Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Jeg skal ikke ha Elbil!

Startet av elektrolux, fredag 06. februar 2009, klokken 14:13

« forrige - neste »

elektrolux

Var svaret jeg fikk av damen med MB sportsbilen som presterte å ta den ene av kun 3 gratis ladeplasser i Stavanger sentrum.

Jeg nevnte at jeg har Elbil til salgs om hun ønsket å parkere her i framtiden.

Jeg hadde lunchdate med kona, og samtidig som kelneren kom med maten ringte en fortvilet og forvirret frue, og påstod at jeg sperret henne fra å komme ut.

Dette stemte jo, men var også eneste måten å parkere og samtidig rekke med ladeledningen til ladekontakten.

Grunnet den utrolig dårlige timingen måtte fruen pent vente til maten var nydt, til tross for tilbud om å betale for maten hvis jeg sprang ned og flyttet bilen med en gang.

Stavanger Parkering var på sin side sporty nok til å godta min parkering da jeg ringte inn og forklarte problemet. ;D

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

bosonic

Kanonbra  ;D

Dette er voksenopplæring på høyt plan. ::)

Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

cra

Priceless!!  :D  :D

Beste bildet jeg har sett på lenge!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Elbil fundamentalist

 :D lol

Utrolig bra! Dette blir en klassiker!

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

cra

Sitat fra: Elbil fundamentalist på fredag 06. februar 2009, klokken 14:33
:D lol
Utrolig bra! Dette blir en klassiker!

Og ikke minst et eksempel til etterfølgelse!  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Det er vel det som må til for at noen lærer, dessverre  ::)

ilmar
Polestar i bestilling

corvette

Dessverre ikke enig, jeg liker ikke voksne folk som "står på retten sin" i alle situasjoner. Skiltet er ikke bedre enn at damen kan ha parkert i god tro.
Tipper Electrolux vil hevde at han "måtte" lade, men hva ville du da gjort hvis det faktisk var fullt der (av el-biler)?

Selvtekt er jeg imot, og har dessuten lest tidligere innlegg fra samme medlem om oppbremsing på motorveien, billedtaging for levering til politi! (de kan ha mere presserende oppgaver!) osv.  "brems så hardt helt til full stopp at taxien bak akkurat unngår å kjøre på deg" Hvordan kan du vite at han ikke kjører på deg? Hva med de som kommer lenger bak?

I dag falt dommen i Danmark for en bilist som gjorde nettopp dette. Han irriterte seg over bilen bak, og bråbremset. Det gjorde bilen bak også, og en tredje bil kjørte inn i nr 2 og drepte passasjeren.

Jeg blir lei meg når jeg leser slikt, og denne type holdninger vil ikke jeg være med på å representere. Støtter derfor ikke innlegg av denne typen
Dette er sjikanering og har ikke noe i dette forumet å gjøre. Beklager på forhånd til de jeg støter med dette svaret.

Mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

Griffel

#7
Pass også på at "han andre" ikke er er mye større og sterkere og sintere enn deg. ;D
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

svedman

2021: Tesla Model Y LR AWD med FSD.
2008 - 2012: Kewet Buddy Citi-Jet 6, 2008-modell, "YOSHI".

El rayo

Sitat fra: corvette på fredag 06. februar 2009, klokken 16:10
Dette er sjikanering

Mvh John
Sjikaneringen var det damen i BM sportsbilen som sto for etter min mening.

Tom Roy
2000 Think
1956 Corvette
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

bosonic

Sitat fra: corvette på fredag 06. februar 2009, klokken 16:10
Dessverre ikke enig, jeg liker ikke voksne folk som "står på retten sin" i alle situasjoner. Skiltet er ikke bedre enn at damen kan ha parkert i god tro.
Tipper Electrolux vil hevde at han "måtte" lade, men hva ville du da gjort hvis det faktisk var fullt der (av el-biler)?

Selvtekt er jeg imot, og har dessuten lest tidligere innlegg fra samme medlem om oppbremsing på motorveien, billedtaging for levering til politi! (de kan ha mere presserende oppgaver!) osv.  "brems så hardt helt til full stopp at taxien bak akkurat unngår å kjøre på deg" Hvordan kan du vite at han ikke kjører på deg? Hva med de som kommer lenger bak?

I dag falt dommen i Danmark for en bilist som gjorde nettopp dette. Han irriterte seg over bilen bak, og bråbremset. Det gjorde bilen bak også, og en tredje bil kjørte inn i nr 2 og drepte passasjeren.

Jeg blir lei meg når jeg leser slikt, og denne type holdninger vil ikke jeg være med på å representere. Støtter derfor ikke innlegg av denne typen
Dette er sjikanering og har ikke noe i dette forumet å gjøre. Beklager på forhånd til de jeg støter med dette svaret.

Mvh John
Du støter på ingen måte meg John, men å sammenligne denne parkeringsepisoden med de andre episodene blir helt feil etter min mening.

Jeg har selv blitt tilsnakket av en oppegående bilist som påpekte at jeg parkerte på en handikap plass. Jeg var ikke "våken" og så ikke skiltet i farten. Takket for opplysningen og flyttet selvsakt bilen.

På min arbeidsplass har portvakten stående ordre om å få fjernet vanlige biler som parkerer på elbilplassene, det skulle bare mangle.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

elektrolux

Det er godt å få tilbakemelding av begge typer, og er helt enig med Corvette om at en skal opptre smidig og ikke stå på retten sin.

Mener at fruen i sportsbilen er enig med meg at vi hadde en munter undertone i dialogen vår, og der var heller aldri fare for noens liv og helse. Til og med om hun måtte raskt til sykehus, så bor vi i en stor by med Taxi like om hjørnet, og hadde hun nevnt slike pressende behov, hadde jeg nok ofret lunchkos med kona for å hjelpe fruen ut.

Og jeg er heller ikke sta nok til å hevde at jeg måtte lade akkurat der og da, men det var da planen da jeg kjørte inn i nettopp dette parkeringsanlegget. Jeg la også merke til at Ravn hadde måttet sette fra seg Rangeren sin uten lading like ved. Om han ble hindret av fruen vites ikke, men han pleier å stå å lade her ganske ofte.

Da jeg nevnte at fruen heller burde valgt en handikap plass enn Elbilplass sa hun at dette hadde hun sluttet med etter å ha fått bot. Tipper hun nå også har sluttet med å ta fra oss de få ladeplassene vi har i Stavanger. Noen ganger er en faktisk avhengig av å finne strøm for å kunne komme hjem etter besøk i byen, mens handikappete tross alt ikke blir strandet dersom der ikke er ledig parkering.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

cra

Sitat fra: elektrolux på lørdag 07. februar 2009, klokken 07:01
Noen ganger er en faktisk avhengig av å finne strøm for å kunne komme hjem etter besøk i byen, mens handikappete tross alt ikke blir strandet dersom der ikke er ledig parkering.

Og nettopp derfor bør ikke synderne slippe unna med det. Tenker det haedde blitt hyling om vi skulle blokkert bensinpumpa i ti skarve minutter mens vi skulle inn og ha oss en pølsemeny.  ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ravn

Nei hun blokkerte ikke meg, men jeg hadde ikke ladebehov denne dagen :)

Men var en annen bil som stod parkert på elbilparkeringa her om dagen. Etter at de flyttet skiltet fra veggen til taket synes jeg det er vanskeligere å se og kanskje det er medvirkende faktor. Det at min bil står der er muligens en annen, siden de ferreste tenker elbil.

Jeg for min del holder meg til å legge en lapp i ruta på slike feilparkerte biler og gjør dem oppmerksom på at dem står feilparkert.

Vet noen forøvrig hvem som styrer ladeplassen utenfor posten? Den har ikke vært i live siden jeg flyttet hit i oktober.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

bosonic

Jeg svingte innom en bensinstasjon i helgen for å sjekke lufttrykk i dekkene. På denne aktuelle stasjonen er det ekstra bra med rom til å parkere bilen, men nei det sto selvsakt en bil parkert foran luftpåfyllingen og sperret. Jeg kjørte så langt inntil denne som jeg kunne og sto klar med luftslangen og ventet. Så kommer bileieren, en ung dame og ser umidelbart hvilken brøler hun har gjordt. Rød i toppen unnskylder hun seg og sier at dette skal hun huske å ikke gjøre neste gang ::)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA