Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Ampera

Hei.
Har en M3P 11 mnd gammel, kjørt 25k.
Vart på Hafjell i helgen , bilen da var parkert i 3 dager mellom -3 og ned mot -18 om natta så ingen regen på vei, men fikk en veldig rar ulyd på vei ned som har blitt enda verre de siste dagene, høres ut som ødelagt hjullager, lav frekvens lyd høres tydelig mellom 40-70 ( Har ikke kjør fortere enda) men forandrer seg noe men hastighet, tenker kanskje det er motor foran , da lyden forandrer seg ikke ved kjøring i tunnel f.eks , hadde det var hjullager ville den jo vare noe høyere på en av sidene i tunnel vel.
Prøvde også noen harde oppbermsinger for å utelukke stein/grus i bremseskiver.
Noen ideer på hva det kan vare?
Bestilt time på service , men ikke ledig før 10 mars.
PS. Ble også oversaked at bilen kun fikk 62kw ( 45% ved ankomst)  på 250kw lader på Rudshøgda, forvarmet i 15 min før kjøring + 30min kjøring , men var vist ikke nok. var -19 da vi dro og -14 da vi ankom.



Handyman

Sitat fra: Ampera på tirsdag 01. mars 2022, klokken 09:21
Hei.
Har en M3P 11 mnd gammel, kjørt 25k.
Vart på Hafjell i helgen , bilen da var parkert i 3 dager mellom -3 og ned mot -18 om natta så ingen regen på vei, men fikk en veldig rar ulyd på vei ned som har blitt enda verre de siste dagene, høres ut som ødelagt hjullager, lav frekvens lyd høres tydelig mellom 40-70 ( Har ikke kjør fortere enda) men forandrer seg noe men hastighet, tenker kanskje det er motor foran , da lyden forandrer seg ikke ved kjøring i tunnel f.eks , hadde det var hjullager ville den jo vare noe høyere på en av sidene i tunnel vel.
Prøvde også noen harde oppbermsinger for å utelukke stein/grus i bremseskiver.
Noen ideer på hva det kan vare?
Bestilt time på service , men ikke ledig før 10 mars.
PS. Ble også oversaked at bilen kun fikk 62kw ( 45% ved ankomst)  på 250kw lader på Rudshøgda, forvarmet i 15 min før kjøring + 30min kjøring , men var vist ikke nok. var -19 da vi dro og -14 da vi ankom.
Har ikke formening om hva det kan være, men at hjullagerstøy skal høres bedre i tunnel mener jeg er helt feil.
Lyden forplanter seg via bilen, og dersom hjullageret er så dårlig at det støyer på utsiden mer enn bilen selv, sa hadde det vær svært hørbar støy inni bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Ampera

Sitat fra: Handyman på tirsdag 01. mars 2022, klokken 10:46
Sitat fra: Ampera på tirsdag 01. mars 2022, klokken 09:21
Hei.
Har en M3P 11 mnd gammel, kjørt 25k.
Vart på Hafjell i helgen , bilen da var parkert i 3 dager mellom -3 og ned mot -18 om natta så ingen regen på vei, men fikk en veldig rar ulyd på vei ned som har blitt enda verre de siste dagene, høres ut som ødelagt hjullager, lav frekvens lyd høres tydelig mellom 40-70 ( Har ikke kjør fortere enda) men forandrer seg noe men hastighet, tenker kanskje det er motor foran , da lyden forandrer seg ikke ved kjøring i tunnel f.eks , hadde det var hjullager ville den jo vare noe høyere på en av sidene i tunnel vel.
Prøvde også noen harde oppbermsinger for å utelukke stein/grus i bremseskiver.
Noen ideer på hva det kan vare?
Bestilt time på service , men ikke ledig før 10 mars.
PS. Ble også oversaked at bilen kun fikk 62kw ( 45% ved ankomst)  på 250kw lader på Rudshøgda, forvarmet i 15 min før kjøring + 30min kjøring , men var vist ikke nok. var -19 da vi dro og -14 da vi ankom.
Har ikke formening om hva det kan være, men at hjullagerstøy skal høres bedre i tunnel mener jeg er helt feil.
Lyden forplanter seg via bilen, og dersom hjullageret er så dårlig at det støyer på utsiden mer enn bilen selv, sa hadde det vær svært hørbar støy inni bilen.

Så klart logisk, ja men da kan det vare det ja. Håper dette går på garanti :)

OlaM

Har endel knirk i vindusheisen til førerdøren og det er striper på vinduet. Hjelper det med en god vask? Eller burde jeg bestille service? Har hørt endel om tull med vindusheiser og striper, men helst på Model S, ikke nyere 3.
'21 3LR

Handyman

Sitat fra: OlaM på søndag 06. mars 2022, klokken 20:36
Har endel knirk i vindusheisen til førerdøren og det er striper på vinduet. Hjelper det med en god vask? Eller burde jeg bestille service? Har hørt endel om tull med vindusheiser og striper, men helst på Model S, ikke nyere 3.
Listen i bunnen av glasset bør vaskes jevnlig på alle biler, hvis ikke kan det legge seg sand og dritt som skraper opp glasset.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

OlaM

Sitat fra: Handyman på mandag 07. mars 2022, klokken 11:03
Sitat fra: OlaM på søndag 06. mars 2022, klokken 20:36
Har endel knirk i vindusheisen til førerdøren og det er striper på vinduet. Hjelper det med en god vask? Eller burde jeg bestille service? Har hørt endel om tull med vindusheiser og striper, men helst på Model S, ikke nyere 3.
Listen i bunnen av glasset bør vaskes jevnlig på alle biler, hvis ikke kan det legge seg sand og dritt som skraper opp glasset.

Jepp. En medvirkende faktor er at spylervæske lett flyter over fra frontruten og tar med seg mye dritt.
'21 3LR

El-inor

Har Model 3 LR fra juni 2019. Opplever nå en sterk ulyd, gnisselyd når det utvendige speilet på førersiden felles ut og inn. Vil det hjelpe om jeg sprayer med feks. CRC?
- BMW 2-serie Active Tourer, hybrid - solgt
- Tesla Model 3, mars 2019 - solgt
- Tesla Model 3, juni 2019 - solgt
- VW ID.4 GTX, juni 2022 - solgt
- Nissan Ariya e-4FORCE Evolve - levert 10.03.23

knegg

Bagasjerom vil ikke lenger åpne. Hverken fra bryter bak, app eller nøkkel.
2020 Model 3

Handyman

Sitat fra: knegg på mandag 14. mars 2022, klokken 18:14
Bagasjerom vil ikke lenger åpne. Hverken fra bryter bak, app eller nøkkel.
OK. Hva sier Tesla?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

knegg

Sitat fra: Handyman på mandag 14. mars 2022, klokken 18:42
Sitat fra: knegg på mandag 14. mars 2022, klokken 18:14
Bagasjerom vil ikke lenger åpne. Hverken fra bryter bak, app eller nøkkel.
OK. Hva sier Tesla?

Vi får se. Service er bestilt.
2020 Model 3

Kim-

Det er vel recall på ryggekamera pga noe med ledningsnettet baki der.

Jeg har min inne nå for komplett bytte av ledningsnett til bakluken
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Electric cars in Norway


knegg

Sitat fra: Kim- på mandag 14. mars 2022, klokken 20:10
Det er vel recall på ryggekamera pga noe med ledningsnettet baki der.


Jeg har min inne nå for komplett bytte av ledningsnett til bakluken

Da er det vel noe sånt med min også. Ryggekamera fungerer fremdeles, da er det vel en av de andre lederne som har tatt kveld 👍
2020 Model 3

harelabb

Sitat fra: knegg på mandag 14. mars 2022, klokken 18:14
Bagasjerom vil ikke lenger åpne. Hverken fra bryter bak, app eller nøkkel.

Hmm...
Opplever akkurat samme problem. Lagt det til den (litt for lange) listen over problemer for service i april.

knegg

Sitat fra: harelabb på onsdag 16. mars 2022, klokken 21:06
Sitat fra: knegg på mandag 14. mars 2022, klokken 18:14
Bagasjerom vil ikke lenger åpne. Hverken fra bryter bak, app eller nøkkel.

Hmm...
Opplever akkurat samme problem. Lagt det til den (litt for lange) listen over problemer for service i april.

En liten oppdatering her.
Jeg tror knappen fungerer fordi bilen reagerer når jeg trykker den inn (lysene kommer på).
Tror heller det er den elektroniske mekanikken for å åpne låsen som har sviktet.
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA