Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ZE Interactive i 3 år

Startet av Trond.m, onsdag 07. januar 2015, klokken 20:07

« forrige - neste »

Baard

Du må kjøpe dette via PC ja, du får ikke gjort det i bilen. SD kortet må ut og inn i en PC eller MAC.
Renault Zoe, 2014

StigH

Sitat fra: THE på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:26
En del større oppdateringer på R-Link må gjøres vi PC, blant annet kartoppdateringer. Du installerer programmet på PC, og må opprette en bruker. Kartoppdatering og sw-oppdatering fungerte fint da jeg gjorde det for ei stund siden.

Her har jeg gjort en generaltabbe. Jeg har misforstått hele greia med r-link og ZE opplegget. Var faktisk ikke klar over at  dette var 2 forskjellige ting og r-link bare var navn på hele Renault systemet. Jeg var faktisk ikke klar på at jeg selv måtte foreta meg noe aktivt angånde dette. Registrerte meg på My ZE connect for lenge siden og trodde at nå var alt i orden.

Men sånn er det når en begynner å bli halvgammal og treg i hue :) Har nå i kveld registrert meg på r-link store. Holdt på å gå glipp av 90 dagers fristen på r-link for å få inn oppdateringene fra den siden. Har hatt problemer med mange funksjoner som ikke virker. Tipper dette kommer til å virke nå. Nå er r-link programmet lagt inn på PC(Mac her, faktisk dmg fil til for nedlasting til den også her) og SD kortet fra bilen plugget inn. Var visst en haug med oppdateringer på vent gitt. Må stå i over en time å laste ned :)
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

THE

@StigH, tror ikke du er den eneste som ikke har fått med deg dette. Fikk noen kopierte ark av selger da jeg hentet bilen, men der sto det egentlig ikke så mye. Jeg måtte laste ned brukerhåndbok til R-Link fra nettsidene til Renault før jeg fant ut hvordan ZE services, R-link og ZE Connect henger sammen. I tillegg er TomTom-funksjonene litt på siden av R-link.

Her har selger/forhandler ei oppgave å gjøre for å informere kunder. Synes informasjon om lading, R-link, dekktrykksensorer og økonomisk kjøring burde vært mye bedre både da jeg prøvekjørte bilen og da jeg bestilte og hentet den. Nå prøvekjørte jeg bilen rett etter at den var kommet til Norge, og kun noen dager etter at forhandler hadde fått den inn, så jeg har full forståelse for at det var lite kunnskap om bilen da. Da jeg bestilte bilen nesten et år senere burde de absolutt ha nok kompetanse til å informere om produktet de selger. Tror jeg visste mye mer om Zoe enn selgeren første gang jeg snakket med ham.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

v-i-c

@THE kan du gi en kort forklaring på hvordan ZE services, R-link og ZE Connect henger sammen?
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

THE

@v-i-c, dessverre. Det er noen måneder siden jeg knotet med dette nå, og da var det vha. Google, diverse nettforum og bruksanvisninger jeg fant på nett.

Du kan starte på sidene jeg linker til her. http://www.renault.priv.no/renault-11-skala/renault-r-link, http://myrenaultzoe.com/index.php/zoe-description/r-link-multimedia-system/
Her blir du tatt videre til en del informative nettsider i alle fall. Jeg tenkte at jeg skulle se litt mer på TomTom navigasjonen i Zoe også, men så langt har jeg ikke kommet ennå.

Brukerveiledning for R-link finner du her: www.renault.no/dms/dok/pdf/multimedia/R-link.pdf
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

StigH

Sitat fra: THE på tirsdag 24. november 2015, klokken 09:30
Jeg synes at ZE online funksjonene er såpass mangelfulle/ustabile at Renault egentlig burde gi oss ZE interactive gratis inntil de får utbedret funksjonene. Tror ikke jeg vil betale €90 for et nytt år. Fikk for øvrig antydet ca 500 kr pr år for abonnement da jeg spurte selger om pris utover gratisperioden.

Helt enig med deg der. Jeg mistet over 2 mnd av abbonnementet pga jeg ikke visste åssen dette skulle være. Var flere funksjoner på ZE-siden som var borte hos meg. Disse kom opp ved en reaktivering fra butikken.

Men nå ser det iallfall ut som ZE-services virker hos meg nå. Alle funksjonene kommer opp, til og med på appen i telefonen. Hos meg virket ikke ladekalender og tidsur for AC fra nett. Kom også opp en del nytt på R-Linken som ladestasjoner og slikt etter å kjørt oppdatering av SD kortet i PC'n. Veldig enkelt egentlig bare jeg hadde skjønt opplegget med dette fra før.

Men dessverre er det som du sier at det ser ut som ZE-opplegget ikke er helt stabilt og ikke til å stole på enda.
Polestar 2 2021 Snow, single motor, standard range.
Tidligere biler:
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI

Elektrisifisert

Har hatt bilen siden slutten av September (R240), men førstes i dag har jeg forsøkt å koble til app for å fjernstyre forvarming og lading samt overvåke ladestatusen.
Slet i over 2 timer før jeg greide å få appen Z.E. services til å fungere,  var mye knot og info som måtte på plass synes jeg   ??? ::)

Satte på forvarming via mobilen,  men ingen forvarming startet i bilen   :o   ,  så måtte ut å skru på manuelt etter en times tid,,,
Batteristatusen ser jeg imidlertid greit på mobilen  :)

Har forstått det slik at denne tjenesten skal fungere i 3 år,  men blir jo ikke ovverrasket om det slutter å funke etter ett år når jeg leser denne tråden,   får vente å se  ;)
Rediger innlegg
Zoe Intense R240 Sep-2016
3,6KW hjemmelader, og bestilt Zaptech

oepark

Har hatt min Zoe på verkstedet i over tre måneder pga ladeproblemer (R210).
Når jeg nå fikk den tilbake har ZE@interactive abonnementet gått ut 3/12. Jeg finner ikke noe sted å fornye dette.

Noen som vet ?
Renault entusiast

Zoe64

Du fornyer dette i Rlinkstore (no.rlinkstore.com).  Velg Mine Produkter i menyen til venstre på siden, så finner du det.
Polestar 2 2021
Renault Zoe Intens 2014, Brun

oepark

Hei Zoe64.
Takker for svaret, men der står det bare :
My Z.E Inter@ctive Ingen räkning på nätet Löpte ut den 03/12/2015

Finner ikke hvor jeg kan fornye dette.

Renault entusiast

Zoe64

Beklager, oepark. Var visst litt kjapp der. Trodde det bare var å klikke på ZoeInteractive, så ville valg om oppdatering poppe opp. Mener jeg har oppdatert andre ting på den måten tidligere. Men det funket ikke nå, gitt... Finner ingen andre måter å gjøre det på, jeg heller.
Polestar 2 2021
Renault Zoe Intens 2014, Brun

marnybak

Sitat fra: Elektrisifisert på søndag 13. desember 2015, klokken 19:05

Satte på forvarming via mobilen,  men ingen forvarming startet i bilen   :o   ,  så måtte ut å skru på manuelt etter en times tid,,,

Nå har jeg ikke forvarming på app, men tidsinnstilt forvarming starter som regel ikke hos meg heller. Med mindre jeg låser opp bilen eller gjør et eller annet for å vekke den. Så prøv å låse opp, kanskje du slipper å gå ut :)
Renault Zoe 240 Life

morten69

formvarig fra app fungerer ikke. Må sette det i bilen
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA