Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Betjening av vindusviskere

Startet av mariusse, søndag 26. november 2023, klokken 14:30

« forrige - neste »

mariusse

Er det noen som kan fortelle meg hvordan skru på vindusviskerene så de går hvert tredje sekund eller så? Sånn som på alle gamle biler, liksom. Jeg får de bare til å gå enten konstant eller konstant-men-kjappere.

Orbit

Har du regnsensor? I så fall trykker du på «auto» knappen ytterst på viskerhendelen og justerer følsomheten med rullehjulet samme sted.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mariusse

Ja, jeg har auto, men den visker aldri som jeg vil. Skulle mye heller hatt helmanuell med sekundinnstilling.

Men, er det da sånn å forstå at det ikke er mulig med manuell intervallvisking? Kun enten konstant, litt kjappere konstant, eller auto?

Orbit

#3
Ja. Intervallvisker kun på tid finnes bare på biler uten regnsensor. Auto-funksjonen erstatter dette.

Dersom du ikke får et passende intervall (i forhold til regnmengde på ruten) ved å justere på rullehjulet, kan det være trafikkfilm på ruta som forvirrer sensoren. Gi sensorfeltet en grundig vask, gjerne med salmiakkvann, så kan det hende det bedrer seg.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

mariusse


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA