Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ConnectedDrive

Startet av BOStrand, tirsdag 05. august 2014, klokken 11:51

« forrige - neste »

scholro

Virker ikke som før her heller: blir tvunget til å logge inn hver gang jeg åpner appen. Menn da funker det (fremdeles....), men tungvint  >:(

BOStrand

BMW har sperret iRemote på Android også. Trist siden den har vært mer stabil enn Connected appen flere ganger. Er det mulig å sjekke status på sideruter og soltak med Connected appen?

Toalmar

Det er fullt mulig ja. Bare gå til fliken Info, trykk så på nedoverpilen siden av dører og vinduer
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Orbit

Sitat fra: Torodd Stangeland på lørdag 12. mai 2018, klokken 15:10
Veldig trist isåfall, det er kun iRemote som virker på iPad.

Jeg har iOS Connected-app'en også på iPad. Det er riktignok en iPhone-versjon som er skalert opp, men fungerer greit. I AppStore må du endre til ikke å ha kun iPad-app'er for å finne denne.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

bobakka

Sitat fra: BOStrand på søndag 13. mai 2018, klokken 10:19
Er det mulig å sjekke status på sideruter og soltak med Connected appen?
Er det mulig å stenge sideruter og soltak med Connected appen?

Det er mulig å låse opp og igjen og tute, og lukking av ruter en en hendig funksjon når det begynner å regne og man ikke er i nærheten..
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Torodd Stangeland


«Jeg har iOS Connected-app'en også på iPad. Det er riktignok en iPhone-versjon som er skalert opp, men fungerer greit. I AppStore må du endre til ikke å ha kun iPad-app'er for å finne denne.»

Da har du nok ipad med 3G
Uten det får jeg ikke lastet ned.... tåpelig egentlig.

Bmw i3 2015 Solgt
Bmw i3s 2020

YM

Etter 4 BMWer oppfatter jeg ConnectedDrive som en "gimmick" uten verdi i hverdagen. Tilbyr ingenting som ikke allerede er på en normalt utrustet smarttelefon, mao bortkastet tid og penger. BMW kan heller ikke svare på hvem som er eier av all data som sendes hit og dit. Vurderer derfor å fjerne ConnectedDrive. Noen som har erfaring med å gå "off line"?

Klykken

Hvordan kan du gå "offline"? Eneste som er av verdi er jo RTTI for de av dere i trafikkerte områder, samt kontakt med bilen for klimatisering og låsing. Ellers er det lite interessant ja!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

YM

Enig lite av verdi for sluttbruker, men sikkert stor verdi i all data som overføres til BMW. Skal vist være mulig å deaktiver SIM kortet i bilen - da mister man muligheten til nødanrop etc. etc. Har spurt BMW Norge, men ikke fått svar på hvordan. Ringte servicestasjonen i nærheten (Skøyen), men de hadde aldri gjort det før.

Rollep

Sitat fra: YM på torsdag 24. mai 2018, klokken 13:03
Etter 4 BMWer oppfatter jeg ConnectedDrive som en "gimmick" uten verdi i hverdagen. Tilbyr ingenting som ikke allerede er på en normalt utrustet smarttelefon, mao bortkastet tid og penger. BMW kan heller ikke svare på hvem som er eier av all data som sendes hit og dit. Vurderer derfor å fjerne ConnectedDrive. Noen som har erfaring med å gå "off line"?
Programmere klimatisering, starte klimatisering umiddelbart, sjekke lading og batteristatus, sjekke at vinduer og dører er låste og ikke minst "Emergency Assistanse" som iverksettes automatisk hvis de ikke klarer å få kontakt med deg etter Airbag har løst ut.

Disse ting vil jeg definitivt ikke kalle gimmicks uten verdi i hverdagen.

Forresten, hvis du er så paranoid over data som sendes ut fra bilen at du vurderer å fjerne alle kommunikasjonsmuligheter bør du vel strengt tatt gå "Off line" med PC'n også. For ikke å snakke om mobilen da  ;D

Trond.m

#205
Sitat fra: bobakka på søndag 13. mai 2018, klokken 16:32
Det er mulig å låse opp og igjen og tute, og lukking av ruter en en hendig funksjon når det begynner å regne og man ikke er i nærheten..
Et realistisk scenario er at man i en stresset situasjon ved parkering på Gardermoen glemmer å lukke sidevinduet man åpnet for å komme inn på parerkingsplassen. Vel framme på Gran Canarie blir man usikker på om man husket å lukke vinduet...eller takluken.
For det første gir ikke bilen noen signal når man låser bilen uten å lukke vinduet først. Går man inn på appen ser man at alt er «vel» og bilen låst, selv om vinduer og takluke er åpne. Mener å huske at man tidligere fikk beskjed om åpne vinduer, men det er mulig jeg husker feil. Veldig «nyttig» at jeg får status om riktig lufttrykk i hjulene mens bilen sakte men sikkert fylles med regnvann   ???. Jeg lurer på om det eventuelt er mulig å kontakte BMW service og få dem til å lukke vinduene fra deres servere dersom man blir oppmerksom på tabben ? Det er mulig at de av sikkerhetsmessige grunner ikke legger inn remote lukking av vinduer, men de kunne i det minste gi en tydelig status om åpne vinduer og takluke. Så kunne man imdet minste få mulighet til å løse problemet før bilen er full av vann.

Ingeniøren

#206
Sitat fra: TM på lørdag 26. mai 2018, klokken 08:40
Sitat fra: bobakka på søndag 13. mai 2018, klokken 16:32
Det er mulig å låse opp og igjen og tute, og lukking av ruter en en hendig funksjon når det begynner å regne og man ikke er i nærheten..
Et realistisk scenario er at man i en stresset situasjon ved parkering på Gardermoen glemmer å lukke sidevinduet man åpnet for å komme inn på parerkingsplassen. Vel framme på Gran Canarie blir man usikker på om man husket å lukke vinduet...eller takluken.
For det første gir ikke bilen noen signal når man låser bilen uten å lukke vinduet først. Går man inn på appen ser man at alt er «vel» og bilen låst, selv om vinduer og takluke er åpne. Mener å huske at man tidligere fikk beskjed om åpne vinduer, men det er mulig jeg husker feil. Veldig «nyttig» at jeg får status om riktig lufttrykk i hjulene mens bilen sakte men sikkert fylles med regnvann   ???. Jeg lurer på om det eventuelt er mulig å kontakte BMW service og få dem til å lukke vinduene fra deres servere dersom man blir oppmerksom på tabben ? Det er mulig at de av sikkerhetsmessige grunner ikke legger inn remote lukking av vinduer, men de kunne i det minste gi en tydelig status om åpne vinduer og takluke. Så kunne man imdet minste få mulighet til å løse problemet før bilen er full av vann.

Glem min kommentar, leste ikke godt nok. Du ønsker heller å kunne lukke vindu enn å tute forstår jeg nå...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trond.m

He,he...tuting er ikke nyttig og det er vel faktisk forbudt å tute av andre grunner enn å avverge fare. Er usikker på strafferammen, men det er jo merkelig at BMW oppfordrer til ulovlige handlinger ;)

Klykken

Sitat fra: Toalmar på søndag 13. mai 2018, klokken 10:45
Det er fullt mulig ja. Bare gå til fliken Info, trykk så på nedoverpilen siden av dører og vinduer
Fliken "info" gir bare beskjed om siste tur, dekktrykk, kilometerstand og service. Så lenge bilen står på lading ser jeg ikke om den er låst eller ikke heller.

Har aldri kunnet sett om vinduer var stengt! Hvilken versjon? iPhone eller Android?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Ingeniøren

Sitat fra: Klykken på lørdag 26. mai 2018, klokken 10:20
Sitat fra: Toalmar på søndag 13. mai 2018, klokken 10:45
Det er fullt mulig ja. Bare gå til fliken Info, trykk så på nedoverpilen siden av dører og vinduer
Fliken "info" gir bare beskjed om siste tur, dekktrykk, kilometerstand og service. Så lenge bilen står på lading ser jeg ikke om den er låst eller ikke heller.

Har aldri kunnet sett om vinduer var stengt! Hvilken versjon? iPhone eller Android?

Finner det på nett og på min IPhone. For den siste under info og "Doors and Windows" - som vist på et bilde lenger opp i tråden.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA