Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler - Oppsamlingstråd

Startet av Bigdrago, søndag 03. oktober 2021, klokken 19:04

« forrige - neste »

i3/RSiV

Min Coupe RS har fortsatt problemer med hakkete DAB lyd, Møller finner ingen signalfeil. Dette er veldig av og på, og kan ofte bli borte ved av jeg resetter infotainmentsystemet under kjøring ved å holde av/på knappen inne til skjermen går i svart.

Innstillinger som nullstiller seg selv, slik som ambientbelysning, klimaanlegg, individuelle kjøremodus oppsett, sete går tilbake ved parkering har vært en problem siden dag 1 med bilen, det nullstilte seg ofte, selv om meldingen om nye innstillinger dukket opp eller ikke.(Ofte kom melding om nye brukerinnstillinger for hver tur) Hadde bilen hos Møller igjen forrige uke. De hadde nå fått tips fra teknisk om å utføre noen endringer med sw koding, og så langt ser dette ut til å fungere. Innstillingene mine er lagret, og ingen spørsmål om jeg vil ta i bruk nye brukerinnstillinger har kommet i displayet.

Bigdrago

- Alle innstillinger ble nullstilt av seg selv forleden dag.
- Skodalyset i bakken er ødelagt. Linsen som er knust. Får ny på garanti håper jeg.
Iv80x. 3.0 sw.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Egil S

Sitat fra: Bigdrago på lørdag 22. juli 2023, klokken 00:06- Alle innstillinger ble nullstilt av seg selv forleden dag.
- Skodalyset i bakken er ødelagt. Linsen som er knust. Får ny på garanti håper jeg.
Iv80x. 3.0 sw.
Tror ikke den er knust, er nok bare plasten inni med skoda logoen som er smeltet, kjent problem.
Jeg ser at disse lysene står på lenge etter man har parkert, jeg har derfor satt speilene min til å folde inn når jeg låser bilen, da slår de lysene seg av med en gang.
tror kanskje det hjelper på levetiden.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

EriTom

Jeg har fått byttet begge de Skoda lysene på min også. På garanti... Og Møller sier at de dessverre ikke har fått noen oppdatering, så sannsynligheten for at de må byttes igjen er stor 🤦🏻
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Bigdrago

Mange hører skrangling fra bærearmene. Får dere dette på garanti?
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

EriTom

Jeg klaget, men fikk etter sjekk beskjed om at dette var normalt på Enyaq 🙈

Har siden kjørt ca 55.000 km etterpå uten at det har endret seg hverken til bedre eller dårligere
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Bigdrago

Sitat fra: Egil S på lørdag 22. juli 2023, klokken 18:28
Sitat fra: Bigdrago på lørdag 22. juli 2023, klokken 00:06- Alle innstillinger ble nullstilt av seg selv forleden dag.
- Skodalyset i bakken er ødelagt. Linsen som er knust. Får ny på garanti håper jeg.
Iv80x. 3.0 sw.
Tror ikke den er knust, er nok bare plasten inni med skoda logoen som er smeltet, kjent problem.
Jeg ser at disse lysene står på lenge etter man har parkert, jeg har derfor satt speilene min til å folde inn når jeg låser bilen, da slår de lysene seg av med en gang.
tror kanskje det hjelper på levetiden.

Min forhandler svarte at det er vann som kommer inn i linsen/lampa som gjør at den blir ødelagt. De monterer ny type for å unngå problem igjen.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Egil S

Sitat fra: Bigdrago på torsdag 10. august 2023, klokken 22:17
Sitat fra: Egil S på lørdag 22. juli 2023, klokken 18:28
Sitat fra: Bigdrago på lørdag 22. juli 2023, klokken 00:06- Alle innstillinger ble nullstilt av seg selv forleden dag.
- Skodalyset i bakken er ødelagt. Linsen som er knust. Får ny på garanti håper jeg.
Iv80x. 3.0 sw.
Tror ikke den er knust, er nok bare plasten inni med skoda logoen som er smeltet, kjent problem.
Jeg ser at disse lysene står på lenge etter man har parkert, jeg har derfor satt speilene min til å folde inn når jeg låser bilen, da slår de lysene seg av med en gang.
tror kanskje det hjelper på levetiden.

Min forhandler svarte at det er vann som kommer inn i linsen/lampa som gjør at den blir ødelagt. De monterer ny type for å unngå problem igjen.

Okey, ja det høres jo også sannsynlig ut.
Ut fra de bildene jeg har sett av de med problemer så ser det ut som de gradvis endrer form, litt som når en gammel 8mm film smeltet i varmen fra prosjektoren.
Tenkte derfor det var varme som ødela den.
Mine er ennå helt fine, men jeg folder speilene hver gang så de står ikke på så lenge, kanskje vann renner ut da også? hvem vet, etter 8-9 måneder er iallfall mine like fine.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

EriTom

Nye feil etter ca 60k km: ved to anledninger har glasstaket begynt å åpne/lukke seg med ca 10-20sek mellomrom uten at noen er borti touchpanelet i taket. Åpner seg kun i «skrå» modus, men en regnværsdag kan det være kjipt nok! Forsøkte å gjøre det manuelt samtidig nå siste gang og da ga det seg.

Ellers har nå antenne for online modus på bilen streiket, den viser kun ikke noe signal, selvom det er en planet med pil på. (Altså ikke privatmodus, men noe som faktisk er galt...) Må sikkert ha bilen inn for å sjekke opp dette...
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Martin Eden jr

Interessant dette med takluka. Noe lignende skjedde meg etter siste service. Da jeg startet opp gikk den opp og igjen i luftestilling 5-6 ganger for så å bli stående i åpen stilling. Måtte kjøre den i helt åpen stilling og så tilbake for å få lukket den... men dette var for et par måneder siden, og har ikke skjedd igjen siden da.

Ligner på problematikken med at førersetet innimellom stiller seg om av seg selv (både med og uten fører i setet). Skjer ikke ofte - men av og til - og det virker som om flere opplever det. Tror det har noe med noen små oppdateringer som kommer OTA å gjøre, men vet ikke - og forhandler/verksted har ikke peiling på hva som er feil. De har oppdatert noe firm-ware, uten at det virker å ha fikset problemet.

Det er altså ett eller annet "troll" i systemet som finner på slike merkelige ting en gang i blant - og som gjør livet som Enyaq-eier "spennende" - hva er det neste trollet finner på??
2014-2018 Soul EV, 2018-2019 Kona EV, 2019-2024 eSoul, 2022- Enyaq 80X

Egil S

Etter flere måneder kom i dag "nye innstillinger for din bruker" meldingen opp igjen.
Resatte ambient lys og individuell kjøremodus..... føltes som jeg var tilbake i vinter/vår et øyeblikk.
Blir spennende å se om dette begynner på igjen, eller om det var en "engangsgreie"
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

i3/RSiV

Sitat fra: Egil S på fredag 06. oktober 2023, klokken 20:13Etter flere måneder kom i dag "nye innstillinger for din bruker" meldingen opp igjen.
Resatte ambient lys og individuell kjøremodus..... føltes som jeg var tilbake i vinter/vår et øyeblikk.
Blir spennende å se om dette begynner på igjen, eller om det var en "engangsgreie"

Jeg har jo hatt dette nesten daglig fra februar frem til for ganske nøyaktig for en mnd siden. Siste gangen var faktisk dagen etter OTA oppdatering på høyvoltsbatteriet. Så hvis du fikk det nå, så dukker det vel opp igjen på min bil igjen plutselig også, blir litt lei det der...

Egil S

Sitat fra: i3/RSiV på fredag 06. oktober 2023, klokken 20:51
Sitat fra: Egil S på fredag 06. oktober 2023, klokken 20:13Etter flere måneder kom i dag "nye innstillinger for din bruker" meldingen opp igjen.
Resatte ambient lys og individuell kjøremodus..... føltes som jeg var tilbake i vinter/vår et øyeblikk.
Blir spennende å se om dette begynner på igjen, eller om det var en "engangsgreie"

Jeg har jo hatt dette nesten daglig fra februar frem til for ganske nøyaktig for en mnd siden. Siste gangen var faktisk dagen etter OTA oppdatering på høyvoltsbatteriet. Så hvis du fikk det nå, så dukker det vel opp igjen på min bil igjen plutselig også, blir litt lei det der...

Hadde det veldig ofte frem til mai sånn ca, i sommer har det ikke skjedd.
Får bare se om det nå kommer tilbake, har ikke fiklet så mye med ting i sommer men nå holdt jeg på litt med ambient light så det kan jo ha satt det igang.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Egil S

Da la jeg om til vinterdekk.
Sommerdekkene fikk rulle 7900km i år (fra nye).
Ser antydning til skjevslitasje på innsiden av bakdekkene, det er ikke kritisk, men godt synlig selv etter så få km.
Framdekkene viser også skjevslitasje.
Dekkene har hatt anbefalt dekktrykk og det har vært sjekket regelmessig.

Skal får vasket de skikkelig, så blir det vel å legge ett av hvert bak i bilen å besøke Skoda.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

Bigdrago

Sitat fra: Egil S på tirsdag 31. oktober 2023, klokken 21:55Da la jeg om til vinterdekk.
Sommerdekkene fikk rulle 7900km i år (fra nye).
Ser antydning til skjevslitasje på innsiden av bakdekkene, det er ikke kritisk, men godt synlig selv etter så få km.
Framdekkene viser også skjevslitasje.
Dekkene har hatt anbefalt dekktrykk og det har vært sjekket regelmessig.

Skal får vasket de skikkelig, så blir det vel å legge ett av hvert bak i bilen å besøke Skoda.

Iv80x med 21" med bridgestone. Bil gått 13000km. Utlevert mai 2022 etter ventetid ca 16mnd. Ikke mye tegn til skeivslitasje. Forrige sommer kjørte jeg med 3 bar mens i sommer 3.3 bar i alle hjul, unngår å ligge i sporene i veien. Mulig det er at jeg unngår sporete vei at dekkene er like fine? Har nå 19" vinterhjul med 3.3 bar.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA