Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

SOTA S20A_20.16.5-536345

Startet av RayBomb, torsdag 07. mai 2020, klokken 22:00

« forrige - neste »

Ingeniøren

Der var H441 på plass og nå starter BECM på BS. Den var ikke lagt inn selv om det sto det var utført. Mulig den ikke gikk gjennom første gang eller faktisk ikke ble installert. Det kan man bare spekulere i....
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 17. august 2023, klokken 17:45Der var H441 på plass og nå starter BECM på BS. Den var ikke lagt inn selv om det sto det var utført. Mulig den ikke gikk gjennom første gang eller faktisk ikke ble installert. Det kan man bare spekulere i....
Så bra, min bil skal også snart inn, hva er full regle på BECM nå da ?
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

Sitat fra: Maxwell_400 på fredag 18. august 2023, klokken 14:40
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 17. august 2023, klokken 17:45Der var H441 på plass og nå starter BECM på BS. Den var ikke lagt inn selv om det sto det var utført. Mulig den ikke gikk gjennom første gang eller faktisk ikke ble installert. Det kan man bare spekulere i....
Så bra, min bil skal også snart inn, hva er full regle på BECM nå da ?

Hvis du med det mener aller nyeste på alt så har jeg ikke det. Så lenge ting fungere inkl. 12V lading, så lar jeg det stå slik det er. Ingen grunn til å endre noe som fungerer. Den mister koden på det ekstra SIM kortet jeg har installert nå og da, men det er vel eneste hikken jeg legger merke til  :) 
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Maxwell_400

Da fikk jeg også kjørt kampanje H441,

BECM er nå: BS-AAL-BF-AF-BE
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Almis

Fikk H441 hos forhandler tidligere i år, men TCU version er fortsatt 19.2 hos meg. Slik jeg leser det er 20.2 nyeste? Bilen har data-sim og automatiske oppdateringer er aktivert (Ingen tilgjengelige oppdateringer ifølge bilen).

Må jeg innom forhandler for å få nyeste SW eller? Bilen er en 2018 (osh.jaguar.com sier 2019) tysk-importert first edition.

EDIT: Når jeg skriver VIN inn søkefeltet i TOPIX så kommer det bare opp "Please refer to your retailer".
EDIT2: Valgte Tyskland som land, og da ville den gi meg info. Står bare "No outstanding campaigns found"
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: Almis på torsdag 01. februar 2024, klokken 12:11Fikk H441 hos forhandler tidligere i år, men TCU version er fortsatt 19.2 hos meg. Slik jeg leser det er 20.2 nyeste? Bilen har data-sim og automatiske oppdateringer er aktivert (Ingen tilgjengelige oppdateringer ifølge bilen).

Må jeg innom forhandler for å få nyeste SW eller? Bilen er en 2018 (osh.jaguar.com sier 2019) tysk-importert first edition.

EDIT: Når jeg skriver VIN inn søkefeltet i TOPIX så kommer det bare opp "Please refer to your retailer".
EDIT2: Valgte Tyskland som land, og da ville den gi meg info. Står bare "No outstanding campaigns found"
Min norske fikk 20.2 OTA kort tid før den skulle inn for H441 i sommer. Kan være trigget av forhandler,
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Almis

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 01. februar 2024, klokken 12:26
Sitat fra: Almis på torsdag 01. februar 2024, klokken 12:11Fikk H441 hos forhandler tidligere i år, men TCU version er fortsatt 19.2 hos meg. Slik jeg leser det er 20.2 nyeste? Bilen har data-sim og automatiske oppdateringer er aktivert (Ingen tilgjengelige oppdateringer ifølge bilen).

Min norske fikk 20.2 OTA kort tid før den skulle inn for H441 i sommer. Kan være trigget av forhandler,

Har sendt mail til både Jaguar sentralt og den lokale forhandleren. Satser på at de kan trigge SOTA og ferdig med det. Kjenner jeg Jaguar rett skal de sikkert ha penger bare for å svare på mail :P
2018 I-Pace First Edition
2019 i3 120AH Fully charged (Solgt)
2021 Model 3 Performace (Solgt)
2018 Model 3 SR+ (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA