Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Aldri mer Tesla

Startet av Mippen, mandag 17. juni 2019, klokken 16:14

« forrige - neste »

daktari

Uansett må trådstarter slutte å møte opp. Tesla er sentralstyrt og ligger sikkert høyt i systemet. Fysisk oppmøte hjelper ikke, det er skriftlig (brev på e-post) som gjelder.
Musk skulle jo godkjenne "alle" utbetalinger.

Da jeg hevet kjøpet på min S var tilbakekjøpsavtalen tilpasset fra en USA-mal av sjef for servicesenter. Så måtte dette godkjennes europa-ledelsen i NL (ukentlige møter).
Prossesen tok bare en 4-5 uker til bilen var levert og pengene utbetalt.

Jeg vil tro Tesla/eier må involvere banken da det er pant i bilen. De vil neppe sette penger på konto til eier og overta en pantsatt bil med udekket gjeld...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tuxedo

Betalingen vil skje direkte fra Tesla til banken, ja, slik at heftelsen blir slettet.

Mippen

Når jeg ikke kommer noen vei på telefon og ikke får svar på Mail må jeg fysisk oppsøke Tesla.
Fremtiden er elektrisk.

Mippen

Hva ville dere ha gjort dersom Tesla reduserer utbetalingen som følge av at bilen har gått 4-500 kilometer? Jeg har etter rett krav på forsinkelses renter siden det har tatt så lang tid. Jeg har brukt mye av arbeidstiden og fritiden min til telefoner og kjøring til og fra Tesla.
Fremtiden er elektrisk.

Marzo

#79
Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 12:06
Hva ville dere ha gjort dersom Tesla reduserer utbetalingen som følge av at bilen har gått 4-500 kilometer? Jeg har etter rett krav på forsinkelses renter siden det har tatt så lang tid. Jeg har brukt mye av arbeidstiden og fritiden min til telefoner og kjøring til og fra Tesla.

Tesla selger selv inventory bil med 380km på tellerverket til ny pris så det hadde vertfall ikke overgått rentene de skylder deg:
https://www.tesla.com/no_NO/model3/order/5YJ3E7EB1KF319669?token=$2y$10$8WrNxaxQohqa0h00QOX70ucVNElmSgIlyWDdyEajaX7p2O9I6aLGO#payment

Enda en med 1068km til samme pris som biler kun kjørt 10km (som Tesla selv betrakter som nye)
https://www.tesla.com/no_NO/model3/order/5YJ3E7EB1KF319669?token=$2y$10$sZ3ty9JWjKKve9QRHYeehu06kxAWmUTFb3LZ4EnsGG4k4jLnTckVa#payment

Motorwatt

Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 11:58
Når jeg ikke kommer noen vei på telefon og ikke får svar på Mail må jeg fysisk oppsøke Tesla.
Eller sende brev rekommandert. Da får du også kvittering på at de har hentet det.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 12:06
Hva ville dere ha gjort dersom Tesla reduserer utbetalingen som følge av at bilen har gått 4-500 kilometer? Jeg har etter rett krav på forsinkelses renter siden det har tatt så lang tid. Jeg har brukt mye av arbeidstiden og fritiden min til telefoner og kjøring til og fra Tesla.
Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann.

Tesla sier jo selv at du får levere den tilbake innen 7 dager hvis den ikke har kjørt mer enn 1600 kilometer.
Og så skal de begynne å bråke fordi du har kjørt 4-500 kilometer?

Link til returbetingelser:
https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-return-policy?redirect=no

Mippen

Sitat fra: Ellemelle på fredag 21. juni 2019, klokken 13:22
Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 12:06
Hva ville dere ha gjort dersom Tesla reduserer utbetalingen som følge av at bilen har gått 4-500 kilometer? Jeg har etter rett krav på forsinkelses renter siden det har tatt så lang tid. Jeg har brukt mye av arbeidstiden og fritiden min til telefoner og kjøring til og fra Tesla.
Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann.

Tesla sier jo selv at du får levere den tilbake innen 7 dager hvis den ikke har kjørt mer enn 1600 kilometer.
Og så skal de begynne å bråke fordi du har kjørt 4-500 kilometer?

Link til returbetingelser:
https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-return-policy?redirect=no

Nei, det er ikke noe jeg holder tilbake. Hele historien er helt utrolig....
Fremtiden er elektrisk.

1000kwh

Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 13:25
Sitat fra: Ellemelle på fredag 21. juni 2019, klokken 13:22
Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 12:06
Hva ville dere ha gjort dersom Tesla reduserer utbetalingen som følge av at bilen har gått 4-500 kilometer? Jeg har etter rett krav på forsinkelses renter siden det har tatt så lang tid. Jeg har brukt mye av arbeidstiden og fritiden min til telefoner og kjøring til og fra Tesla.
Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann.

Tesla sier jo selv at du får levere den tilbake innen 7 dager hvis den ikke har kjørt mer enn 1600 kilometer.
Og så skal de begynne å bråke fordi du har kjørt 4-500 kilometer?

Link til returbetingelser:
https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-return-policy?redirect=no

Nei, det er ikke noe jeg holder tilbake. Hele historien er helt utrolig....
Men Tesla har nå svart deg med at de trekker deg for kjørte km? Og at det betales ut en sum som er mindre enn kjøpesum straks?

erikf

Sitat fra: Ellemelle på fredag 21. juni 2019, klokken 13:22Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann. [...]
Ikke for å si noe spesifikt om Mippens historie her, men stort sett alle erfaringer som deles her på forumet er vinklet fra kun 1 side av saken.. så man får selvsagt ikke et helhetlig riktig innblikk i sakene. Bilprodusentene, eller hvem innleggene måtte omhandle, får ikke mulighet til motsvar, så det er fritt frem for ros og ris. Antar at de fleste har utviklet en slik sans for netthistorier at man ikke sluker alt rått.
Men altså, jeg betviler ikke Mippens historie.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

JO

Det er bare å få få sent inn en forliksklage, dette kommer til å fortsette å dra ut.
Eneste som fungerer når bedrifter opererer på denne måten.
Hyundai Ioniq 5 21
Kansellert Polestar 2 reservert
Seat Mii Electric 20
x Svart Model S 14

Mippen

#86
Sitat fra: 1000kwh på fredag 21. juni 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 13:25
Sitat fra: Ellemelle på fredag 21. juni 2019, klokken 13:22
Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 12:06
Hva ville dere ha gjort dersom Tesla reduserer utbetalingen som følge av at bilen har gått 4-500 kilometer? Jeg har etter rett krav på forsinkelses renter siden det har tatt så lang tid. Jeg har brukt mye av arbeidstiden og fritiden min til telefoner og kjøring til og fra Tesla.
Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann.

Tesla sier jo selv at du får levere den tilbake innen 7 dager hvis den ikke har kjørt mer enn 1600 kilometer.
Og så skal de begynne å bråke fordi du har kjørt 4-500 kilometer?

Link til returbetingelser:
https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-return-policy?redirect=no

Nei, det er ikke noe jeg holder tilbake. Hele historien er helt utrolig....
Men Tesla har nå svart deg med at de trekker deg for kjørte km? Og at det betales ut en sum som er mindre enn kjøpesum straks?

Nå pratet jeg bare med en service advisor som de så fint kalle seg. Han behandlet ikke saken min, men han kommuniserte med hoved kontoret i Oslo via chat mens vi satt der. Han svarte bare på spørsmål fra oss om hvorfor det tok så lang tid. Han sa at Tesla må regne ut hvor mye jeg skal ha igjen i forhold til hva jeg har betalt, hvor mye jeg har kjørt, om jeg har innbytte bil osv. Det siste har jeg ikke. Han sa ikke direkte at jeg får mindre utbetalt, men han formidlet at at de pleier å trekke fra i forhold til kjørelengde, men det er altså opp til saksbehandleren i Oslo eller utlandet å bestemme. Han virket ikke spesielt interessert i å høre om forsinkelsesrente og svarte ikke direkte på det når vi tok det opp. Han sa bare lavt hm, eller tja. Jeg har imidlertid levert både skriftlig brev og e-post med samme krav, så de kan ikke fraskrive seg kravet. Jeg har også gitt de to uker på å ordne opp før jeg kobler inn forliksrådet. Tesla selv klarer ikke å si hva som har skjedd eller hvorfor det har stoppet opp. SA sier selv at det ikke pleier å ta mer enn 10-12 dager.

Sitat fra: erikf på fredag 21. juni 2019, klokken 15:06
Sitat fra: Ellemelle på fredag 21. juni 2019, klokken 13:22Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann. [...]
Ikke for å si noe spesifikt om Mippens historie her, men stort sett alle erfaringer som deles her på forumet er vinklet fra kun 1 side av saken.. så man får selvsagt ikke et helhetlig riktig innblikk i sakene. Bilprodusentene, eller hvem innleggene måtte omhandle, får ikke mulighet til motsvar, så det er fritt frem for ros og ris. Antar at de fleste har utviklet en slik sans for netthistorier at man ikke sluker alt rått.
Men altså, jeg betviler ikke Mippens historie.

Jeg hadde selv vært skeptisk. Egentlig skulle det ha vært en enkel sak. Jeg leverte tilbake bilen på angrerett i forhold til angrerettloven som sier at man kan levere tilbake ting uten grunn dersom det er kjøpt via fjernkjøp innen 14 dager. Unntaket er hvis ting er spesialtilpasset brukeren. Bilen min var en standard Model 3 LR med alt. Jeg leverte bilen tilbake igjen fordi jeg 1. ikke var fornøyd med lakken på bilen. Jeg hadde også litt andre småting jeg irritere meg over, men det var i hovedsak lakken som gjorde at jeg leverte den tilbake. Hadde Tesla fikset laken ville jeg nok ikke ha returnert bilen.

2. Behandlingen jeg fikk på utlevering og når jeg reklamerte på bilen fikk begeret mitt til å renne over og var en medvirkende årsak til at det ble retur. De behandlet meg som jeg ikke var verdt noen ting. DS kom med et hånlig fnys når jeg kommenterte noen ting på bilen v. utlevering, og mente at siden bilen til godt over en halv million var så billig burde jeg ikke forvente at den hadde så høy standard. Selv var jeg hyggelig og ble overrasket over reaksjonen hennes. Når jeg kjøpte Model S 4 år tidligere var det et team med bilpleiere som ble hentet inn og fikset små defekter i lakken før jeg kjørte ut av butikken. Jeg trodde kanskje det var noen som kjapt kunne fikse den på stedet, men jeg kunne ikke forvente at de skulle fikse det, og jeg måtte diskutere med henne for å få hun til å notere det ned og søke om å få det reparert senere. Det var heller ikke så viktig at ladekabelen vi skulle få med ikke var med. Heldigvis kunne jeg låne kabel hjemme fra den andre bilen vår, hvis ikke måtte jeg ha kjøpt en kabel selv eller ha hurtig ladet i to uker. Når jeg reklamerte behandlet de meg som om jeg var dum, og sa at jeg var den eneste som klaget på  det jeg klaget på. De henviste også til interne standarder som sa at mine mangler var innenfor kvalitetsmålene til Tesla. Jeg måtte snakke med andre Tesla eiere som hadde opplevd det samme og advokaten min for å se om det var jeg som var helt sprø som klaget på noe jeg mente var en klar reklamasjon. De rynket ikke på øyenbrynene en gang når jeg sa at jeg vil levere tilbake bilen, og sa at jeg gjerne kunne gjøre det. Da leverer du bare skjemaet også ringer vi deg innen et par dager sa de. Når jeg kom med skjemaet ble de litt tatt på sengen tror jeg. Selgeren ble lenge borte, og plutselig fikk jeg bare en time på meg hvis de skulle godta returen min. Det var helt tydelig at de gjorde det for å hindre meg i å returnere den. Det er nesten umulig å klare det på en time når man skal til og fra selvvasken på bensistasjonen i køen. Alt måtte også være strøkent hvis de skulle betale meg ut alt. Jeg måtte da vaske og rydde bilen på en time på ettermiddagen i rushet. Klarte det akkurat og returen ble godkjent. De anmerket at bilen ikke var 100 % ren, og at autopass festet satt igjen. Hva forventer de på en time? Det var også saltet ute, så det var ikke lett å kjøre fra Bensinstasjonen til Tesla uten at den ble litt støvete.

På toppen av det helt måtte jeg altså karre meg hjem med buss med masse stæsj fra bilen, og jeg klarte å ødelegge buksen. Så ut som en lasaron som kom vandrende med alt han eide. Følte meg så nedverdiget av behandlingen deres. Jeg kunne ha tatt taxi også, men var kjappere å ta bussen som går hver 10 minutt enn å vente på en taxi i rushet. Jeg gikk også fra jobb klokken 13 og kunne ikke gå ut døren hos tesle før over klokken 17. Da hadde jeg nesten vært 3 1/2 time hos Tesla. Først på kokstad også på Minde.

Etter retur har altså alt stoppet opp. Jeg måtte purre på de i 2-3 uker for å få de til å omregistrere bilen slik at jeg ikke måtte betale forsikring. Jeg har mast på de ukentlig for å få pengene mine. Jeg har ikke tall på alle timene jeg har sittet i telefon, eller hvor mange ganger jeg har vært innom Tesla og hvor mange eposter jeg har sendt. Jeg har sikkert bare fått svar på 1/3 av epostene. Når jeg får svar får jeg bare beskjed om at de jobber med saken. Det er svaret jeg har fått i 3 måneder. De vil og kan ikke si hvem eller hvor de jobber. Som jeg fryktet i går fant vi ut at det ikke stemte. De har ikke gjort noen ting med saken min. Hvor de har tatt fra at saken er under behandling og at pengene ble lagt til forfall den 24.05 kunne de ikke si noe om.

Hele kommunikasjons systemet til Tesla er også latterlig. De får angivelig ikke lov til å utgi fullt nav, mail eller telefon til kunder. Du må bare håpe at du treffer på riktig person. Ringer de deg kan du ikke ringe opp igjen fordi du da kommer til sentralbordet. På sentralbordet ved de ikke hvem som har ringt, og jeg får bare beskjed om at de sikkert ringer opp igjen – noe de ikke gjør. I dag når jeg skulle sende litt flere opplysninger til SA på epost kunne jeg ikke få mailen hans. Jeg måtte sende til felles mail for hele Bergen og tagge han i emnefeltet med fornavn slik at han kanskje kan finne eposten min i mengden eposter som kommer inn. Jeg fikk fornavnet han under tvil...
Fremtiden er elektrisk.

Ellemelle

Igjen; dette høres for meg ut som en åpenbar case for forbrukerrådet.
Med angrerett, så holder det at du sier fra innen 14 dager. Så har du 14 dager på deg fra du sier fra til å levere tilbake varen. Samtidig har selger 14 dager på seg til å betale tilbake alt du har betalt fra du sa fra at du angret (altså ikke fra du leverte tilbake, men fra du sa fra).

Siden det er snakk om såpass mye penger i en såpass opplagt case, synes jeg det er rart hvis forbrukerrådet ikke i det minste kan gi deg noen tips hvis du ringer til de. Dette er jo ikke en sak hvor det kreves mekling fra Forbrukerrådet (der er det ventetid), her skal de bare sette skapet på plass ovenfor Tesla.

Mippen

Jeg fikk litt tips, men ikke annet enn det jeg har fått her. De sier at det dessverre er opp til 10 ukers ventetid på behandling av saken. De oppfordret meg derfor til å prøve å snakke med de selv i mellomtiden og høre med banken om jeg kan få avdragsfritt til lånet er blitt betalt inn.

Snakket med Dnb og jeg var vist ikke den enste som hadde opplevde dette. Hun hadde snakket med flere fortvilte Tesla eieres som ikke hadde fått penger for deres returnerte bil. Kunne for øvrig ikke få avdragsfritt.
Fremtiden er elektrisk.

k1

Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 16:19
Sitat fra: 1000kwh på fredag 21. juni 2019, klokken 13:58
Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 13:25
Sitat fra: Ellemelle på fredag 21. juni 2019, klokken 13:22
Sitat fra: Mippen på fredag 21. juni 2019, klokken 12:06
Hva ville dere ha gjort dersom Tesla reduserer utbetalingen som følge av at bilen har gått 4-500 kilometer? Jeg har etter rett krav på forsinkelses renter siden det har tatt så lang tid. Jeg har brukt mye av arbeidstiden og fritiden min til telefoner og kjøring til og fra Tesla.
Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann.

Tesla sier jo selv at du får levere den tilbake innen 7 dager hvis den ikke har kjørt mer enn 1600 kilometer.
Og så skal de begynne å bråke fordi du har kjørt 4-500 kilometer?

Link til returbetingelser:
https://www.tesla.com/no_NO/support/tesla-return-policy?redirect=no

Nei, det er ikke noe jeg holder tilbake. Hele historien er helt utrolig....
Men Tesla har nå svart deg med at de trekker deg for kjørte km? Og at det betales ut en sum som er mindre enn kjøpesum straks?

Nå pratet jeg bare med en service advisor som de så fint kalle seg. Han behandlet ikke saken min, men han kommuniserte med hoved kontoret i Oslo via chat mens vi satt der. Han svarte bare på spørsmål fra oss om hvorfor det tok så lang tid. Han sa at Tesla må regne ut hvor mye jeg skal ha igjen i forhold til hva jeg har betalt, hvor mye jeg har kjørt, om jeg har innbytte bil osv. Det siste har jeg ikke. Han sa ikke direkte at jeg får mindre utbetalt, men han formidlet at at de pleier å trekke fra i forhold til kjørelengde, men det er altså opp til saksbehandleren i Oslo eller utlandet å bestemme. Han virket ikke spesielt interessert i å høre om forsinkelsesrente og svarte ikke direkte på det når vi tok det opp. Han sa bare lavt hm, eller tja. Jeg har imidlertid levert både skriftlig brev og e-post med samme krav, så de kan ikke fraskrive seg kravet. Jeg har også gitt de to uker på å ordne opp før jeg kobler inn forliksrådet. Tesla selv klarer ikke å si hva som har skjedd eller hvorfor det har stoppet opp. SA sier selv at det ikke pleier å ta mer enn 10-12 dager.

Sitat fra: erikf på fredag 21. juni 2019, klokken 15:06
Sitat fra: Ellemelle på fredag 21. juni 2019, klokken 13:22Men holder du tilbake noe informasjon for oss? Denne historien høres jo for utrolig ut til å kunne være sann. [...]
Ikke for å si noe spesifikt om Mippens historie her, men stort sett alle erfaringer som deles her på forumet er vinklet fra kun 1 side av saken.. så man får selvsagt ikke et helhetlig riktig innblikk i sakene. Bilprodusentene, eller hvem innleggene måtte omhandle, får ikke mulighet til motsvar, så det er fritt frem for ros og ris. Antar at de fleste har utviklet en slik sans for netthistorier at man ikke sluker alt rått.
Men altså, jeg betviler ikke Mippens historie.

Jeg hadde selv vært skeptisk. Egentlig skulle det ha vært en enkel sak. Jeg leverte tilbake bilen på angrerett i forhold til angrerettloven som sier at man kan levere tilbake ting uten grunn dersom det er kjøpt via fjernkjøp innen 14 dager. Unntaket er hvis ting er spesialtilpasset brukeren. Bilen min var en standard Model 3 LR med alt. Jeg leverte bilen tilbake igjen fordi jeg 1. ikke var fornøyd med lakken på bilen. Jeg hadde også litt andre småting jeg irritere meg over, men det var i hovedsak lakken som gjorde at jeg leverte den tilbake. Hadde Tesla fikset laken ville jeg nok ikke ha returnert bilen.

2. Behandlingen jeg fikk på utlevering og når jeg reklamerte på bilen fikk begeret mitt til å renne over og var en medvirkende årsak til at det ble retur. De behandlet meg som jeg ikke var verdt noen ting. DS kom med et hånlig fnys når jeg kommenterte noen ting på bilen v. utlevering, og mente at siden bilen til godt over en halv million var så billig burde jeg ikke forvente at den hadde så høy standard. Selv var jeg hyggelig og ble overrasket over reaksjonen hennes. Når jeg kjøpte Model S 4 år tidligere var det et team med bilpleiere som ble hentet inn og fikset små defekter i lakken før jeg kjørte ut av butikken. Jeg trodde kanskje det var noen som kjapt kunne fikse den på stedet, men jeg kunne ikke forvente at de skulle fikse det, og jeg måtte diskutere med henne for å få hun til å notere det ned og søke om å få det reparert senere. Det var heller ikke så viktig at ladekabelen vi skulle få med ikke var med. Heldigvis kunne jeg låne kabel hjemme fra den andre bilen vår, hvis ikke måtte jeg ha kjøpt en kabel selv eller ha hurtig ladet i to uker. Når jeg reklamerte behandlet de meg som om jeg var dum, og sa at jeg var den eneste som klaget på  det jeg klaget på. De henviste også til interne standarder som sa at mine mangler var innenfor kvalitetsmålene til Tesla. Jeg måtte snakke med andre Tesla eiere som hadde opplevd det samme og advokaten min for å se om det var jeg som var helt sprø som klaget på noe jeg mente var en klar reklamasjon. De rynket ikke på øyenbrynene en gang når jeg sa at jeg vil levere tilbake bilen, og sa at jeg gjerne kunne gjøre det. Da leverer du bare skjemaet også ringer vi deg innen et par dager sa de. Når jeg kom med skjemaet ble de litt tatt på sengen tror jeg. Selgeren ble lenge borte, og plutselig fikk jeg bare en time på meg hvis de skulle godta returen min. Det var helt tydelig at de gjorde det for å hindre meg i å returnere den. Det er nesten umulig å klare det på en time når man skal til og fra selvvasken på bensistasjonen i køen. Alt måtte også være strøkent hvis de skulle betale meg ut alt. Jeg måtte da vaske og rydde bilen på en time på ettermiddagen i rushet. Klarte det akkurat og returen ble godkjent. De anmerket at bilen ikke var 100 % ren, og at autopass festet satt igjen. Hva forventer de på en time? Det var også saltet ute, så det var ikke lett å kjøre fra Bensinstasjonen til Tesla uten at den ble litt støvete.

På toppen av det helt måtte jeg altså karre meg hjem med buss med masse stæsj fra bilen, og jeg klarte å ødelegge buksen. Så ut som en lasaron som kom vandrende med alt han eide. Følte meg så nedverdiget av behandlingen deres. Jeg kunne ha tatt taxi også, men var kjappere å ta bussen som går hver 10 minutt enn å vente på en taxi i rushet. Jeg gikk også fra jobb klokken 13 og kunne ikke gå ut døren hos tesle før over klokken 17. Da hadde jeg nesten vært 3 1/2 time hos Tesla. Først på kokstad også på Minde.

Etter retur har altså alt stoppet opp. Jeg måtte purre på de i 2-3 uker for å få de til å omregistrere bilen slik at jeg ikke måtte betale forsikring. Jeg har mast på de ukentlig for å få pengene mine. Jeg har ikke tall på alle timene jeg har sittet i telefon, eller hvor mange ganger jeg har vært innom Tesla og hvor mange eposter jeg har sendt. Jeg har sikkert bare fått svar på 1/3 av epostene. Når jeg får svar får jeg bare beskjed om at de jobber med saken. Det er svaret jeg har fått i 3 måneder. De vil og kan ikke si hvem eller hvor de jobber. Som jeg fryktet i går fant vi ut at det ikke stemte. De har ikke gjort noen ting med saken min. Hvor de har tatt fra at saken er under behandling og at pengene ble lagt til forfall den 24.05 kunne de ikke si noe om.

Hele kommunikasjons systemet til Tesla er også latterlig. De får angivelig ikke lov til å utgi fullt nav, mail eller telefon til kunder. Du må bare håpe at du treffer på riktig person. Ringer de deg kan du ikke ringe opp igjen fordi du da kommer til sentralbordet. På sentralbordet ved de ikke hvem som har ringt, og jeg får bare beskjed om at de sikkert ringer opp igjen – noe de ikke gjør. I dag når jeg skulle sende litt flere opplysninger til SA på epost kunne jeg ikke få mailen hans. Jeg måtte sende til felles mail for hele Bergen og tagge han i emnefeltet med fornavn slik at han kanskje kan finne eposten min i mengden eposter som kommer inn. Jeg fikk fornavnet han under tvil...

Utrolig trist og skammelig lesning på Tesla sine veier dette her. Joda en sak har to sider, men dette i seg selv er jo helt på trynet.
Jeg hadde forlangt å snakke med fungerende daglig leder (øverste i systemet som er på huset) og ikke SA når jeg hadde trappet opp så mange ganger og ikke kommet noen vei. Deretter hadde jeg kontaktet riksdekkende avis for å få fortgang i saken. Selvfølgelig parallellt med forbrukerrådet etc.
Nå ønsker ikke jeg dårlig mediaomtale av Tesla nødvendigvis, men her ser det jo ut til at de har seg selv å takke og evt får redegjøre for hvorfor de holder på slik.
Riksdekkende media elsker jo Tesla clickbait historier, så du hadde nok fått napp. De skal ikke få holde på slik, og evner jo tydeligvis ikke å rydde opp.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA