Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K på ville veier?

Startet av elektro, lørdag 23. april 2022, klokken 12:17

« forrige - neste »

gte-bjørn

Det gjør ikke meg noe om CK-koppen ikke holder varmen så godt, jeg drikker uansett opp iløpet av max. 20 minutter eller så. Nesten bare en fordel hvis kaffen i utgangspunktet var for varm, så slipper jeg å vente ::). Og ja jeg lukker den alltid etter hver slurk. Har også en større termos som kan åpnes med én hånd og som holder varmen mye bedre

Ingeniøren

Sitat fra: goggo på onsdag 22. november 2023, klokken 19:47
Sitat fra: geear på onsdag 22. november 2023, klokken 18:40CK-koppen har god åpne/drikke/lukke, men helt elendig som termokopp. Den er god varmeveksler da den bedriver meget effektiv kjøling av drikka som er oppi, men var neppe det som var meningen. ☺️

Heldigvis kan du be om å få oblat til fritt valgt kopp i stedet for å bruke CK-kopp. :)

Desidert beste termokoppen jeg har vært borti er Lifeventure, holder kaffen varm i nærmere fire timer (i virkeligheten), og er dessuten helt tett så fungerer perfekt til ferdiglaget kakao i sekken til ungene når de skal på skoleturer, men litt knot å drikke fra under kjøring.
Enig i at CK-koppen er en dårlig termokopp. Men kaffen er bedre hos CK enn hos YX synes jeg, og prisen kan vi jo ikke klage på heller...

Jeg har hatt to kopper dette året, da jeg kjøpte min YX kopp i fjor før Circle K gratiskoppen kom.
YX koppen er mye bedre som termokopp, og bedre å drikke av med slide-flap i stedet for den vippe greia hos CK.

Jeg er en pensjonist som går mye tur i skauen, og etterhvert har det blitt standard rutine å fylle YX koppen (hjemmefra, eller hos YX eller via CK-koppen hos CK), deretter tre en ullsokk utenpå (har jo alltid reservesokker med på tur uansett) og putte den i sekken. Da har jeg god og varm kaffe i allefall for en 3 timers tur, gjerne med noen CK eller YX boller til. Life is good!! :)

mvh
Hugo

Hmm... Trenger vi en egen kaffe-tråd her på forumet kanskje?

:)  ;)  :+1:
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

THE

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 23. november 2023, klokken 09:18
Sitat fra: goggo på onsdag 22. november 2023, klokken 19:47Hmm... Trenger vi en egen kaffe-tråd her på forumet kanskje?

En egen tråd for god kaffe OG god mat ved ladestasjoner hadde vært noe.

Det er utrolig mange ladestasjoner som er bygd ved spisesteder som har mat av begredelig kvalitet. En egen tråd med anbefaling av gode spisesteder (og steder med god kaffe) der man kan lade er en bra ide.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Ellemelle

Sitat fra: THE på torsdag 23. november 2023, klokken 09:39Det er utrolig mange ladestasjoner som er bygd ved spisesteder som har mat av begredelig kvalitet. En egen tråd med anbefaling av gode spisesteder (og steder med god kaffe) der man kan lade er en bra ide.
Det kan være en sammenheng der. Serveringssteder som går dårlig tilbyr gratis/billig leie til ladeselskapene for å få trafikk.
Jeg kjenner i hvert fall til serveringsselskaper som har gitt gratis plass til Tesla og i tillegg betaler et lite beløp per ladesesjon. Alt dette for å få kunder.

Rosstopher

Sitat fra: Ellemelle på fredag 24. november 2023, klokken 08:03
Sitat fra: THE på torsdag 23. november 2023, klokken 09:39Det er utrolig mange ladestasjoner som er bygd ved spisesteder som har mat av begredelig kvalitet. En egen tråd med anbefaling av gode spisesteder (og steder med god kaffe) der man kan lade er en bra ide.
Det kan være en sammenheng der. Serveringssteder som går dårlig tilbyr gratis/billig leie til ladeselskapene for å få trafikk.
Jeg kjenner i hvert fall til serveringsselskaper som har gitt gratis plass til Tesla og i tillegg betaler et lite beløp per ladesesjon. Alt dette for å få kunder.

Det er en mulig sammenheng, men ikke nødvendigvis. Altså det var mange dårlige spisesteder langs veiene lenge før elbiler ble populært. Jeg vet ikke om andelen dårlige spisesteder som har ladere er uproposjonalt høyt.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

RJK

Sitat fra: THE på torsdag 23. november 2023, klokken 09:39
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 23. november 2023, klokken 09:18
Sitat fra: goggo på onsdag 22. november 2023, klokken 19:47Hmm... Trenger vi en egen kaffe-tråd her på forumet kanskje?

En egen tråd for god kaffe OG god mat ved ladestasjoner hadde vært noe.

Det er utrolig mange ladestasjoner som er bygd ved spisesteder som har mat av begredelig kvalitet. En egen tråd med anbefaling av gode spisesteder (og steder med god kaffe) der man kan lade er en bra ide.
Finnes vel allerede en tråd om ladesteder med god matservering, så trenger ikke opprette en egen tråd for dette. Bare å bruke den som finnes, men som det ikke ble særlig trafikk på.

Denne er f.eks. en god kandidat, selv om ikke alle nødvendigvis trenger å være så romantiske (blir litt feil om man er på tur med kompisen eller ungene):

https://elbilforum.no/index.php?topic=29300.msg498718#msg498718

Eller denne, som vel har en litt negativ tittel, men også ønsker å få fokus på steder med god mat:

https://elbilforum.no/index.php?topic=10080.msg133994#msg133994
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Orbit

Om kanskje ikke "på ville veier", så i alle fall mer relevant for tråden: CK tilbyr autocharge fra i dag (for de som ikke allerede har funnet betabrukerknappen og brukt dette):

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

YKarlsen

Sitat fra: Orbit på mandag 27. november 2023, klokken 10:38Om kanskje ikke "på ville veier", så i alle fall mer relevant for tråden: CK tilbyr autocharge fra i dag (for de som ikke allerede har funnet betabrukerknappen og brukt dette):

Og den fungerer bare på 1 kjøretøy per bruker. Så enda en bit fra sømløst og flott.
Men ett steg i riktig retning da

Electric cars in Norway

Sitat fra: YKarlsen på fredag 01. desember 2023, klokken 14:31
Sitat fra: Orbit på mandag 27. november 2023, klokken 10:38Om kanskje ikke "på ville veier", så i alle fall mer relevant for tråden: CK tilbyr autocharge fra i dag (for de som ikke allerede har funnet betabrukerknappen og brukt dette):

Og den fungerer bare på 1 kjøretøy per bruker. Så enda en bit fra sømløst og flott.
Men ett steg i riktig retning da
Nå snakker vi fugl ;D Synes den CK nyheten var knall jeg..

BTW valgte den nye fargen på 2024koppen jeg henta meg gratis her om dagen...#søndagsmorgenkaffehumor

vinterdekk

Jeg skulle ønske Circle K hadde roaming avtale, til nød med bilmerkenes avtaler slik som Eviny og selvsagt kortbetaling. Men aller helst åpne opp slik at jeg kan bruke den roaming tilbyderen jeg måtte bruke til vanlig. Med fossilbil var jeg alltid glad for å stoppe hos Circle K, men første forsøk med ferdig satt opp Circle K Charge app og brikke gikk alt annet enn bra. Etter mange forsøk med ulike kombinasjoner av start med app, brikke, rekkefølge på når kabel plugges i, naboladestolpen, så har appen reservert tusenvis av kroner på kortet. Circle K mister kunder når de tvinger dårlige ladeopplevelser på elbileiere. Jeg kommer ikke til å stoppe for å forsøke å lade igjen på Circle K med det første. Jeg blir oppriktig frustrert over ladetilbydere som tvinger på oss egne apper.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Electric cars in Norway

Sitat fra: vinterdekk på søndag 10. desember 2023, klokken 08:54Jeg skulle ønske Circle ....

Jeg kommer ikke til å stoppe for å forsøke å lade igjen på Circle K med det første.

Uff da, det der var jo triste opplevelser :-X 

vinterdekk

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 10. desember 2023, klokken 08:56
Sitat fra: vinterdekk på søndag 10. desember 2023, klokken 08:54Jeg skulle ønske Circle ....

Jeg kommer ikke til å stoppe for å forsøke å lade igjen på Circle K med det første.

Uff da, dt der var jo triste opplevelser :-X noe for support kansje?

Har gitt Circle K tilbakemelding i etterkant. Hadde godt med strøm igjen til å rekke en Eviny stasjon, og Bilkraft appen gjorde jobben på mitt første forsøk på Eviny. Det var en langt bedre opplevelse og jeg kunne forsøkt WeCharge kortet mitt som backup om nødvendig. Eviny - Circle K, 1 - 0, denne dagen.   :D

goggo

Sitat fra: vinterdekk på søndag 10. desember 2023, klokken 08:54Jeg skulle ønske Circle K hadde roaming avtale

De er jo medeier i en roaming tilbyder med store ambisjoner (Elton) så da vil de vel helst unngå å slippe til konkurrentene.

Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

vinterdekk

Sitat fra: goggo på søndag 10. desember 2023, klokken 12:13
Sitat fra: vinterdekk på søndag 10. desember 2023, klokken 08:54Jeg skulle ønske Circle K hadde roaming avtale

De er jo medeier i en roaming tilbyder med store ambisjoner (Elton) så da vil de vel helst unngå å slippe til konkurrentene.

Ja, det fordrer jo bare at man bruker Elton aktivt slik at man husker at man kan bruke Elton hos Circle K. Naf og Agrol medlemmer har jo god avtale med Elton ved bruk av eget kredittkort. Om jeg hadde hatt samme fordelen så hadde jeg vært mer bevisst på å ta fram appen og kanskje overlevd uten rfid-brikke.

turfsurf

Sitat fra: goggo på søndag 10. desember 2023, klokken 12:13

Tror de taper flere brukere enn de tjener på en slik strategi. Jeg gidder ikke bruke CircleK grunnet dette. Heldigvis er det ofte Ionity eller Tesla på CircleK stasjoner, så man kan fylle koppen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA