Elbilforum.no - driftet av Norsk elbilforening

Bilmerker => Tesla => Model S 2013 - 2022 => Emne startet av: Djur1 på fredag 27. desember 2013, klokken 14:29

Tittel: Retro fit av options
Skrevet av: Djur1fredag 27. desember 2013, klokken 14:29
Jeg vil gjerne vite hva de forskjellige options koster og når en kan forvente å få installert de:

Power folding mirrors...skal jeg ha.Pris?Tid?
Dobbeltlader... er vel mulig å retrofitte i dag? Pris?
Ledlysstripen nederst...Pris?Når?

Savner vel ikke så mye mer...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Bjørnfredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunfredag 27. desember 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Bjørn på fredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Jeg har hørt 40 k for dobbellader.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: JohanHfredag 27. desember 2013, klokken 16:11
Spurte KA Wold når jeg var nylig på Skøyen og henter blå adapter. Han sa LED-stripen fås ved å montere tåkelyspakke. Dette koster 14000 kr inkl. materiell, arbeid og MVA.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Monsfredag 27. desember 2013, klokken 16:37
14000,- for et ledlys de fjernet uten å fortelle oss om det? Synes det er drøyt mye. :(
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: JohanHfredag 27. desember 2013, klokken 16:48
Riktignok er det for LED + tåkelys. Med arbeid og mva. Så kjøpt med bil burde vel LED stripen (hvis den ble laget alene) koste ca 2-3 tusen?
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunfredag 27. desember 2013, klokken 16:51
Sitat fra: JohanH på fredag 27. desember 2013, klokken 16:48
Riktignok er det for LED + tåkelys. Med arbeid og mva. Så kjøpt med bil burde vel LED stripen (hvis den ble laget alene) koste ca 2-3 tusen?
og kostpris for Tesla 2-300 max :(
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: JohanHfredag 27. desember 2013, klokken 16:54
Ville gjerne hatt den LEDen men 14k blir drøyt...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunfredag 27. desember 2013, klokken 16:58
Sitat fra: JohanH på fredag 27. desember 2013, klokken 16:54
Ville gjerne hatt den LEDen men 14k blir drøyt...
Vi får vente til det kommer en bruksanvisning fra den første hobbysnekkeren som tar Dremeln fatt og finner rett fleksibel LED-stripe på ebay. 8)
Tittel: Retro fit av options
Skrevet av: JohanHfredag 27. desember 2013, klokken 17:04
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 16:58
Sitat fra: JohanH på fredag 27. desember 2013, klokken 16:54
Ville gjerne hatt den LEDen men 14k blir drøyt...
Vi får vente til det kommer en bruksanvisning fra den første hobbysnekkeren som tar Dremeln fatt og finner rett fleksibel LED-stripe på ebay. 8)

Har lekt med tanken. Det går jo sikkert en strømforsyning hit også på våre biler mtp. dels svinglysene som jo funker samt mtp. at man kan retrofitte. Iflg. Wold så var det vistnok "ganske mye demontering" før man fikk skiftet hele lyskassen, som en helhet. Det ser riktig ut, da hele greie liksom ligger innfelt i fronten.

Da jeg var på servicesenteret så jeg en stor transportkasse fyllt med slike nedre frontlyskasser, derfor spurte jeg. Han sa det var "gamle lys" dvs. jeg antar det var lyskasser til de som fått skiftet. Hvem var det egentlig som fikk skiftet gratis???
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: laumbfredag 27. desember 2013, klokken 17:44
Lurer på prisen på bare delene... Det må jeg sjekke.

Sikkert grei skrujobb å bytte dette. Må vel inn for å aktivere de i service menyen bare.

Gud jeg savner VAG-COM mulighetene på Audiene jeg har hatt...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Kagexfredag 27. desember 2013, klokken 18:32
14 k for led tåkelys?  Omg Hahaha kan sikkert få led lys ala fast and the furious for under halvparten

Sent from my GT-I9505 using Xparent BlueTapatalk 2

Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Stig Ofredag 27. desember 2013, klokken 19:58
Ja 14000 kr. er uhørt mye, men enda surere å tenke på at man ikke fikk plusset på denne optionen når den var tilgjengelig før bilen gikk i produksjon. Da hadde det jo kostet 3000 kr, men da hadde jeg måtte betalt ny pris og da hadde det jo blitt 80000kr for tåkelysene!!!!!!?????
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: morten007fredag 27. desember 2013, klokken 20:16
Noen som har hørt noen pris på retrofit av elektrisk innfellbare speil?
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Øggenfredag 27. desember 2013, klokken 20:27
De låg i allefall 2 stk led/tåke på ebay til rundt 100$,
Dog bare høyre side :-(
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Øyvind.hfredag 27. desember 2013, klokken 20:38
Sitat fra: Stig O på fredag 27. desember 2013, klokken 19:58
Ja 14000 kr. er uhørt mye, men enda surere å tenke på at man ikke fikk plusset på denne optionen når den var tilgjengelig før bilen gikk i produksjon. Da hadde det jo kostet 3000 kr, men da hadde jeg måtte betalt ny pris og da hadde det jo blitt 80000kr for tåkelysene!!!!!!?????
Er egentlig tåkelysene så viktige? Jeg hadde skjønt det om man bare fikk et svart plastdeksel over hele lykta, men nå sitter det lykthus der også på biler som ikke har tåkelyset.

Jeg har ikke funnet noen måte å aktivere led-stripen alene, dvs. man må skru på tåkelyset for å få dem aktivert. Og tåkelys har latterlig liten funksjon, selv i tåke, og kan selvfølgelig heller ikke brukes med nærlys.

Dvs. for å få på led-stripen må man passe på å skru av frontlysene, og deretter skru på tåkelysene (med tilhørende risk for at man glemmer å skru på nærlysene i situasjoner som krever nærlys). Fremstår for meg som mye styr for lite :)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunfredag 27. desember 2013, klokken 20:46
Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Milzitfredag 27. desember 2013, klokken 20:47
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 27. desember 2013, klokken 20:38
Sitat fra: Stig O på fredag 27. desember 2013, klokken 19:58
Ja 14000 kr. er uhørt mye, men enda surere å tenke på at man ikke fikk plusset på denne optionen når den var tilgjengelig før bilen gikk i produksjon. Da hadde det jo kostet 3000 kr, men da hadde jeg måtte betalt ny pris og da hadde det jo blitt 80000kr for tåkelysene!!!!!!?????
Er egentlig tåkelysene så viktige? Jeg hadde skjønt det om man bare fikk et svart plastdeksel over hele lykta, men nå sitter det lykthus der også på biler som ikke har tåkelyset.

Jeg har ikke funnet noen måte å aktivere led-stripen alene, dvs. man må skru på tåkelyset for å få dem aktivert. Og tåkelys har latterlig liten funksjon, selv i tåke, og kan selvfølgelig heller ikke brukes med nærlys.

Dvs. for å få på led-stripen må man passe på å skru av frontlysene, og deretter skru på tåkelysene (med tilhørende risk for at man glemmer å skru på nærlysene i situasjoner som krever nærlys). Fremstår for meg som mye styr for lite :)
Håper det kommer en mulighet for å styre LED stripen alene, ikke at kun er sammen med tåkelysene. Måtte også en bil med både nærlys, tåke + LED..ikke helt lovlig combo...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Milzitfredag 27. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 20:46
Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.
Hvordan styrer du det? I dag er det vel kun fog knappen som styrer tåke + led.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunfredag 27. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 20:46
Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.
Hvordan styrer du det? I dag er det vel kun fog knappen som styrer tåke + led.
Det er sikkert mange som er mere kompetent enn meg til å svare- jeg ville koblet de fast på kjørelysene. 8)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Milzitfredag 27. desember 2013, klokken 21:07
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 20:46
Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.
Hvordan styrer du det? I dag er det vel kun fog knappen som styrer tåke + led.
Det er sikkert mange som er mere kompetent enn meg til å svare- jeg ville koblet de fast på kjørelysene. 8)
Helt klart den beste løsningen. Men det er desverre ikke gjort, de styres kun sammen med tåkelysene..
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunfredag 27. desember 2013, klokken 21:09
Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 21:07
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 20:46
Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.
Hvordan styrer du det? I dag er det vel kun fog knappen som styrer tåke + led.
Det er sikkert mange som er mere kompetent enn meg til å svare- jeg ville koblet de fast på kjørelysene. 8)
Helt klart den beste løsningen. Men det er desverre ikke gjort, de styres kun sammen med tåkelysene..
Da kommer dremeln inn i bildet- og så stjeler vi strøm fra hovedlyktene.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: JohanHfredag 27. desember 2013, klokken 21:47
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 21:09
Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 21:07
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 21:05
Sitat fra: Milzit på fredag 27. desember 2013, klokken 20:48
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 20:46
Bare Led-stripene går vel an å ha på i tillegg til kjørelys. Da de forsvant var det mange som syntes det var kjedelig av designmessige grunner- de er kanskje viktigere enn tåkelysene.
Hvordan styrer du det? I dag er det vel kun fog knappen som styrer tåke + led.
Det er sikkert mange som er mere kompetent enn meg til å svare- jeg ville koblet de fast på kjørelysene. 8)
Helt klart den beste løsningen. Men det er desverre ikke gjort, de styres kun sammen med tåkelysene..
Da kommer dremeln inn i bildet- og så stjeler vi strøm fra hovedlyktene.

Støtter den! Jeg er ikke interresert i tåkelysene, kun LED-stripen. Men er det altså noen her som mener at det skulle være ulovlig å kjøre med lysene sån her i Norge:
(http://img.tapatalk.com/d/13/12/28/ude8abun.jpg)

(minus tåkelysene da som er aktivert på dette bilde, eller muligens om det er begge kurvelysene som er på ved at bilen står i revers?)

Altså så her:

(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Tesla_Model_S_with_hood_up.JPG)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Høgisfredag 27. desember 2013, klokken 21:51
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Bjørn på fredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Jeg har hørt 40 k for dobbellader.

40' hørtes mye ut, 3600$ er prisen i USA inkl. montering.
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/2nd-onboard-charger
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunfredag 27. desember 2013, klokken 22:07
Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 21:51
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Bjørn på fredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Jeg har hørt 40 k for dobbellader.

40' hørtes mye ut, 3600$ er prisen i USA inkl. montering.
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/2nd-onboard-charger
Riktig- da blir det ca 40K incl montasje+ moms
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Lokführerfredag 27. desember 2013, klokken 23:03
Retrofitte = ettermontere. Slik at det ikke er noen tvil.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Høgisfredag 27. desember 2013, klokken 23:06
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 22:07
Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 21:51
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Bjørn på fredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Jeg har hørt 40 k for dobbellader.

40' hørtes mye ut, 3600$ er prisen i USA inkl. montering.
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/2nd-onboard-charger
Riktig- da blir det ca 40K incl montasje+ moms

Hmm... Dobbeltlader koster 9700,- kr.  ferdig montert ved bestilling i norge og 3600$ ved ettermontering USA så du mener det er helt naturlig at Tesla tar over 30.000,- kr.for jobben? Tror vel heller prisen blir ca. 3600$ pluss mva i norge.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Kagexfredag 27. desember 2013, klokken 23:27
3600 + mva er ca 27450, regner meg at timeprisen på arbeid i Norge er høyere enn usa, så 30k ca er riktig det
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Høgislørdag 28. desember 2013, klokken 00:18
Sitat fra: Kagex på fredag 27. desember 2013, klokken 23:27
3600 + mva er ca 27450, regner meg at timeprisen på arbeid i Norge er høyere enn usa, så 30k ca er riktig det

27.450,- er et stykke fra 40.000,-  For og ta det en gang til, så tar de 3600$ i USA (inkl. avgifter i USA) for lader inkl. jobben med ettermontering. Fra USA kommer kun mva. på delen, men enig i at timeprisen på arbeidet antagelig er høyre i norge? Teksten på Tesla Shop er følgende:

If your Model S was configured in the single charger configuration, the maximum range per hour of charge is 31 miles. By upgrading to add the 2nd on-board charger, your Model S will be able to get up to 62 miles of range per hour of charge. The dual chargers allow twice the conversion capacity as the single charger when the power is available.

For more information, please refer to the charging guideline for the Model S.

*Please note the price includes installation. The parts will be shipped to the customer's nearest Tesla Service Center from our Distribution Center. Please contact your nearest Service Center after your purchase to schedule the installation.*
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: tony@lunatech.nolørdag 28. desember 2013, klokken 00:40
Sitter å vurderer om jeg skal huke av på tåkelys pakken til underkant av 3000 før bestillingen min låser seg nå om få dager.

Er det slik at man ikke får LED lys om man ikke velger tåkelyspakken nå? LED lysene som er rundt hovedlysene får man vel uansett, men kanskje ikke de som er nederst?

Kommer også biler som leveres fremover nå med innfellbare speiler?
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Øggenlørdag 28. desember 2013, klokken 02:41
Sitat fra: Lunatech på lørdag 28. desember 2013, klokken 00:40
Sitter å vurderer om jeg skal huke av på tåkelys pakken til underkant av 3000 før bestillingen min låser seg nå om få dager.

Er det slik at man ikke får LED lys om man ikke velger tåkelyspakken nå? LED lysene som er rundt hovedlysene får man vel uansett, men kanskje ikke de som er nederst?

Kommer også biler som leveres fremover nå med innfellbare speiler?

Riktig. Men bestill tåkepakke uansett.  Du angrer om ikke.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Lanberlørdag 28. desember 2013, klokken 07:51
Støtter den!  Huk av for alt du har råd og lyst på, ikke tell for nøye på kronene. 
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Birgerlørdag 28. desember 2013, klokken 08:07
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 16:51
Sitat fra: JohanH på fredag 27. desember 2013, klokken 16:48
Riktignok er det for LED + tåkelys. Med arbeid og mva. Så kjøpt med bil burde vel LED stripen (hvis den ble laget alene) koste ca 2-3 tusen?
og kostpris for Tesla 2-300 max :(
Tvilsomt, det er engineering og testing også som skal inn i kostprisen.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunlørdag 28. desember 2013, klokken 09:32
Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 23:06
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 22:07
Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 21:51
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Bjørn på fredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Jeg har hørt 40 k for dobbellader.

40' hørtes mye ut, 3600$ er prisen i USA inkl. montering.
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/2nd-onboard-charger
Riktig- da blir det ca 40K incl montasje+ moms

Hmm... Dobbeltlader koster 9700,- kr.  ferdig montert ved bestilling i norge og 3600$ ved ettermontering USA så du mener det er helt naturlig at Tesla tar over 30.000,- kr.for jobben? Tror vel heller prisen blir ca. 3600$ pluss mva i norge.
Hva jeg mener er irrelevant -jeg har hørt at det koster 40k hos Tesla- er det andre som har plitelig  info fra Tesla at det skal være billgere?
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: petersvlørdag 28. desember 2013, klokken 09:46
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 28. desember 2013, klokken 09:32
Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 23:06
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 22:07
Sitat fra: Høgis på fredag 27. desember 2013, klokken 21:51
Sitat fra: Havebigfun på fredag 27. desember 2013, klokken 15:56
Sitat fra: Bjørn på fredag 27. desember 2013, klokken 15:55
Dette er priser jeg har hørt. ( på Tesla Lade)
Retrofit dobbel-lader ca 20.000.- (ble anb. å heller kjøpe Chademo adapter til 6000.-)
Retrofit Tåkelys ca 20.000.-
Jeg har hørt 40 k for dobbellader.

40' hørtes mye ut, 3600$ er prisen i USA inkl. montering.
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/2nd-onboard-charger
Riktig- da blir det ca 40K incl montasje+ moms

Hmm... Dobbeltlader koster 9700,- kr.  ferdig montert ved bestilling i norge og 3600$ ved ettermontering USA så du mener det er helt naturlig at Tesla tar over 30.000,- kr.for jobben? Tror vel heller prisen blir ca. 3600$ pluss mva i norge.
Hva jeg mener er irrelevant -jeg har hørt at det koster 40k hos Tesla- er det andre som har plitelig  info fra Tesla at det skal være billgere?

Strengt tatt irrelevant hva du had hørt og ;) Hva med å ta opp røret of ringe de på Skøyen og høre? I'm just sayin'...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Havebigfunlørdag 28. desember 2013, klokken 10:26
Sitat fra: petersv på lørdag 28. desember 2013, klokken 09:46
Strengt tatt irrelevant hva du had hørt og ;) Hva med å ta opp røret of ringe de på Skøyen og høre? I'm just sayin'...
Det er bare irrelevant om det ikke stemmer med fakta ;)
Nærmere research ga en pris på 42K- ring gjerne til Skøyen og kontroller :)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Harlexlørdag 28. desember 2013, klokken 13:01
Beveger meg nok litt off topic og det er heller ikke meningen å strø (mye) salt i såret men jeg har vært såpass lenge inne på dette forumet at jeg fikk med meg alle som argumenterte hardt for at dobbeltlader var bortkastet....Man var nærmest idiot hvis man betalte for dette..... Særs leit hvis de samme nå sysler med å ettermontere dobbeltlader.... 9550,- vs 40 000,- LEIT.......
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Djur1lørdag 28. desember 2013, klokken 13:11
Stemmer nok det :-[ :-[ :-[ :-[
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: petersvlørdag 28. desember 2013, klokken 13:39
Sitat fra: Havebigfun på lørdag 28. desember 2013, klokken 10:26
Sitat fra: petersv på lørdag 28. desember 2013, klokken 09:46
Strengt tatt irrelevant hva du had hørt og ;) Hva med å ta opp røret of ringe de på Skøyen og høre? I'm just sayin'...
Det er bare irrelevant om det ikke stemmer med fakta ;)
Nærmere research ga en pris på 42K- ring gjerne til Skøyen og kontroller :)

Jeg har ikke tippet pris, så for meg er det ikke så farlig :) Fint du sjekket med Tesla, da vet vi at det koster 42 tusen med jobb. Ikke billig...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: MrDrivebylørdag 28. desember 2013, klokken 13:51
Sitat fra: Harlex på lørdag 28. desember 2013, klokken 13:01
Beveger meg nok litt off topic og det er heller ikke meningen å strø (mye) salt i såret men jeg har vært såpass lenge inne på dette forumet at jeg fikk med meg alle som argumenterte hardt for at dobbeltlader var bortkastet....Man var nærmest idiot hvis man betalte for dette..... Særs leit hvis de samme nå sysler med å ettermontere dobbeltlader.... 9550,- vs 40 000,- LEIT.......

Fikk pris på dobbellader av Tesla Stvg. De nevnte mellom 15-20k, Mn nærmere 15 enn 20. Spennende å se hva det kommer på
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: janmblørdag 28. desember 2013, klokken 15:04
Sitat fra: Lokführer på fredag 27. desember 2013, klokken 23:03
Retrofitte = ettermontere. Slik at det ikke er noen tvil.

Pokker jeg ble skuffet... trodde denne tråden handlet om vintage porr....   ::)

Selv skulle jeg nok gjerne hatt elektriske foldespeil, men tipper det også blir for dyrt.

Tåkelys skulle jeg også gjerne hatt, men det er uaktuelt fordi jeg, i motsetning til de fleste andre, synes de ledstripene ser helt for jævlig ut.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Griffellørdag 28. desember 2013, klokken 15:50
Sitat fra: janmb på lørdag 28. desember 2013, klokken 15:04
Sitat fra: Lokführer på fredag 27. desember 2013, klokken 23:03
Retrofitte = ettermontere. Slik at det ikke er noen tvil.

Pokker jeg ble skuffet... trodde denne tråden handlet om vintage porr....   ::)
Google translate er ikke enig.  :o

(Ettermontere = Retrofitting)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Muffinmanlørdag 28. desember 2013, klokken 18:40
Google translate tenker ikke koffert.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Griffellørdag 28. desember 2013, klokken 18:44
Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. desember 2013, klokken 18:40
Google translate tenker ikke koffert.
Forsøkte du å oversette retrofitte fra Norsk til Engelsk?
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Muffinmanlørdag 28. desember 2013, klokken 20:40
Oi...eg står korrigert  ;D
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: tony@lunatech.nolørdag 28. desember 2013, klokken 21:52
Fikk beskjed av Tesla (Alnabru) i dag at elektriske innfellbare speiler var inkludert i techpakken nå. De hadde gitt beskjed til webmaster at dette var dårlig forklart på nettsiden hvor det bare står elektriske speiler.

De bekreftet også (som over her) at LED stripene nå var inkludert på tåkelysene. Disse hadde vist blitt fjernet grunnet at totalt antall lumen overgikk det som var lovlig i EU, men dette var nå blitt justert. Dette pluss et par ekstra alternativ gir i alle fall et lite plaster på såret til oss som satt for lenge og fikk svi på grunn av massiv prisoppgang  :P
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: ctr46tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: HKStirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Muffinmantirsdag 11. mars 2014, klokken 21:02
Spurte denne uka når fiksen Musk nevnte (hardwarefiks som skulle ta mindre enn en time) var klar til utrulling, men fikk til svar at det visste man ikke. Men det skulle komme softwareoppdateringer fortløpende, så de hadde tro på at 16A skulle bli mulig igjen.

Jeg blir litt bekymret når servicesentrene ikke kjenner til utbedringer sjefen selv har annonsert, og blander software og hardware.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: ctr46tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Teslanewbietirsdag 11. mars 2014, klokken 22:16
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...

Jeg fikk i siste liten lagt til dobbellader 5 uker innen bilen gikk i produksjon. Ble 9500 kr isteden for 36000kr som jeg fikk oppgitt pris for ettermontering .

Bilen ble produsert til planlagt tid dvs ladertillegget medførte ikke senere produksjon.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: ctr46tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:18

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:16
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...

Jeg fikk i siste liten lagt til dobbellader 3 uker innen bilen gikk i produksjon. Ble 9500 kr isteden for 36000kr som jeg fikk oppgitt pris for ettermontering .

Bilen ble produsert til planlagt tid dvs ladertillegget medførte ikke senere produksjon.

Burde jeg også gjort.. Men ble forespeilet lengre ventetid og det ville jeg ikke.. Dum som jeg var..:)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Teslanewbietirsdag 11. mars 2014, klokken 22:22
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:18

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:16
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...

Jeg fikk i siste liten lagt til dobbellader 3 uker innen bilen gikk i produksjon. Ble 9500 kr isteden for 36000kr som jeg fikk oppgitt pris for ettermontering .

Bilen ble produsert til planlagt tid dvs ladertillegget medførte ikke senere produksjon.

Burde jeg også gjort.. Men ble forespeilet lengre ventetid og det ville jeg ikke.. Dum som jeg var..:)

Ja jeg hadde først ikke sett behovet for dobbellader men endret meg etter å ha lest litt her men da var bilen allerede bestilt...

Jeg skrev 3 uker innen produksjon, dette er feil , det var 5 uker innen produksjon. 
Jeg fikk først sagt at tillegg av dobbellader skulle medføre senere leveranse , dette var ok for meg senere ringte de fra tesla og ga beske at de skulle klare å montere dobbellader uten forsinkelse , jeg takket og bukket..
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: ctr46tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:24

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:22
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:18

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:16
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...

Jeg fikk i siste liten lagt til dobbellader 3 uker innen bilen gikk i produksjon. Ble 9500 kr isteden for 36000kr som jeg fikk oppgitt pris for ettermontering .

Bilen ble produsert til planlagt tid dvs ladertillegget medførte ikke senere produksjon.

Burde jeg også gjort.. Men ble forespeilet lengre ventetid og det ville jeg ikke.. Dum som jeg var..:)

Ja jeg hadde først ikke sett behovet for dobbellader men endret meg etter å ha lest litt her men da var bilen allerede bestilt...

Jeg skrev 3 uker innen produksjon, dette er feil , det var 5 uker innen produksjon. 
Jeg fikk først sagt at tillegg av dobbellader skulle medføre senere leveranse , dette var ok for meg senere ringte de fra tesla og ga beske at de skulle klare å montere dobbellader uten forsinkelse , jeg takket og bukket..

Fint at du gnir det ekstra inn;)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Teslanewbietirsdag 11. mars 2014, klokken 22:42
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:24

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:22
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:18

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:16
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...

Jeg fikk i siste liten lagt til dobbellader 3 uker innen bilen gikk i produksjon. Ble 9500 kr isteden for 36000kr som jeg fikk oppgitt pris for ettermontering .

Bilen ble produsert til planlagt tid dvs ladertillegget medførte ikke senere produksjon.

Burde jeg også gjort.. Men ble forespeilet lengre ventetid og det ville jeg ikke.. Dum som jeg var..:)

Ja jeg hadde først ikke sett behovet for dobbellader men endret meg etter å ha lest litt her men da var bilen allerede bestilt...

Jeg skrev 3 uker innen produksjon, dette er feil , det var 5 uker innen produksjon. 
Jeg fikk først sagt at tillegg av dobbellader skulle medføre senere leveranse , dette var ok for meg senere ringte de fra tesla og ga beske at de skulle klare å montere dobbellader uten forsinkelse , jeg takket og bukket..

Fint at du gnir det ekstra inn;)

Nå er det jo slik at du trolig ikke kommer å ha bruk for dobbellader , jeg setter opp 400v 16A hjemme som gir 55km/h lading og når jeg ska på tur bruker jeg SC , men det kan evt ha noe å si for andrehåndsverdi ..
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: ctr46tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:44

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:42
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:24

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:22
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:18

Sitat fra: Teslanewbie på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:16
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...

Jeg fikk i siste liten lagt til dobbellader 3 uker innen bilen gikk i produksjon. Ble 9500 kr isteden for 36000kr som jeg fikk oppgitt pris for ettermontering .

Bilen ble produsert til planlagt tid dvs ladertillegget medførte ikke senere produksjon.

Burde jeg også gjort.. Men ble forespeilet lengre ventetid og det ville jeg ikke.. Dum som jeg var..:)

Ja jeg hadde først ikke sett behovet for dobbellader men endret meg etter å ha lest litt her men da var bilen allerede bestilt...

Jeg skrev 3 uker innen produksjon, dette er feil , det var 5 uker innen produksjon. 
Jeg fikk først sagt at tillegg av dobbellader skulle medføre senere leveranse , dette var ok for meg senere ringte de fra tesla og ga beske at de skulle klare å montere dobbellader uten forsinkelse , jeg takket og bukket..

Fint at du gnir det ekstra inn;)

Nå er det jo slik at du trolig ikke kommer å ha bruk for dobbellader , jeg setter opp 400v 16A hjemme som gir 55km/h lading og når jeg ska på tur bruker jeg SC , men det kan evt ha noe å si for andrehåndsverdi ..

Mulig du har rett. Jeg ser i alle fall ikke behovet foreløpig men som du sier så kan det kanskje ha noe å si ved evt salg. Ingen planer om det på lenge!

Får nok basere seg på SC ved lengre turer.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: renetirsdag 11. mars 2014, klokken 22:46
Beklager at jeg tar dette midt i tråden, men folkens, skal vi lære oss å sitere riktig? Det er helt ubrukelig slik dere holder på nå med listing opp av de siste fem-seks nivåene som har blitt sitert.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Teslanewbietirsdag 11. mars 2014, klokken 22:48
Sitat fra: rene på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:46
Beklager at jeg tar dette midt i tråden, men folkens, skal vi lære oss å sitere riktig? Det er helt ubrukelig slik dere holder på nå med listing opp av de siste fem-seks nivåene som har blitt sitert.

Ok  ;D
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: BMW850tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:54
"Mulig du har rett. Jeg ser i alle fall ikke behovet foreløpig men som du sier så kan det kanskje ha noe å si ved evt salg. Ingen planer om det på lenge!

Får nok basere seg på SC ved lengre turer."


Ikke behov?! Hva hvis du ønsker å kjøre utenom SC-nettverket? Heldigvis fikk jeg også lagt til dobbeltlader for 9500,- 5-6 uker før bilen gikk i produksjon. Det er jeg glad for!
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: ctr46onsdag 12. mars 2014, klokken 00:57
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:54
"Mulig du har rett. Jeg ser i alle fall ikke behovet foreløpig men som du sier så kan det kanskje ha noe å si ved evt salg. Ingen planer om det på lenge!

Får nok basere seg på SC ved lengre turer."


Ikke behov?! Hva hvis du ønsker å kjøre utenom SC-nettverket? Heldigvis fikk jeg også lagt til dobbeltlader for 9500,- 5-6 uker før bilen gikk i produksjon. Det er jeg glad for!

Sett i ettertid så burde jeg absolutt tatt med dobbellader. Nå har jeg ikke gjort det og må leve med det. Jeg vil se an hvordan det går med enkeltlader først og så hvis det viser seg at det blir problematisk så må jeg ta en ny vurdering. 35-40 laken er mye penger..

Jeg klarer ikke skru tilbake tiden :o
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: chalonsdag 12. mars 2014, klokken 07:56
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 21:06
Sitat fra: HKS på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:53
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...
Mulig man kan krangle prisen litt nedover. Tesla leverer per dags dato ikke hva de lover. All dokumentasjon på bilen tilsier at en Model S med enkeltlader skal kunne lade med 32A fra en offentlig en-fase 230V type 2 kontakt. I realiteten klarer bilen kun å lade 13A fra disse laderene.

Hmm for med enkeltlader kan man lade inntil 11kw skjønner jeg. Er det det du mener gjelder for 32A enfase? Er ikke helt inne i alle begrepene.. Men det er klart at dersom man ikke klarer å utnytte enkeltladeren fullt ut per idag så er det jo ikke noe stort poeng med dobbellader enda i alle fall... :)

Sitat fra: Sven-Erik på tirsdag 11. mars 2014, klokken 20:33
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 17:42
Tenkte jeg skulle ringe Tesla Skøyen og høre hva det koster for å ettermontere dobbellader. Jeg var dessverre en av de som ikke hadde lest på dette forumet eller blitt spesielt anbefalt å ta det med. Ser at det popper stadig opp mye 22kw ladere rundt omkring.

Stemmer det at Tesla Stavanger har gitt en offisiell pris på 15-20k ? Noen som kan bekrefte det?

Noen som har snakket med Tesla på Skøyen? Ser noen nevner 42k. Er det bekreftet og reell pris? Syns det virker rart om det skal sprike så mye...

I Drammen sa de (primo februar 2014) ca. kr 35 - 40 000,- for ettermontering av dobbeltlader.

Hmm ok.. Det er seriøst mye syns jeg.. angrer som en hund på at jeg ikke tok det med, men jeg skal prøve litt først uten og se om behovet dukker opp.. Gjør behovet det så spørs det om man ikke må bite i det sure eplet...

Jeg vil råde deg til å vente med dette. Jeg har hatt bilen i 3 mnd uten dobbeltlader og har ikke savnet det ett sekund. Klarer meg utmerket med schuko i det daglige og supercharger på langtur. Andre kan selvfølgelig ha annen erfaring. Det avhenger av kjøremønster. Det hele vil avklare seg når du tar bilen i bruk og får erfaring.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Bonefishonsdag 12. mars 2014, klokken 08:18
Helt enig, har også kun enkeltlader. Kjørt 7000 km siden jeg fikk bilen i desember det meste ladet med 13 amp. Har faktisk ikke sett en 22 kw stolpe eller en superlader i den tiden jeg har hatt bilen. Kjører mye til Sogn. Ser det er bekymring for at en vil trenge dobbeltlader om en kjører utenfor superladedekkning, men min erfaring her på vestlandet er at en trenger overganger slik at man får brukt rødt og blått adapter. Tror mange som ikke har fått bilen overvurder ladebehovet sitt.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: bosseonsdag 12. mars 2014, klokken 09:51
Jeg har vurdert mitt behov for dobbeltlader som absolutt. Jeg vil lade på 3kW hjemme, men ute på langtur (utenfor supercharger-land) vil jeg kanskje ta en fire timers på en 22kW, for å kunne komme meg 40 mil videre før kvelden, og da tilbakelegge ca. 80-90 mil om dagen. Med enkeltlader ville jeg ikke hatt den muligheten.

Til hverdags er det sikkert ikke så nødvendig med dobbeltlader, og du klarer deg nok fint uten.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Aage M.onsdag 12. mars 2014, klokken 10:01
De som har et behov for Type 2 ladere med maksimal hastighet (22kwh) bør selvsagt kjøpe dobbeltlader.
Jeg valgte å kjøpe uten dobbeltlader, etter flg vurdering av fordel med dobbeltlader

Teslas SC = ingen fordel
Rødt adapter = ingen fordel
Blått adapter = ingen fordel
Schuko = ingen fordel
Type 2 = Dobbelt ladehastighet
Schademo = uaktuelt
Combo = ?

Jeg skal benytte bilen på langturer, både i Norge og på kontinentet. Jeg vurderer at SC vil dekke størstedelen av mitt behov på langturer, og jeg tror at de få gangene jeg benytter Type 2 ladere, er den ladehastigheten jeg oppnår,  tilstrekkelig. Med Type 2 kabel, skjøtekabel for rødt, blått og Schuko og adaptersettet til Kirkebø håper jeg mitt valg med enkeltlader viste seg fornuftig. (Med ubegrensede midler hadde jeg selvsgt valgt alle tillegg, også de jeg vurderer som "kanskje kjekt å ha".)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: BMW850onsdag 12. mars 2014, klokken 10:03
Sitat fra: ctr46 på onsdag 12. mars 2014, klokken 00:57
Sitat fra: BMW850 på tirsdag 11. mars 2014, klokken 22:54
"Mulig du har rett. Jeg ser i alle fall ikke behovet foreløpig men som du sier så kan det kanskje ha noe å si ved evt salg. Ingen planer om det på lenge!

Får nok basere seg på SC ved lengre turer."


Ikke behov?! Hva hvis du ønsker å kjøre utenom SC-nettverket? Heldigvis fikk jeg også lagt til dobbeltlader for 9500,- 5-6 uker før bilen gikk i produksjon. Det er jeg glad for!

Sett i ettertid så burde jeg absolutt tatt med dobbellader. Nå har jeg ikke gjort det og må leve med det. Jeg vil se an hvordan det går med enkeltlader først og så hvis det viser seg at det blir problematisk så må jeg ta en ny vurdering. 35-40 laken er mye penger..

Jeg klarer ikke skru tilbake tiden :o

Var ikke sånn ment. Tror du klarer deg sikkert fint uten også. 30-40000 hadde ikke jeg betalt, det er helt sikkert. Om du engang skal bevege deg utenom SC nettverket får du ladet mye på en natt på diverse overnattingssteder :) Men kjekt å ha er det. Greit å lade en time eller to istedet for 2 eller 4.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Øyvind.honsdag 12. mars 2014, klokken 10:47
Jeg hadde heller ikke betalt 40K for ettermontering, men jeg hadde heller aldri kjøpt en bil med enkeltlader ny. Brukt måtte den hatt prisreduksjon på 30K. Ingen burde droppe dobbeltladeren såfremt de ikke må gjøre knallharde prioriteringer.

Siste 6 mnd har jeg brukt 22kW til boost en dag jeg hadde behov og jeg har fått fulladet bil ved avreise fra Inspira. Senere i år får jeg en trygg buffer innen rimelig tid når jeg skal besøke slekt i Sverige, og ved tur til Danmark i sommer vil dobbeltladeren være genial (gir tilstrekkelig buffer i løpet av tiden det tar å handle mat hos Føtex).

Type 2 er vedtatt ladestandard i europa og er det som bygges ut i stort antall nå. Skal man fokusere en spesifikk plugg er det altså type 2 som bør vektlegges.

På tur nedover i Europa, eks. litt utenfor SC dekning, er 22kW genialt, for det finnes hundrevis/tusenvis av 22kW punkter. Sjekk eks http://e-tankstellen-finder.com/at/de/elektrotankstellen
Bryr man seg om ladehastighet, og skal ferdes litt rundt i europa, er dobbeltlader virkelig viktig.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: sindrejonsdag 12. mars 2014, klokken 12:09
Har ikke dobbellader, men har heller aldri sett noe 22 Kw punkt.  Planen min var å heller bruke de pengene på en Chademoadapter.  Det er godt mulig 22 Kw punktene dukker opp som paddehatter, men det er ihvertfall ikke på landet ;)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Muffinmanonsdag 12. mars 2014, klokken 13:13
Samme her. Valgte enkeltlader, og har etter 16.000km på drøye fire måneder ikke hatt behov for dobbeltlader i den forstand at jeg har ladet noen steder som har mulighet for det. Som om det ikke er nok har jeg knapt brukt superladerne.  Det kan selvfølgelig endre seg, men jeg klarer ikke helt å se det i krystallkula.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Cato76onsdag 12. mars 2014, klokken 14:21
Er det noen som har ettermontert lykter LED striper? Jeg vet at alle Signature kjøpere fikk dette "free of charge", og har også hørt rykter om at noen av tidlig reservasjonsholdere har fått dette gratis. Selv så reserverte jeg i oktober 2012, og skreiv kontrakt i mai 2013 - bilen hadde vel fortsatt disse LED lyktene da jeg skreiv kontrakt, så det er rart at ikke alle får ettermontert  :(

Dersom man eventuellt kjøper lyktene fra US, vil disse passe på EU biler?
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Muffinmanonsdag 12. mars 2014, klokken 14:29
Var vel de som skrev kontrakt før endringen som skulle få ettermontert disse lysene. Uansett veldig smålig å ikke gå ut fra reservasjonstidspunktet. Det ble ikke eksplisitt opplyst om at de var fjernet, og for min del oppdaget jeg ikke dette før det begynte å svirre rykter på forumet. Det er nok enkelte som har møtt opp for overlevering og blitt overrasket over dette vil jeg tro, spesielt de som ikke valgte techpakka. Da var jo bare sort plast i nedre lyktepar.

Uryddig.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Sjøhyeneonsdag 12. mars 2014, klokken 15:37
Droppet dobbeltlader og er fortsatt fornøyd med å ha spart de pengene. Kommer nok derimot til å kjøpe chademo adapter når det kommer, for de få gangene å året jeg kan ha bruk for litt ekstra påfyll langs veien.
Kombinasjonen superlader, chademo og schuko i garasjen er perfekt. 11kW til 22kW på type 2 stolper gir bortimot ingen ekstra verdi for meg.
Tror DC lading på 50kW++ er framtiden. Er i hvertfall helt sikker på at 22kW ikke er det.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: jkirkeboonsdag 12. mars 2014, klokken 16:35
Sitat fra: Sjøhyene på onsdag 12. mars 2014, klokken 15:37
Droppet dobbeltlader og er fortsatt fornøyd med å ha spart de pengene. Kommer nok derimot til å kjøpe chademo adapter når det kommer, for de få gangene å året jeg kan ha bruk for litt ekstra påfyll langs veien.
Kombinasjonen superlader, chademo og schuko i garasjen er perfekt. 11kW til 22kW på type 2 stolper gir bortimot ingen ekstra verdi for meg.
Tror DC lading på 50kW++ er framtiden. Er i hvertfall helt sikker på at 22kW ikke er det.

Jeg dropper CHAdeMO-adapter da jeg har null ønske om å campe utenfor en hurtiglader som jeg må restarte hvert kvarter, eller en som har maks p-tid på 30 minutter slik at jeg halvveis i ladeprosessen må slippe et par Leafer foran meg. Da står jeg mye heller parkert foran en 22kW stolpe mens jeg er et helt annet sted og bruker tiden på noe mer fornuftig enn å stirre på en hurtiglader...
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: BMW850onsdag 12. mars 2014, klokken 16:38
Hehe... godt sagt ;)
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Sjøhyeneonsdag 12. mars 2014, klokken 19:07
Chademo blir litt sånn superlading-verylight som jeg tipper jeg kommer til å benytte meg av mindre enn 5 ganger per år. Det at man ikke kan ta seg en god middag i mellomtiden tar jeg egentlig som en selvfølge. Er jo lissom litt av poenget og at man ikke blir tvunget til å faktisk finne på noe hver gang man skal lade langs veien.

Skulle virkelig ønske folk heller kunne pushe på litt for løsninger som er minimum det dobbelte av 22kW type 2. Quadrupel lader eller bedre hadde jeg gladelig betalt en del penger for. Etter som jeg har skjønt er jo 44kW teoretisk mulig med type 2 standarden, eller?
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Stig Oonsdag 12. mars 2014, klokken 19:22
Sitat fra: Cato76 på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:21
Er det noen som har ettermontert lykter LED striper? Jeg vet at alle Signature kjøpere fikk dette "free of charge", og har også hørt rykter om at noen av tidlig reservasjonsholdere har fått dette gratis. Selv så reserverte jeg i oktober 2012, og skreiv kontrakt i mai 2013 - bilen hadde vel fortsatt disse LED lyktene da jeg skreiv kontrakt, så det er rart at ikke alle får ettermontert  :(

Dersom man eventuellt kjøper lyktene fra US, vil disse passe på EU biler?

Nesten samme her. Reservasjon nov.2012 og kontrakt mai 2013. Skuffet over at det ikke ble tåkelykter.
De amerikanske har jo de stygge orange sidemarkeringslysene i lykta, så de ville jeg ikke hatt.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Monsonsdag 12. mars 2014, klokken 20:32
Sitat fra: Stig O på onsdag 12. mars 2014, klokken 19:22
Sitat fra: Cato76 på onsdag 12. mars 2014, klokken 14:21
Er det noen som har ettermontert lykter LED striper? Jeg vet at alle Signature kjøpere fikk dette "free of charge", og har også hørt rykter om at noen av tidlig reservasjonsholdere har fått dette gratis. Selv så reserverte jeg i oktober 2012, og skreiv kontrakt i mai 2013 - bilen hadde vel fortsatt disse LED lyktene da jeg skreiv kontrakt, så det er rart at ikke alle får ettermontert  :(

Dersom man eventuellt kjøper lyktene fra US, vil disse passe på EU biler?

Nesten samme her. Reservasjon nov.2012 og kontrakt mai 2013. Skuffet over at det ikke ble tåkelykter.
De amerikanske har jo de stygge orange sidemarkeringslysene i lykta, så de ville jeg ikke hatt.

Enig. Jeg reserverte februar 2012, skrev kontrakt mai 2013. For min del er det ikke så farlig med selve tåkelyset, men er skuffet over at led-stripen ikke er der. Synes den utgjør en hel del av inntrykket til bilen og savner den sånn sett. Hadde vært gøy om noen fikk til å sette inn en ledstripe og koble de til kjørelysene.
Tittel: Sv: Retro fit av options
Skrevet av: Muffinmanonsdag 12. mars 2014, klokken 20:36
Ikke sikkert det er umulig. Er jo et slags svart plastrør der hvor stripa skal være nå. Kanskje det kan tas ut og erstattes med noe som lyser?