Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Calling P85D owners world-wide

Startet av kseitzberg, fredag 14. august 2015, klokken 12:01

« forrige - neste »

Teslanewbie

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 27. januar 2016, klokken 10:38
Sitat fra: Sandvika på onsdag 27. januar 2016, klokken 10:05
Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 27. januar 2016, klokken 08:33
Utdiskutert tema nå egentlig :-)
Men du klarte likevel ikke å la være  ???  ;D

Gnålet fortsetter. Lurer på hva man forsøker å oppnå annet enn å  fremstå som maniske?

Nettopp , denne infantile gnålingen og miskrediteringen av folk som holder seg til topic og tør å ha en annen mening enn menigheten er bare patetisk .
Og til på alt så poster folk som om de vore tredjeklassinger usaklige kommentarer etter noen som skriver om hva temaet i denne tråd egentlig handler om ... Seriøst !

Men dere klarte likevel ikke å la være  ??

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Dette handler ikke om kunnskaper, menighet, meninger eller topic, men evnen til å forstå at 118 sider med gjentakelse av de samme synspunktene er nok. Det handler om å være voksen nok til å vite når man ikke har noe konstruktivt å bidra med. Å gjenta de samme påstandene gang på gang i en 118 sider lang tråd har ingen ting for seg. Det var derfor flere oppfordret om å la akkurat den ballen ligge. Selv de som ikke klarer motstå trangen til å forsøke å starte en ny runddans avslutter sine innlegg med at saken er ferdig diskutert. Hva er da poenget :)

Mitt syn på Tesla er kommunisert på tidligere sider i tråden. Gjentakelse har ingen verdi på nåværende stadium hvor arbeid foregår i det stille (slik mange har ønsket).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Batteritralla

Sitat fra: kenseitzberg på fredag 14. august 2015, klokken 12:01
Dear fellow P85D owner.

As you might have heard from different forums around the world, the Tesla Model S - P85D doesn't currently perform as stated by Tesla. For one the acceleration times is about 1/2 a second slower than advertised, secondly the stated 700 hp is nowhere near what we have seen from dyno tests. Also the data from the vehicle itself shows a far to low power consumption to be able to support a 700 hk (515 kW) performance.

With your help we will now start to collect performance data from P85D owners world-wide, to see if this is a problem beyond for the P85D owner in Denmark that originally started this case (14 persons). We believe it is a world-wide issue but we want to know for certain and open up a more global discussion and data collection.

We have been in contact with Tesla for several months on this issue to open up the dialog, however Tesla has so fare refused to reply to our complaint letter #1 and # 2.

For more information, please refer to:

http://www.teslaforum.dk/p85d/

If you would like to be a part of the world-wide data collection and complaint letter #3 to Tesla, please sign up on the site with your VIN number, name and e-mail address.


We would like to state here that we are all satisfied with our incredible vehicles in almost every aspect and we are full of admiration for Tesla Motors. We see yourself as true ambassadors of Model S and enjoy the attention and discussion that we have with like-minded and "not so like-minded" people that we meet along the way.

Nonetheless we are disappointed that Tesla Motors has clearly not been able to deliver to us what was promised and marketed with the introduction of the P85D.

Our goal is simply to get what we bought and paid for.


On behalf of the Danish fourteen P85D users

Br


Torben, Henrik and Ken.

Dette er starten på innlegget.

Jeg har ikke P85D, jeg har P85.

Min P85 er kjørt i benk, den holder det den lover - og mer til. Jeg har ikke noe å klage på i så måte.

Jeg sliter med å forstå argumentasjonen til de som mener at "man bør være fornøyd", selv om man mangler 200 Hk.

Hvor mange av de som fremholder dette har en P85D?

Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

turfsurf

Sitat fra: Batteritralla på onsdag 27. januar 2016, klokken 15:02
Jeg sliter med å forstå argumentasjonen til de som mener at "man bør være fornøyd", selv om man mangler 200 Hk.
Som jeg svarte på tidligere, og som du glatt overser eller ikke evner å lese, er at de som argumenterer for at det ikke er noe å klage på mener bilen ikke "mangler 200hk". Bilen har motorer som spesifisert fra dag 1. Dermed er det ikke noe å klage på. Så det koker vel ned til hvordan man leser spesifikasjoner.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Batteritralla

Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. januar 2016, klokken 15:19
Sitat fra: Batteritralla på onsdag 27. januar 2016, klokken 15:02
Jeg sliter med å forstå argumentasjonen til de som mener at "man bør være fornøyd", selv om man mangler 200 Hk.
Som jeg svarte på tidligere, og som du glatt overser eller ikke evner å lese, er at de som argumenterer for at det ikke er noe å klage på mener bilen ikke "mangler 200hk". Bilen har motorer som spesifisert fra dag 1. Dermed er det ikke noe å klage på. Så det koker vel ned til hvordan man leser spesifikasjoner.

Hehe  :)

De eneste som mener "at det ikke mangler 200Hk" må være de som har P85D og skal selge den . .

De som ikke hører inn under denne gruppen kan sende meg PM om de er interessert i å kjøpe gull til 1000 kr/kg.

Jeg kommer selvsagt til å sende dem småstein i pose, de blir jo fornøyd uansett  ;)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Cookie Monster

#1745
Sitat fra: turfsurf på onsdag 27. januar 2016, klokken 15:19
Sitat fra: Batteritralla på onsdag 27. januar 2016, klokken 15:02
Jeg sliter med å forstå argumentasjonen til de som mener at "man bør være fornøyd", selv om man mangler 200 Hk.
Som jeg svarte på tidligere, og som du glatt overser eller ikke evner å lese, er at de som argumenterer for at det ikke er noe å klage på mener bilen ikke "mangler 200hk". Bilen har motorer som spesifisert fra dag 1. Dermed er det ikke noe å klage på. Så det koker vel ned til hvordan man leser spesifikasjoner.

Under er bilde av hva som er lest ut av data takket være let hack the model s tråden på TMC forumet.
I koden på bilen står det svart på hvit at 350.88 kW er maks discharge power eller som er blir ganske nøyaktig 469-470hk. Som også stemmer med hva Tesla nå oppgir på nettsiden etter mye om og men.

Denne saken koker da ned til om det er OK at en bilprodusent kan oppgi en effekt som bilen aldri kan oppnå. Som var det Tesla gjorde i starten. Dette har vi også svart på hvit med screenshot av nettsiden og at Tesla har oppgitt det tallet til forsikringselskaper osv.
Sto ikke noe forbehold da om at det var maks effekt fra motor hver for seg og Tesla slo dette sammen selv til 700hk på nettsiden. Tesla har ikke noen dynopapirer som kan summeres til 700hk. Papirene Tesla fra hver motor blir ca 730hk. Tesla har ikke klart å hoste opp hvor 700hk tallet kommer fra.

Saken går også på om det er ok å oppgi modell specs på samme nettside målt med en annen målemetode på 0-100 som heller ikke var oppgitt før nesten 1 år senere.

Svar meg på 2 enkle spørsmål. Hadde P85D hatt 2 av den store drive unit men samme batteri. Hadde bilen da hatt ca 1000hk?

Hvis BMW hadde en motor som kunne yte 700hk men bensinpumpe, dyser, rør og turbo som bilen blir levert med er dimensjonert til å gi maks 469hk. Har bilen!! da 700hk eller 469hk?
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

o.b.lix

Offisielle svaret til Tesla er såvidt jeg skjønner at de var lovpålagt å oppgi testtallene fra motor i benk i forhold til godkjenning av bilen i EU-norm. Dette skapte uheldige misforståelser. Forøvrig er HK fullstendig foreldet måte å oppgi krefter på, som er meget synlig på elmotorer.

Det jeg ikke skjønner, er de som sier at P85D og 85D er så like at å betale mer for P er svindel.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jazzwheel

Jeg kan skjønne at de som aldri hadde vært borti elbiler og Tesla før føler seg villedet siden 700hk ikke var direkte sammenligbart med en bensinmotor og girkasse, men dette forklarte de med at var lovpålagt fra EU og har siden endret teksten.

Det jeg derimot ikke forstår er alle de som mente og trodde at Tesla, uten diskusjon, umiddelbart skulle gi alle Ludicrous med en gang det ble en opsjon. Og så på toppen av det tro at de fikk medfølelse av det norske folk og Tesla når man gikk til media. Det ble realitycheck det.

Cookie Monster

#1748
700hk er 700hk uansett hvilken motor som lager effekten og det bilen ble reklamert med. Akkurat som 1 liter er 1 liter uansett om det er melk eller vann. Ikke en gang dynopapirer Tesla sier vasr lovpålagt i EU som nevnt lar seg slå sammen til 700hk.

469hk er 350kW som batteriet kan levere og kW har lenge vært standarden for å måle effekt. Bare å se i vognkortet på hvilken som helst bil. Så igjen 1 hk er 1hk uansett om det er en elbil, bensinmotor eller Fred flintstone som lager effekten. hk og kw er bare to forskjellige måter å måle på akkurat som cm og tommer.

Faktum er at bilen eller motorene aldri kan yte i nærheten så man får den effekten i bilen uansett hvordan mam vrir og vender på det.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Cookie Monster

#1749
dette handler også vel så mye om de som har har hatt Tesla før som ble lurt siden Tesla plustelig endret hvordan de oppga effekt og fikk en bil som langt fra gikk så mye bedre spes i hastighet mot bilen de solgte og de er i flertall. Ingen som sammenligner mot bensinbiler i saken og alt går på at det er villende markedsføring sammenlinget med andre Model s

Dette blir uansett avgjort i retten så ikke noe poeng å diskutere her lengre :)

De som mener det er riktig at Tesla har gått fram som de gjorde får mene det og ikke gjøe noe. Vi som ikke gjør det tar saken til retten. Og de som ikke har en P85D ser jeg ikke hvorfor bekymrer seg.
2023 Model S Plaid
2019 Model 3 LR

Havebigfun

#1750
Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 27. januar 2016, klokken 18:00
De som mener det er riktig at Tesla har gått fram som de gjorde får mene det og ikke gjøe noe.
Vi som ikke gjør det tar saken til retten.
Det er ikke sikkert det ender som rettsak- kan hende det blir enighet med Tesla i forhandlinger hvor Tesla krever taushet om resultatet- i såfall blir utfallet kanskje aldri offentlig. Hadde jeg eid butikken ville jeg valgt den løsningen- antall klagere er godt definert, utgiftene tilsynelatende overskuelige- og man risikerer ikke at alle andre  P85D eiere som ikke gidder (-eller har mulighet) til å være med nå kommer diltende etter.

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 27. januar 2016, klokken 18:00
Og de som ikke har en P85D ser jeg ikke hvorfor bekymrer seg.
Tror ikke det er bekymring hos de som har postet mest her. Skadefryd er nok en sterk drivkraft blant våre venner som gjentar sitt budskap her og ikke eier en slik bil selv.

Sitat fra: Cookie Monster på onsdag 27. januar 2016, klokken 18:00
Dette blir uansett avgjort i retten så ikke noe poeng å diskutere her lengre :)
helt enig- amen

kseitzberg

Emnet er uddebateret. Tråden låses.

Vi har haft nok brok og diskussion omkring dette - lad os nu tage dette andetsteds - og ikke på fora.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA