Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DIY - tråden

Startet av Toalmar, fredag 14. august 2020, klokken 17:15

« forrige - neste »

Toalmar

DYI-tråd beregnet som oppslagsverk til hendige DIY`ere.

Fint om dere lager nytt emne for hver ting / sak som skal legges ut så vi ikke får en lang uoversiktlig tråd som ingen finner frem i :)

Så skal jeg prøve å lage og oppdatere første siden med en innholdsfortegnelse
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Evolution

Trengte nye gummimatter til BMW i3. Beste dealen jeg fant var disse: https://tinyurl.com/y4gtw26f

499 kr for alle fire.
Fikk dem i dag, la dem på gulvet. Skal teste dem ut og skrive mer seinere.


bmw i3 60Ah 2014 (kjøpt 2020)
bmw 318d 150hp 2016 (kjøpt 2019)

hELgenen

De der så jo bra ut - mye bedre enn de originale "glatte"  som ikke samler opp vann. Gule blir de originale også

Klykken

Låsepinnen krangler hos oss og vil ikke alltid låse ladekabelen lenger. Tror den bør smøres opp for å gli lettere - tips til smøremiddel, eller evt annet jeg kan prøve?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

chrisx


i3_X5_116dA

Noen som har forsøkt å bruke NCS Expert til å endre SOC, fullt ladet (100%)
Vi alle vet at i3 lader aldri til fullt batteri, men stopper når SOC/cellespenningen er ca. 4,1V som skulle tilsi en SOC på røfflig 92-93%. Går ut i fra at dette er grenser som kan endres i NCS Expert ... ?
Er det mulig å endre verdiene til la oss si 95 - 98%?
(Nå som 60Ah batteriet i batteritralla vår bare gir oss 120-130km på herlige dager ...  :laugh:  )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA