Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kvalitetsfølelse

Startet av elox, fredag 12. desember 2008, klokken 14:16

« forrige - neste »

El rayo

Hvis du ikke vil legge noe særlig med penger i nye høyttalere foreslår jeg at du bare beholder de originale. Prøv forskjellig innstillinger av bass og diskant for å finne det lydbildet du liker best.

Det du skal se etter og som må stemme er:
1. høyttalerdiameter og festeører
2. innbyggingsdybden (det må være plass til høyttalerne)

Søk råd hos et firma som lever av å montere bilstereo. Det koster litt, men de har som regel mer erfaring enn steder som Clas Ohlsson og Biltema.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

corvette

Kan nok skru og skru uten at det blir særlig bedre dessverre.... Dritthøytalere er og blir dritt. De jeg kjøpte kostet 890 kr og har separat diskant, skal love deg at det var verdt pengene! Helt annen lyd.

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

HHF

Dritthøyttalere er ikke bra, men glem heller ikke stereo-enheten selv. Nå kjenner jeg ikke de ulike typene den nye Thinken leveres med og heller ikke om forskjellene mellom dem er store, men det blir heller ikke god lyd i gode høyttalere om kilden til lyden ikke er noe tess ...
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Thinker

Hei

Nå har jeg kjørt i en drøy måned i min nye Think, og jeg er helt enig med alle de som sier at lyden er elendig i std. høytalerene. Er det noen som har åpnet opp dørene og set om det er plass/riktig å sette inn noen litt store høytalere i den "bakre sirkel" på dørene? Det er ikke høytalere der i dag, man vil det være en god plass til slikt der?

En annen ting jeg vil dele med dere, er at de som har kjøpt Think med CD/MP3/Bluethoot osv, så ligger antagelig USB tilkoblingen gjemt under rattstammen (i nærheten av justering til ratt). Jeg har funnet min etter å ha forespurt Rohne Selmer hvorfor jeg ikke kunne koble til min MP3 disk/minnepinne. De fortalte det var der de "gjemte" den.

Men... nå når jeg har funnet den, så skuffer den meg stort. Nesten uansett hva jeg kobler til av MP3 spillere, minnepinner, harddisker, Ipod osv, så fungerer det meget dårlig. Nesten altid bare en ERROR i displayet. Så hvis det er noen andre som har hatt samme problem og funnet en løsning hører jeg gjerne fra dere :-)

Mvh
Thinker
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

GliX

Løsningen hadde vel vært å bestille bilen uten radio/cd/mp3 el. og sette inn den spilleren du har lyst til og som du vet fungerer etter dine behov selv.

HHF

Er det denne enheten som er Thinks "premium" valg - der jeg har forstått at det også skal være en form for handsfree løsning til telefon gjennom bluetooth inkludert?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Thinker

Det stemmer, og den fungerer greit men det tok noe tid å sette seg inn i. Og av og til er det mye støy/ekko for den jeg snakker med.

Mvh
Thinker
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

cra

Tipper støy/ekko kommer av plassering av mikrofon. Sitter mic'en rett på spilleren, eller er der en slik liten "mygg" oppe ved solskjermen eller et annet sted? En god mikrofon som er riktig plassert er alfa og omega for slike saker.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Thinker

Det er en liten sak som sitter oppe i taket/dørstolpen på førersiden. Opprinelig montert med "fronten" mot vinduet, og det ble noe bedre lyd for mottaker når den ble vendt mot fører, men det virker som den da ble ekko, mulig fordi den da blir mere direkte mot høytalerene?

Men det eneste som er sikkert er at det varierer veldig fra samtale til samtale.

Mvh
Thinker
Think, Des 08, 50000 ++ km. Zebra..
Tesla S P#2052 VIN#16790 P85, Grå, 19" ellers alt utenom barneseter. In production fra 20. august.... Production Complete 4. september...
Tlf. 13 sept, utlevering 8 oktober....

corvette

Bluetooth tilkoblingen fungerer veldig bra i min bil, flott med en slik løsning!
Mikrofonen sitter i dørstolpen. Noe ekko oppleves hos samtalepartner, men er vanskelig å unngå i en så liten bil..

John
VW e-Up! kjørt 17100 km

ilmarw

Det er ingen MP3-spillere som fungerer med iPod, de har sin egen måte å lagre filene på som ikke er kompatibel med de MP#-spillerne jeg har prøvd.

ilmar
Polestar i bestilling

GoElectric

Jeg tror f.eks følgende adapter kan løse utfordringen med å spille av musikk tråløst fra en iPhone på Think sin Bilstereo med Bluetooth:

http://www.shopcell.com/ItemDetailt.asp?Item=TouchT371024
i-Miev 2010

Håvard

Jeg er forøvrig steinfornøyd med HORNET på den nye Thinken. Endelig skikkelig lyd  ;D
Har kjørt elbil siden 2003. Har hatt 2002-modell Think City. Oppgraderte til en 2008-modell Think i 2008. Kjørte frem til mars 2019 en Ampera-e, men har nå gått over til Tesla Modell 3.

GliX

Sitat fra: Håvard på mandag 19. januar 2009, klokken 00:29
Jeg er forøvrig steinfornøyd med HORNET på den nye Thinken. Endelig skikkelig lyd  ;D

Kult. Jeg hadde regnet med at det ville låte skikkelig spinkelt. Har faktisk allerede sondert markedet for en skikkelig værstingbært i god pimp my Think ånd. Vi får se hva som skjer når/hvis jeg får min bil en gang.

--
GliX

ilmarw

Sitat fra: GoElectric på søndag 18. januar 2009, klokken 21:25
Jeg tror f.eks følgende adapter kan løse utfordringen med å spille av musikk tråløst fra en iPhone på Think sin Bilstereo med Bluetooth:

http://www.shopcell.com/ItemDetailt.asp?Item=TouchT371024
Jeg bruker selv en enkel FM-sender både til iPhone og iPod:
http://store.apple.com/no/product/TQ043ZM/A?fnode=MTY1NDA2MQ&mco=MjI0MjM5MA

Og for de som evt. har en kassettspiller:
http://store.apple.com/no/product/TF077ZM/A?fnode=MTY1NDA2MQ&mco=MjI0MjQxMA  :D

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA