Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Overta ny/brukt TMYP

Startet av rujo79, mandag 20. juni 2022, klokken 15:52

« forrige - neste »

rujo79

Hei. Har prøvd å søke her i forumet, men kan ikke se at det har vært spurt om noe lignende tidligere. Jeg prøver meg her også får den heller bli flyttet om jeg har vært dårlig å lete 😀

Jeg skal kjøpe en TMYP fra en som får utlevert bil av Tesla nå 24.juni. Jeg skal være med til Tesla på overleveringen. Er det noen her som har vært med å gjøre dette; får man registrert bilen rett på meg, eller må han som kjøper bilen fra Tesla bare overta den som vanlig også må det en omregistrering til etterpå?  Noen 'lure' tips i til noe vi bør gjøre klart  før vi møter opp hos Tesla, utover det vanlige? Får jeg registrert bilen i appen hos meg? Jeg fikser selvfølgelig klart det jeg må, som finansiering og forsikring.

jokke

Han må registrere den på seg og deretter på deg, akkurat som et vanlig salg ville vært om 1 år

rujo79

Sitat fra: jokke på mandag 20. juni 2022, klokken 16:31
Han må registrere den på seg og deretter på deg, akkurat som et vanlig salg ville vært om 1 år

Ok. Vet du hvor lang tid det tar å fjerne en bil fra Teslakonto til selger og lagt til i kjøpers konto? Er jo greit at det skjer rimelig umiddelbart etter at han jeg kjøper bilen fra har overtatt den og jeg skal overta den fra han. Hvis ikke blir det en lang gåtur hjem på meg 😅

geear

Skjer normalt med en gang, ved et ordinært bruktsalg, men tror det har vært en graceperiode tidligere, 48 timer eller noe mellom to eierskifter.

Uansett låser/åpner og kjører du bare bilen med kortnøkkel frem til det er gjort, trenger ikke mobilen.

Tesla er forøvrig ikke glade i biler som blir kjøpt for videresalg, står klausul om det i kontrakten.

Electric cars in Norway

Geear  :+1: det er også min oppfatning at Tesla ikke liker slikt.

Robert N var jo uheldig i 2016.

Se bilde fra lenken under.

https://finansavisen.no/nyheter/motor/2016/01/investeringsdirektoer-ble-svartelistet-av-tesla

rujo79

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 20. juni 2022, klokken 21:46
Geear  :+1: det er også min oppfatning at Tesla ikke liker slikt.

Robert N var jo uheldig i 2016.

Se bilde fra lenken under.

https://finansavisen.no/nyheter/motor/2016/01/investeringsdirektoer-ble-svartelistet-av-tesla

Har hørt om dette ja, men det er vel snakk om i tilfeller hvor én og samme person har spekulert i dette og gjort det mange ganger.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA