Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Performance dempere

Startet av Vronn, onsdag 09. februar 2022, klokken 22:39

« forrige - neste »

Vronn

Hei, lykkelig eier på 3 uka av en fantastisk bil. Vurderer og få justert demperne da den er litt stiv på typisk norsk vintervei. Nå har jeg har fått høre at demperene har en inst på 8 fram og bak (Nominal) mens comfort er 18 fram og 20 bak. Har noen justert og hva har dere gått for?

Maas

Er disse demperne i comfort-innstilling mykere f.eks. over fartshumper og trikkeskinner enn standarddemperne?

E-Trond

Anbefalte innstillinger
Posisjon

Foran

Bak

Track

justeringsstilling 1

justeringsstilling 2

Nominal

justeringsstilling 8

justeringsstilling 8

Comfort

justeringsstilling 18

justeringsstilling 20

Det kom ikke så godt frem,men du kan se her:
https://www.polestar.com/no/manual/polestar-2/2022/article/Justere-innstilling-for-demping*/
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

FriX

Heia.. noen som har justert noe på disse demperne og gjort seg noen erfaringer..?..

Vi har ikke fått bilen enda, så regner med dem er justert 8-8..

Men jeg syns bilen vi lånte var litt mykt satt opp.. mulig at bare forventningene var at den sku være stivere..

24' PS2performance
13' 535i

Bmw_Tryne

Bmw 530i G30

FriX

Se der ja, takker..får prøve først i nominal så prøve Comfort ettervert når kong vinter slår skikkelig til da..
24' PS2performance
13' 535i

Thacyoon

#6
Jeg bestilte levering med 18F og 20B. Om det faktisk er gjort vet jeg ikke, men Frydenbø bekreftet at det var gjort når jeg hentet bilen august 23. Bilen føles...ok`ish, men kunne gjerne vært mykere. Men selv om den er litt "hard" så er den nydelig ved vanlig dag-til-dag bruk. BMW i3s som jeg kom fra var hardere og mer stompete...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA