrakpapiret må stå på ditt navn, men bilen som vrakes trenger ikke stå registrert på deg.
Jeg kjøpte bare et vrak, for så å få igjen 3000kr og 25k i rabatt..
Hei alexkl,
hvordan gikk du frem for å gjøre dette? Tenkte selv å kjøpe en bil til 4000 og kjøre direkte på dynga, men vil unngå omregistreringsavgift og måtte ordne ansvarsforsikring etc. Det er vel selger som sender inn salgsdokument. Kan man da risikere å få omregistreringsavgiften i posten?
Sitat fra: Vroom på torsdag 13. november 2014, klokken 13:20
Sitat fra: alexkl på tirsdag 11. november 2014, klokken 22:13
Selg elbilen og skaff vrakmelding. Husk at vrakpapiret må stå på ditt navn, men bilen som vrakes trenger ikke stå registrert på deg.
Jeg kjøpte bare et vrak, for så å få igjen 3000kr og 25k i rabatt..
Hei alexkl,
hvordan gikk du frem for å gjøre dette? Tenkte selv å kjøpe en bil til 4000 og kjøre direkte på dynga, men vil unngå omregistreringsavgift og måtte ordne ansvarsforsikring etc. Det er vel selger som sender inn salgsdokument. Kan man da risikere å få omregistreringsavgiften i posten?
Har du snakket med forhandler og forklart du ikke har vrakbil, men ønsker et bra tilbud på ny bil?
Burde minst på kr 15-20000,- i rabatt også uten bil.
Sitat fra: torlie på torsdag 13. november 2014, klokken 14:23
Har du snakket med forhandler og forklart du ikke har vrakbil, men ønsker et bra tilbud på ny bil?
Burde minst på kr 15-20000,- i rabatt også uten bil.
Det har jeg gjort og han påstår at de har fått streng beskjed om å ikke gi andre rabatter under kampanjeperioden. Siste ord er ikke sagt der, men jeg allikevel nysgjerrig på hvordan vrakpant-varianten kan gjøres. Derfor så spør jeg...
Trenger vel ikke omregistrere.
Bare skriv salgsmelding, lever den til biltilsynet, så leverer du bilen på huggeren. Alternativt så leverer du skiltene sammen med salgsmeldingen og deretter leverer bilen.
Skulle du måtte ut med 1500 i omreg (fordi skiltene er levert for sent?) så får du fortsatt vrakpant, pluss 25000 i rabatt, altså 8500 ekstra i rabatt enn om forhandleren slår av 15000,- (forutsatt at du betaler 3.000 for vrakbilen)
Jeg fikk klar beskjed fra selger på motorforum at mitt navn ikke trengte å stå noe sted på arket fra bilopphuggeren.
Det gjorde det heller ikke.
Så mitt tips er fremdeles: stå i porten hos nærmeste hugger og kjøp kviteringen fra førstemann som vraker bilen, gi han en kald cola og en krone-is for en kopi av arket.
SKulle det bli vanskelig så send meg en melding så skal jeg si hvor jeg kjøpte min, og av hvem.. Så ordner det seg nok. 25 000kr er verdt å kjøre ett stykke for..
Jeg skal vrake en Renault Laguna. Om det er noen her som ønsker å vrake den i sitt navn, eller trenger vrakmeldingen, så lar det seg nok gjøre. Ta kontakt via melding!
Sitat fra: LineP106e på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:13
Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Det er sikkert variabelt?
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?
Er jo bare å poste en annonse her på forumet? :-)
Sitat fra: LineP106e på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:13
Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Det er sikkert variabelt?
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?
Sitat fra: K S på lørdag 15. november 2014, klokken 20:43
Er jo bare å poste en annonse her på forumet? :-)
Ja, averter for all del PSAen her på forumet ! enten i PSA avdelingen eller i "til salgs" avdelingen.
Det er VELDIG viktig at delene kommer de gjenværende bilene til gode.
Sitat fra: Elmo på lørdag 15. november 2014, klokken 23:22
Sitat fra: LineP106e på tirsdag 11. november 2014, klokken 13:13
Jepp det regnestykket ser jeg jo - aner ikke hav delebiler går for, hvor jeg henvender meg osv....
Det er sikkert variabelt?
Den begynner jo å dra på årene kan man si-men den har vært i gode hender og er tatt godt vare på med tanke på lading-batteriservice osv.
Uten å ha peiling tenker jeg jo at det ikke er sannsynlig med 28 000,- som delebil?
Sitat fra: K S på lørdag 15. november 2014, klokken 20:43
Er jo bare å poste en annonse her på forumet? :-)
Ja, averter for all del PSAen her på forumet ! enten i PSA avdelingen eller i "til salgs" avdelingen.
Det er VELDIG viktig at delene kommer de gjenværende bilene til gode.
Det skal jeg gjøre-jeg må bare forhøre meg om leveringstid på ZOE'en og skaffe meg en annen bil å vrake da isåfall:)
Fikk vrakpantseddel av selger ;D så det ble Zoe på meg.
Sitat fra: elektrolux på tirsdag 04. november 2014, klokken 23:05
Har nå hatt gleden av å kjøre Zoe 2 dager på rad, og må si dette er gøy. En utrolig lettkjørt og god bil. Starter umiddelbart uten noen langtekkelige oppstartsprosedyrer. Digger den nøkkelfrie løsningen, den gode styrefølelsen og ikke minst innebygget hurtiglader.
Svippet innom nærmeste parkeringshus og fylte batteriet opp gratis på 1 time. Helt konge å være uavhengig av hurtigladepampene.
Hvor finner man det kjøpesenteret? Jeg har til nå bare sett schucko på kjøpesenter
Er det noen her som kan bekrefte at forhandleren faktisk godtar en vrakmelding som ikke står i kjøpers navn?
Spurte Motor Forum i Bergen om dette, og fikk et ullent svar.
Jeg tenkte å vrake en bil selv, men om det holder å komme viftende med en original vrakmelding sparer det meg for en hel del arbeid.
Jeg har aldri eid, vraket eller i det hele tatt sett bilen som ble vraket for min rabatt
vrakmelding måtte stå i kjøpers navn, men bilen som blir vraket trengs ikke å være registrert på kjøper av Zoe. Med andre ord, bli med noen som skal kaste en bil, og du skriver under på at den skal vrakes :)
Det praktiseres nok ulikt fra forhandler til forhandler (og kunde til kunde). Jeg har ikke vraket noen bil på femten år og fikk likevell rabatten da en annen bil var vraket av noen andre i noen andres navn. Dette var forhandler 100% klar over.
Sitat fra: ZOE på mandag 17. november 2014, klokken 21:41
Det praktiseres nok ulikt fra forhandler til forhandler (og kunde til kunde). Jeg har ikke vraket noen bil på femten år og fikk likevell rabatten da en annen bil var vraket av noen andre i noen andres navn. Dette var forhandler 100% klar over.
Men sto du utenfor vrakhandleren da eller hvordan gjorde du det rent praktisk?
Ettersom jeg ikke vet om selger gjorde noe han kan få tyn for, så har jeg sendt deg en melding med hvordan dette rent praktisk skjedde.
Konklusjonen er uansett at dersom du presser selger så får du rabatt med en vrakseddel i lommen.
Sitat fra: ZOE på tirsdag 18. november 2014, klokken 13:27
Ettersom jeg ikke vet om selger gjorde noe han kan få tyn for, så har jeg sendt deg en melding med hvordan dette rent praktisk skjedde.
Konklusjonen er uansett at dersom du presser selger så får du rabatt med en vrakseddel i lommen.
;D Takker!
Motstridende svar her. Litt surt om jeg blir avkrevd 25 000 kr ekstra den dagen bilen skal hentes hvis de ikke godtar vrakmeldingen.
Sitat fra: emil på lørdag 01. november 2014, klokken 23:50
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D
Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september
Og økningen fra oktober til november er faktisk nesten 100% og for første gang har Zoe passert 100 registreringer på en måned. Kan virke som om vrakpantkampanjen sammen med Fortum-avtalen gjorde utslaget. Spørsmålet er hva som skjer når denne kampanjen er over. Kommer det en ny kampanje med ~20.000kr i avslag eller setter de opp prisen og vil folk kjøpe bilen da?
Begynner å bli tomt for biler på lager. Så du kan nok gni deg i hendene over at antall nyregistreringer vil forbli lavt i noen måneder til ;)
Sitat fra: abc på mandag 01. desember 2014, klokken 00:55
Begynner å bli tomt for biler på lager. Så du kan nok gni deg i hendene over at antall nyregistreringer vil forbli lavt i noen måneder til ;)
350 biler til nå i år inkludert demobiler sier da litt om lageret til Renault. Det er færre biler enn Nissan dytter ut på en måned uten at man tar med bruktimporten. Selv en uavhengig bruktimportør av Leaf på sørlandet har solgt fere Leaf i år enn hele Renault organisasjonen har gjort med Zoe...
Kanskje Renault prioriterer biler til resten av Europa med batterileie som de vil tjene mer på. Både over tid grunnet leieinntektene og i salgsøyeblikket siden de slipper å gi kundene 25.000 i rabatt i tillegg til å ta 10-20.000 i kostnad for å montere ladekontakt hjemme.
Emil får nok vondt inni seg etter hvert. :P
Salgstallene går stadig oppover. Noe tid tar det med å montere hjemmelader før kunden får bilen. Derfor vil antall registrerte biler henge litt etter.
Bortsett fra Leaf som er en gammel bil er Zoe stort sett den eneste som kan leveres innen rimelig tid.
Trodde Renault sine priser var det en måtte betale, men da jeg fikk pristilbud var det nesten 25000 kr i diverse tillegg. ( Alle med fansy navn ) Ca 15000 av disse var riktignok vinterdekk, som knapt trenges her på vestlandet, og som kan velges vekk.
Synd, for jeg var klar til å kjøpe en Zoe Intens med 25000 i avslag til like rundt 200 000 kr
Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 04. desember 2014, klokken 18:50
Emil får nok vondt inni seg etter hvert. :P
Hvorfor skal jeg få vondt inn meg?
Jeg vil mye heller at folk kjøper Zoe enn fossilbil, men jeg vil ikke at folk skal bli lurt til å kjøpe det de tror er en problemfri mirakelbil som løser alle verdens problemer.
Nå når det har kommet en del Zoe på veien viser det seg jo også at det er problemer med AC lading ved at bilen ikke vil lade og Type2 ladestolper som er nede og folk som må bli hentet av Viking. Akkurat samme problemer som menigheten her bruker som argument mot DC-lading.
Sitat
Salgstallene går stadig oppover. Noe tid tar det med å montere hjemmelader før kunden får bilen. Derfor vil antall registrerte biler henge litt etter.
Så selv om bilen er klar må folk vente på å få den levert hvis elektrikker ikke er klar?
Sitat fra: nime01 på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:34
Vi betalte omtrent 200 akkurat for Intens Easy Charge, med vrakmelding og ovennevnte utstyr ekskl. vinterdekk, som vi kjøpte selv utenom. Altså ca 5 tusen i rabatt på selve bilen og utstyret - og det bør jo være mulig å få til hos din forhandler også.
Det var dette jeg også forestillte meg helt til pristilbud på 250 000 kr dukket opp. Mener 2000 kr var registreringsutgifter, og 10 000 kr for klargjøring. Begge to utgifter som burde vært lagt inn i salgssummen og ikke som tillegg. Tenk om jeg skulle tatt betalt for klargjøring av ladeutstyr før salg?
Sitat fra: nime01 på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:48
Sitat fra: elektrolux på torsdag 04. desember 2014, klokken 19:44
Det var dette jeg også forestillte meg helt til pristilbud på 250 000 kr dukket opp. Mener 2000 kr var registreringsutgifter, og 10 000 kr for klargjøring. Begge to utgifter som burde vært lagt inn i salgssummen og ikke som tillegg. Tenk om jeg skulle tatt betalt for klargjøring av ladeutstyr før salg?
Aha, da skjønner jeg din frustrasjon godt - be om et nytt tilbud fra forhandleren din! Eller finn en annen forhandler som ikke er så grådig. Går jo an å hente en her på Østlandet også, om man sparer 15.000kr.
Koster vel ikke mer enn drøyt 3000 i frakt fra Oslo til Stavanger.... :-)
Nå er det for sent i denne omgangen. Kjører Zoe som firmabil og får lekt meg nok der.
Etter langtur/retur til Haugesund savner jeg seilefunksjonen fra Think/e-Up selv om Zoe kompenserer ganske bra med cruice kontrol og betjeningsvennlig girvelger. Blir for mye stress å bruke 3 hendler i stedet for å bare slippe fartspedalen i lengden.
Blir antakelig en brukt e-Golf i stedet en eller annen gang.
Da forsvinner jo argumentet om at Renault bryr seg om miljøet.
En ting er å bytte ut en gammel fossilbil med Elbil, men å bytte fossilbil til ny fossilbil som vi vet vil bli kjørt mer enn den gamle, og som overveiende sannsynlig bruker like mye fossilt drivstoff er en helt annen sak.
Sitat fra: elektrolux på mandag 08. desember 2014, klokken 02:19
Da forsvinner jo argumentet om at Renault bryr seg om miljøet.
En ting er å bytte ut en gammel fossilbil med Elbil, men å bytte fossilbil til ny fossilbil som vi vet vil bli kjørt mer enn den gamle, og som overveiende sannsynlig bruker like mye fossilt drivstoff er en helt annen sak.
Jeg vil mye heller puste inn eksosen fra en ny dieselbil enn gammel dieselbil. Delvis det samme med bensin, på bensinbiler er også forbruket på vei ned....
Samtidig bortfaller tilbudet med 5 års Forum lading og Zaptec ladekabel pr. 15.6.2015, selv om RBI fortsatt skriver på sin nettside http://renault.no/ze/Ladestasjoner:
RBI NORGE AS (Renault Norge) har inngått samarbeidsavtale med Fortum Charge & Drive om utbygging av nasjonalt ladenettverk.
- Minst 200 lokasjoner med minst 600 ladepistoler
- Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum inkludert i prisen på nye ZOE.
Et kjent sitat sier: "Intet er mer som skrift i sand, enn løfter om kjærlighet"
Kan være fristende å bytte ut " om kjærlighet" med "fra RBI Norge AS" ;D
Sitat fra: nime01 på lørdag 13. juni 2015, klokken 00:24
Ny runde med vrakpantrabatt på 25k..
Hjemmelader og 1 års gratis lading er inkl i tilbudet, som bare gjelder til slutten av juni '15. Kan heller ikke kombineres med andre tilbud.
Tilbudet kan ikke kombineres med andre tilbud fra forhandler. Dermed taper man 5.000,- på å levere inn et vrak til Renault i stedet for å levere inn til huggeren.
Zaptec laderen må du betale ekstra for, når den engang dukker opp. Foreløpig er det bøtta på 20 kg som gjelder, og prisen på den er sikkert like stygg som bøtta. Abonnement hos Fortum får man ikke med.
Lars
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel" Går du til en forhandler får du et tilbud med produkt og sluttsum basert på dine ønsker og behov skrevet ut på et ark, så kan dette vurderes opp mot andre forhandlere. For noen passer vrakpant, for andre wallbox. Zoe er en knakandes god bil til mitt bruk, jeg kjører mye rundt på det sentrale østland og benytter et fantastisk (semi)hurtig AC-ladenettverket pepret over hele regionen.
Svindlet - nei
Vrakpant - ja
Stygg bøtte - ja, Zaptec skulle ha vært på markedet for ett år siden...
Kampanjer (med frister) av ymse slag vil man alltid måtte forholde seg til. Kia og Nissan kunne heller ikke levere biler til listepris da jeg kjøpte bil i september.
Sitat fra: Herlingo på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:47
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel" Går du til en forhandler får du et tilbud med produkt og sluttsum basert på dine ønsker og behov skrevet ut på et ark, så kan dette vurderes opp mot andre forhandlere. For noen passer vrakpant, for andre wallbox. Zoe er en knakandes god bil til mitt bruk, jeg kjører mye rundt på det sentrale østland og benytter et fantastisk (semi)hurtig AC-ladenettverket pepret over hele regionen.
Svindlet - nei
Vrakpant - ja
Stygg bøtte - ja, Zaptec skulle ha vært på markedet for ett år siden...
Kampanjer (med frister) av ymse slag vil man alltid måtte forholde seg til. Kia og Nissan kunne heller ikke levere biler til listepris da jeg kjøpte bil i september.
Å ikke kunne levere til listepris (fra lager) er ikke brudd på loven, forutsatt at kunden kan bestille den annonserte varen til ANNONSERT pris.
For å kunne reklamere med en PRISFORDEL / Rabatt, så kreves det at de kan dokumentere at den er rell. Det var den ikke for siste vrakpant-kampanje, som krevet at man ga fra andre rabatter som hadde høyere verdi enn vrakpanten.
I praksis gjelder kampanjen KUN lagerførte biler, og da skal dette stå som undertekst i annonsen slik andre importører gjør.
eks.
Kampanjen gjelder et begrenset antall lageførte 2015 modeller. Utstyrsnivået kan variere og enkelte biler ha annet utstyrsnivå / høyere pris enn annonsert modell. Ladekabel for 230V er ekstrautstyr kan eventuelt leveres til høsten mot et tillegg på kr 15900 + mva.
Forstår godt at de ikke vil skrive det som er sannheten ;D
Sitat fra: Herlingo på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:47
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel"
Aggresjonen er jo mot markedsføringen. Markedsføringen er jo svindel, det de skriver på nessidene sine stemmer ikke med det som gjelder når du skal kjøpe bilen.
Bilen hadde vært fin den, hvis man hadde gerid å selge bilen på et ærlig vis.
Lars
I aftenposten lørdag 20. Juni er det en ny helsides Renault annonse.
"Renaultver" kampanjen gjelder til 31.8.2015"
Det betyr at både DAB og Zaptec i følge rykter og løfter bør være på plass innenfor kampanjeperioden.
Det står ikke at kampanjen er begrenset til lagerførte biler.
Forøvrig står det: Les mer om kampanjen på www.renault.no. Der står det at kampanjen varer til 30.6.2015 ;D
Vi må anta at det som står på trykk i Aftenposten er riktig, og da er kampanjen forlenget til over sommeren.
I følge tidligere pressemelding fra RBI vil kundene fra 1. august velge om de vil ha Zaptec ladekabel eller wallbox. Det vil gjøre bilen aktuell for de som i dag ikke trenger wallbox eller av en eller annen grunn ikke kan montere dette.
http://www.mynewsdesk.com/no/renaultnorge/pressreleases/verdensnyhet-ladekabel-til-renault-zoe-for-it-nett-1107042
Sitat fra: Herlingo på tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:47
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel" Går du til en forhandler får du et tilbud med produkt og sluttsum basert på dine ønsker og behov skrevet ut på et ark, så kan dette vurderes opp mot andre forhandlere. For noen passer vrakpant, for andre wallbox. Zoe er en knakandes god bil til mitt bruk, jeg kjører mye rundt på det sentrale østland og benytter et fantastisk (semi)hurtig AC-ladenettverket pepret over hele regionen.
Svindlet - nei
Vrakpant - ja
Stygg bøtte - ja, Zaptec skulle ha vært på markedet for ett år siden...
Kampanjer (med frister) av ymse slag vil man alltid måtte forholde seg til. Kia og Nissan kunne heller ikke levere biler til listepris da jeg kjøpte bil i september.
Eg støtter denne fullt ut!!!!
kritikken er som nevnt ikke mot bilen, men mot usann og villedende markedsføring. Jeg vet bare ikke om noen andre importører som skriver så mye som er direkte løgn eller villedende / udokumenterte påstander i sin markedsføring.
Eks. 1: 1 års fri hurtiglading - 600 ladepistoler -DET ER LØGN - kun en brøkdel av disse finnes.
Eks. 2: Standard ladetid hjemme 100 minutter. DET ER LØGN - det er ikke standard men en tilleggsopsjon man må betale hele 20.000 for å få.
De oppgir som sammenlikning standard ladetid for Mercedes B-Klasse til å være 9-13 timer og BMW i3 6-8 timer. DET ER LØGN. Mercedes B-klasse bruker 3,5 timer med samme 11 kw ladepunkt (som er utgangspunktet for sammenlikningen).
De forteller naturlig nok ikke at Zoe overhode ikke kan lade på de fleste offentlige ladestasjoner og kontakter som folk har hjemme uten tilleggsutstyr til 15900 kr eks. mva. De forteller heller ikke at radioen i bilen slutter å virke om 2 år. Det er å føre kunder bak lyset.
Foøvrig er det en egen tråd for dette.
"Kjør lengre på en lading
Beveg kartet for å se hvor langt du kan kjøre sammenlignet med andre el-biler"
Er det noen, som noensinne har greid å kjøre så langt med en Zoe?
Hvorfor bruker Zoe dette i markedsføringen, når de vet at "du IKKE kan kjøre så langt".
I fritt fall går alle elbiler uendelig langt i teorien, men i praktisk bruk er dette en umulighet.
Hvilken "glede" har Renault i å lure folk til å tro at "du kan kjøre så langt"?
Svindel!
Sitat fra: TM på lørdag 20. juni 2015, klokken 20:12
kritikken er som nevnt ikke mot bilen, men mot usann og villedende markedsføring. Jeg vet bare ikke om noen andre importører som skriver så mye som er direkte løgn eller villedende / udokumenterte påstander i sin markedsføring.
Eks. 1: 1 års fri hurtiglading - 600 ladepistoler -DET ER LØGN - kun en brøkdel av disse finnes.
Er det det? Her er sitatet fra siden til Renault:
"RBI NORGE AS (Renault Norge) har inngått samarbeidsavtale med Fortum Charge & Drive om utbygging av nasjonalt ladenettverk.
- Minst 200 lokasjoner med minst 600 ladepistoler
- Frem til 1. august 2015 er 5 års gratis hurtiglading hos Fortum inkludert i prisen på nye ZOE"
Det står intet om at de 600 ladepistolene er hurtigladere. Jeg vil tro de mener en miks av hurtigladere, semihurtigladere og sakteladere med Type 2 uttak. Og slike har Fortum drøssevis av. Jeg vet ikke antallet, men 600 er ikke urealistisk. Det er 11 stk. bare utenfor Inspiria på Grålum.
Sitat fra: nime01 på søndag 21. juni 2015, klokken 01:48
Da må det kunne forstås dithen at de 600 ladepistolene er enten 22kW eller kraftigere. Alt annet er klart definert som semihurtig- og saktelading. (22kW er hurtig hos Renault)
Nå er det vel bare Renault som kan definere 11 og 22kW som hurtiglading, ellers hadde jo ikke nye Zoe kunnet hurtiglades. Alle andre kaller 11-22kW for semihurtig.
Sitat fra: nime01 på søndag 21. juni 2015, klokken 01:48
Videre uklarheter:
Sitat150 lokasjoner, med minst 500 ladepistoler vil være etablert og klar for bruk for Renaults kunder innen sommerferien 2015.
I tillegg er en avtale mellom Kiwi, Nissan og Renault signert. Denne avtalen gir alle våre felles kunder tilgang til 22-KW og/eller 43-KW AC ladning. Disse kommer i tillegg til de ovennevnte laderne.
Innen sommerferien 2015 vil et større antall av slike ladere være etablerte også, noe som altså gir Renault ZOE kunden tilgang til minst 175 lokasjoner med minst 600 ladepistoler.
Her står det jo at Nissan-Kiwi kommer i tillegg, men tar man bort Kiwi-ladere fra Zoe-ladekartet er det ikke mange lokasjoner og lademuligheter igjen. Da sitter man igjen med ca 20 lokasjoner fra Fortum
http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/zoekart.php
Eksisterende og kommende zoe ladere.
Sitat fra: morten69 på søndag 21. juni 2015, klokken 10:14
http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/zoekart.php
Eksisterende og kommende zoe ladere.
Eit bra kart som passar oss "Zoeslaver" veldig bra. Men vær ops på at da manglar ein del eksisterande stasjonar og kommande stasjonar. (Slek som den som kjem på Åmot E134 om nokre veker, pluss ein del til)
Sitat fra: emil på søndag 21. juni 2015, klokken 10:02
Her står det jo at Nissan-Kiwi kommer i tillegg, men tar man bort Kiwi-ladere fra Zoe-ladekartet er det ikke mange lokasjoner og lademuligheter igjen. Da sitter man igjen med ca 20 lokasjoner fra Fortum
Jeg vet ikke hvilket ladekart det er, men ser man på Forums ladekart over f.eks Østfold har de noe sånt som 30-35 uttak på 22kW eller 43kW i fylket, og de færreste er på Kiwi-butikker.
EDIT: Om man mener dette: "http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/zoekart.php"
Så mangler det en hel masse. F.eks er ikke de 9 stk. 22kW uttakene på Inspiria på Grålum med, selv om de driftes av Fortum. Bruk heller http://map.chargedrive.com/ ...
Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. juni 2015, klokken 12:56
Sitat fra: emil på søndag 21. juni 2015, klokken 10:02
Her står det jo at Nissan-Kiwi kommer i tillegg, men tar man bort Kiwi-ladere fra Zoe-ladekartet er det ikke mange lokasjoner og lademuligheter igjen. Da sitter man igjen med ca 20 lokasjoner fra Fortum
Jeg vet ikke hvilket ladekart det er, men ser man på Forums ladekart over f.eks Østfold har de noe sånt som 30-35 uttak på 22kW eller 43kW i fylket, og de færreste er på Kiwi-butikker.
EDIT: Om man mener dette: "http://ladestasjoner.no/eksternapplikasjoner/zoekart.php"
Det er dette kartet jeg har tatt utgangspunkt i, og mer spesifikt javascriptfila som inneholder eksisterende Fortum-ladere. Har kun sett på antall steder, ikke antall ladekontakter pr sted. Alle Fortum-ladere jeg har testet selv er med på dette kartet
Sitat fra: jkirkebo på søndag 21. juni 2015, klokken 12:56
Så mangler det en hel masse. F.eks er ikke de 9 stk. 22kW uttakene på Inspiria på Grålum med, selv om de driftes av Fortum. Bruk heller http://map.chargedrive.com/ ...
Det rene Fortumkartet kan jo inneholde sakteladingspunkter på IT-nett (uten at jeg har sjekket selv) og jeg vil da tro at den ikke er en garanti for Zoe-lading. Men nå er jo ikke Zoe-lading garantert på TN-nett heller hvis man ser på hva folk melder om av problemer. Uansett ville jeg jo tro at det offisielle Zoe-ladekartet burde være oppdatert med alle kjente Zoe-kompatible ladekontakter.
Vil bare spesifsere at jeg ikke kritiserer Fortum for mangel på ladeplasser eller forsinkelser i utbygging, er kun Renault som går høyt ut og lover ting de ikke klarer å holde.
SitatSkrot den gamle bilen din og få kr 25 000,-* ved kjøp av nye Renault ZOE. Nå gir vi også tilsvarende tilbud i tillegg ved innbytte.
Den siste setningen er interessant, betyr det om de anslår verdien av bilen min for 50.000, så får jeg 75.000 avslag på Zoe for den bilen??
Sitat fra: Epleskreller på mandag 22. juni 2015, klokken 12:57
SitatSkrot den gamle bilen din og få kr 25 000,-* ved kjøp av nye Renault ZOE. Nå gir vi også tilsvarende tilbud i tillegg ved innbytte.
Den siste setningen er interessant, betyr det om de anslår verdien av bilen min for 50.000, så får jeg 75.000 avslag på Zoe for den bilen??
Slik jeg har tolket kampanjen så stemmer det. Problemet er jo at Renault skal taksere bruktbilen din, og deretter gi deg 25000,- ekstra. Er litt redd for at takst/verdivurdering blir satt for lavt, og at du dermed ikke får 25000,- ekstra i innbytte likevel.
De praktiserer nok innbytteavslaget på 25ooo,- litt ulikt, da jeg snakket med selgeren i Moss
(Moss ToTakt i rabekkgata) sa han at han gir meg avslaget uten å ta bil innbytte.
Jeg skulle altså få 25ooo,- i avslag uten innbyttebil.
Renault har jo på en eller annen måte gitt 20-25.000kr i rabatt til alle Zoe-kjøpere siden i fjor sommer. Hadde de droppet alle de forvirrende kampanjene og stadige endringene av tilbudene kunne de satt en realistisk pris på bilen så folk faktisk kunne se hva de må betale.
Sitat fra: Catalyzator på mandag 22. juni 2015, klokken 13:31
De praktiserer nok innbytteavslaget på 25ooo,- litt ulikt, da jeg snakket med selgeren i Moss
(Moss ToTakt i rabekkgata) sa han at han gir meg avslaget uten å ta bil innbytte.
Jeg skulle altså få 25ooo,- i avslag uten innbyttebil.
Går ut fra at du må levere et vrakdokument for å få de 25.000 i rabatt.
Sitat fra: TM på mandag 22. juni 2015, klokken 16:32
Sitat fra: Catalyzator på mandag 22. juni 2015, klokken 13:31
De praktiserer nok innbytteavslaget på 25ooo,- litt ulikt, da jeg snakket med selgeren i Moss
(Moss ToTakt i rabekkgata) sa han at han gir meg avslaget uten å ta bil innbytte.
Jeg skulle altså få 25ooo,- i avslag uten innbyttebil.
Går ut fra at du må levere et vrakdokument for å få de 25.000 i rabatt.
Det er et par andre her som har fått vrakpantrabatten uten å levere egen vrakmelding. Om forhandler må levere vrakmelding videre oppover i systemet vet jeg ikke.
Sitat fra: TM på mandag 22. juni 2015, klokken 16:32
Sitat fra: Catalyzator på mandag 22. juni 2015, klokken 13:31
De praktiserer nok innbytteavslaget på 25ooo,- litt ulikt, da jeg snakket med selgeren i Moss
(Moss ToTakt i rabekkgata) sa han at han gir meg avslaget uten å ta bil innbytte.
Jeg skulle altså få 25ooo,- i avslag uten innbyttebil.
Går ut fra at du må levere et vrakdokument for å få de 25.000 i rabatt.
Selger sa det ikke var nødvendig, rabatten fikk jeg uansett.
MEN . . . jeg har jo ikke bestillt bil så jeg vet jo ikke hvordan den eventuelle utregnede sluttsummen ville blitt da ;)
Det går nok litt fort i svingene for RBI om dagen.
Også i juli-utgaven av det norske Auto Motor & Sport så har de en helsides annonse hvor de reklamerer med 5 års gratis hurtiglading og gratis Zaptec ladekabel. Kabelen leveres i følge annonsen ut fra 1. august. Så de som er i markedet for Intens bør henvise til denne annonsen dersom de ønsker dette tilbudet framfor vrakpant-rabatten.
Da er det offisielt at tilbudet med 25000 i rabatt gjelder tom. 31.8.2015. Ikke overraskende siden de åpenbart tabbet seg ut med å sette inn en annonse med denne datoen for flere uker siden. De ville imidlertid ikke bekrefte at de var gyldig etter 30.6.2015.
"Tilbudet inkluderer også 1 års gratis lading på Fortums ladepunkter i Norge, wallbox og montering av denne.
Tilbudet varer til 31 august 2015 og er ikke kombinerbart med andre tilbud"
Da blir det spennende å se om man får muligheten til å bytte Wallbox med Zaptec lader slik de har skrevet i tidligere pressemelding. Hvis DAB også er på plass, så blir Zoe et attraktivt kjøp.
Det er jo litt rart at zaptec ikke står i prislisten lenger. Den er nesten ikke nevnt med ett ord noe sted..
I en helsides annonse i Auto Motor & Sport JULI 2015 står det
"Universal ladekabel leveres ut fra 1. august 2015"
Men på den annen side står det også 5 års fri hurtiglading, og det vet vi jo at ikke stemmer ;D
Når eg spurte seljar hos MF Bergen om Zaptec-kladden var det siste han hadde høyrt fortsatt august. Prisen var han heilt enig i at var høg, men meinte også at den ville gå ned etter kvart. For min del må den godt under 10 000 før den er aktuell for meg.
Sitat fra: Einride på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:22
Når eg spurte seljar hos MF Bergen om Zaptec-kladden var det siste han hadde høyrt fortsatt august. Prisen var han heilt enig i at var høg, men meinte også at den ville gå ned etter kvart. For min del må den godt under 10 000 før den er aktuell for meg.
Det jeg har hørt er at det er inngått en avtale om 1000 ladere til den prisen som de har annonsert. Det vil nok gå en stund før prisen blir satt ned med mindre importøren velger å subsidiere den. Det er nok mest sannsynlig at det vil bli gjennom kampanjer for å selge nye biler. Eksisterene kunder må nok betale det den koster og da snakker vi om 19.900 ink. mva.
Sitat fra: TM på onsdag 01. juli 2015, klokken 21:33Eksisterene kunder må nok betale det den koster og da snakker vi om 19.900 ink. mva.
Stygt redd for det, ja... :-\
Vil nok tro at man kan velge mellom Zaptec eller wallbox når man kjøper bilen til høsten. Så må man betale ekstra dersom man vil ha med begge deler... Men så kommer det sikkert en ny kampanje der man får med begge deler dersom man vraker bilen til svigermor!
Hei,
Eg tenkt litt på den nye kampanje for Zoe, hentet fra Renault.no:
Renaultver - suksessen fortsetter
Ta kontakt med din nærmeste forhandleren så vil han hjelpe deg med alt det praktiske, også selve skrotingen av bilen.
Har du en bil av høyere verdi vil forhandleren taksere bilen din og er verdien over kr 25 000 du vil få kr 25 000 i tillegg til taksten på bilen ved kjøp av nye Renault ZOE. Uansett vil du altså få 25 000 kr for bilen.
Tilbudet inkluderer også 1 års gratis lading på Fortums ladepunkter i Norge, wallbox og montering av denne.
Tilbudet varer til 31 august 2015 og er ikke kombinerbart med andre tilbud.
Betyr det at hvis eg har Peugeot 407SW 2004, og vil gi den som innbyte, då får eg for eksempel 35000kr avslag på nye Zoe?
Eg sendt spørsmål til Renault forhandler men fekk ikkje svar endå.
Sitat fra: Mateusz på lørdag 11. juli 2015, klokken 09:46
Hei,
Eg tenkt litt på den nye kampanje for Zoe, hentet fra Renault.no:
Renaultver - suksessen fortsetter
Ta kontakt med din nærmeste forhandleren så vil han hjelpe deg med alt det praktiske, også selve skrotingen av bilen.
Har du en bil av høyere verdi vil forhandleren taksere bilen din og er verdien over kr 25 000 du vil få kr 25 000 i tillegg til taksten på bilen ved kjøp av nye Renault ZOE. Uansett vil du altså få 25 000 kr for bilen.
Tilbudet inkluderer også 1 års gratis lading på Fortums ladepunkter i Norge, wallbox og montering av denne.
Tilbudet varer til 31 august 2015 og er ikke kombinerbart med andre tilbud.
Betyr det at hvis eg har Peugeot 407SW 2004, og vil gi den som innbyte, då får eg for eksempel 35000kr avslag på nye Zoe?
Eg sendt spørsmål til Renault forhandler men fekk ikkje svar endå.
Jeg har hørt at de nå gir 25000 i rabatt enten du leverer innbyttebil eller ikke. Du kan jo be om en takst på bilen din, men jeg er sikker på at du kommer bedre ut av det hvis du selger bilen selv på Finn.no og kjøper en Zoe uten innbytte (med 25000 i rabatt).
Vi benyttet oss av kampanjen med 25.000 i reduksjon ved å vrake tidligere bil. Om vi hadde fått et par tusen mer på finn.no vet jeg ikke, men nå er i alle fall en fossilbil fjernet fra veien.
Jeg måtte levere vrakpantdokumentet for å få denne reduksjonen, om dette følges av alle forhandlere er usikkert.
Og jeg må si meg enig med tidligere innlegg, alle disse kampanjene med forskjellige dato i annonse kontra nett, prisreduksjon kontra ladekabel, 5år fri lading hos fortum kontra 1år er bare forvirrende for kunde.
Renault burde ha kampanjer som varer i 3mnd av gangen ETTER at andre kampanjer er avsluttet og alle forhandlere informert.
Forøvrig mener jeg prisen på ladekabel kommer til å reduseres over tid, inntil da bruker vi boksen i garasjen og type 2 stasjoner rundt om kring :-) Dessuten er 200km mer enn nok for daglig kjøring for vår del.