Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Audi Q6 e-tron

Startet av Counterpointer, onsdag 24. august 2016, klokken 18:08

« forrige - neste »

ApeX

Det virker da som at det kommer en del konkret informasjon om bilen på fredag..
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

Gordon Retriever

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 11:33
Problemet med disse reservasjonsbeløpene, er at alt er så usikkert så helst burde en reservert alle potensielle kandidater iPace, Q6 e-tron, M3, Lucid Air, EQ, begynner faktisk å bli litt kroner............

Da Tesla begynte med betaling for å reservere bil, var reaksjonen utad fra de andre produsentene at det var på grensen til å være frekt å be om penger for en bil man ikke kunne levere på lang tid.

I dag virker det nærmest som de samme produsentene kappes om å kopiere Tesla.  Men de må vel gjøre litt mer enn å kopiere reservasjonsløsninger for å ta igjen forspranget Tesla har skaffet seg på elbilfronten.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: ApeX på onsdag 19. april 2017, klokken 17:42
Det virker da som at det kommer en del konkret informasjon om bilen på fredag..
Det sto at det ville komme info om konseptbilen. Ikke informasjon om bilene de faktisk skal produsere...
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 17:08
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 19. april 2017, klokken 16:23
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 15:54
Hvorfor de føler at det er greit med dobbelt beløp av Tesla/Jaguar er også et spørsmål.

Jeg mistenker at regnskapsførerne ser dette som en gylden sjanse til å hente inn gratis likviditet.

Kommer an på hvilken Tesla du snakker om. Det var mange som betalte 30.000 euro i depositum for Model S signature i 2011. Sammenligner man med det er dette et piss i havet.
De små nisje bilene S og X , tenkte mer på massemodellen 3

Prismessig er denne Audien sammenlignbar med S og X.
Det blir den nok volummessig også.

bmw2002

Det er kun informasjon om konseptbilen som kommer. Og det kommer ingen informasjon om pris eller leveringstidspunkt.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 19. april 2017, klokken 19:36
Det er kun informasjon om konseptbilen som kommer. Og det kommer ingen informasjon om pris eller leveringstidspunkt.

Dersom bilen skal leveres til kunder i 2018 er jeg garantert sikker på at design, ytelse, vekt, utstyr, ekstrautstyr, felger og absolutt alt annet er 100% spikret. Det eneste som begrenser informasjonen er hvor mye de vil at vi skal vite.

Counterpointer

Hvorfor har Audi vært så sene med Q6 når prototypen har vært ute såpass lenge, og hvorfor viste de den ikke i Geneve?
Håper dette er fordi de har tenkt å gjøre dette veldig skikkelig. Har litt troa på Audi selv om jeg helst ville at det var BMW .

turfsurf

Har forstått det sånn at de har gjort store endringer om Quattro etron som den vel heter, og den blir presentert ganske snart.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på onsdag 19. april 2017, klokken 21:37
Har forstått det sånn at de har gjort store endringer om Quattro etron som den vel heter, og den blir presentert ganske snart.
Q6 e-tron

Ja, tror de har gjort den mer lik Q8, og jeg håper de har forberedt ladingen for neste generasjon hurtiglading.

turfsurf

Audi e-tron quattro var det visst. Ikke noe Q6 nei.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 21:45
Sitat fra: turfsurf på onsdag 19. april 2017, klokken 21:37
Har forstått det sånn at de har gjort store endringer om Quattro etron som den vel heter, og den blir presentert ganske snart.
Q6 e-tron

Ja, tror de har gjort den mer lik Q8, og jeg håper de har forberedt ladingen for neste generasjon hurtiglading.

Ja, konseptbilen støtter bare 150kw. Bør være 350.

daktari

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 21:26
Hvorfor har Audi vært så sene med Q6 når prototypen har vært ute såpass lenge, og hvorfor viste de den ikke i Geneve?
Håper dette er fordi de har tenkt å gjøre dette veldig skikkelig. Har litt troa på Audi selv om jeg helst ville at det var BMW .
Jeg tror de holder igjen med vilje - de selger mer enn nok biler med forbrenningsmotor (og hybrider) med høyere profitt. (BMW, Nissan og Renault også)
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Stikkkontakt

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 21:26
Hvorfor har Audi vært så sene med Q6 når prototypen har vært ute såpass lenge, og hvorfor viste de den ikke i Geneve?
Håper dette er fordi de har tenkt å gjøre dette veldig skikkelig. Har litt troa på Audi selv om jeg helst ville at det var BMW .

Som nevnt tidligere spurte jeg om dette i Geneve. Das Audi-Fraulein sa at det kom til å bli så store forandringer i forhold til konseptet at det var om lite vits i å vise den frem enda en gang. Det er vel opplest og vedtatt at den vises i mer endelig  utgave i Frankfurt.

Counterpointer

Sitat fra: daktari på torsdag 20. april 2017, klokken 10:20
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 19. april 2017, klokken 21:26
Hvorfor har Audi vært så sene med Q6 når prototypen har vært ute såpass lenge, og hvorfor viste de den ikke i Geneve?
Håper dette er fordi de har tenkt å gjøre dette veldig skikkelig. Har litt troa på Audi selv om jeg helst ville at det var BMW .
Jeg tror de holder igjen med vilje - de selger mer enn nok biler med forbrenningsmotor (og hybrider) med høyere profitt. (BMW, Nissan og Renault også)
Tror desverre du har helt rett.

Counterpointer

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 20. april 2017, klokken 10:39
Som nevnt tidligere spurte jeg om dette i Geneve. Das Audi-Fraulein sa at det kom til å bli så store forandringer i forhold til konseptet at det var om lite vits i å vise den frem enda en gang. Det er vel opplest og vedtatt at den vises i mer endelig  utgave i Frankfurt.
Er ganske spent på hva Audi slipper av info i morgen!

Har synes prototypen har sett bra ut, men Q8 enda bedre

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA