Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SuperChargers i Danmark

Startet av kseitzberg, mandag 19. mai 2014, klokken 22:21

« forrige - neste »

ephan

Toppers, da slipper vi å lunke i 80 langs RV13 til Legoland
Vi kommer med ferge til Hirtshals kl 12:00 fredag 30/5 så da blir vi kanskje første Norske TMS på Randers SC.
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

ed1son

2 ladeporter allerede åpnet i Middelfart
2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

Kiefer

Tesla kan ikke levere hardware nok i forhold til hvor hurtigt de danske håndværkere kan nå at installere dem.

Der vil blive åbnet 4 lader i både Randers og Middelfart på fredag, dog er de sidste 2 ladere i Middelfart lidt et åbent spørgsmål da de to af dem har en defekt.

Herefter kører de to montører til Hjørring i Nordjylland (ved Sunset fastfood restauranten)  og starter monteringen deroppe, så i nordmænd kan komme på sommerferie :-)

De sidste to der skal bygges i Danmark er Køge som får 8 pladser som Randers og Middelfart og Kastrup (ved Tesla) som får færre.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

christian1986

Du antar altså at den nord også vil være på plass før sommerferien?

orjan

En superlader i Hjørring før fellesferien hadde iallefall passet oss glimrende. *krysser fingrer*
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Kiefer

Ja, ifølge montørerne er Hjørring den næste der skal installeres, nu bor jeg selv relativt langt væk fra Hjørring så jeg kan ikke lige køre forbi og se hvor langt de er nået, men vi snakker indenfor den næste måneds tid.

De har lidt problemer med at få dele fra Tesla, så det er der de hænger lidt nu.

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

ephan

Sitat fra: Kiefer på onsdag 28. mai 2014, klokken 11:44
Tesla kan ikke levere hardware nok i forhold til hvor hurtigt de danske håndværkere kan nå at installere dem.

Der vil blive åbnet 4 lader i både Randers og Middelfart på fredag, dog er de sidste 2 ladere i Middelfart lidt et åbent spørgsmål da de to af dem har en defekt.

Herefter kører de to montører til Hjørring i Nordjylland (ved Sunset fastfood restauranten)  og starter monteringen deroppe, så i nordmænd kan komme på sommerferie :-)

De sidste to der skal bygges i Danmark er Køge som får 8 pladser som Randers og Middelfart og Kastrup (ved Tesla) som får færre.

/Martin

Det blir kamp om plassene i Randers på fredag forstår jeg...
Vi kommer innom Randers SC kl 13:30 fredag og er avhengig av å lade for å komme videre, men havner midt i åpningen så da er vi sikkert ikke alene om å dele på de 4 plassene.
Vår håpe at våre Danske venner ser med velvilje på at en "fjellape" deltar i festen. og har behov for noen kW 8) 
S85 Perlehvit , 21" siden desember 2013

Sveinal

de to montørene reiser visstnok videre til Hjørring syd for Hirtshals mandag morgen.  Forhåpentligvis er de ferdig i Hjørring før St Hans.

Så da kan vi starte på turen ned i Danmark med en lading med strøm produsert av vind, og således "seile med vinden" videre. 
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Kiefer

Der er officiel åbning i Middelfart klokken 11 og derefter er der officiel åbning i Randers klokken 14. Jeg ved at der bliver noget reception ved Elvis museet i Randers, jeg vil tro der bliver noget tilsvarende i Middelfart også.

Der bliver nok længere kø i Middelfart ved laderen end i Randers, da jeg positivt ved at en del ejere fra København tager til Middelfart og deltager i åbningen, og det er nok begrænset hvor mange der vælger at køre med op til Randers til åbningen deroppe. Så det bliver nok fortrinsvis os jyder så en enkelt eller to nordmænd skal da være velkomne :-)

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

Sola

Da står bilen til lading i Ramders og vi spiser hamburger på Graceland.
:)

Birger

Sitat fra: Sola på torsdag 29. mai 2014, klokken 10:26
Da står bilen til lading i Ramders og vi spiser hamburger på Graceland.
:)

Bilde, vi vil ha bilde :-)
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

satheesh.net

Sitat fra: Birger på torsdag 29. mai 2014, klokken 10:33
Sitat fra: Sola på torsdag 29. mai 2014, klokken 10:26
Da står bilen til lading i Ramders og vi spiser hamburger på Graceland.
:)

Bilde, vi vil ha bilde :-)

+1

Pic or i didn't happen... :P

Kiefer

Sitat fra: Sola på torsdag 29. mai 2014, klokken 10:26
Da står bilen til lading i Ramders og vi spiser hamburger på Graceland.
:)

Du var ikke helt først, men næsten, jeg var forbi i nat :-)

https://twitter.com/mkiefer01/status/472163071071629313/photo/1

/Martin
Model S85, solgt september 2015
Model S85, leveret midt december 2015
Model X90D leveret slut juni 2016

fortoggale

Noen som vet hva som skjer mellom Randers og Lutterberg? Det er 660km mellom dem. Blir det SC på det strekket nå eller kommer det over sommeren?

Det er utrolig viktig at Tesla knytter SC nettet i Skandinavia til det sentraleuropeiske. Tusenvis av nordmenn kjører nedover i sommer og få som skal sør for Hamburg tar Tesla alvorlig før SC-nettet er knyttet sammen.
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Cecilie

Jeg syns den i Middelfart er plassert litt snodig, det er jo litt omvei å kjøre om den når man er på vei sydover i Danmark...
Nuvel, med Hjørring og Randers, så blir det sprut når vi skal til Skærbæk til høsten :)
Dog, lurer på om det blir kø på Hjørring når det kommer en kolonne med Teslaer av ferga i Hirtshals :P
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA