Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

FSD – vår tids største bløff?

Startet av IbizaMan, søndag 01. november 2020, klokken 10:52

« forrige - neste »

THE

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 01. mai 2024, klokken 21:21Mitt tips er at de kommer med en enkel liten fireseter uten ratt og pedaler (eller lidar).
Denne kan kjøres som robotaxi ala Waymo, men i første omgang begrenset til enkelte områder i California (LA & SF).

Mitt tips er at Tesla lanserer en førerløs robot taxi som kun skal brukes på lukket område i første omgang. Der er jo Tesla heldige som allerede har et kjempebra prosjekt som de sannsynligvis kan sette i drift på lanseringsdagen. https://www.vegasmeansbusiness.com/planning-tools/transportation/vegas-loop/
I dag så er det sjåfører i Teslaene som frakter folk gjennom disse tunnelene. 8/8 lanseres robotaxi, og de blir satt i kommersiell drift under lanseringen!! Så får det heller være at lanseringen ikke har så veldig stort omfang geografisk, men det viktigste er jo at ingen kan ta de for å lyve, eller for å selge luftslott. Så kommer Tesla til å si at dette viser at systemet fungerer, og at nå er det bare godkjenninger som mangler for at systemet kan lanseres på offentlig vei.... En godkjenning som alle, og spesielt Elon og Tesla, vet at de aldri vil få, men det er jo ikke Tesla sin feil da det bare skyldes vanskelige myndigheter.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Counterpointer

Sitat fra: THE på torsdag 02. mai 2024, klokken 08:41
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 01. mai 2024, klokken 21:21Mitt tips er at de kommer med en enkel liten fireseter uten ratt og pedaler (eller lidar).
Denne kan kjøres som robotaxi ala Waymo, men i første omgang begrenset til enkelte områder i California (LA & SF).

Mitt tips er at Tesla lanserer en førerløs robot taxi som kun skal brukes på lukket område i første omgang. Der er jo Tesla heldige som allerede har et kjempebra prosjekt som de sannsynligvis kan sette i drift på lanseringsdagen. https://www.vegasmeansbusiness.com/planning-tools/transportation/vegas-loop/
I dag så er det sjåfører i Teslaene som frakter folk gjennom disse tunnelene. 8/8 lanseres robotaxi, og de blir satt i kommersiell drift under lanseringen!! Så får det heller være at lanseringen ikke har så veldig stort omfang geografisk, men det viktigste er jo at ingen kan ta de for å lyve, eller for å selge luftslott. Så kommer Tesla til å si at dette viser at systemet fungerer, og at nå er det bare godkjenninger som mangler for at systemet kan lanseres på offentlig vei.... En godkjenning som alle, og spesielt Elon og Tesla, vet at de aldri vil få, men det er jo ikke Tesla sin feil da det bare skyldes vanskelige myndigheter.
He he 😏

En helt holdbar teori som lever opp til alt som er sagt. At det er helt uten betydning for folk flest er jo ikke så viktig.

JorEl

#3182
Hadde vært kjedeligere uten Daktari sitt dektektiv-arbeid.

Holmes, super-svindleren, lovet jo et produkt som var ferdig og skulle revolusjonere verden. Men ingen fikk se, eller kvalitets-sikre...

Musk/Tesla bør ikke få lov til å prøve seg på det samme :police:

Men ting kan enda skje, derfor blir det kjempegøy på forumet etter 8/8 :+1:


Siba, Musk, the future 
https://youtu.be/6r0fxK9Py8w
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Handyman

#3183
Jeg forventer ikke det helt store den 8/8. Jeg tror det kun blir en avduking og fremvisning av en Robotaxi-prototype, samt presentasjon av visjoner og en tidslinje uten konkrete datoer. Forventer kun et vagt estimat for når Robotaxi slippes til ordinære kunder.

Altså noe i sjangeren battery-day.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

CorsoDante

Sitat fra: JorEl på torsdag 02. mai 2024, klokken 16:00Hadde vært kjedeligere uten Daktari sitt dektektiv-arbeid.

Holmes, super-svindleren, lovet jo et produkt som var ferdig og skulle revolusjonere verden. Men ingen fikk se, eller kvalitets-sikre...

Musk/Tesla bør ikke få lov til å prøve seg på det samme :police:

Men ting kan enda skje, derfor blir det kjempegøy på forumet etter 8/8 :+1:


Helt riktig.

Tipper forumet etter 8.8. kommer til å være veldig likt dagens. En eller annen diffus lansering, om noe som kommer. Litt som da bot'en ble lansert (LOL!). Mange sitter igjen med en (naiv) tro på en bedre fremtid, haters gonna hate. Et ulikt syn blant folk på hvor vi er i dag, og hvor vi skal. Og derfor vender vi tilbake hit :)

En viktig diskrepans mellom Musk og Holmes, er at Holmes presenterte et fiks ferdig produkt, klart for helsevesenet. Boom! Viste seg å være en ren løgn. Musk har stort sett bare lovt noe fremtidig, men med en pålitelighet som nærmer seg komiske Ali, og en aura farlig nært en conman.

"With a few drops of blood, Theranos promised that its Edison test could detect conditions such as cancer and diabetes quickly without the hassle of needles. Bigwigs from Henry Kissinger to general James Mattis sat on the board."

Dersom Musk står der, 8.8., og flagger at Tesla nå har ferdigstilt Robotaxien, og at denne er på vei ut i L.A., Austin m.fl. sine gater, med brask & bram, og aksjekursen går bananas neste dag. Så viser det seg at produktet kjører over (i særdeleshet) grå katter, barn, kreerer trafikkork, og ganske enkelt ikke gjør jobben som lovet og forventet. Da kan vi dra en fullstendig parallell mellom Holmes og Musk. Pr. nå blir parallellen bare sterk.

Men nei, det blir nok bare noe diffust, tradisjon tro.
TM3P "FSD"

daktari

Ny sensorpakke må komme hvertfall. Og "occupancy network" er ikke pålitelig nok, ser mest ut som det funker kun likt computer vision, dvs gjenkjenner stort sett bare det den er trent på, så kanskje det var en bløff også. Og Musk har latterlig dårlig, tid for dette er ikke løst på 12 uker...


https://youtu.be/GbiQ_uopCXI?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Otkristo

Sitat fra: CorsoDante på fredag 03. mai 2024, klokken 11:00
Sitat fra: JorEl på torsdag 02. mai 2024, klokken 16:00Hadde vært kjedeligere uten Daktari sitt dektektiv-arbeid.

Holmes, super-svindleren, lovet jo et produkt som var ferdig og skulle revolusjonere verden. Men ingen fikk se, eller kvalitets-sikre...

Musk/Tesla bør ikke få lov til å prøve seg på det samme :police:

Men ting kan enda skje, derfor blir det kjempegøy på forumet etter 8/8 :+1:


Helt riktig.

Tipper forumet etter 8.8. kommer til å være veldig likt dagens. En eller annen diffus lansering, om noe som kommer. Litt som da bot'en ble lansert (LOL!). Mange sitter igjen med en (naiv) tro på en bedre fremtid, haters gonna hate. Et ulikt syn blant folk på hvor vi er i dag, og hvor vi skal. Og derfor vender vi tilbake hit :)

En viktig diskrepans mellom Musk og Holmes, er at Holmes presenterte et fiks ferdig produkt, klart for helsevesenet. Boom! Viste seg å være en ren løgn. Musk har stort sett bare lovt noe fremtidig, men med en pålitelighet som nærmer seg komiske Ali, og en aura farlig nært en conman.

"With a few drops of blood, Theranos promised that its Edison test could detect conditions such as cancer and diabetes quickly without the hassle of needles. Bigwigs from Henry Kissinger to general James Mattis sat on the board."

Dersom Musk står der, 8.8., og flagger at Tesla nå har ferdigstilt Robotaxien, og at denne er på vei ut i L.A., Austin m.fl. sine gater, med brask & bram, og aksjekursen går bananas neste dag. Så viser det seg at produktet kjører over (i særdeleshet) grå katter, barn, kreerer trafikkork, og ganske enkelt ikke gjør jobben som lovet og forventet. Da kan vi dra en fullstendig parallell mellom Holmes og Musk. Pr. nå blir parallellen bare sterk.

Men nei, det blir nok bare noe diffust, tradisjon tro.

What-a-watt

Med 88 menes:

Overflod og velstand: Engel nummer 88 er sterkt assosiert med overflod, velstand og økonomisk suksess. Det er et tegn på at universet er på linje for å bringe materielle belønninger og velsignelser inn i livet ditt. Dette kan komme til uttrykk på ulike måter, for eksempel økonomiske gevinster eller muligheter for verdiskaping.  ;D  ;D

Abundance and Prosperity: Angel number 88 is strongly associated with abundance, prosperity, and financial success. It's a sign that the universe is aligning to bring material rewards and blessings into your life. This could manifest in various ways, such as financial gains, or opportunities for wealth creation.

daktari

Sitat fra: What-a-watt på fredag 03. mai 2024, klokken 18:01Med 88 menes:

Overflod og velstand: Engel nummer 88 er sterkt assosiert med overflod, velstand og økonomisk suksess. Det er et tegn på at universet er på linje for å bringe materielle belønninger og velsignelser inn i livet ditt. Dette kan komme til uttrykk på ulike måter, for eksempel økonomiske gevinster eller muligheter for verdiskaping.  ;D  ;D

Abundance and Prosperity: Angel number 88 is strongly associated with abundance, prosperity, and financial success. It's a sign that the universe is aligning to bring material rewards and blessings into your life. This could manifest in various ways, such as financial gains, or opportunities for wealth creation.
Det var bra. Dumt Musk ikke sjekket alternative betydninger før han valgte datoen.
Sitat88 is a white supremacist numerical code for "Heil Hitler." H is the eighth letter of the alphabet, so 88 = HH = Heil Hitler. One of the most common white supremacist symbols, 88 is used throughout the entire white supremacist movement, not just neo-Nazis
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Det kan jo bare være navnet på neste baby, er jo lett å uttale hvertfall 😏

JorEl

#3190
CorsoTante :D haters gonna hate
Jeg må innrømme at denne tråden har hjulpet meg,i den forstand, at jeg har blitt kvitt litt frustrasjon ;)


Mitt TeslaLiv :P
Glede i bilen
Syting og glede på forumet:-)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på fredag 03. mai 2024, klokken 18:46Det kan jo bare være navnet på neste baby, er jo lett å uttale hvertfall 😏
He he den var god :+1:

Otkristo

Imponerende at Waymo klarer å kjøre i feil kjøreretning selv med alle mulige sensorer inkl Lidar og detaljerte HD kart.
Kanskje de skulle gått tilbake til supervised versjon ..😂😂


Otkristo

Wow, for et level 3 opplegg Mercedes har 😂 Meningsløst med alle begrensninger.


Otkristo

Sitat fra: Otkristo på søndag 05. mai 2024, klokken 15:10Wow, for et level 3 opplegg Mercedes har 😂 Meningsløst med alle begrensninger.


If someone tells you Mercedes "Level 3" DrivePilot is more advanced than Tesla FSD, they are either clueless or lying to you.

Mercedes DrivePilot:

1. Only works on certain models of the top end S class and EQS with special hardware. So only some versions of their most expensive car support it, or almost no cars. By contrast any Tesla built since October 2016 can  run FSD.

2. Only works on pre-mapped highways in California or Nevada. By contrast Tesla FSD works on any road, highway or city streets across North America (and soon, Europe and China)

3. You must be in a traffic jam on the highway traveling under 40 miles per hour. By contrast FSD allows you to go up to 85 miles per hour.

4. You must have a vehicle right in front of you to follow, if they pull too far ahead you will be asked to take over. By contrast FSD does not require a lead vehicle.

5. You must have clear lane markings — if they are faded you will be asked to take over. By contrast FSD works without any lane markings.

6. Only works in good weather — if it's rainy, foggy, sun shining directly at car, etc you will be asked to take over. By contrast FSD works in a wide range of inclement weather conditions (but of course has limits too)

7. Only works in the daytime. Does not turn on at night. By contrast FSD works 24 hours a day.

8. You have to click ok to accept the first time you turn it on per drive. By contrast FSD just turns on without requiring you to click ok

9. DrivePilot still has a driver monitoring system that will beep at you / ask you to take over if you do anything that is not allowed (like leaning too far back)

10. You may be asked to take over at any moment for any reason and need to be ready to do so within 10 seconds.

11. If you don't take control, the vehicle will come to a dead stop in the middle of the highway

12. DrivePilot cannot handle interchanges or change lanes. By contrast FSD can handle lane changes and interchanges completely automatically. Mercedes can do lane changes in Level 2 mode, but in Level 3 mode you need to do them yourself. You will always need to pay attention to make sure you don't miss the exit

13. "Don't think of it as a fully automated do everything for you sytem. It's more like Level 2 enhanced, but enhanced in a really impressive way"

14. Relies on HD mapping to function. Mercedes needs to build and maintain these maps or the system will not work. The system does not work anywhere the maps don't go, such as city streets.

15. System is so reliant on maps to tell the car where to drive that they have to account for things like continental drift

16. When the system asks you to take over, you're sent back into manual driving mode — all lane keeping is turned off

17. Once it goes out of its operating conditions, you are liable again. So, for example, if someone changes lanes and there's no longer a lead car in front of you the system suddenly turns off, stops in the middle of the highway, and you're liable again "so it's always good to pay attention, even when these systems are on" (so what is the benefit exactly?)

18. Because mapping is so expensive to maintain, it costs $2,500 a year. By contrast FSD costs only $1,200 a year. It does so much more for less than half the price, and works on any Tesla.

19. No way to retrofit DrivePilot onto a car that doesn't have the LIDAR etc

20. "I came away from my time with DrivePilot a bit mystified. It's clear that developing this system was a complicated endeavor, with all the added sensors and complexity and while it was on I have to say it worked pretty flawlessly. But with the operating conditions being so narrow, I couldn't shake the thought of 'is this all worth it?' from my head. Even trying to film this video was difficult, as the vehicle would hand control back just as we were getting going especially with that low 40 mph speed threshold. And if I were paying $2,500 a year to use this system and it wouldn't stay on, I would find that pretty frustrating"

It is crazy and sad that people are being so misinformed about important safety technologies that could save or change their lives. If anyone tells you this system is more advanced than anything else out there, they are either a moron or a liar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA