Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Importert i3 fra USA

Startet av Amir81, søndag 26. november 2017, klokken 19:54

« forrige - neste »

Amir81

Hei!
Vi har kjøpt oss en importert i3 fra USA 2015 modell. Den har type 1 port til hurtiglading, finnes ikke noe adapter som man kan veksele den til EU versjon for ladin? Og hvor lang tid bruker den for lading fra en 32A type 2 i en ladestasjon?

jkirkebo

Sitat fra: Amir81 på søndag 26. november 2017, klokken 19:54
Hei!
Vi har kjøpt oss en importert i3 fra USA 2015 modell. Den har type 1 port til hurtiglading, finnes ikke noe adapter som man kan veksele den til EU versjon for ladin? Og hvor lang tid bruker den for lading fra en 32A type 2 i en ladestasjon?

Adapter er ikke lovlig å bruke eller selge, pg dermed ikke å få kjøpt.
Ladetid ca. 3 timer fra helt tom til helt full vil jeg tro (60Ah versjon).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amir81

Er det mulig å skifte porten til en i3 EU port? Blir det veldig kostbar?

Toalmar

Her ville jeg vel forespurt BMW direkte først. Det er vel plassen man får ett mest korrekt svar.
Om de er det billigste alternativet tror jeg kanskje ikke, men du behøver ikke kjøpe delen der.
Jeg vil tro det er fullt mulig å få en type 2 kontakt på den.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Rav4_EV

Har bygd om en E-golf tidligere. Regner med at jobben er den samme. Du må bytte ut hele ladeporten inkludert hurtigladerdelen. Enten må bilen programmeres om til type 2 port eller så må du simulere tilkobling gjennom noen spenningsdelere og transistorer da motorstyringen er annerledes på type 1 og type 2.
Det letteste er om du skrur av noen deksler og ser om det er en PhoenixContact eller et annet fabrikat i bilen. Å kjøpe deler gjennom BMW er trolig ikke lønnsomt.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Snart-i3

Sjekk nbfbildeler.no.
Det er flere i3 som er under hugging.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Amir81


Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA