Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Citroen Saxo ladelampen lyser på 40%

Startet av hebbe, fredag 08. februar 2008, klokken 09:45

« forrige - neste »

hebbe

hei! Lurte på om det er noen som har noen gode tips til hva problemet kan være: Kjøpte elbil et par måneder før jul, og brukte den til pendling hver dag. Den gikk fint, ladelampen startet og lyse på 15-20%. Bilen hadde gått 41 000 km da jeg kjøpte den. Den var også til service hos enviro og de sa at alt var i orden. Nå har den gått 43 500, og etter jul har jeg ikke brukt den hver dag. En dag gikk måleren urovekkende raskt nedover, og ladelampen startet å lyse på 40%. Etter det har jeg latt bilen stå stille. (måtte lade den opp så jeg kom meg hjem etter turen). Noen som har noen tips til hva som kan være problemet?
Asker, Citroen Saxo, 43 500 km, kjøpt på 41 000 km

Griffel

Dersom bilen har stått stille noen dager skjer dette. Selvutladingen gjør at det er mindre på "tanken" enn det energimetere viser og når bilen belastes i en bakke eller med en rask akselerasjon synker spenningen og ladelampe tenner. Det kan være et problem med batteriet men behøver ikke å være det.( men for eller siden) Har bilen stått urøret fra fredag til mandag blir jeg ikke skremt om ladelampe tenner på 40 % i Tåsen tunnelen. Tirsdag er alt normalt igjen. Ta en titt på "Kjøre og laderegler" på dette forumet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA