Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla forsikring

Startet av raypettersen, søndag 11. april 2021, klokken 17:49

« forrige - neste »

arthur

70% startbonus hos  Storebrand betinger dokumentert fem år skadefri kjøring med firmabil.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlaM

Sitat fra: arthur på torsdag 16. november 2023, klokken 12:3570% startbonus hos  Storebrand betinger dokumentert fem år skadefri kjøring med firmabil.

Hvis du skal forsikre en firmabil?
'21 3LR

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

OlaM

Sitat fra: arthur på lørdag 18. november 2023, klokken 10:29Nei. Privatbil.

Jeg husket nok feil, det var sikkert 60% jeg fikk siden jeg har 70% 1. år nå. Jeg skulle ha Gjensidige med 50% startbonus, så ringte en Storebrand selger meg og sa jeg kunne få 60% og så bytte til Gjensidige etter 1 mnd. Han fikk vel salgsbonusen sin uansett.  ;D
'21 3LR

Hjortefot

Sitat fra: OlaM på søndag 19. november 2023, klokken 13:24Jeg husket nok feil, det var sikkert 60% jeg fikk siden jeg har 70% 1. år nå. Jeg skulle ha Gjensidige med 50% startbonus, så ringte en Storebrand selger meg og sa jeg kunne få 60% og så bytte til Gjensidige etter 1 mnd. Han fikk vel salgsbonusen sin uansett.  ;D
Siden ulike forsikringsselskaper står fritt til å lage sine egne bonusregler, når du får, når du mister, hva bonusen gjelder for, hva du starter på, hvor du ender, og fandens oldemor, har jeg bare valgt å ignorere hele konseptet. Prøver å holde meg innenfor kjørelengde og tar et av de dyreste alternativet fra et av de billigste selskapene som jeg faktisk har hørt om. Hadde "75 % bonus" betydd at du betalte 25 % av det du ville ha betalt om du aldri hadde hatt bil før, så kunne jeg kanskje ha brydd meg.
Model 3 LR - 2019

Jejl

Vi har skiftet frem og tilbake mellom If og Watercircles 5-6 ganger på vår P85 2013. Nå betaler vi litt over 5000 kr i året for 16 000 km full kasko.
Har funnet ut at eneste måten å prute på prisen for vår del er å skifte selskap, og ha en personlig rådgiver i hvert selskap som har tilgang til å sette prisen lavere enn de offesielle satsene i forsikringsselskapet.

Hjortefot

Sitat fra: Jejl på mandag 20. november 2023, klokken 09:42Vi har skiftet frem og tilbake mellom If og Watercircles 5-6 ganger på vår P85 2013. Nå betaler vi litt over 5000 kr i året for 16 000 km full kasko.
Har funnet ut at eneste måten å prute på prisen for vår del er å skifte selskap, og ha en personlig rådgiver i hvert selskap som har tilgang til å sette prisen lavere enn de offesielle satsene i forsikringsselskapet.
Det tilsvarer vel 120 % bonus omtrent. Livet er for kort for det tullet der, og det vet de selvfølgelig inderlig godt.
Model 3 LR - 2019

OlaM

Sitat fra: Hjortefot på mandag 20. november 2023, klokken 09:01Siden ulike forsikringsselskaper står fritt til å lage sine egne bonusregler, når du får, når du mister, hva bonusen gjelder for, hva du starter på, hvor du ender, og fandens oldemor, har jeg bare valgt å ignorere hele konseptet. Prøver å holde meg innenfor kjørelengde og tar et av de dyreste alternativet fra et av de billigste selskapene som jeg faktisk har hørt om. Hadde "75 % bonus" betydd at du betalte 25 % av det du ville ha betalt om du aldri hadde hatt bil før, så kunne jeg kanskje ha brydd meg.

Det er merkelige greier ja, men når man har kikket litt i forsikringens baksystemer og ser at bonus kan gå til 0% og at det også er noe som heter malus som gir negativ bonus så er det bare å sørge for å kjøre pent.  :)
'21 3LR

Hjortefot

Sitat fra: OlaM på mandag 20. november 2023, klokken 13:07Det er merkelige greier ja, men når man har kikket litt i forsikringens baksystemer og ser at bonus kan gå til 0% og at det også er noe som heter malus som gir negativ bonus så er det bare å sørge for å kjøre pent.  :)
Og kjøre på riktig sted.  :)  Jeg har dekning i halve Istanbul, og Tesla Supercharger ligger i den andre halvdelen. Kosovo er visst også på eget ansvar i tillegg til opplagte steder som Russland og Ukraina. Mye morsommere deler av avtalen.
Model 3 LR - 2019

Kim-

Sitat fra: marud på tirsdag 14. november 2023, klokken 22:02
Sitat fra: Haamos på tirsdag 14. november 2023, klokken 21:13Forsikret nettopp min TM3 2024 for ca 19 000 i året, superkasko, fri kjørelengde, 8000 egenandelstak, startbonus 60% (jeg har ingen bonus fra før, min første egeneide bil). Sjekket med de store som Storebrand og Tryg, og de skulle ha dobbelt av det Jbf kunne tilby, med dårligere vilkår. Tryg f.eks. kunne tilby 35 000 i året, 30 000 km kjørelengde for full kasko med 8000 egenandel.

Det er veldig mye å spare ved å sjekke litt forskjellig. Jbf er et ekslusivt forsikringsselskap, men har man foreldre som er kunder, eller jobber i en av bedriftene de samarbeider med (oversikt her), har de utrolig gunstig forsikring på alle områder.

Med andre ord, skal du forsikre Tesla, kan du spare mye dersom du kvalifiserer til å bli kunde av Jbf.


[DISCLAIMER: Jeg jobber ikke for Jbf og har ingen interesser i selskapet annet enn å være fornøyd kunde]
Enig! JBF har veldig gode priser, jeg har enda ikke noen som har samme dekning til lik eller billigere pris. Jeg har 75% 1. År og fått tilbud på ca. 16 000 i året med 6000kr egenandel og 16 000 km.

Jeg tok min Model Y ut fra JBF da jeg fikk et bedre tilbud fra Tryg.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

magnetic

Vi får starte et nytt forsikringselskap for å gi ranerne konkuranse.  ;D
Alle som klarer under 8 minutter på nurburgring har bevist dyktig bilkontroll  8) og får rabatt  :blank:

Tesla launched its own car insurance.
These drivers say it's a lemon.
https://www.reuters.com/investigates/special-report/tesla-insurance/

Electric cars in Norway

Sitat fra: magnetic på søndag 10. desember 2023, klokken 20:04Vi får starte et nytt forsikringselskap for å gi ranerne konkuranse.  ;D
Alle som klarer under 8 minutter på nurburgring har bevist dyktig bilkontroll  8) og får rabatt  :blank:

Da snakker vi skikkelig testing :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA