Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forbruksmåler

Startet av Otto, torsdag 01. februar 2024, klokken 22:42

« forrige - neste »

Otto

Hei

Kjørt en plaid nå i en drøy måned. Dette er femte Tesla'n siden 2013.

Men hvordan ser man øyeblikkelig forbruk som på de tidligere modellene? Gjerne også i snitt over en viss distanse. Har sjekket energi appen, og denne forteller jo en del om du har på navigasjon.

Ringte til slutt Tesla for å høre, men support kunne ikke hjelpe meg umiddelbart, men skulle sjekke opp og ringe meg tilbake. Har enda ikke hørt noe.

Er det virkelig mulig at de nyeste modellene av S ikke har noe så enkelt som en forbruks måler i W/km? Eller er det bare meg som har oversett noe helt innlysende?

Otto
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Klykken

#1
Nå har jeg ikke S lenger, men på den gamle jeg hadde kunne jeg endre dette ved å holde inne venstre eller høyre rulleknappen på rattet.


Mulig de har fjernet denne når de lanserte energi-appen?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Otto

Sitat fra: Klykken på fredag 09. februar 2024, klokken 11:23Nå har jeg ikke S lenger, men på den gamle jeg hadde kunne jeg endre dette ved å holde inne venstre eller høyre rulleknappen på rattet.


Mulig de har fjernet denne når de lanserte energi-appen?

Så vidt jeg kan se er dette borte  :(
 
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA