Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

25.000'- i vrakpant rabatt

Startet av Gogs, mandag 29. september 2014, klokken 19:58

« forrige - neste »

Gogs

Nå kjører renault ny kampanje hvor de tilbyr 25.000,- i rabatt hvis du vraker din gamle bil.

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=42831
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

moby666

Hvorfor ikke prøve, kjøp 3 betal for 2? Eller hele stativet 100 kr?

abc

Fatter ikke at de ikke bare setter en fast pris. Kampanje etter kampanje skaper bare usikkerhet for kjøperne.

emil

#3
Minimal øking i salget etter skrapeloddkampanjen og "løsningen" på ladeproblematikken har gjort dem hakket mer desperat enn å gi utstyrspakker til 10 og 20.000kr...

Men når dette tilbudet går ut blir vel neste noe med ca 30-35.000kr i rabatt på en eller annen måte så det beste er vel å vente et års tid og få bilen gratis?

Vil man kunne få tilbake disse 25.000kr i cash hvis man returnerer bilen på 30-dagers garantien siden man da plutselig ikke har noen bil lengre?

Edit:
Dette kunne vel egentlig også gått rett inn i tråden om verdifall på Zoe. Nå har jo Renault aktivt redusert bruktverdien på Zoe med 20-30.000kr for de som kjøpte bil til fullpris frem til august.

Mrtiger

Merkelig markedsføring av Renault. Det virker som de er ganske desperate og gir avslag i hytt og pine. Blir mer og mer sikker på at vi velger noe annet en zoe, trur jeg vil sitte med følelsen at jeg blir lurt uansett hva tilbudet blir.
Fryktelig trist for de som alt har kjøpt seg en Zoe og ser den ene rabatten etter den andre, det må være ganske frusterende.
Begynner og forstå at det to-tre her på forumet har en tilknytting til Renault og skryter uhemmet av bilen, og alle fordelene som skal komme ved nær fremtid. Synnes også at dette ikke hører hjemme her på forumet og må si at det også virker ganske amatørmessig av Renault.
Nå har vi ventet snart over tre uker på og bestille en ny elbil til kona, siden en eller annet tulling her på nettet sier at det kommer noe stort fra Renault. Begynner og bli ganske f......
Enten får man si hva man vet, eller så holder man kjeft.
2013 Nissan Leaf, Acenta.

Bergen

Kjøpte Zoe rett før skrapeloddkampanjen men klarer ikke å irritere meg over slikt. Jeg fikk en overaskende god innbyttepris i forhold til hva WW ville gi og trolig var min innbyttepris også en form for rabatt.
Bileiere som kjører en bil som er klar for å vrakes er ikke så ofte i nybilmarkedet så jeg tror heller ikke at dette generer så mange ekstra salg. Det er heller ikke første gangen dette tilbudet blir brukt så det er ikke noe revolusjonerende i dette (husker i alle fall at Kia var ivrig på dette for noen år siden). Men alle slike tilbud gir Renault ekstra oppmerksomhet/PR og jeg tror dette er deres måte å få blest om bilen på. Jeg synes Renault er veldig lite synlig på tradisjonell reklame for Zoe og det ser ut som de har valgt en annen tilnærming på PR biten.

Rabatter er en del av bilbransjen og jeg tror ikke at bruktbilprisen blir nevneverdig påvirket av dette. Den blir styrt av marked og etterspørsel (selvfølgelig ville det ha påvirket prisen om en skal selge brukt Zoe som er nesten ny, men det er det jo ingen som skal).
Når det er sagt er det selvfølgelig ikke bra for bruktprisen om Zoe ender opp som en veldig sjelden bil og dermed blir sett på som ukurant i forhold til Leaf/Eup/Kia. Så for oss som har kjøpt Zoe tror jeg det er bedre for bruktverdien om noen år at Zoe er en bil som er et kjent alternativ til tross for at enkelte får en større rabatt på sitt nybilkjøp enn hva jeg fikk. Så jeg tror at stort salg/volum er beste medisin for god fremtidig bruktpris.

Baard

Alle disse rabattene er jo på de veiledende prisene...Om man prutet noe før kampanjene kom man ut på omtrent det samme man nå kommer ut på, kanskje noen få tusenlapper under....Det gjelder både skrapelodd og vrakpant...

Jeg tror Renault har en del biler på lager som de vil bli kvitt før det kommer nye modeller. Det er derfor de kjører kampanjer.

Bilen er jo ikke hverken dårligere eller bedre selv om prisen er lavere. Og jeg tror heller ikke de som har kjøpt bilen for noen måneder/uker siden kvitter seg med den med en gang, så det har nok lite å si for annenhåndsverdien også.
Renault Zoe, 2014

Øyvind I

#7
Ja man kan jo kritisere alt om man vil  ::)
VW, Fiat, Ford; Volvo har jo alle juksepriser på xxxx kr i mnd i privatleasing (+ i liten skrift hva du må betale i tillegg) eller 1.9% rente. Noe må de jo finne på for å få folk til å kjøpe bil x.
På VW siden ser man jo at det gis høyst forskjellig %-vis rabatt på El-Golf så jeg skjønner ikke hva som er galt her med mindre man absolutt vil prøve å latterligjøre noen aktører på bekostning av andre. Da kan man jo lure på hva som er poenget.
Har forøvrig fått pristilbud på Zoe for min del hvor det avviker ca 4% fra en forhandler til en annen på Zoe med samme spesifikasjoner. Spør man ikke så får man ikke. Samme erfaring med andre merker.
Bekjente har fått 10% på El Golf uten at jeg vil beskylde VW for å være desperate (det har de i hvert fall ikke grunn til ). Det er jo litt mer en 25000 i rabatt....
(Aner ikke hva man går i "rabatt" på i3 eller Leaf men vil forvente mellom 5 og 10%)
10 Alfa Romeo 159 2.0 Ti
01 Alfa Romeo GTV 3.0 V6
14 Renault Zoe Intens Supercharge

emil

Sitat fra: Baard på mandag 29. september 2014, klokken 21:57
Jeg tror Renault har en del biler på lager som de vil bli kvitt før det kommer nye modeller. Det er derfor de kjører kampanjer.

Renault gikk jo ut med et mål om å selge 600 av Zoe i år (mot litt under 900 totalt på alle modeller i fjor). Det har også blitt sagt at det kom ca 300stk på forsendelsen i starten av juni så da skulle de ha ca 100 igjen derifra de prøver å bli kvitt fortest mulig.

Tror at de som vurderte Zoe sterkt men fortsatt var litt i tvil gikk til innkjøp når de fikk 20.000 i skrapeloddsrabatt. Har vanskelig for å se for meg hvem som plutselig skulle sjoppe Zoe nå hvis 20.000kr i rabatt ikke var nok. Kan kanskje være at de ryktede 22kW ladepunktene blir plassert sånn at noen får de på perfekte steder og dermed velger Zoe foran f.eks Leaf eller eGolf. Leveringstid kan selvfølgelig også spille inn. Mye penger å spare hvis man først får 25.000kr i rabatt på Zoe og så kan spare penger på kjøring i rundt et halvår i stedenfor å vente på en Soul eller eGolf som i tillegg har høyere startpris.

Det er uansett ingen tvil om at man får mye bil for pengene med Zoe idag gitt at man kan leve med noen utfordringer på ladefronten og har en eksisterende bil som er klar for dynga.

edakcots

Hei!
Jeg burde aldri skrevet at "snart" kommer det store nyheter osv, da noen er dydeligvis utålmodig. Jeg skrev det ene og alene for at mange er i markedet for å kjøpe seg elbil, og hvis man først er her inne å titter så er sikkert det fordi man snuser på ZOE som et alternativ?

Dere GJØR lurt i å holde ut noen dager til...

Skrapeloddkampanjen forstod jeg lite av selv, er liksom ikke helt i tråd med bilsalg og jeg kan forstå at noen synes det var på kanten. Men det var en annen måte å gi rabatt på som skulle gi en potensiell kjøper noe å glede seg til kanskje? Ikke alle tør å prute når de kjøper bil?

Den nye kampanjen derimot har mye mer for seg. Har du en bil til under 40.000 i privatsalgs verdi, vil dette virke lukrativt for mange:

1. Veldig mange misliker å annonsere sin brukte bil på finn.no for å opptre som bilselger for de som måtte ringe.
2. Tar man en litt billig bil til en merkeforhandler for å få innbytte, så raser prisen i forhold til å selge selv da forhandler må stille garanti ovenfor ny eier og vil minimum ha 20.000 å gå på. Ergo så er det like greit å "skrote" bilen til 25.000kr
3. Man slipper å prute. Igjen, mange misliker dette sterkt.
4. Renault viser her at de tar et miljøansvar ved å få vekk gamle fosilbiler. Akkurat det kan være smart ovenfor en del nye kjøpere som er miljøbevisste.

Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D
Top 10 world statistics Carwings i km og trær:)
Leaf 2014 Tekna DMG
Tesla Model S 85 sort med "alt"
Renault ZOE grå intens
Tesla Model S 85 D 4x4 i bestilling
Importerer og driver kun med elbil, begynte i 2007

emil

#10
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D

Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september

ZOE

Den skrota bilen må ikke stå i ditt eget navn. Det er nok at du har kvittering på at en bil er skrotet.  Så det er bare å stå i porten hos nærmeste bilopphugger med en 200 lapp og spørre om å kjøpe kvitteringen fra noen som har skrota vraket sitt. 

Eller kjøpe ett vrak for 1000kr over vrakpant og vrake det uten å omregistrere til deg selv

jkirkebo

Sitat fra: emil på lørdag 01. november 2014, klokken 23:50
Sitat fra: edakcots på tirsdag 30. september 2014, klokken 03:11
Joda, dere kan gjerne mene noe annet, men denne kampanjen her virker for meg mye mer planlagt enn skrapelodd og kommer til å gi økt salg garantert ;D

Jepp der hadde du rett, antall registreringer i oktober har faktisk økt med 25% sammenlignet med september

Opp fra 43 til 54 altså? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.m

#13
Jeg er nok redd importøren stanser dette tilbudet hvis det dukker opp vrakmeldinger på andre enn kjøper. Som det står i tilbudet. "Importøren kan når som helst stanse tilbudet"....underforstått, de kan gjøre det før 31.12 som er utløpsdatoen for kampanjen. Så det er nok bedre å kjøpe en trafikkfarlig miljøversting på Finn som ellers vil fortsette å rulle på norske veier, og da er jo hensikten med kampanjen oppfylt. Så er det bare å melde eierskifte (uten registrering) og vrake den i eget navn. Men du må passe på at det ikke er skyldig årsavgift, for da får du ikke vrakpant. Det er lov å være kreativ, men synd om ordningen oppfører fordi den blir misbrukt.

ZerOE

Sitat fra: tmaehlum på søndag 02. november 2014, klokken 06:58
Jeg er nok redd importøren stanser dette tilbudet hvis det dukker opp vrakmeldinger på andre enn kjøper. Som det står i tilbudet. "Importøren kan når som helst stanse tilbudet"....underforstått, de kan gjøre det før 31.12 som er utløpsdatoen for kampanjen. Så det er nok bedre å kjøpe en trafikkfarlig miljøversting på Finn som ellers vil fortsette å rulle på norske veier, og da er jo hensikten med kampanjen oppfylt. Så er det bare å melde eierskifte (uten registrering) og vrake den i eget navn. Men du må passe på at det ikke er skyldig årsavgift, for da får du ikke vrakpant. Det er lov å være kreativ, men synd om ordningen oppfører fordi den blir misbrukt.

Hensikten med denne kampanjen er vel salg vil jeg tro, miljøforkjempingen kommer nok i andre rekke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA